Autor: Urza
Čas: 2019-12-20 00:00:02
„Naše“ zdroje
„Naše“ surovinové bohatství; „naše“ pracovní místa; „naše“ země; a někdy dokonce i „naši“ doktoři (kteří si třeba drze dovolí opustit Českou republiku, což byla před pár lety obrovská kauza). S těmito – a mnoha dalšími podobnými – výrazy se můžeme často setkat ve smyslu, kdy „naše“ znamená české; myšlenky a teze, jež z podobných předpokladů vznikají, pak bývají naprosto scestné. Proč? Inu, suroviny mají vlastníka, ergo jsou jeho; prohlásit je za „naše české“ toto vlastnictví popírá; pozemky na území ČR též patří jejich majitelům, ne „nám“ všem; no a „naši“ doktoři, to už je totální nesmysl. Zejména podlé na této argumentaci je, že operuje s jakýmsi kvazivlastnictvím, jež však odporuje vlastnickým právům; kdo tedy řekne: „Má země, moje pravidla,“ myslí tím ČR a naznačuje, že „má právo“ tu (spolu)rozhodovat, popírá tím právě to tvrzení, ze kterého vychází (má země, moje pravidla), vzhledem k majitelům konkrétních pozemků na daném území.
Přečtení: 76218
Komentáře
Komentář 46954
Komentář 46957
Komentář 46959
Komentář 46963
Komentář 46966
Komentář 46968
Komentář 46970
Komentář 46972
Komentář 46975
Komentář 46977
Je to ta věčná filosofická otázka, jestli je pozemek můj a stát je správce, kterého ze svých daní (nedobrovolně) zaměstnávám. Nebo je stát majitelem území a můj pozemek je můj jen natolik, nakolik stát dovolí.
A teď je normální, že houska je moje a můžu si ji celou sníst, ale výplata je moje jen ze 40 %, protože 60 % si bere stát. Paradox.
Komentář 46978
Komentář 46981
Komentář 47003
Komentář 47005
Komentář 47006
Komentář 47007
Komentář 47008
Komentář 47012
Komentář 47011
.............................................
To je přece různé,
nebot když dva říkají totéž, není to totéž,
nebot mohu být teoretický fašista ale i praktikující fašista,
přičemž teoretik jen promýšlí zatímco praktik pak již jedná,
tedy jeden má odstup od svých názorů zatímco druhý je s nimi naplno ztotožněn...
Teoretik a fanatik jsou tedy dvě různé polohy...
Komentář 47013
Není tohle spíš Váš paradox, jelikož Urza razí pojetí práv bez výjimek?
Komentář 47017
Komentář 47020
Komentář 47022
Komentář 47027
Komentář 47029
Komentář 46979
to je naprosto v pořádku,
ale když to lidé nechápou, tak začnou používat násilí,
at už stát nebo anarchisté,
vždy pak brání tu svoji stranu paradoxu proti té druhé straně,
a pak to své násilí automaticky považují za obranné násilí...
Nejsem proti násilí,
ale komu by vadil stát kdyby nepoužíval násilí ?
Každej by se pak v rámci paradoxu mohl rozhodnout zda-li tak či onak,
protože paradox je vlastně jen otevřenost všem možnostem,
není to nějaká vyhraněnost kompromisu, že jedině takto a ne jinak...
Komu by vadil vlastník jenž nepoužívá násilí,
protože si je vědom že situace je neustále otevřená,
což samozřejmě znamená i to, že může použít násilí...
Komentář 46980
samozřejmě každý z nich je poplatný době kdy žili,
jeden v době vrcholného individualismu a druhej v době nastupujícího kolektivismu, kdy je individualismus potláčen jako zlo
ale oba dva se shodnou v používání násilí, aby obhájili svý stanovisko...
Nic lepšího ty dva nenapadlo....
Komentář 47001
Komentář 47002
...................................
Ale ta jejich reakce je vcelku pochopitelná,
naprosto stejně jako je pochopitelný proč to Mises takto napsal jak to napsal,
především jde o to násilí ze strany státu při prosazování kolektivistického náhledu,
tady ovšem anarchokapitalisté opět doporučují násilí takže činí to samé co stát, ovšem zase na obranu soukromého vlastnictví,
jakoby snad ani neviděli, že se chovají stejně agresivně jako stát...
To je slepota,
neuvědomovat si že to co kritizuji,
na druhou stranu opět prosazuji jako správné..
Komentář 47009
Komentář 46958
Komentář 46960
Komentář 47014
Kde Urza píše, že jiná pojetí vlastnických práv neexistují? Protože naopak, píše právě o nich. Kritizuje je z pozice výjimek (které on ve svém pojetí nemá).
Na jiné pojetí mate právo, to Vám nikdo nebere. Zkuste ale oponovat článku poctivěji, nikoliv jeho dezinterpretací. Vysvětlete například, kde chcete mít z vlastnictví výjimku a proč si to myslíte. To už je ale těžší a vypadá to, že do toho se Vám moc nechce. Berte výzvu nebo nechte být.
Komentář 47018
Komentář 47021
Komentář 47023
Komentář 47028
A ještě dodám, že mentální nedostatek bude mít spíše někdo, kdo se domnívá, že lze najít pouze jediný skrytý význam a sice ten, který našel on. Já Vám jich dodám hned několik ale co s tím? Nejde o to, co píše autor explicitně?
Komentář 47030
Komentář 47033
Komentář 47034
Komentář 47035
tak konečně začínám chápat co to je bejt zamindrákovaná píča,
to je taková píča, která mrdá jen v jedný (misionářský) poloze,
a kdyby jste ji ho tam chtěli šoupnout ze zádu,
tak to bude považovat za nemorální a neslušný...
Jo potkal jsem takovýhle kundy, a byly to kundy...
A poslat jsem ty kundy do píči...
Komentář 47037
Komentář 47038
Komentář 47039
vám přijde že ne ?
Takže těch několik vět co tam napsal je jenom vomáčka na vozdobu ?
Komentář 47040
Když je to zcestné, tak to snad znamená, že je to (logicky) chybné, ne? Proto se následně také snaží ukázat na tu zdánlivou logickou nekonzistentnost.
Ty snad nějak dokazuješ svůj dojem, že "Urza zase skrytě razí myšlenku, že existuje pouze jedno pojetí práv - a to to jeho“?
Ano, zde: https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=611#l47037
Komentář 47041
Komentář 47042
že "naše" anarchokapitalistické myšlenky jsou zcestné,
čímž chtěl pak skrytě říci že "vaše" neanarchokapitalistické myšlenky jsou nezcestné,
čemuž by se pak dalo říci "sebereflexe"
Komentář 47043
https://www.youtube.com/watch?v=1lI30Qw69AQ
Komentář 47289
Komentář 47302
Komentář 47060
:-D přiznám se, že jste mě dost pobavil. Ale cením si toho, že jste tu napsal ucelenou myšlenku, jak se na věc díváte. Když debatujete se mnou, dost své myšlenky skrýváte a jen tak nějak obratně naznačujete, abych musel hádat a vy mě mohl chytat za slova. Mě jen zbývá říct, pojďme si to rozebrat, jestli správně interpretujete, co píšu:
Teze 1: ... Marťan. Ten své pojetí vlastnictví také pokládá za jediné správné a jakékoliv jiné pojetí pak už jen, dle něj, obsahuje výjimky od toho jeho "správného" pojetí.
Velmi chybně mě interpretujete. A jsem na to citlivý, jelikož normativním formulacím správné/špatné já se zásadně vyhýbám, ač mi je dost často vnucujete. Když je použiju v životě, tak je vztáhnu na sebe a řeknu "toto se mi líbí a toto se mi nelíbí". Pak je jasné, že jde o osobní hodnocení a není o čem diskutovat, protože jestli se někomu něco líbí nebo nelíbí nelze vyvrátit. Lze na to pouze říct třeba "tohle se mi líbí taky" nebo "mě se zas líbí něco jiného". Ale v debatách tady to neříkám, protože já nejsem nijak důležitá osoba a z toho, že se něco líbí zrovna mě, nelze vyvodit nic jiného, než to, že se mi to líbí. A moje životní historie, že se mi to líbí, taky není důležitá. Jsme tu v nějaké náboženské skupině, že si tu chceme vyměňovat svá osobní svědectví? Nevím, jak Vy ale já to tu beru jako debatní skupinu o svobodě.
Což samozřejmě ale popře s tím, že to nikdy netvrdil.
Ano, popřu. Protože takto Vámi dezinterpretovaně jsem to opravdu netvrdil.
Ovšem stejně jako u násilníka, který někomu rozbíjí hubu a tvrdí, že nic nedělá, tak stejně tak u Urzy a Marťana není důležité, že tvrdí, že to nedělají, ale to, že to reálně dělají!
Na rozdíl od Vás si nit téhle debaty pamatuji. Na začátku šlo o debatu, kdo komu co vnucuje. Když někomu rozbijete hubu, může to být proto, že mu něco vnucujete ale také proto, že se tím bráníte, aby on nevnucoval Vám. A snažil jsem se Vám tento rozdíl velmi trpělivě vysvětlit. Můžu já za to, že to ignorujete a pak si melete svou a chybně mě interpretujete? To, že odmítáte rozlišovat obranné a útočné násilí je Váš problém a Váš životní postoj. Ale pak se do debat, které na tomto rozlišení stojí, nepouštějte, protože jim nemůžete porozumět. Je to jako kdyby barvoslepý chtěl vysvětlovat ostatním jemné nuance mezi barvami a neustále měl tendenci jim vytýkat, že to rozlišují špatně, protože ty a ty odstíny jsou stejné (ovšem podle něj samozřejmě, ostatní ty rozdíly vidět mohou). Když si tu debatu znovu projdete, tak s příkladem o NÁSILÍ (to rozbití huby) jste přišel z vlastní iniciativity, když jste se snažil dokázat, že obě myšlené strany vnucují a nemají si co vyčítat (já oponoval, že každý vnucuje jinak, jeden na základě útoku a druhý v obraně). Tedy snažil jste se debatu o VNUCOVÁNÍ nenápadně převést na debatu o NÁSILÍ. Jestli to byl pokus o úhybný manévr, abyste diskusi převedl na něco jiného, když jste neměl správný argument ve prospěch Vaší myšlenky o vnucování, nebo jste s tím něco sledoval poctivě, to už nechám na vás. Rozbití huby je totiž násilí vždycky ale to to nešlo, nám šlo o to, kdo komu co vnucuje a kdo se vnucování brání. A já netvrdíl, že není, pouze jsem se Vám snažil vysvětlit, že pro naši debatu hraje i roli, co předcházelo a tedy proč se někdo rozhodl rozbít hubu druhému.
V minulých debatách jsem Vám ukazoval, že můžete nenormativně, a tedy objektivně, nezávisle na to, jak kdo věc interpretuje ale na základě měřitelných ekonomických veličin, obranu a útok rozlišit. Při úspěšném útoku totiž poškozená strana ztrácí statek, který využívala a snižuje se jí užitek, útočící strana statek získala, úžitek jí vzrostl. Při úspěšné obraně (a u obojího mohlo dojít k rozbití huby) se užitek ubráněné strany nemění. Neúspěšně útočící strana sice dostala po hubě ale s tím mohla počítat, když do toho rizika šla (a v její strategii je občasné rozbití huby nejspíš součástí rizikového portfólia). Nepředpokládám, že po těchto pár řádcích to pochopíte, když jsme si to už v minulosti vysvětlovali na mnohonásobně delších textech a účinek byl nulový. Spíše to tu píšu pro ostatní.
Komentář 47061
Zkušenost ukázala, že jsi debil a je zbytečné mé myšlenky rozepisovat, protože je stejně nepochopíš a reaguješ jen nějakou ideologickou nelogickou slátaninou.
Velmi chybně mě interpretujete.
To, že to popíráš, neznamená, že to neděláš.
A jsem na to citlivý, jelikož normativním formulacím správné/špatné já se zásadně vyhýbám, ač mi je dost často vnucujete.
Používáš jiná slova, která ale implicitně nesou právě tyto významy. Upozorňoval jsem tě na to několikrát, ale jsi prostě tak hloupý, že se domníváš, že dokud nepoužiješ přesně ta dvě slova, tak je vše v pohodě. Kdyby to tvému mozku pořád nemohlo dojít, jako že stejně asi nedojde, jde například o slova agrese/obrana.
Na rozdíl od Vás si nit téhle debaty pamatuji.
Možná pamatuješ, ale jsi takový debil, žes nepochopil, že reaguješ na příměr, který s začátkem debaty neměl nic společného.
A snažil jsem se Vám tento rozdíl velmi trpělivě vysvětlit.
Tak podívej, ty debile jeden, já chápu, na základě čeho ses to rozhodl subjektivně a účelově rozdělit a následně předefinovat pojem "vnucovat", aby z toho ta tvá ideologie vyšla křišťálově čistá. Tvůj chorý mozek se snad domnívá, že když budeš pořád opakovat, jak to účelově dělíš, že se z toho snad stane nějaká objektivní normativní teorie. Ne, nestane. Pořád budeš lidi silou nutit k něčemu, co nechtějí, i když tomu nebudeš říkat vnucování!
To, že odmítáte rozlišovat obranné a útočné násilí je Váš problém a Váš životní postoj.
A jsme zase u toho dělení na dobré a špatné. Jen tvé dělení je to správné, že? A prosím, neopakuj zase, žes ty dvě slova nepoužil. Ten problém nezmizí, když je nahradíš jinými slovy se stejným významem! Ale nemyslím, že indoktrinovaný debil jako ty, to pochopí.
Ale pak se do debat, které na tomto rozlišení stojí, nepouštějte, protože jim nemůžete porozumět.
Takže ty určíš, co je dobré a co je špatné a ostatní, co to vidí jinak, se pak nesmí pouštět do debaty, protože to vidí jinak? Ty jsi fakt kus debila. To ty pořád nechápeš, že jde jen o tvůj subjektivní postoj!
Rozbití huby je totiž násilí vždycky
Předtím jsi tvrdil něco jiného. Bože, jak má člověk s tebou diskutovat, když neustále měníš význam pojmů!
A já netvrdíl, že není, pouze jsem se Vám snažil vysvětlit, že pro naši debatu hraje i roli, co předcházelo a tedy proč se někdo rozhodl rozbít hubu druhému.
Ano, pro tvé subjektivní rozlišení, zda to rozbití huby bylo oprávněné, to hraje roli. Ale pro tvé subjektivní rozlišení! Ale to je jako když hrách na debila hází.
V minulých debatách jsem Vám ukazoval, že můžete nenormativně, a tedy objektivně, nezávisle na to, jak kdo věc interpretuje ale na základě měřitelných ekonomických veličin, obranu a útok rozlišit
A já ti vždy ukázal, že se pleteš. Tvá logika je totiž taková, jako bys tvrdil, že podřízenost černochů je objektivně správná, protože černou můžeme objektivně změřit. Přesně takto debilně totiž tvůj mozek uvažuje. A přesto takto "objektivně" posuzuješ obranu a útok.
Nepředpokládám, že po těchto pár řádcích to pochopíte, když jsme si to už v minulosti vysvětlovali na mnohonásobně delších textech a účinek byl nulový. Spíše to tu píšu pro ostatní.
Já samozřejmě chápu, jak zcestně uvažuješ a kde děláš pořád stejné logické chyby. Proto si také o tobě pořád myslím, že jsi debil.
Komentář 47062
Komentář 47063
Komentář 47093
To je tak osobní, útočný a jízlivý příspěvek, který vypovídá víc o Vás osobně než že by uváděl fakta na pravou míru. Já zareaguju jen na faktické věci a už stručně:
Používáš jiná slova, která ale implicitně nesou právě tyto významy.
Nenesou. To jen Vy je tam chcete mít. Nevypovídá to spíš o tom, jak uvažujete vy? Útočné a obranné násilí já dělím podle toho, kdo ztrácí a kdo neztrácí statek, ze kterého má ekonomický užitek.
A jsme zase u toho dělení na dobré a špatné.
Nejsme. Vy jste u něj. Já ne, mě z toho prosím laskavě vynechte. Děkuji.
Takže ty určíš, co je dobré a co je špatné a ostatní, co to vidí jinak,...
Znovu, Vy si tu klidně dělte, co je dobré a co špatné ale mě z toho vynechte. Role zvěstovatele evangelia mi je cizí, nikdy jsem to nedělal a je to v rozporu se svobodou, která je pravý opak. Nechat lidi na pokoji, ať si žijou podle hodnot svých.
Ano, pro tvé subjektivní rozlišení, zda to rozbití huby bylo oprávněné, to hraje roli.
Nehraje. Právě proto jsem také nic subjektivně neurčoval. Patrně opět potvrzujete moje pozorování, že nedokážete přijmout, že rozlišit útočné a obranné dokážete objektivně. V praxi samozřejmě ne vždy, protože nemáte k dispozici pro rozhodnutí všechna fakta a proto také máme soudy (ty to rozhodnou, ne já) ale kdybyste je měl, je to objektivně rozhodnutelné. Rozhoduje, kdo ztrácí užitek, kdo ho získává a kdo souhlasí a kdo nesouhlasí.
A já ti vždy ukázal, že se pleteš. Tvá logika je totiž taková, jako bys tvrdil, že podřízenost černochů je objektivně správná, protože černou můžeme objektivně změřit.
Neukázal. Protože já nikde netvrdím, co je správné. A už vůbec ne, co je OBJEKTIVNĚ SPRÁVNÉ!!! Podle mého jde o oxymoron. Objektivně pravdivé tvrzení, to je něco jiného. Tam můžeme provést důkaz. Vy ale pojmem "správně" myslíte něco jiného, že ano?
Já samozřejmě chápu, jak zcestně uvažuješ ...
Snažte se víc o sebereflexi. Připusťte, že se můžete mýlit také. Napsal jsem Vám tu dostatek důvodů, proč byste tuto možnost neměl zavrhnout. Lecos byly Vaše očividné nepravdy, mě jen šokuje, že jasně napíšu A neplatí a nikdy jsem netvrdil, že platí, nebo A jsem nikdy nevyslovil a ani se k tomu nehodlám vyjadřovat a Vy mi tu znovu a opakovaně vnucujete A jako moje tvrzení. OK, ale co já s tím? Neporozumění psanému textu je problém Váš. Mě z toho vynechte.
Komentář 47097
Ne, vypovídá to pouze o tom, jaký jsi hlupák. Pokud nenesou jen takový význam, jak na jejich základě můžeš prohlašovat, že je ankap lepší? Navíc ani není pravda, že by nesly přesně takovýto význam, jak uvádíš, neboť například čin, kterým ztrácím užitek z nehmotného statku, za útočné násilí nepovažujete.
Nehraje. Právě proto jsem také nic subjektivně neurčoval.
Ale samozřejmě, že určuješ. Jinak bys klidně rozlišoval násilí na typ A a typ B. Jenže pak bys těžko mohl prosazovat ankap pomocí tvrzení, že je lepší, protože používá pouze násilí typu B a ne typu A. To by už nemělo takový účinek, protože by z toho nešlo poznat to implicitní dělení na dobré a špatné! Jenže ty subjektivně určíš, co je dobré a špatné, jen použiješ jiná slova, takže ten tvůj zdegenerovaný mozek si pak myslí, že nic takového nepoužil.
Patrně opět potvrzujete moje pozorování, že nedokážete přijmout, že rozlišit útočné a obranné dokážete objektivně.
A černoch je objektivně méněcenný, protože jde objektivně určit, kdo je černoch, co? Koukám, že ta tvá parodie na mozek to pořád nedokázala pobrat.
Protože já nikde netvrdím, co je správné.
Tvrdíš! Pokud něco označíš za obranu a něco za útok, tak už tím implicitně tvrdíš, co je správné a co ne!
Lecos byly Vaše očividné nepravdy, mě jen šokuje, že jasně napíšu A neplatí a nikdy jsem netvrdil, že platí, nebo A jsem nikdy nevyslovil a ani se k tomu nehodlám vyjadřovat a Vy mi tu znovu a opakovaně vnucujete A jako moje tvrzení. OK, ale co já s tím?
A víš, proč to tak je? Protože jsi debil. Já ti opakovaně říkám, že mne nezajímá, že tvrdíš, že něco neděláš, když to opakovaně děláš! Psal jsem ti to jasně, když jsem říkal, že je mi jedno, když tvrdíš, že nikomu hubu nerozbíjíš, když zrovna v tu chvíli ji někomu rozbíjíš. Jenže tys byl tak hloupý, žes ani ten příměr nepochopil, natož abys mohl nějak protiargumentovat!
Komentář 47105
Ale samozřejmě, že určuješ. Jinak bys klidně rozlišoval násilí na typ A a typ B.
Dokážete pochopit, že mohu od sebe umět objektivně rozlišit dvě věci a přitom neříkat, co kdo má dělat jako správné? Opakovaně Vám říkám, že pro mě je důležitějším principem svoboda, nechat lidi, ať si žijí podle svých hodnot, když jsou ochotni nežít na úkor jiných a převzít za své hodnoty i odpovědnost. Ať si vykrádají banky ale ať se pak nediví, že je někdo při lupu zastřelí. Banka není moje a obrana je na ní. Svoje vlastnictví já si samozřejmě budu bránit sám za sebe a tam nebudu objektivní ale to Vy předpokládám také, v tom jsme na tom s vlastními hodnotami stejně a o tom debata není. Jestli toto nepochopíte, nemá smysl další výměna, protože už se točíme v kruhu ale míček je na Vaší straně, Vy máte problém s chápáním toho, co píšu.
>>>Patrně opět potvrzujete moje pozorování, že nedokážete přijmout, že rozlišit útočné a obranné dokážete objektivně.
A černoch je objektivně méněcenný, protože jde objektivně určit, kdo je černoch, co?
Já tvrdím, že kdo je černoch lze objektivně určit ale netvrdím, kdo je méněcenný. To mi vkládáte do klávesnice již Vy. Ale píšu Vám to již podruhé a podruhé se ohrazuji proti chybnému příkladu. Vy jste ten příklad zvolil, protože to tak chcete vidět, já Vám tu opakovaně napsal, že to není pravda. A z ničeho, co jsem psal dřív, toto neplyne.
Dál už to jsou většinou osobní výpady, na které nehodlám reagovat. Něco to o Vás jistě vypovídá ale reflexi si proveďte laskavě sám.
Komentář 47106
Dokáže tvůj ideologií zblblý mozek pochopit, že když jednu z tech věcí nazveš obrana a druhou útok, tak že tím říkáš, co je správné?
Opakovaně Vám říkám, že pro mě je důležitějším principem svoboda, nechat lidi, ať si žijí podle svých hodnot, když jsou ochotni nežít na úkor jiných a převzít za své hodnoty i odpovědnost.
Jo, jen když lidi nutíš žít podle tvých hodnot, tak sis zadefinoval, že to nucení není. Fakt skvělý princip!
Já tvrdím, že kdo je černoch lze objektivně určit ale netvrdím, kdo je méněcenný. To mi vkládáte do klávesnice již Vy.
Nevkládám, přesně tohle totiž děláš, když přecházíš od nenormativní teorie k normativní.
Komentář 47108
Jak to? Když si zadefinuji název kladná a záporná čísla, říkám tím, kerá jsou správná a která nejsou?
o, jen když lidi nutíš žít podle tvých hodnot, tak sis zadefinoval, že to nucení není. Fakt skvělý princip!
A víte, že nenutím? Mojí hodnotou není vykrádat banky. Přesto nebudu soudit bankovní lupiče. Od toho jsou banky, aby se bránily a soudy, které budou jejich čin hodnotit. Já pouze budu umět říct, kdo útočil a kdo se bránil.
evkládám, přesně tohle totiž děláš, když přecházíš od nenormativní teorie k normativní.
Jenomže k té já nepřecházím.
Máte něco dalšího? Já bych totiž tuhle neplodnou výměnu už rád ukončil. Co netvrdím a nikdy jsem netvrdil jsem Vám už napsal dostatečně jasně a není můj problém, že to nechcete přijmout. Budete se s tím zkrátka muset smířit, že Vám to neodsouhlasím a Vy s tím nic nenaděláte. O tom, že u Vašich bludů budete dále setrvávat, nepochybuji, tak vlastně je toto zbytečné ne?
Komentář 47111
Ne každá dvojce pojmů sebou nese normativní význam. Z toho ale neplyne, že obrana a útok ve tvém podání ten význam nenesou.
A víte, že nenutím? Mojí hodnotou není vykrádat banky. Přesto nebudu soudit bankovní lupiče. Od toho jsou banky, aby se bránily a soudy, které budou jejich čin hodnotit. Já pouze budu umět říct, kdo útočil a kdo se bránil.
To je zase nějaká "logika" typu, když nenutím v jednu chvíli, tak nenutím nikdy? Někdo pořádá soutěž v nelogických argumentech a ty ses rozhodl, že musíš nutně vyhrát?
Jenomže k té já nepřecházím.
Ovšem, že přecházíš. Jinak bys nepropagoval ankap.
Co netvrdím a nikdy jsem netvrdil jsem Vám už napsal dostatečně jasně a není můj problém, že to nechcete přijmout.
Ach jo, ty jsi fakt debil. To je jako bych zloději vyčítal, že něco ukradl, a on se hájil pořád dokola tím, že nikdy netvrdil, že něco ukradl. Dokud budeš pořád dokoval opakovat takové debilní argumenty, tak se nediv, že tě budu mít za debila.
O tom, že u Vašich bludů budete dále setrvávat, nepochybuji, tak vlastně je toto zbytečné ne?
No jo, pro barvoslepého jsou barvy blud. Nedivím se, že si myslíš, že tam logické chyby nemáš, když jsi příliš hloupý na to, abys je dokázal vidět a pochopit jejich podstatu.
Komentář 47114
A z čeho Vám plyne, že nesou? Přiřadit můžete cokoliv k čemukoliv, někomu se líbí kladná čísla a někomu něco jiného. Ale nezavádíte pak normativní soudy Vy, když já nic dalšího neříkám, než že útočné a obranné lze rozlišit a to objektivně? Jestli Vám vadí názvy, tak si tomu říkejte klidně násilí A a násilí B. Ale na logické struktuře nic nezměníte. Soudy pak budou soudit bankovního lupiče nikoliv za útok ale za násilí typu B a budou po nich chtít náhradu škody úplně stejně. Jen když to někomu budete chtít takto napsat, tak budete muset vysvětlit, co je násilí A a násilí B podle Vás, protože většina lidí bude rozumět těm pojmům obrana a útok, které už zná. Zná je třeba z hokeje nebo z případu, kdy se jim někdo vloupal do bytu. Nikdo neřekne, vloupali se mi do bytu a dopustili se na mě násilí typu B. Ale pro mě za mě...
Ovšem, že přecházíš. Jinak bys nepropagoval ankap.
Nepropaguju ankap. Útočné a obrané násilí je věc obecná, týkala se lidké společnosti odjakživa, týká se i té naší dnešní.
Komentář 47115
No z čeho asi, z toho, jak s nimi pak zacházíš!
Útočné a obrané násilí je věc obecná, týkala se lidké společnosti odjakživa, týká se i té naší dnešní.
Ne, ta slova se sice používala "odjakživa", ale ne v tom významu, který jim dáváš ty! A právě tím, že jednu svou definici naroubuješ na pojem, který byl odjakživa spojovaný s něčím správným, a druhou na pojem odjakživa spojovaný s něčím špatným, se dopustíš toho přechodu od nenormativního k normativnímu!
Komentář 47116
Ne, vůbec :-D
Komentář 47104
Což je lež, jako věž. Pokud osoba A má z nějakého statku ekonomický užitek, ale není podle tvé ideologie právoplatným vlastníkem tohoto statku, pak pokud je o tento statek připravena dle tvé ideologie právoplatným vlastníkem B, pak to dle tebe útočné násilí není. Takže celé to tvé dělení na útočné a obranné násilí je podmíněno tvým subjektivním pohledem na to, co kdo právoplatně vlastní. Což je přesně ten důvod, proč tvé dělení na útočné a obranné násilí není objektivní. Ale nemyslím si, že bys to dokázal pochopit, natož si to přiznat. Zkoušel jsem to několikrát, ale prostě jsi na to příliš indokrinovaný.
Komentář 47112
Což je lež, jako věž. Pokud osoba A má z nějakého statku ekonomický užitek, ale není podle tvé ideologie právoplatným vlastníkem tohoto statku, pak pokud je o tento statek připravena dle tvé ideologie právoplatným vlastníkem B, pak to dle tebe útočné násilí není. Takže celé to tvé dělení na útočné a obranné násilí je podmíněno tvým subjektivním pohledem na to, co kdo právoplatně vlastní. Což je přesně ten důvod, proč tvé dělení na útočné a obranné násilí není objektivní. Ale nemyslím si, že bys to dokázal pochopit, natož si to přiznat. Zkoušel jsem to několikrát, ale prostě jsi na to příliš indokrinovaný.
Jak Vy definujete vlastnictví a právoplatné vlastnictví (a ještě to vkládáte do klávesnice mě s tím, že je to má ideologie)? Vy tyto pojmy potřebujete zavést na vyvracení tvrzení mého? 1. Jak jste je zavedl a proč? A proč zrovna takto a není to tedy ideologie spíš Vaše? 2. Nedostává trochu na frak logika, když mi něco vyvracíte pomocí pojmů, které já sám k svému tvrzení nepotřebuju?
Komentář 47113
Ale potřebuješ, jen je tam vždycky roubuješ dodatečně. Ty totiž vždy přijdeš s nějakou definicí, já ti ukážu, k čemu vede a ty ji následně začneš měnit. Tak schválně: Zloděj ukradne nějaký statek a má z něj ekonomický užitek. Následně přijde původní majitel a násilím si ten statek vezme zpět. Zloděj tedy ztrácí statek, ze kterého měl ekonomický užitek, původní majitel se tedy dopouští útočného násilí - přesně v souladu s tvou definicí.
Komentář 47095
Komentář 47098
Komentář 47103
Jsi schopen si uvědomit, že tento popis je závislý na tom, že rozlišuješ, co kdo reálně má a co by kdo měl mít? Tedy na tom, že kamarád něco reálně má, ale měl by to mít soused? V tom tkví i Marťanův problém, když se zaštiťuje ekonomií. Ovšem ekonomie jakožto nenormativní věda se zaobírá pouze tím "co kdo reálně má", ne tím "co by kdo měl mít". Což bohužel nikdy nedokázal pochopit, vždy subjektivně přejde z nenormativní vědy do té normativní, jen si to při své hlouposti nikdy nedokáže uvědomit.
Komentář 47107
A neurčuje toto spíše ten, kdo vybírá tu daň? Jinak v ostatním v Vaší kritikou souhlasím. To, co někdo na začátku má, je objektivně dané. Vydělal si to například tím, že chodil do práce a pobíral odměnu za práci podle dohody se zaměstnavatelem, z peněz zas dobrovolně zaplacených za produkt prodávaný zákazníkům, není to nic arbitrárně určeno. Arbitrárně určený je ten (v podstatě násilný) převod na jiného, na základě arbitrárního rozhodnutí, kdo má část jeho majetku mít. Tedy asi to nebude problém můj, ale Váš a sice správně rozlišit, kdo je ten, co určuje, kdo co má mít. V dobrovolných smluvních transakcích to nenastane. Tam máte vždycky možnost nesouhlasit a pak k transakci nedojde. A tedy nemůže dojít ani k útoku na majetek. Kdyby Vám vadil termín majetek, dosaďte si ekonomický ekvivalent využívaný statek.
Komentář 47110
Zda to určuje nebo neurčuje není podstatné.
To, co někdo na začátku má, je objektivně dané.
Pokud tím "má" myslíš "vlastní", tak se pleteš, je to určeno subjektivně na základě tvých pravidel. Pokud tím "má" nemyslíš "vlastní", tak jsme zase u toho, že musíš nějak přejít od nenormativního k normativnímu - a v tu chvíli je to už subjektivní. Ke zbytku už není nutné se vyjadřovat, protože logickou chybu máš už tady.
Komentář 47117
Komentář 47118
Jenže to je objektivní stav, že je má, ne objektivní stav, že je vlastní! Když ty králíky někdo odnese, tak je dotyčný objektivně už mít nebude. Ale subjektivně dle vás bude stále jejich vlastníkem, což už s objektivním stavem nemá co do činění.
byl to tak jednoduchý příklad, že definice "vlastnictví" mohla být prakticky libovolná
No mohla a o to právě jde! Co je krádež, je závislé na subjektivním názoru na to, co je to vlastnictví. Což z krádeže dělá subjektivní pojem.
mám tudíž nebhlahé tušení, že vy nauznáváte žádnou formu legitivního soukromého vlastnictví
Samozřejmě, že uznávám nějakou formu legitimního soukromého vlastnictví. Jen na rozdíl od anarchokapitalistů nejsem takové arogantní hovado, abych tvrdil, že je to nějaká forma nadřazená všem ostatním.
Komentář 47128
Komentář 47130
Komentář 47101
Současná podoba státu je založena na útočném násilí, protože daně jsou plošné a povinné, tedy i pro ty, kteří si to nepřejí a daň jim snižuje užitek (ti co si to přejí, je mohou platit dobrovolně a u nich se převedením státu na klub s dobrovolným členstvím nic nezmění). Pokud Vy ignorujete množinu lidí, kteří si placení daní nepřejí a podporujete setrvalý stav, podporujete útok. Pokud jste dokonce státní zaměstnanec, žijete částečně z lupu. Je to obrana útoku ale pořád jde o útok. Já tomu rozumím, chápu to, těm lidem jde o udržení užitku vlastního ale oni nevidí, že ten užitek snižují zas oni plátcům daně. Ten předpoklad v závorce v předchozím odstavci není splněn. Státní zaměstnanci mají sice užitek z peněz vybraných od daňových poplatníků ale nikoliv tak, že by je nepoškozovali. Jejich užitek je na úkor užitku těch daňových poplatníků.
Komentář 47129
Komentář 46955
Urzo, když řekneš "moje manželka", také to má stejný význam, jako když řekneš "moje území"? Považuješ se za vlastníka své manželky?
Komentář 46962
Komentář 46967
Komentář 46969
Komentář 46971
Komentář 46973
Komentář 46976
Komentář 46990
Komentář 46996
tak k vám budu mít hezkej vztah,
udělal bych pro vás i vánoční besídku...
Komentář 47015
Komentář 47016
měl jsem nejradši ty starodávný co neměly dveře,
sice jely ze zastávky A do zastávky B
ale dalo se z nich vystoupit tam kde jste chtěl být totiž v nezastávce C,
i když občas jste se v tom návalu neudržel madla a vypadnul jste v nezastáce D kde jste vůbec nechtěl být...
Dneska je už z tramvají jen "klimatizovaná romantika"
mé mládí je v prdeli a mé tramwaje taky
(to prvé je vlastnictví a to druhé vztah)
Komentář 47019
Tak teď ještě aby to pochopil i Urza :-D
Komentář 47026
Komentář 47031
Komentář 47032
V roce 2019 nastává zimní slunovrat 22.12. v 5 hodin a 20 minut.
Komentář 46961
co novýho na Seznamu,
vcelku zajímavý případ jak můžete být obžalován z něčeho co není vaše,
ale tím že s tím spolupracujete se na tom cizím podílíte,
a jste tedy spoluviník...
Technologičtí giganti čelí žalobě za nákup „krvavého“ kobaltu z Konga
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/technologicti-giganti-celi-zalobe-za-nakup-krvaveho-kobaltu-z-konga-85276?dop-ab-variant=0&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=f0zc34yPoeP-201912200625&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Komentář 46974
..............................................................
Vždyt je to jednoduchý,
pokud vodpálíte na svým pozemku atomovku,
kterou pak zaserete půlku evropy,
týká se to ostatních nebo netýká ?
Řešení je také jednoduchý,
je prostě paradoxní,
to co je vaše je vaše a zároven to není jen a jen vaše,
protože tím svým vlastnictví ovlivnujete i ty druhé,
třeba už jen tím, že vám nesmí lézt na to vaše...
Takže tím, že je něco vaše ovlivnujete i to, co už není vaše,
je chybou to nahlížet že všechno je naše jaksi dohromady,
nebo naopak všechno je moje jaksi rozděleně...
Většinou si s tím lidé něvědí rady tak vytvářejí kompromisy,
místo aby to nahlédli jako paradox...
Komentář 46982
Komentář 46983
tak pak jsou vaše, stejně tak všechny hvězdy a výsek celého vesmíru,
takže směrem vzhůru se vám vlastnictví rozšiřuje
a směrem pod zem zase zužuje....
Máte tak nesporné právo sestřelit každý letadlo, satelit, UFO co vám naruší vzdušný prostor
ale jinak todle někde řešil i Urza,
ale kde to nevím...
Komentář 46991
Komentář 46993
Komentář 46995
............................................................................
Já si to ale nemyslím,
já jenom píšu kundovinu,
páč já si myslím vo vlastnictí že je to kundovina,
jen nevím, jestli mně to někdo vyvrátí že to není kundovina...
Komentář 46992
Pokud mi patří Měsíc, protože je nad mým pozemkem, týká se to všech věcí - tedy jsou moje, dokud jsou na pozemku?
Komentář 46994
zatímco směrem vod středu země se zase jejich povrch zvětšuje,
musíte počítat samozřejmě s vlastníky i na druhý straně Země,
takže vlastníte jen to, co je do poloviny hloubky,
tedy do středu Země,
v případě sporů bude vhodné si to tam vykolíkovat či případně i vohradit...
Komentář 46997
Komentář 46999
............................
No protože jsem to řekl...
Jestli se vám to nelíbí, tak si vymyslete něco sám,
nebo se přeptejte někoho jinýho,
stejně to vždycky musí být vymyšleno....
Komentář 47004
Komentář 47332
Ona někdy Škoda (automobilka) byla česká? Za první republiky byla většinovým akcionářem plzeňská Škoda. Jejím většinovým akcionářem byl francouzský strojírenský koncern (jméno si nepamatuju), jehož akcionáři (byli to většinově vůbec Francouzi?) určitě museli převzetí Laurinky plzeňskou Škodovkou schválit...
Komentář 47333
Komentář 47337
Z hlediska ekonomiky je to fakt irelevantní.
Komentář 47355
Komentář 47366
Komentář 47387
Komentář 47392
Jak to?
Komentář 47398