Autor: Anička
Čas: 2023-12-08 00:00:02
Mít papír nestačí
Omyl dnešní doby je, že vzdělání je určeno tím, jaký papír kde dostanu. Některé papíry je těžší získat, mají vyšší hodnotu, jiné získáte celkem snadno. Také záleží, jaké máte předpoklady zvládnout formální systém vzdělávání. Tento systém by měl teoreticky rozdělovat lidi na ty, kteří to nezvládnou, a ty, kteří jsou opravdu chytří a schopní. Jenže mě nezajímá, jak moc byl můj lékař schopen zvládnout projít systémem vzdělávání lékařů – zajímá mě, co skutečně umí. Udělat dojem u zkoušky, že něco vím, a skutečně vědět jsou dvě rozdílné věci. Je to možná podobné tomu, když uklízíme, aby někdo měl pocit, že je uklizeno. Asi si umíme představit, jak to pak může vypadat. Pokud se však neztotožníme s tím, že má být uklizeno a jaká je představa pořádku, nebude to fungovat. Se zkoušením je to podobné. Můžeme kontrolovat jednotlivé znalosti, ale ty ještě neznamenají, že je člověk skutečně vzdělaný.
Přečtení: 5605
Komentáře
Komentář 99126
Komentář 99131
Komentář 99133
Komentář 99138
Komentář 99156
Komentář 99157
A teda rozhodně si nemyslím že z toho že jsem někde něco odsedel plyne schopnost dlouhodobě makat. To teda s mnohem větší pravděpodobností plyne z toho že jsem někde ty čtyři roky opravdu makal.
Komentář 99176
Komentář 99177
Jinak moc nevím k čemu tento váš argument patří.
Komentář 99170
Připomíná mi to ono klasické "musíme naučit děti psolocuhat", "musíme naučit dělat děti co dělat nechtějí". Z takových vět se mi zvedá žaludek.
Škola klasika 15-19, na dálku, to znamená že času pro sebe má člověk 100x víc, školu jsem udělal tak abych prošel a ve svém volném čase se učil to co mě zajímá, ne to co zajímá MŠMT.
Komentář 99178
Komentář 99179
Komentář 99184
Komentář 99214
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.