Autor: Urza
Čas: 2018-12-21 00:00:02
Meze demokracie
Drtivá většina lidí v důsledku státní propagandy adoruje demokracii; mnozí ji dokonce berou jako dobro z definice. Jaké jsou však její kvantitativní meze? Evidentně neplatí, že když se v libovolném počtu lidí většina dohodne, měla by se menšina podřídit; nebo snad existují zastánci toho, aby si každá skupina chuligánů spolu s obětí mohla odhlasovat, kdo odejde s penězi? Je tedy zapotřebí většího počtu jedinců, aby se minimalizovalo riziko omylu? Proč pak tedy nehlasují lidé celého světa například o globálním přerozdělování? Kolik z evropských milovníků demokracie by do hlasování o násilné redistribuci bohatství dobrovolně přizvalo miliardy křováků z chudších částí světa? A jaké by byly jejich argumenty, proč ne? Padlo by něco o primitivech neschopných porozumět naší situaci? Ale kolik primitivních voličů v ČR ovlivňuje věci, kterým za mák nerozumí, jen na základě toho, že dostali klobásu či koblihu?
Nabízí se tedy otázka, proč by systém určování legitimity lidského jednání, který vykazuje absurdní výsledky v malém i globálním měřítku, měl být zrovna tím ideálem pro národní státy? Proč by měl být právě v této granularitě správný, když v každé jiné selhává? Samozřejmě nelze bez dalších argumentů shodit ze stolu možnost, že ačkoliv demokracie ve většině skupin povede k mizérii, zrovna na úrovni národních států funguje dobře; na druhou stranu nevidím žádný důvod, proč by tomu tak mělo být, když státy kolikrát představují celkem umělé politické konstrukty (například Československo si Masaryk vysomroval u jiných mocných). Není to celé náhodou tak, že demokracie je inherentně amorální a nespravedlivá v každém měřítku, přičemž v hraničních případech to lze vidět na první pohled, zatímco v naší realitě zabraňuje střízlivému zhodnocení celé té mizérie státní indoktrinace, které jsme vystaveni od dětství?
Nabízí se tedy otázka, proč by systém určování legitimity lidského jednání, který vykazuje absurdní výsledky v malém i globálním měřítku, měl být zrovna tím ideálem pro národní státy? Proč by měl být právě v této granularitě správný, když v každé jiné selhává? Samozřejmě nelze bez dalších argumentů shodit ze stolu možnost, že ačkoliv demokracie ve většině skupin povede k mizérii, zrovna na úrovni národních států funguje dobře; na druhou stranu nevidím žádný důvod, proč by tomu tak mělo být, když státy kolikrát představují celkem umělé politické konstrukty (například Československo si Masaryk vysomroval u jiných mocných). Není to celé náhodou tak, že demokracie je inherentně amorální a nespravedlivá v každém měřítku, přičemž v hraničních případech to lze vidět na první pohled, zatímco v naší realitě zabraňuje střízlivému zhodnocení celé té mizérie státní indoktrinace, které jsme vystaveni od dětství?
Přečtení: 26113
Komentáře
Komentář 30889
1) Evidentně neplatí, že když se v libovolném počtu lidí většina dohodne, měla by se menšina podřídit; nebo snad existují zastánci toho, aby si každá skupina chuligánů spolu s obětí mohla odhlasovat, kdo odejde s penězi?
- Tohle je bohužel demagogie. Žádný obhájce demokracie netvrdí, že co si odhlasuje demokratická většina je ipso facto legitimní. Například Erazim Kohák toto zdůraznil v "Průvodci po demokracii", což je učebnice pro ZŠ. Demokraté obhajují společenské uspořádání jehož součástí je demokratické hlasování. Neobhajují společenský řád, kde se o všem rozhoduje demokratickým hlasováním. Není to to samé.
Takže je to stejná demagogie, jako by demokraté označovali nějakou zlou bezstátní společnost, řekněme oligokracii, za ankap. Říkali by: Ankap to je bezstátní společnost, takže společnost bez státu, kde bohatí neomezeně beztrestně porušují lidská práva chudých je ankap; a to je to, co chtějí anarchokapitalisté.
2) Evidentně neplatí, že když se v libovolném počtu lidí většina dohodne, měla by se menšina podřídit; nebo snad existují zastánci toho, aby si každá skupina chuligánů spolu s obětí mohla odhlasovat, kdo odejde s penězi? Je tedy zapotřebí většího počtu jedinců, aby se minimalizovalo riziko omylu? Proč pak tedy nehlasují lidé celého světa například o globálním přerozdělování?
- Opět… Nechce se mi věřit, že to nevidíte: Skupina chuligánů spolu s obětí přece není státem!!! Čili nemůže být ani demokratickým státem.
Vlastně se ptáte, proč principy platné pro státy neplatí pro ne-státní subjekty. A dále se ptáte, proč se demokratické státy nespojí. Ze stejného důvodu, proč se nerozdělí.
3) Nabízí se tedy otázka, proč by systém určování legitimity lidského jednání, který vykazuje absurdní výsledky v malém i globálním měřítku, měl být zrovna tím ideálem pro národní státy?
- Ale ten "systém" nevykazuje absurdní výsledky v malém i ve velkém měřítku. Copak nejsou malé státy? Monako, Lichtenštejnsko? Copak nejsou velké státy? USA, Kanada, Rusko, Čína, Austrálie? A samozřejmě státy by mohly být ještě větší stejně jako ještě menší.
4) Není to celé náhodou tak, že demokracie je inherentně amorální a nespravedlivá v každém měřítku, přičemž v hraničních případech to lze vidět na první pohled, zatímco v naší realitě zabraňuje střízlivému zhodnocení celé té mizérie státní indoktrinace, které jsme vystaveni od dětství?
- 1. Jenže v těch "hraničních případech" to nejde vidět na první pohled, jak jsem ukázal: Mohl by být celoplanetární stát (podle Iva Bendy je to galaktická norma) a mohly by být mikrostáty, a dokonce jsou.
2. Kladu si otázku, kolik videí natočených na gymplech a zuškách, na kterých Vám zlý, indoktrinující demokratický stát dovolil přednášet, ještě budete moct umístit na Kanál Svobodného přístavu, než ten argument o státní indoktrinaci začne být úplně pro všechny – tedy nejen pro mě – směšný. Pravda je taková, že Vy nevíte NIC o tom, co to je indoktrinace! My, szasziáni víme, co to je indoktrinace.
Komentář 30890
Skupina chuligánů spolu s obětí přece není státem!!!
Co prosím??? Skupina policajtů, celníků, úředníků berňáku atd. není skupina chuligánů??? Tito mafiánští žoldáci a nadháněči že nejsou součást státu???
Ostatní slovní ekvilibristika je už únavná.
Komentář 30891
Komentář 30896
Komentář 30904
Komentář 30892
že demokracie je politické vyjádření kapitalismu,
a kapitalismus je ekonomické vyjádření demokracie
a to s ohledem na dobu vzniku kapitalismu a demokracie, s ohledm na princip (konkurenční boj) a s ohledem na provázamost kapitalismu s demokracií...
To se tady asi moc líbit nebude,
ale k anarchii bych nejspíše přiřadil poněkud jiné principy hospodářství,
nejspíše něco, k čemu nás posune a k řemu dojde s rozvoj technologií...
Komentář 30894
Komentář 30898
2) Vzhledem k většinou prosazovaným nápadům typu více danit bohaté (jichž je menšina), více regulovat sdílenou ekonomiku (již provozuje menšina), více buzerovat podnikatele (jichž je menšina) atd. bych řekl, že se to, že je chuligánů více než obětí, stává. A subjektivně bych řekl, že docela často.
3) Do konfrontace 1:1 chuligán nepůjde. Oběť může být ozbrojená a chuligán by to nemusel přežít. To považuji za velmi dobrou alternativu demokracie coby obrany vůči chuligánům.
Komentář 30901
2. To tvrdíte vy, ale to aj väčšina zločincov o sebe tvrdí že sú obete, máloktorý sa prizná a ak aj áno tak bude tvrdiť že pod nátlakom.
3. To je len ankapistická utópia, "chuligán" predsa nemusí dopredu oznámiť obeti že bude obeť. Práve naopak, ozbrojenie potenciálnych obetí iba spôsobí VIAC násilia, resp. fatálnejšie následky. Ale viem že "štatistiky" zaplatené NRA a zbrojárskou lobby tvrdia opak, nemusíte mi ich tu ukazovať :-).
Komentář 30903
Komentář 30895
- 1. Výraz "vysomrovat" mi nepřipadá vhodný, když si uvědomíme, že pokud kdy vznikne ankapácká společnost, tak vznikne secesí malého území, které okolní státy připustí, protože si spočítají, že je to pro ně tak lepší – čili přesně tak jak vzniklo Československo.
2. Urza si zde opět krásně protiřečí. Vždyť podle ankapu jsou státy jako Francie, Anglie, USA lupičské organizace, které vůbec nemají právo rozhodovat o dění na jakémkoliv území. Když jde ale o to dětinsky urazit Masaryka (jaký odvážný čin!), jedná se náhle o vlastníky území, u kterých je možné somrovat…
Komentář 30897
Add. 2 - To ze povazujete mafiana za nelegitimniho jeste neznamena ze neuznavate moc kterou koncentruje. Ostatne presne tak mafie vznikaji. Prijdete na uzemi, kde jeste zadna mafie neoperuje (nebo kde se zrovna nejaka velka rozpadla), overite si u ostatnich velkych mafii v okoli ze o dany revir nikdo nestoji a nepujde vam po krku (zde to somrovani) a zacnete tam operovat se svoji mafii.
Komentář 30908
Postavení legií, jejich kampaň a role v první sv. válce bylo něco neuvěřitelnýho. Masaryk během jednání žongloval s variantou že by bylo pro legionáře snadnější vyklidit pole a stáhnout se do Vladivostoku... a vrhnout zpět na frontu kolem milonu rakouskejch a německejch vojáků z ruského zajetí.
A i to že je tam drželi dokud ještě západní mocnosti reálně uvažovali o zničení bolševismu v rusku.
Tim neřikám že to bylo správný nebo morální. Ale bylo to rovnocené vyjednávání "Něco chceme a máme vojenskou moc. Takže jak se dohodneme?"
Komentář 30924
když to tak vezmu, tak voni "češi" dvakráte "prohráli válku"
ale vždycky to tak šikovně zaonačili že pak byli na straně vítězů,
bohužel po druhý válce se přiklonili k vítězným bolševikům,
čímž šlápli zřejmě ještě do většího hovna, než když se přidali po válce první k Francouzům a Angličanům...
V podstatě asi stačilo bejt neutrální a zůstat pokojně sedět na prdeli nadále v Rakousku, které sice také dvakráte prohrálo válku,
ale prohrálo ji mnohem lépe než češi, takže nakonec se stalo prosperující zemí podobně jako německo...
NO jo, to se mně to ted kecá, vždy po bitvě je každej generálem,
ale z týdle historie je vidět, že bejt vítěz není zrovna velký terno,
a člověk udělá vždy nejlépe, zůstane-li neutrální a jen dá věcem volný průběh...
Komentář 30899
Komentář 30900
Komentář 30907
Komentář 30910
Komentář 30937
Komentář 30926
Jen doplním; volební právo by měl mít pouze člověk, který:
1) nepracuje ve veřejném sektoru,
2) nepobírá státní ani mezinárodní dotace, subvence, pobídky a jiné formy kompenzace prostřednictvím sekundární redistribuce, a to ani prostřednictvím účasti v jakékoliv formě obchodní korporace,
3) platí daně (čímž vylučujeme všechny nepracující studenty a důchodce žijící ze starobních penzí),
4) má alespoň maturitu.
Komentář 30927
5) vlastní na území státu majoritním podílem alespoň jednu rezidenční nemovitost, nebo stavbu určenou k podnikání, případně vlastní podíl v odpovídající výši ve fondu, nebo v podniku, který tyto podmínky vlastnictví splňuje.
Komentář 30932
Komentář 30938
Komentář 30941
vono totiž nezáleží ani tak na vzdělání, pracovitosti či vlastnictví,
ale jen na tom, jak je kdo velký "dobroser"
Jenže, vono najít někoho takového "chudého duchem" je mnohem těžšší,
než najít jehlu v kupce slámy, nebo narvat velblouda do ucha jehly...
Jeden takový inspirativní popis "vládce vesmíru" jsem kupodivu naleznul v knize "Stopařův průvodce po galaxii", pokud někdo ví o čem se tam píše, tak je mu jasný, že takovéhoto člověka je přetěžko najít...
Komentář 30944
Osobně by se mi líbil například přístup přesně opačný proti současnému - a sice ten, že státní správa by primárně podléhala samosprávě, prostřednictvím nepřímých voleb a delegace jasně vymezených pravomocí. Přímo volený centrální parlament by pak plnil funkci dohledu a potlačování excesů, ale neměl by právo samosprávám něco přío nařizovat.
Samozřejmě všechny tyhle problémy jsou přímo úměrné míře vlivu státu. Když se s prominutím s..e skoro do všeho, je potřeba kontrol a pojistek vysoká. Pokud jediné, co by stát zajišťoval byla třeba obrana a justice vyšších stupňů, financované dobrovolnými asignacemi v celkovém objemu jednotek procent DPH, potřeba řešit věci jako volby apod by byla výrazně nižší.
Komentář 30936
.............................................................
Bondy svého času napsal epos o hovně,
nepamatuji si jestli tam má i morálku,
ale já mezi hovna řadím :
pravdu
dobro a zlo
víru, naději a lásku
morálku
Podstatou hovna tedy je : představa, plánování a preferování a potláčení
Milovníci poezie naleznou pak zde :
https://www.youtube.com/watch?v=w8UARDgB1wk
a
https://www.youtube.com/watch?v=dvokbU_JpeU