Autor: Ondrášeček
Čas: 2020-02-03 00:00:02
Maturita: zbytné zlo
Letos maturuji. A to naprosto dobrovolně. Přesto maturitu považuji za takřka bezcenný cár papíru. Proč tedy maturuji? Protože bez ohledu na to, co předvedu u přijímacích zkoušek, zákony říkají, že nemohu být bez ní vzat na vysokou školu. VŠ jsou přitom placené i z těžce vydělaných peněz mých rodičů, kteří by mi vzdělání jinak zaplatili zcela dobrovolně. Maturita je tedy bizarní byrokratické opatření, které mi bere čas, po který bych mohl studovat daleko zajímavější věci na VŠ, znesnadňující mi dosáhnout prostředků, které byly dříve uloupeny mým vlastním rodičům. Dokonce to samé platí i v případě, v němž bych chtěl studovat na soukromé vysoké škole, zcela financované mnou. Proto prosím všechny, kdo milují vzdělání: prosaďme studium VŠ pro každého, kdo na něj má, nenuťme lidi toužící po edukaci do sisyfovské práce. Zrušme povinnost maturovat pro přijetí na VŠ, každá škola nechť si sama rozhodne, co po svém studentu chce.
Přečtení: 69447
Komentáře
Komentář 49666
Komentář 49668
Myslíš takovým tím socialistickým způsobem, nebo takovým tím anarchokapitalistickým, kdy si prostě vezmeš půjčku a půjdeš studovat tam, kde po tobě maturitu vyžadovat nebudou?
Komentář 49672
Komentář 49674
Komentář 49676
Komentář 49681
Komentář 49685
Komentář 49687
Komentář 49669
Komentář 49671
Komentář 49678
Komentář 49682
Učit se něco "náročného", co mě baví, je dost lehčí, než se snažit nasoukat do sebe něco, co mě fakt nezajímá...
Viz třeba maturita z matematiky - látka je to dost podobná pro všechny, ale některé baví nebo na ni mají talent a jde to samo. Někdo to do sebe musí nasoukat s velkým vypětím sil...
Komentář 49684
Komentář 49706
Komentář 49670
Komentář 49677
Komentář 49719
Komentář 49673
Komentář 49704
1) ZŠ - devítiletá povinná školní docházka, to je něco, čeho se nemohu nezúčastnit a využívat místo toho jiné alternativy.
2) Nedobrovolné placení - školy platí z daní každý, i ten, kdo jejich služeb využívat nechce. V takovém případě mi tedy dává alespoň smysl, aby studium na nich nebylo lidem z různých důvodů znemožňováno, mají-li schopnosti a vůli na nich studovat.
3) Monopolizace - stát si uzurpuje právo určovat, jak bude fungovat jakákoli škola, která zde bude postavena, klidně i ta, která nechce být součástí žádného školského systému jako celku. A myslím si, že smést to ze stolu tím, že každá škola je součást určitého stupňovacího systému, je nedostačující. Nemusím přece ovládat biologii základní školy, abych mohl studovat vysokoškolskou filologii.
Komentář 49705
To sis, hádám, vymyslel.
Komentář 49707
Komentář 49708
Komentář 49709
Komentář 49710
Komentář 49711
Komentář 49713
Komentář 49714
Komentář 49715
Komentář 49716
Komentář 49718
Komentář 49771
Komentář 49772
Komentář 49775
Komentář 49776
Komentář 49778
Komentář 49780
Komentář 49784
(*) Čest výjimkám. Jsou vzácnější, než šafrán.
Komentář 49785
Komentář 49787
Komentář 49790
Komentář 49792
Komentář 49794
Komentář 49796
Komentář 49799
Komentář 49802
Mimochodem, víte, proč tolik studujících při zaměstnání školu nedokončí?
Komentář 49803
Komentář 49804
Co se konkrétně tzv. informatiky týče, tak žádné oficiální kursy, kde by se to mohla dítka stádní školou povinná naučit, neexistují. Existující kroužky apod. konkrétně v tzv. informatice se víceméně neodchylují od stádní představy o tom, co a jak se má učit, nebo jen marginálně. Existují samozřejmě intensivní kursy pro dospělé, kam dítko školou povinné chodit nemůže, protože v tu dobu musí poslouchat výpotky stádních učitelů.
Moje dítě bylo za technicky správné, leč polobohem za katedrou neuznávané odpovědi zbuzerováno více než jednou. Důsledkem je, že některé otázky jsou dítětem nyní považovány na veřejnosti za tabu, což je samozřejmě krajně žádoucí výsledek školní docházky... oh, wait!
Komentář 49805
Dovedu si to představit. Ale z toho pořád neplyne, že by tam chodit nemohli!
Co se konkrétně tzv. informatiky týče, tak žádné oficiální kursy, kde by se to mohla dítka stádní školou povinná naučit, neexistují.
Co to je oficiální kurz mimo systém?
Moje dítě bylo za technicky správné, leč polobohem za katedrou neuznávané odpovědi zbuzerováno více než jednou.
Tak jsi ho měl poslat do jiné školy.
Komentář 49842
Co se týče posílání do jiné školy, radil bych trochu šetření knížecími radami. S politováním musím konstatovat, že nejsem vlastníkem křišťálové koule, takže nedokáži s jistotou předvídat problémy v budoucnosti a jejich povahu a pachatele. Ono taky mezi školami existuje neoficiální komunikace (neboť ve vakuu rozhodně nejsou) včetně delegování mstivosti mezi některými individui (to není spekulace, to je inside info). Až --- pokud --- budete mít nějakého potomka, pravděpodobně přijdete na to, že koexistovat se "systémem" školství, aniž by Vás nebo ctěného potomka semlel, není zrovna jednoduché.
Na závěr bych rád opět připomenul, že bych ocenil, kdybyste lidem, jež neznáte a s nimiž jste se nedohodl na něčem jiném, vykal. Nejde-li to obecně, tak alespoň v případě mojí maličkosti. Nedělá to problém skupině ankapáků kolem tohoto serveru, nevidím důvod, proč by to mělo dělat problém i ostatním.
Komentář 49847
Pokud takové nejsou, pak ne z toho důvodu, že by byly zakázány. Holt asi není poptávka.
Na závěr bych rád opět připomenul, že bych ocenil, kdybyste lidem, jež neznáte a s nimiž jste se nedohodl na něčem jiném, vykal.
Na internetu je často zvykem spíše tykat. Jak třeba poznáme, kdo z nás je v pozici, aby tomu druhému nabídl tykání?
Komentář 49745
2) Jo i ne. Vy víte, jaký objem vašich peněz jde právě do školství? Co když vaše daně nestačí ani na ty služby, které využíváte? Studium není nikomu znemožňováno. Jen jsou dané podmínky za jakých studovat můžete a to právě proto aby se zbytečně nemrhalo veřejnými financemi. Pokud se prosadí, že si každý bude své studium platit sám, pak vám dám za pravdu, že povinná maturita je zbytečnost a že si každá škola může sama určit kritéria podle kterých bude přijímat studenty.
3) Ano, stát se cpe tam, kde by bylo lépe asi bez něj. To nepíšete nic nového. Na druhou stranu berte ten systém jako celek. Společnost i bez státu uznává určitou hierarchii neboli stupně vzdělávání. Budete -li přijímat někoho na vysoce zodpovědné místo, taky asi v inzerátu uvedete, že požadujete VŠ protože očekáváte jakousi garantovanou úroveň. Nejspíš byste nebyl rád, kdyby se vám hlásili absolventi VŠ s úrovní vzdělání žáka pomocné školy. Ten systém je v nás bohužel zakořeněn i bez toho, že by na to tlačil stát. I v bezstátní společnosti bychom žádali určitou úroveň. Jen by se ale asi prosadily jiné možnosti hodnocení té úrovně. Nedělal byste třeba maturitní zkoušku jak ji znáte dnes, ale dělal byste možná zkoušku kde by bylo zahrnuto mnohem více oblastí než jen čtyři. A získal byste nějaký počet bodů a pak byste se ucházel o postup právě podle počtu dosažených bodů v té které oblasti.
Komentář 49774
2) No, ono to vlastně ani není moc zásadní - vzhledem k tomu, že se peníze z daní slévají do jednoho fondu, v podstatě všechno náleží všem, jedná se o kolektivní vlastnictví, které má sloužit ve prospěch jakéhosi "obecného blaha všech lidí". To, že nejde spočítat, kolik přesně do toho fondu kdo přispěl, je problém čistě státní správy - tenhle argument by byl validní jenom v případě, že by vznikl limit, kolik kdo maximálně z peněz státu může odčerpat, na základě toho, kolik on sám zaplatil daní. Jenže dneska má každý to pozitivní právo na vzdělání, do šestadvaceti může klidně studovat, kolik vysokých škol chce, a to zdarma, aniž by zde existoval nějaký limit na to, kolik on sám zaplatil z daní. A proto mi dává smysl, dokud nebude zrušen plošný výběr daní na školu, aby alespoň ty peníze byly využity na co nejefektivnější služby - a to je v mém případě zcela jistě rovnou vysoká škola, a ne dělání maturity, u které si stejně tak můžeme říct, že něco stojí.
A jinak, v podstatě je mi vysokoškolské vzdělání znemožňováno - pokud nemám maturitu, je mi znemožněno studovat na VŠ. Zároveň musím studovat čtyři roky na střední škole, abych tu maturitu mohl dělat, což je taky slušné zdržování.
3) To ano - ale málokdy se stane, že ta hierarchie je jenom jedna - a hlavní pointa byla v tom, že znemožňuje konkurenci, což by bylo třeba to, že většina by klidně mohla mít něco jako současný systém, možná s trochu jinou maturitou, ale menšina by si klidně mohla razit úplně jinou alternativu, třeba ve formátu svobodných škol. Navíc, co se týče hierarchie, často je těch možností mnohem víc a často můžete jít napříč tou hierarchií, prostě podle vašich dovedností. Určitě si nemyslím, že by na trhu byl jediný funkční systém právě takový jako ten náš, tedy byrokraticky složitý a k tomu znemožňující bez hodně pomalu dosažitelného formálního vzdělání postoupit dál. Na to znám až moc lidí, kterým tenhle systém zkrátka nevyhovuje, ať už v mnoha různých aspektech.
Komentář 49839
3) Ta možnost tu ale podle mně je. Můžete se vzdělávat mimo systém, jen nezískáte garanci přiznané úrovně jako v tom systému. Jde vám o vzdělání nebo o titul? Pokud o vzdělání, nikdo vám v ničem nebrání. Pokud chcete ale titul, pak musíte přijmout pravidla , která se k získání titulu vážou. Ta konkurence by u nás klidně existovat mohla, ale neexistuje, protože lidé víc stojí o titul než o samotné vzdělání. Chtějí školy zařazené do systému s jeho garancí "úrovně" vzdělání. Já to moc nechápu, protože ta úroveň setrvale klesá, ale taková je prostě skutečnost.
Komentář 49883
Jo, máte pravdu, VŠ možná není ta nejlepší cesta, určitě ještě rozmyslím, zdali na ni vůbec chci. Ale přece jenom jsou i obory, ve kterých tu vysokou prostě potřebujete, abyste mohl vůbec mít povolení tu profesi dělat, třeba medicína. A tam samostudium nepomůže, protože i když jste neformálním vzděláním skvělý doktor, léky na předpis psát nesmíte, protože monopol zdravotnictví. A určitě nemám problém s tím přijmout pravidla nějakého systému, chci-li do něj vstoupit.
3) Mně jde určitě o vzdělání, tomu formálnímu vzdělání se právě snažím vyhnout, co to jde. :-)
No, mně právě pořád přijde, že kdybych si chtěl postavit vysokou školu, která je stejná nebo hodně podobná jako ty současné, akorát neuděluje státem certifikované tituly a bere i lidi bez maturity, stát by proti ní udělal zátah, protože by to byla konkurence jeho službám. Ale bohužel nejsem tak právně znalý, abych to posoudil, jenom mi přijde divné, že by taková škola už neexistovala.
Komentář 49884
Jednotná škola asi neexistuje, existují mraky vzdělávacích agentur a kurzů. Pro podnikatele je tedy asi jednodušší řešit jednotlivé kurzy pro jednotlivé klienty, než se snažit vytvořit takový obrovský systém vzdělání, jako je škola a sehnat dost lidí, kterým přesně tenhle balík bude vyhovovat. Moje zkušenost je taková, že i na ZŠ, SŠ a VŠ mě pár předmětů bavilo a zajímalo, zbytek byl jen balast k protrpení a nepropadnutí. Takže soukromníci dělají kurzy s co nejmenším množstvím balastu.
Skvělý počin je třeba naučmese :-)
https://www.naucmese.cz
Komentář 49887
https://www.youtube.com/watch?v=6XCCh9H7j7w
Komentář 49782
ad 3: Podívám-li se na "systém" jako celek, vidím tragické selhání. "Systém" studenty oblbuje, vykládá jim nesmysly, naučí je naprosté minimum až nic (a ještě často blbě) a implantuje jim nehorázné představy o kompensaci za odvedenou práci. Kdybych měl "systém" známkovat jako ve škole, dostal by pětku, a to jen proto, že se ve škole nedávají šestky.
Nevím, kde jste přišel na to, že téma, obsah i forma toho, co se učí, včetně všech doprovodných jevů, je to, co mladí lidé skutečně budou potřebovat do života (neřku-li, že je to to ideální a jediné možné). Zaměstnavatelé jsou nespokojeni s tím, jaké adepty na zaměstnání jim stádní školy chrlí, lidé sami nejsou spokojeni se svým životem, tak, jak jim jej škola nalinkovala, mnozí z nich (podle realistických průzkumů něco mezi třetinou a polovinou) trpí traumaty ze školy, nechápou společenské jevy a neorientují se v otázkách, které na ně mají přímý vliv a které přímo ovlivňují jejich volební chování. Ale jinak jsou školy super a špatní jsou všichni ostatní, že jo.
Komentář 49834
3) Vy asi máte problémy s chápáním napsaného. Já nijak nehájím systém jako takový. Jen konstatuji jakej ten systém je a že pokud přijímáme jednu část systému bez výhrad, pak bychom měli přijmout i tu další část úzce související. Firmy žehrají na špatné absolventy státních škol, ale neudělají nic pro to, aby si vzdělali lidi podle svých potřeb. Spoléhají se na ten státní systém, který je s prominutím k hovnu. A na druhu stranu pokud to státní školství je tak moc na hovno, proč autor příspěvku tak moc touží po absolvování státního vzdělávání? Protože se chce nějak zařadit do systému, který se mu tak nelíbí, namísto toho aby byl na systému co nejmíň závislý.
Nevím kde jste vy přišel na to, co mi podsouváte a sice že "téma, obsah i forma toho, co se učí, včetně všech doprovodných jevů, je to, co mladí lidé skutečně budou potřebovat do života"
Ale zajímalo by mě kde jste přišel na to, že škola někomu něco linkuje. Svůj život si každej řídíme sami a pokud toho nejste schopen, pak si asi plně zasloužíte starající se stát. Školy vůbec nejsou super, ale pokud jste přesvědčen, že školy mohou za váš život, pak byste se měl zamyslet sám nad sebou. Pokud to tak opravdu cítíte, pak by pro vás byla svobodná bezstátní společnost životní katastrofou.
Komentář 49855
Já problém s chápáním napsaného nemám, Vaše nutkání toto zmínit je dost podivné. Já jsem se Vám snažil vysvětlit, že systém jako celek selhává a rozhodně jednu část systému nepřijímám/e (nevím, do hlavy ostatním diskutujícím nevidím, ale příspěvky "ankapáckého křídla" chápu tak, že mají na systém podobný pohled) bez výhrad.
Firmy si samozřejmě lidi vzdělávají, v rámci možností a v rámci toho, co jim stát blahosklonně dovolí. Vy samozřejmě nemůžete vědět, čím já se zabývám, proto Vám to nevytýkám, ale s ohledem na to, co jsem udělal pro své spolupracovníky (se souhlasem a s podporou firmy, samozřejmě), je tvrzení, že firmy se nestarají o vzdělávání, políček i do mojí tváře.
Co se linkování týče, mám za to, že to může popřít jen někdo s nedostatečným pozorovacím talentem, s nedostatečným uvažováním, nebo někdo, s kým to stále pořádně máva (a pak jedinci se zlovolnými motivy, to Vám samozřejmě nepodsouvám). Malý človíček je vychováván k poslouchání autorit a držení huby. Včetně vysvětlení toho, co si má myslet, jak o záležitostech "odbornych" předmětů, tak takzvaných "společenských věd". Škola (v úplně ideálním případě, kdyby všechno, co je ve skutečnosti rozbitý, fungovalo) produkuje lidi do společnosti 17. a 18. století, pracovní sílu na pole, na dnešní poměry nekvalifikované dělníky, poslušné vojáky a úředníky. Mám pro Vás novinku: Poslední zbytky tohoto světa zmizely v 50. a 60. letech XX. století. Dnes svět vypadá zatraceně jinak.
Jako já si zas až tak nestěžuju. Sice se mi vládní regulace serou do života, stát mě oloupí o 3/4 výdělku, ale já si zas až tak do života kecat nenechám. Já jsem byl ale vždycky mimořádná osobnost (tím spíš se mě některé nejmenované svině pokoušely zlomit) a silná osobnost (nepodařilo se jim to); taky disponuji intelektem dostatečným na to, abych viděl i to, co není vidět (to taky není úplně samozřejmé, natisíckráte bohužel). Pro mě by svobodná společnost byla benefitem. Co víc, jsem nadprůměrně (byť zdaleka nikoli perfektně) připraven na daleko pravděpodobnější výsledek socialistických experimentů: Totální Rozpad. Ale pokud nevidíte, co se ve školách děje a čemu slouží, měl byste zvážit, zda nepřehlížíte nějakou podstatnou skutečnost, zda v nějakém bodě neuplatňujete magické myšlení nebo zda Vám v něčem nechybí kapacita.
Komentář 49866
Komentář 49871
To nepočítám třeba spotřební berni z benzínu, u které předpokládám (já vím, zčásti marně), že půjde do dopravní infrastruktury (a ty rozbitý silnice na těch 15 nebo 20 tis. ročně taky nevypadaj), jednorázové události jako darovací výpalné (to byla tenkrát suma, že mě málem trefil šlak), technicky vzato by se měla počítat berně z přidané hodnoty (tam je to --- patrně úmyslně --- komplikované několika různými sazbami, jestli sledujete aktuální frašku kolem BPH v ČR, musí se Vám z toho točit hlava), atd., atd.
Komentář 49873
Komentář 49874
Komentář 49878
Komentář 49870
Necháte -li si ukrást 3/4 výdělku, pak si tedy necháte do života kecat docela dost.
A co se mně týče a mého povědomí o tom, co se děje ve školách tak mám svou osobní zkušenost, která je sice už dost stará, ale taky zkušenost zprostředkovanou skrze 4 děti, které si prošly vzdělávacím systémem od ZŠ po VŠ. Z nikoho z nás škola nevychovala poslušné otroky, kteří by se klaněli nějakým pochybným autoritám, kteří by si mysleli jen to co je žádoucí a kteří by jen drželi hubu a nechali se okrádat o 3/4 výdělku.
Co se toho vašeho chápání týče, tak když mně podsunete tvrzení, které se v mém komentáři nikde najít nedá, tak buď je to neschopností rozumět textu nebo neschopností normálně diskutovat a vyjadřovat se k argumentům oponenta. Opravdu vás neznám a tak si musíte zhodnotit sám, zda neumíte číst nebo diskutovat k věci.
Komentář 49872
So se týče skutečných služeb a plateb za ně, celá záležitost je udělaná tak, aby to bylo co nejvíc nejasné. Takže by se jistě našly nějaké služby, v nichž jsem příjemcem, v civilisované společnosti by šlo o haléřové položky, jako tžeba poplatek za uklizený chodník před magistrátem, kam jsem nucen z titulu svého poddanského stavu každých pár let chodit pro ovčanský průkaz, a výměnou jsem je zahrnul do zanedbaných položek plynoucích opačným směrem, jako například poplatek za rozhlas, který neposlouchám, poslouchat nechci a nemohu, protože se mi z něj dělá na blití, ale v autě přístroj mám, tak halt výpalné platím. Pokud jde o nějaké netriviální položky, tak ta obrana je asi fakt zdaleka nejvýznamnější (povahou služby i přepočteno na výši berně).
Re 3/4 výdělku --- no ono není moc co s tím udělat, short of full-scale war. Mohlo Vás splést, že do podílu počítám i částky takzvaně placené "za zaměstnavatele" (což je trik vymyšlený právě proto, aby spletl důvěřivější jedince), BPH na zboží a služby, které spotřebovávám, spotřební berně, berni z nemovitosti atd., atd. Když vyděláváte hodně a taky to i utratíte, nejen strkáte do štrozoku, tak jako zaměstnanec nemáte moc kam utéct.
Pokud školství fungovalo pro Vás a Vaše děti, je to super, konec konců, já jsem nikde nepsal, že školství musí být čistou ztrátou úplně pro každého. Ne každý má ale positivní zkušenost a na vlastní oči jsem viděl lidi, talentované lidi, které systém semlel. A nebylo jich procentuálně úplně málo.
Ještě k tomu kývačství: Vy --- pokud do Vás byla nějaká idea nahuštěna a Vy jste ji přijal za svou --- nemáte moc šancí poznat, že jste obětí indoktrinace. Je mi líto, pokud to budete brát osobně, ale to Vy nejste schopen objektivně posoudit --- dokud se dotyčných idejí nezbavíte. Trochu může napovědět neochota přiznat argumenty protistrany, i když jsou zcela zjevné, ale ani to není nijak spolehlivý indikátor.
A co Vám teda podsouvám? Že nevidíte, co se na školách děje? Tak pokud ale vidíte, pak ale nemůžete tvrdit, že školství katastroficky NEselhává. Možná jste našel něco v omáčce uvádějící trochu do kontextu a vztáhl to na sebe --- nu, někdo má rád no-nonsense a pro někoho je to mnohem stravitelnější s omáčkou, vyhovuje-li Vám no-nonsense více, fajn, budu se snažit to dodržovat. Pokud by Vám více vyhovoval strukturovaný a číslovaný formát, jako svého času Szasziánovi, i to se dá zařídit.
Komentář 49910
Ne to není tik. To je jen reakce na vámi napsaná slova. Pokud by moje slova naznačovala, že neumím napočítat do deseti, tak jistě taky nabudete dojmu, že má inteligence je podprůměrná.
Z vašeho dalšího textu vyplývá, že ani netušíte, kde všude využíváte veřejných peněz. Nejsou to jen přímo přijaté služby a užívané statky. Já klidně připouštím, že vaše odvody mohou být vyšší než vaše příjmy, ale je to pouhá domněnka. A to jak u mně, který neví nic o vaší spotřebě, tak u vás, protože si zase vůbec neuvědomujete a ani nemůžete skutečnou cenu "výhod", které využíváte.
"Re 3/4 výdělku --- no ono není moc co s tím udělat, short of full-scale war. Mohlo Vás splést, že do podílu počítám i částky takzvaně placené "za zaměstnavatele" (což je trik vymyšlený právě proto, aby spletl důvěřivější jedince), BPH na zboží a služby, které spotřebovávám, spotřební berně, berni z nemovitosti atd., atd. Když vyděláváte hodně a taky to i utratíte, nejen strkáte do štrozoku, tak jako zaměstnanec nemáte moc kam utéct."
Mně je fakt ukradený kolik vyděláváte a jaký podíl odevzdáváte státu. Reagoval jsem jen na vaše vlastní slova, že si nenecháte do života moc kecat. Pokud si necháte sebrat (a vůbec nehodnotím důvody proč) 3/4 svých příjmů, pak prostě vaše vlastní slova o tom, že si nenecháte do života moc kecat, neplatí. Necháte si kecat minimálně ze 3/4. :-)
"Pokud školství fungovalo pro Vás a Vaše děti, je to super"
Opět si domýšlíte něco, co jsem nikde nenapsal. Školství nefungovalo pro mně za komoušů, ani pro mé děti po komouších. To, jestli vás školství semele, je víc otázka vaší osobnosti a vaší rodiny, než toho jak nefunkční je školství. Mnohem víc to ovlivňuje i celkový stav společnosti, který se v tom školství potom i nějak odráží, než škola samotná. Budete -li s výchovou vašich dětí spoléhat na školu, což je právě dnešní většinový trend, pak se nemůžete divit, že škola hraje hlavní roli v ovlivnění myšlení vašich dětí.
"Ještě k tomu kývačství: Vy --- pokud do Vás byla nějaká idea nahuštěna a Vy jste ji přijal za svou --- nemáte moc šancí poznat, že jste obětí indoktrinace."
U mně budete jen velmi stěží hledat nějakou ideu, kterou bych mohl být indoktrinován a přijal ji za svou, což se ovšem nedá říct o anarchokapitalistech. :-)
Co mi podsouváte jsem vám už jednou napsal a přesně jsem ocitoval i tu část textu, kde tak činíte. Pokud to pořád nechápete, je evidentní, že opravdu máte problém s vnímáním nebo chápáním textu.
Komentář 49911
Komentář 49912
1. Já se na školu nespoléhám a výchovu dítěte si zajišťuji sám. Bohužel účast v té sračce je nařízená státem a rozsahem je to srovnatelné s celodenní směnou. V takto extensivním působení je dost těžké vyloučit veškeré působení, leda že by aplégr neřekl ve škole ani slovo --- a pak by zas přišli buznit, že dítě nekomunikuje.
2. Vaše představa, že nejste ničím indoktrinován, je velmi zábavná, ovšem bohužel velmi vzdálená realitě. Dost masivně indoktrinováni jsou téměř úplně naprosto všichni, i ty vzácné výjimky kterým se podařilo pochopit podstatu myšlenkových infekcí a vymanit se z nich (jako třeba yours truly) nejsou zcela prosti řady drobnějších zkreslení pohledu. A co se anarchokapitalismu týče, nic jste nepochopil. Já jsem kupříkladu dlouhodobě upřímně toužil být minarchistou, jenže podrobný rozbor a aplikace na praktických pozorováních mě přivedly k poznání, že stát (deklarovaným způsobem[1]) fungovat prostě nemůže. Z principu. Face it. Člověk není mravenec, s tím nic nenaděláte.
3. Možná byste se mohl obtěžovat a oblažit mě trochou svého rozhledu a napsat mi, jaké teda služby placené z berně z příjmu využívám. Jsem na to zvědav.
Komentář 49913
Komentář 49980
2. Aha, od indoktrinace nějakou ideologií ustupujete na normální ovlivnění čímkoliv. U sebe ale jste přesvědčen, že jste k nějakému světonázoru dospěl poznáním, kdežto ti ostatní indoktrinací. :-) Tohle je celkem běžný jev právě u těch indoktrinovaných.
Jak vidíme v realitě, stát fungovat může všelijak, jen asi nemůže fungovat podle vašich představ, protože ty pomíjejí právě tu realitu, jako ostatně snad u všech anarchokapitalistů. I komunismus je realitě blíž než anarchokapitalismu, přestože mají tyto ideologie jinak hodně společného.
3. Neznám váš život a nevím, co vše využíváte. Ale namátkou třeba silnice, právní systém, obranný systém. Systém konkrétního vedení ekonomiky. Pravděpodobně i sociální systém a zdravotnictví. Ovlivnění státem a jeho výdaji, byť mnohdy kontraproduktivními, jsou téměř všechny aspekty vašeho života. Některé vám život ulehčují, některé komplikují. Že jste nedobrovolným konzumentem na věci nic nemění.
Komentář 49986
Komentář 50025
Jenže vy chcete v tý restauraci mermomocí zůstat a konzumovat, přestože vám podávají chcanky a mrdku.
Komentář 50061
Zde jednoznačně lžete. Jakmile se na vás jednou státní občanství přilepí, už se ho nezbavíte. V nejlepším možném (čtěte: v nejméně špatném) případě jej můžete vyměnit za jiné. Pokud tohle nevíte, nejste kompetentní se této debaty vůbec účastnit.
Komentář 50067
Komentář 50094
Poznamka s pozemkem je nerelevantni. I kdybych se permanentne vystehoval na Mesic, ceskeho (nebo treba australskeho, to je v tomto kontextu) obcanstvi se nezbavim
Komentář 50229
A poznámka s pozemkom je relevantná, na to aby ste ČR neplatil dane ani odvody sa nemusíte vzdať občianstva ČR, stačí že sa zamestnáte mimo územia ČR.
Komentář 50275
A abych v ČR neplatil berně, musím je (a) platit někde jinde a (b) dotyčná entita musí mít smlouvu s ČR o zabránění dvojímu zbernění.
A i když jsem mimo území ČR, vztahuje se na mě legislativa ČR. Pokud například vycestuji do některé ze dvou zbývajících terrae nulius a tam si koupím třeba tank, tak se mě ČR pokusí stíhat za nedovolené ozbrojování. Stejně tak, kdybych navázal ještě nedávno (někdy do přelomu století) kontakt s Lichtenštejnskem, tak mě při návratu hned na hranicích zastřelej coby dezertéra (ok, to je nadsázka, ale trestnej čin by to byl, jít sedět za něj se mohlo).
Komentář 50285
Komentář 49991
Komentář 49993
horší než chcanky s mrdkou jsou totiž chcanky s mrdkou a se špenátem,
páč chcanky s mrdkou jsou k přežití, zatímco to zelený svinstvo plný naředěný kyseliny sírový způsobuje zdravotní problémy vedoucí až k smrti méně oddolných jedinců...
A to je ten stát - chanky, mrdka a špenát !!!
Komentář 49994
......................................................................
Záleží na postupu jaký použijete,
používáte-li k poznání mysl a myšlenky, pak samozřejmě může dojít vždy k nějaké indokrinaci,
pokud myšlenky nepoužíváte, pak záleží jen na tom, nakolik se vám povede rozpustit "indokrinace" a přestat se s nimi ztotožnovat...
Místo hledání pravdy (obvyklý postup) prostě odstranujete omyl...
Komentář 50059
2. Pokud to z napsaného nebylo zjevné, napíši to explicitně: I já jsem byl indoktrinován, stejně jako ostatní. Část indoktrinace jsem díky mimořádné schopnosti prohlédnul již při procesu indoktrinace. Opět možno doložit poznámkami v žákovské knížce. Ostatními jsem se musel prokousat, vrstvu po vrstvě, později (což nevylučuje, že ještě sem tam něco zbývá, i to jsem ale explicite napsal). Drtivá většina ostatních si tu práci nedala. Jako třeba vy osobně.
3.
* Silnice --- financovány (původně) ze separátního fondu --- spotřební berně z benzínu, což bylo i odůvodnění, proč byla tato berně zavedena. Provádí-li stát s těmito penězmi a jejich určením nějaké čachry, je to důkazem podvodu ze strany státu.
* Právní systém --- obvykle se jedná o překážku normálnímu fungování (na prvním místě a s obrovským odstupem ční zákoník práce, protože takovou sračku aby člověk pohledal). Jinak všechny moje smlouvy mají klausuli, že smluvní vztah se řídí především touto smlouvou a na takzvaný právní systém dojde až při jinak neřešitelných sporech (a ta druhá část souvětí tam je bezvýhradně na nátlak druhé strany, protože ta se bojí), vaše snad ne?
* Obranný systém --- o tom jsem psal. Reálně je ale schopen mě ubránit možná tak přřed Slovenskem, pokud přijde na lámání chleba (agrese ruska), tak pokud si na transport do bezpečí nezjednám soukromou agenturu, tak mi nic nepomůže (a stát už tuplem)
* Systém konkrétního vedení ekonomiky --- co to, u sta kurev, je? Vzdělání by vám mohlo naznačit, že to nejlepší, co stát pro ekonomiku může udělat, je NEZASAHOVÁNÍ == neškodění. To se ale u nás neděje.
* Zdravotnictví je, pokud vím, legislativně odděleno od státního rozpočtu. Pokud víte o nějaké deviaci od tohoto schématu, využijte služeb svého státu a podejte TO, protože to je s velkou pravděpodobností nelegální.
* Sociální systém --- nečerpal jsem ani korunu a pravděpodobně nebudu, protože pensijní systém se s vysokou pravděpodobností do cca deseti let zhroutí.
* Parkoviště používám placená (a parkoviště zdarma před mým obchoďákem patří obchoďáku, ověřeno)
* Státem sponsorovanou "kulturu", literaturu či jiné akce nekonsumuji
* Po státních kolejích již dlouho nejezdím, vizte též seriál O vlacích a lidech
* MHD nepoužívám. Nejsem masochista.
* Stádní TV a rozhlas nesleduji a neposlouchám. Po pravdě řečeno, vůbec žádnou TV a rozhlas nekonsumuji, nepřinášejí mi žádnou hodnotu a forma je mimořádně odporná. O negativním vlivu propagandy nemluvě.
* Existence tzv. státních bytů mi svého času dost zkomplikovala život. Bydlím ve vlastním a nechci na této skutečnosti nic měnit. Existence tzv. státních bytů je přitom prokazatelně jedním z významných faktorů snižijících dostupnost bydlení.
* A tak dále, a tak podobně. Pro někoho to může být těžko pochopitelné, já se ale neoddávám mainstreamovým radovánkám a můj životní styl je poměrně odlišný od mainstreamu (a v neděli na promenádu nechodím). Chápu ale, že (především pro lidi s omezeným rozhledem) i tohle může být těžko pochopitelné.
Komentář 50068
Komentář 50095
Komentář 50230
Komentář 50276
Komentář 50292
Komentář 49675
Komentář 49686
Už dnes si můžete udělat spoustu certifikátů o různé náročnosti a různé hodnotě na trhu práce. :-)
Komentář 49688
A jinak, zajímavé. Co jste měli za přijímačky na medicínu?
Komentář 49683
do tej Urzove kotrbe!
Komentář 49690
Komentář 49697