Konec bufetům ve školách – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-02-02 00:00:02

Konec bufetům ve školách

Ministerstvo školství navrhlo vyhlášku, jež specifikuje potraviny, které se smějí prodávat (ani v automatech) ve školách (výčet toho, co je zakázáno, zde již nestačil, nyní máme seznam povoleného a vše ostatní se prodávat nesmí); tato regulace je tak drsná, že neprocházejí ani ovocné jogurty, mléka, smetanové krémy (natož sladké limonády, bagety, chipsy a podobně). Představa dobroserů o praktickém dopadu vyhlášky je taková, že děti budou jíst zdravěji; a do jisté míry je to bezesporu pravda… jaké budou však další efekty? Inu, nám když došly ve školním automatu bagety, chodili jsme je nakupovat do obchodu přes ulici (pravda, ne úplně všichni, ale značná část); vyhláška tedy krom zamýšleného dopadu dává studentům o důvod víc, proč o přestávkách opouštět školu… budeme za pár let řešit nárůst dopravních nehod v okolí škol? A kdo si to bude spojovat s regulací automatů a bufetů?

Daleko zajímavější je však široká podpora podobných iniciativ veřejností (lobby na zákaz prodeje nezdravých potravin ve školách existuje již léta; a když jsem se proti nim občas v nějaké diskusi ozval, vyvolalo to vždy obrovskou vlnu nevole); ne že bych nechápal snahu rodičů zajistit svým dětem zdravé jídlo, ale… vážně je toto správná cesta? Co takhle vložit tu energii do výchovy dětí? Dost možná by pak tyto děti neměly ani tu potřebu cpát se chipsy mimo školu. A když už něco zakazovat, proč nejít za ředitelem školy (který může rozhodovat o tom, co se ve škole prodává) a přesvědčit jeho? Pozoruhodné je i to, že lokálních zákazů tohoto typu bylo naprosté minimum, protože o ně moc nikdo nestál; jakmile se však jedná o plošný zákaz něčeho zákonem a další omezení svobod (i „soukromých“ škol), to jsou hned všichni nadšení, plní podpory a energie… vážně si myslíte, že se k lepšímu světu prozakazujeme?
Přečtení: 41087

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:20:40 Titulek: Re:
Jako anarchokapitalista to absolutně odmítám přesně z toho důvodu, který jste napsal; je to jen další implikace teze, že "zdraví je věc veřejná", s čímž absolutně nesouhlasím.
Ano, pokud bych to uznal, že je to tak správně, tak má samozřejmě tohle nařízení smysl, podobně jako zákazy vepřového a další věci, jenže já se vymezuji proti tezi, že zdraví je věcí veřejnou a zároveň i proti všem projevům téhož.
Máte samozřejmě pravdu v tom, že z pohledu lidí, pro které je zdraví věcí společnosti a státu, taková opatření smysl dávají a jsou logická, jenže to jen proto, že vychozejí z chybných předpokladů (ze stejně chybných, kvůli kterým zdravotní "pojištění" vypadá tak, jak vypadá).
Ohledně přístupu "čím hůř, tím líp", tak bych s tím byl opatrný; ona je to samozřejmě pravda, co říkáte, ale otázka je, v jakém časovém horizontu by k tomu mělo dojít, neboť si umím velice dobře představit, že soudruzi budou zakazovat a zakazovat, lidem někdy sice trpělivost dojde, jenže to "někdy" bude za dvě generace.
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 10:15:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel....
Autor: Dobrý Den (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 07:21:25
Vohnouti si to přejí. Chtějí, aby za ně škola vychovávala jejich děti. To byste viděli, za jakého jsem exota v práci, když řeknu, že by se povinná školní docházka měla zrušit.
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 10:12:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to já celkem taky; ale obecně je člověk napřed za exota, ale jak postupně svůj postoj odůvodňuje, lidé si říkají, že na tom něco bude xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 10:23:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo, to já celkem taky; ale obecně je člověk napřed za exota, ale jak postupně svůj postoj odůvodňuje, lidé si říkají, že na tom něco bude xD
.................................................................................
Víceméně jde jen o zvyk,
exotické je něco, co je pro nás neobvyklé a trošku nás to vyhazuje z našich zavedených představ a jistot...

Pokud si lidé pak na to exotické zvyknou, přestane to být exotické,
a čím více toho exotického pak je,
tím více se exotické stává normálním
ba i žádoucím

Např. improsionisté byli svého času opravdu exotickou událostí,
a lidé se chodili na výstavu v Salonu pobavit a zasmát
ale za několik let si pak mohly rvát vlasy nad tím, že ony obrazy za pár franků nekoupili, nebot postupem času jejich cena tisícinásobně vzrostla

Ne vždy je to ovšem takto, ne každá exotika se ujme...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 10:47:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
vyhláška tedy krom zamýšleného dopadu dává studentům o důvod víc, proč o přestávkách opouštět školu… budeme za pár let řešit nárůst dopravních nehod v okolí škol? A kdo si to bude spojovat s regulací automatů a bufetů?
..............................................................................

Pak se zcela logicky zakáže dětem opouštět školu,
nakonec třeba pánbů dá, že se zakáže i chodit do školy,
a děti budou ve škole bydlet
a možná že jednoho dne se zakážou i školy...

Lidská mysl má neuvěřitelně tvořivý potenciál ohledně plánování a zakazování
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vohnouti si to přejí. Chtějí, aby za ně škola vychovávala jejich děti. To byste viděli, za jakého jsem exota v práci, když řeknu, že by se povinná školní docházka měla zrušit.
...............................................................................

To je tím, že lidí jsou naučeni nějakému způsobu jednání,
a ani jim na mysl nepřijde, že by to šlo dělat jinak,
a když jim řeknete, že by to šlo dělat jinak, cítí se tím ohroženi,
nebot takto přišli o životní jistoty a perfektně zavedené zvyky

S tím se ale netrapte že vás považují za exota, já jsem se zrovna včera taky dověděl že jsem exot a tak sem šel se podívat do zrcadla a nic exotickýho jsem na sobě nenašel...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
vážně si myslíte, že se k lepšímu světu prozakazujeme?
.....................................................

Myslím, že je to zapotřebí,
podobně jako je zapotřebí té ignorace...
Psal jsem to, že je třeba podporovat "omyly"

Tedy dlouho jsem si lámal hlavu s tím archetypem Jednoty,
ne že by to pro mě bylo důležité ale hodně lidí to oslovuje,
a konečně jsem na to včera díky článku na Mises a panu Fialovi kápnul,
a přitom to bylo tak jednoduchý,
jako vždycky vlastně stačilo napsat paradox, tedy protiklad :

"Jednoty lidstva dosáhneme rozdělením"

A je to naprosto správné a i historicky ověřené, že lidé mají silnou psychologickou potřebu se dělit, jak je ukázáno nejen v politice ale i náboženství

Vlastně to vyjadřuje i filozofii hinduistické "advaity vedanty" kdy základním filozofickým konceptem popisu světa je konecet "NE - DVOJNOST"
tedy opět protimluv, který říká :
ne jeden, ne dva
čímž má být řečeno že zároven platí oboje a zároven oboje neplatí

Je to také popsáno i v jedné pohádce kde je požadavek:

přijít a nepřijít

být oblečený a být nahý

a přinést dar nedar


Tolik tedy k protimluvům,
takže já si myslím, že se ke svobodě prozakazujeme,
jen je třeba na tom důsledně pracovat a koncentrovat se na zakazování
až dosáhneme "plnosti" zákazů a nebude již co zakazovat
a nakonec se zakáže i zakazovat

Sice nám přitom asi nejdříve pomřou ve škole děti hladem,
ale to jsou obvyklé ztráty při vývoji společnosti k vyšším úrovním existence
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pozoruhodné je i to, že lokálních zákazů tohoto typu bylo naprosté minimum, protože o ně moc nikdo nestál; jakmile se však jedná o plošný zákaz něčeho zákonem a další omezení svobod (i „soukromých“ škol), to jsou hned všichni nadšení, plní podpory a energie…
...........................................................................

To je projev právě toho archetypu "jednoty"
který ovšemlidé chápou jako potřebu sjednocení,
nikoliv paradoxně jako potřebu rozdělení

Proto to funguje vždy na vyšší úrovni nežli lokální
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 09:45:43 Titulek: Re: [↑]
Mate to prekombinovane,pane Vostal-mladi sociologove jsou (diky socialismu) proste jen bez prace.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 10:08:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mate to prekombinovane,pane Vostal-mladi sociologove jsou (diky socialismu) proste jen bez prace.
..............................................................................

Chápu že to na vás takto působí,
když vám napíšu pět, šest protimluvů vypadá to překombinovaně
a asi to dělá potíž s orientací...

Pokud chcete psát protimluvy či paradoxy,
je třeba dodržovat protiklady,
tedy nemíchat hrušky s jablky
např.

vím...nevím

jednota....rozdělení

Takže si myslím že vaše námitka s těmi sociology a socialismem je neopodstatněná,
i když tento příklad opravdu popisuje namíchání hrušek s jablky
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 11:55:19 Titulek: Re: [↑]
Taky jsem obcas nakouknul do zenu,takze Vam mozna trosku rozumim,ale stejne jsou za tim jen hypoteky neschopnych a linych novinaru.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 12:05:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Taky jsem obcas nakouknul do zenu,takze Vam mozna trosku rozumim,ale stejne jsou za tim jen hypoteky neschopnych a linych novinaru.
.................................................................................

Hahaha,

no já se přiznám, že zenu moc nerozumím,
jediný co z toho znám je poučka že "zazen je satori"

což je lež jako věž, nebot to říká, že když jste v meditaci tak jste již osvícen i když to není pravda,
ale ta "lež" není zas až taková lež ovšem při pohledu z jiné vyšší úrovně,
ale má to psychologický účinek,
aby jste nechal věci volně plynout a nezasahoval do běhu událostí
a nesnažil se svou meditaci nějak vylepšovat

Takže to je taková "anarchistická poučka"

Ale asi spíše máte na mysli ty koány čili neřešitelné paradoxy či protimluvy,
účel je furt stejnej,
prostě navymýšlet blbosti, jinými slovy přestat se ztotožnovat s myslí,
jinými slovy neplánovat a nezakazovat
jinými slovy pustit veškerou touhu a vůli

Vždycky a ve všech případech jde o jednu věc : UVOLNĚNÍ (těla, mysli, sebeuvědomění)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 12:47:22 Titulek: Re: [↑]
No koany.Ale to jsem cetl nekdy v puberte.
Mate na mysli neco jako nase krestanske,zapadni obojake poucky?:Kdyz chces dobre zit,nezapominej na smrt.Nebo:zima je dobra na to,aby sis vazil tepla a tak
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 14:27:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No koany.Ale to jsem cetl nekdy v puberte.
Mate na mysli neco jako nase krestanske,zapadni obojake poucky?:Kdyz chces dobre zit,nezapominej na smrt.Nebo:zima je dobra na to,aby sis vazil tepla a tak
................................................................................

Mým nejoblíbenější rčením je,
že na pilu se nemá tlačit...
V evropském myšlešní se paradoxy objevují bud v těch lidových příslovích,
nebo u filozofů ale i křestanství,

ovšem my evropané je spíše pojímáme jako něco co slouží k rozšíření poznání,
zatímco na východě jsou spíše pojímány tak, že slouží k zastavení poznání
Obojí je správně nebot cílem je zmizení osoby,
a osoba se může vyzmizíkovat tak,
že se budto nekonečně zmenší až zmizne
nebo nekonečně rozšíří až zmizne

Samozřejmě paradox je návod k jednání,
tudíž něco jiného je si číst koány, což je bezpochyby taky zajímavé,
a něco jiného je se snažit ten koán vyřešit

Nejznámější je samozřejmě Sokrates : Vím, že nic nevím
ale i to je třeba praktikovat k pochopení jak to funguje
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 09:38:40
Pacient uz je tak zanedbany a za hranou,ze je potreba rezat a silena chemo...,kteryzto stav by normalne nikdy nenastal(kdyby byl napr Vas ankapitalismus).Vyhrat volby a ZAKAZAT socialismus.Jako Kaczynski,(Dzurinda?Sulik?),Orban nebo Klaus.Tahle V4 by mohla byt nadeje.Ta zazila-oproti zapadnim idealistum-co je to realny socialismus.
Dnes dobry rozhovor Klause na Jak to vidi v CRo2(jeste to pred chvili nebylo v archivu-doufam,ze bude...-jinak jsou tam vetsinou kazde rano pul hodiny sileni exoti-Hoffman,Halik,Svihlikova,politolozka komunistka Dvorakova,Hoschel-citove traumatizovany ze sovetske ery,nafoukany levicak Ivan Kraus,stary komous Petranek.....a tak jednou za pul roku Klaus nebo Duka,vojensky historik Stehlik...jsme soudruzi uz totalne v prdeli!)

A k tomu( chytremu )babisovi-kdopak odstrelil vladu Necase( kvuli kabelkam)?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 09:51:34 Titulek: Re: [↑]
Kdysi byl v tv(tusim pondelni Reporteri Ct) pripad,kdy Agrofert nechal nejakemu souperi zlikvidovat 700ha pole obili mesic pred sklizni!!To uz neni clovek,to je pragmaticky(chytry)robot
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 10:14:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Socialismus netřeba zakazovat, když už by byla politická vůle k nčemu podobného, stačí jej prostě přestat praktikovat.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 10:48:17 Titulek: Re: [↑]
Dat do Ustavy nebo na nejaky kamen,ze uz se to nikdy nesmi opakovat(ze nejaky clovek muze disponovat tak obrovskym bohatsvim a moci bez nejmensi odpovednosti....i kdyby si to vetsina prala).

To jen odpovidam jednim,mozna nevhodnym,prikladem na Vasi otazku o zakazovani.V normalni spolecnosti samozrejme zakazovani nikam nevede,ale kdyz uz je pod carou ponoru,tak uz se bez povelu potopi.(Sice vyplavou ti nejschopnejsi plavci,takze to nakonec pro prirodu dopadne dobre....ale ten plac a skripeni zubu pred potopenim.)

Jiny priklad:Jaky je Vas nazor na varianty reseni kurovce na Sumave?
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 11:01:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na ústavu sere pes a vždy sral; krásně vidět je to v USA, ale tady to není o mnoho lepší.
Ať tam napíšete cokoliv, bude to k prdu.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 12:08:34 Titulek: Re: [↑]
Je to tak.Ale nechci se zapletat do detailu,jen jsem nadhodil protinazor z clanku ,jestli na krajni situace(nevedomy a zly clovek to zkratka cely dojebal nebo decka to rozbila,) vubec staci jen ankap "prirozene"obranne mechanismy?Nebo na holou.
Ja vim,ze je problem ,kdo ma k tomu opravneni...

Ale precejen k tomu zakazu socialismu-je prece zakon o kriminalnisti komunismu a nacismu-socialismus je jen neviditelne podhoubi nemoci,ty nasledne rezimy uz jsou viditelne rozsevaci klobouky drevomorky.Co bezzasahovost vs.zasah na Sumave?
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:22:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Omlouvám se, nejsem si jist, zda Vás chápu; můžete mi to, prosím, napsat znovu, jinými slovy?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 12:33:01 Titulek: Re: [↑]
Maly deti(Merkel,Sobotka...)neco rozbily(napr to s uprchliky...),tak nezbyva nez razny zakaz(vyhazet,zlikvidovat neziskovky).
Situace uz je moc daleko,neni cas.
Napr socialismus je uz takova faze rozkladu,ze uz nejde vylecit okamzitou svobodou.Je to vsechno strasne vyhozeny z rovnovahy.Babisi by meli navrch
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:34:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Aha, díky za vysvětlení, už chápu.
Ale myslím, že socialismus jde vyléčit celkem rychle, lidé jsou přizpůsobiví, ono jim to dojde.
Nevím, zda "okamžitou" ve smyslu ze dne na den, to by byl asi bordel....
Ale rozhodně na to nepotřebujeme generace, nepotřebujeme na to ani dlouhá desetiletí.
Autor: marek28 Čas: 2016-02-02 11:56:49
Web: neuveden Mail: neuveden
Já zrovna tohle chápu, protože dokud je zdravotnictví věc veřejná, tak i osobní zdraví bude tak trochu veřejné. A i když to nařízení samo o sobě je jen další úchylárna, myslím si, že i anarchokapitalista by to měl podpořit, když jde do důsledků. Vezměte to takhle - vy musíte povinně platit léčbu ostatních obyvatel, lidí třeba krajně nezodpovědných, kteří sami do systému nic neodvádějí, ale léčbou z něj čerpají statisíce. To je přece ještě větší úchylárna než zákaz nezdravého jídla ve školách! Omezení svobody je tak paradoxně v tomhle konkrétním případě teoreticky zvýšením vaší svobody (teoreticky proto, že i když se náklady na léčbu sníží, stát stejně nevrátí ani korunu).

Berme ale tenhle trend pozitivně. Já jsem pro! Proč? Protože pokud skutečně postupně přijmeme premisu, že osobní zdraví je věc veřejná, začne se stát postupně srát úplně do všeho - do bůčku, do vepřového, do alkoholu ještě víc a snad nakonec někoho napadne vznést návrh na to, aby nákup jídla byl nelegální a jen se rozdávali poukázky! No a to bude konec, protože to lidi dožere tak, že si uvědomí, že takhle to nejde. :D
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 12:11:23 Titulek: Re: [↑]
Tak.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-02 12:17:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já taky tak nějak nechápu přístup nasazování "lidské tváře" tomuhle hovadismu. Stejně je odsouzen k zániku, tak proč to neuspíšit. A zároveň se na to připravit.
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:20:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jako anarchokapitalista to absolutně odmítám přesně z toho důvodu, který jste napsal; je to jen další implikace teze, že "zdraví je věc veřejná", s čímž absolutně nesouhlasím.
Ano, pokud bych to uznal, že je to tak správně, tak má samozřejmě tohle nařízení smysl, podobně jako zákazy vepřového a další věci, jenže já se vymezuji proti tezi, že zdraví je věcí veřejnou a zároveň i proti všem projevům téhož.
Máte samozřejmě pravdu v tom, že z pohledu lidí, pro které je zdraví věcí společnosti a státu, taková opatření smysl dávají a jsou logická, jenže to jen proto, že vychozejí z chybných předpokladů (ze stejně chybných, kvůli kterým zdravotní "pojištění" vypadá tak, jak vypadá).
Ohledně přístupu "čím hůř, tím líp", tak bych s tím byl opatrný; ona je to samozřejmě pravda, co říkáte, ale otázka je, v jakém časovém horizontu by k tomu mělo dojít, neboť si umím velice dobře představit, že soudruzi budou zakazovat a zakazovat, lidem někdy sice trpělivost dojde, jenže to "někdy" bude za dvě generace.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-02 12:35:56 Titulek: Re: [↑]
a prave v tom je asi ta chyba(jako u hadek mezi Svobodnymi).Rozlisovat ideal a stavajici zkurvenou situaci.
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:58:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já to samozřejmě rozlišuji, ale nebudu tu zkurvenou situaci podporovat.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 12:21:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Berme ale tenhle trend pozitivně. Já jsem pro! Proč? Protože pokud skutečně postupně přijmeme premisu, že osobní zdraví je věc veřejná, začne se stát postupně srát úplně do všeho - do bůčku, do vepřového, do alkoholu ještě víc a snad nakonec někoho napadne vznést návrh na to, aby nákup jídla byl nelegální a jen se rozdávali poukázky! No a to bude konec, protože to lidi dožere tak, že si uvědomí, že takhle to nejde. :D
..................................................................................

S tímto souhlasím,
jen bych to neviděl tak, že konec by byl tragický a lidi by to dožralo,

to by bylo něco podobného jako pád socialismu a jak vidíte furt je dostatek lidí co tomu věří, protože se ta záležitost neukončila a nedošla cíle

V podstatě je třeba abychom došli cíle a již nebylo co zakazovat nebot by bylo vše potřebné zakázáno, pak teprve dojde k odpadnutí touhy a potřeby něco zakazovat,
a objevil by jste nový rozměr že není vlastně potřeba nic zakazovat

To je svým způsobem "Nový zákon" kterým Ježíš chtěl nahradit "Strarý zákon" postavený na zákazech, ale nějak s tím přišel předčastně,
proto to někteří lidé přijali a jiní odmítli,
podobně jako v případě socialismu
nebot se ta situace nevyřešila a nedošla konce

Prostě je potřeba dojít cíle v úsilí zakazovat, tak aby byli všichni spokojeni a vše potřebné bylo zakázáno

Zní to sice hrozně a také značně teoreticky a nemožně,
ale jde především dojít k naplnění touhy a potřeby něco zakazovat,
pak se to samo obrátí

Jednodušší by bylo to prostě opustit či pustit, jak výše píše pan Urza výše,
ale to je pro většinu lidí nemožné,
nebot puistit touhu a potřebu není jen tak jednoduchá věc
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 12:24:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pak mě napadlo, že je tu ještě jeden problém:
On nikdo neprosadí zákaz vepřového v momentě, kdy je ve společnosti nálada, jaká je.
Dochází k postupné masáži, kdy jsou lidé stále více a více oblbováni a postupuje se salámovou metodou; jinými slovy dnes by byl zákaz bůčku nepřijatelný, ale za 20 let to třeba bude znít jako "dobrý nápad" (jako třeba zákazy cigaret a nezdravého jídla ve školách), proti bude jen pár bláznivých libertariánů a lidé za to budou v zásadě rádi.
Čímž pádem k tomu stavu, kdy "lidem dojde trpělivost", dojde až ještě za daleko déle a my se toho už vůbec nemusíme dožít.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 12:34:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Čímž pádem k tomu stavu, kdy "lidem dojde trpělivost", dojde až ještě za daleko déle a my se toho už vůbec nemusíme dožít.
..................................................................................

Snad vás potěším poznatky z duchovní oblasti,
vývoje je opravdu dlouhodobý, vleklý a neviditelný

ale změna proběhne nečekaně a velmi rychle na podkladě Aha efektu

Ostatně kdo by tušil na jaře, že na podzim bude Havel prezidentem ???
Autor: marek28 Čas: 2016-02-02 13:21:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já souhlasím no, ten poslední odstavec je spíš taková z nouze ctnost. Aneb sere mě to, ale nevím co s tím, tak si z toho aspoň dělám srandu. Upřímně já vůbec nechápu, jak můžete fungovat třeba Vy jako anarchokapitalista, protože vše okolo vidíte jako totální bezpráví a zmrdství a všichni tomu tleskají a člověka, který to nazve pravým jménem osočí, že je cvok a zpravidla se mu vysmějí. No tak aspoň pošlu nadějnou písničku o svobodě, která je čím dál aktuálnější. Pomáhala lidem za minulého režimu, třeba povzbudí i dnes: https://www.youtube.com/watch?v=v8z7YP8e_T8
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 13:58:57 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Upřímně já vůbec nechápu, jak můžete fungovat třeba Vy jako anarchokapitalista, protože vše okolo vidíte jako totální bezpráví a zmrdství a všichni tomu tleskají a člověka, který to nazve pravým jménem osočí, že je cvok a zpravidla se mu vysmějí.
Tohle jste popsal docela přesně; přibližně tak to vážně funguje xD
Ale já jsem takový pozitivní člověk, takže se s tím snadno vypořádám, protože si často připomínám, že v minulosti to bylo ještě daleko horší (jako v minulosti tak dávné, že už si ji nepamatuju, ale když si představím, že bych měl žít ve středověku a podobně....).
A dík za písničku.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 14:36:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Aneb sere mě to, ale nevím co s tím, tak si z toho aspoň dělám srandu.
........................................................................

Sranda je dobrá věc,

sranda vás uvolní od té nasranosti,

sranda je paradox, nebot sranda je poznání že situace je neřešitelná a naprosto v bláznivá (jak lze vidět u humorných vtipů)
takže tento paradox smíchu vás zastaví ve vašem úsilí něco se situací dělat

a to vás osvobodí od nasranosti...

Srandě a humoru čest !
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-02 15:47:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já si nejsem jist těmi 20 lety. Jak by proboha fungoval systém s -20% úroků v bance? Za předpokladu, že platidlem v případě nouze může být doslova cokoli (osobně si pamatuju, že jsem si za cca 2,5m céček koupil tenisky tzv. "číny" a ve větších městech byly platidlem igelitové reklamní tašky západních obchodních domů). Jak by proboha fungovala technika, která by měla splňovat normy, jež jsou v rozporu se zákony termodynamiky? Tenhle systém, pokud už nevyčerpal sám sebe, tak k to má "za rohem".
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 16:02:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Normy mohou normálně platit, lidi na to budou srát, stát bude vědět, že na to musejí srát, čímž pádem to budou využívat k tomu, že na každého něco mají; podobný stav je v mnoha odvětvích.
A půjčky s úrokem -20 %. Inu, ekonomicky je to nemysl, ale to je i centrální plánování, přesto Sovětský svaz vydržel 70 let. Vůbec se nepřu o tom, že záporné úroky jsou nesmysl a stejně i miliony dalších nesmyslů prosazovaných EU a současnými státy.
Na druhou stranu dnes tu máme stále daleko více svobody a kapitalismu než v Sovětském svazu, kde bylo více větších nesmyslů, přesto i tomu trvalo 70 let než padl.... jak dlouho to může trvat EU? Nějakých 20 let je naprosto v pohodě.
Ona se v podstatě efektivita trhu tady staví proti nám, protože když byrokrati vydají nějaké nové regulace a nařízení, tak lidé si stejně vždy najdou cestu, jak to obejít, ojebat, jak být efektivní.... takže i s těmi všemi klacky, které jim vlády házejí pod nohy, oni dokáží přežívat.... a v tomto smyslu bohužel velmi dlouho, 20 let je mnedle naprosto optimistický odhad, ono to může být i 100 let.
Autor: HynekRk Čas: 2016-02-02 16:56:33 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.bawerk.eu Mail: hrihak v doméně seznam.cz
Jsme to právě my rakušané, kteří říkají, že trh je velmi robustní, a je to pravda! Dokonce trh nelze nikdy zcela zničit, byť teda ho lze dosti poškodit.

Velký souhlas s článečkem. Jsem zvědav, co bude dále. "Keťas z trafiky zatčen za to, že prodal brambůrky dvěma školákům." :)))
____________________________________

A zase pan Vostál,

pěkně nám tu roztál,

píše nám tu básničky,

jsou to přiblbé perličky,

hlavu patu nemají,

voloviny pindají.
Autor: Urza Čas: 2016-02-02 20:44:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dokonce trh nelze nikdy zcela zničit, byť teda ho lze dosti poškodit.
Přesně. To je moce hezky řečeno.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-02 21:35:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A zase pan Vostál,
.......................

To je pěkná básnička

a pravdivá je celičká

kudy chodím tudy taju,

s názory přihloupě si hraju

pata, špička celá noha,

důležitá je názorová shoda

Proto za pravdu vám vždycky dám

před moudrostí váší na prdel padám

tram taráda dam

bim bam
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-02-03 14:50:58 Titulek: Re: chcipni [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
hahaha,

no bez obav, na každýho jednou dojde,
jen se nemá nic uspěchat
a stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko...

Copak neznáte lidovou modrost jenž k našemu poznání a poučení praví :

POSPÍCHEJ POMALU !
logo Urza.cz
kapky