Nechcete platit své vrtochy? Donuťte ostatní! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-12-09 00:00:02

Nechcete platit své vrtochy? Donuťte ostatní!

„Požadujeme uzavření hranic i mimo přechody,“ zaznělo prohlášení jednoho z členů IVČRN. A víte, co mi to hned připomnělo? Sluníčkáře a to jejich svaté #přijímání. Proč? Tyto dva zdánlivě nesouvisející postoje mají jednu naprosto esenciální spojnici; a tou je snaha dotyčných násilím donutit ostatní, aby financovali jejich choutky. Sluníčkářům zjevně přináší užitek materiální pomoc uprchlíkům (do jaké míry jim to skutečně pomůže, ponechme stranou), zatímco islamobijcům přináší užitek pocit bezpečí (do jaké míry zajistí bezpečí uzavření hranic, též ponechme stranou). A stejně jako sluníčkářům moc nikdo nebrání pomáhat za své, ani IVČRN nikdo nezakazuje rozestavět se podél hranic a držet hlídky (nebo se složit a někoho si na to najmout); obě tyto skupiny však především chtějí, aby byli ostatní násilím donuceni platit jejich zaručená řešení.

Každého nás udělá šťastným něco jiného – jedni chtějí multikulturní společnost a chodit líbat cikány do ghetta (což není metafora, ale Kohout – jen aby bylo jasno), druzí zas uzavřené hranice a české vlajky na důkaz toho jejich otravného náboženství jménem vlastenectví, zatímco třeba já mám rád děvky, dobrá vína, krvavé steaky a svůj kabriolet, ale v životě by mě nenapadlo někoho nutit, aby mi to platil (ona by mě pak totiž dost možná i přešla chuť); zato islamofilní i islamofobní totalitáři po tom přímo prahnou: „Státe, zavři hranice!“ „Státe, zavři Konvičku!“ „Státe, mám nápad, donuť všechny ho zaplatit!“ Na druhou stranu já, volnotržní anarchista, jsem běžně označován za extrémistu, neboť chci jediné: „Dejte mi pokoj…“
Přečtení: 18818

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2015-12-09 09:16:39 Titulek: Re:
No, já mám pocit, že jsou to jen líbivé kecy, které mají udělat něčí přání důležitějším; "altruistické" motivy jsou ve výsledku mají za cíl zvýšit užitek toho, kdo to dělá.
Já jsem třeba požitkář a tak, ale zároveň vydělávám docela dost peněz, takže tím bohatě zajistím rodinu, pokryji svou zhýralost a ještě mi zbyde, takže část svých příjmů věnuji na charitu.... jenže proč asi? Logicky proto, že obdarovat někoho zvyšuje můj užitek. Kdyby nezvyšovalo, nedělám to. A totéž platí pro všechny sluníčkáře i islamobijce; když dělají něco "pro druhé", pak proto, že tím zvyšují svůj požitek. Mají z toho prostě dobrý pocit. Já třeba posílám prachy mimo jiné Lékařům bez hranic a mám dobrý pocit, když vím, že těmi penězi pomáhám zachraňovat lidi; kdybych z toho neměl dobrý pocit, nedělám to. Ať už je charita motivovaná čímkoliv, od společenského postavení (když smetánka udělá charitativní večírek), touhou se zviditelnit (celebrity), soucitem (někdo vidí bezdomovce a dá mu na pivo), případně prostě dobrým pocitem z toho, že někdo, kdo mohl umřít, neumře (můj případ, když podporuji MSF), vždy je motivací to, že dotyčný z toho má užitek (ať už v podobě slávy, obdivu, nebo prostě dobrého pocitu).
Web: neuveden Mail: Maikll.Cham v doméně seznam.cz
Bohužel srovnání jejich požadavků s Vašimi přáními/potřebami přehlíží jednu fundamentální odlišnost mezi nimi a Vámi (alespoň z pohledu zastánců těch názorů): Obě skupiny považují svá přání nejen za osobně motivovaná (tj. co je dobré pro mě), ale hlavně za dobrá i pro někoho dalšího, takže mají pocit, že dělají dobro tzv. "pro všechny" - sluníčkáři pro uprchlíky (ale samozřejmě nevidí, že nuceným financováním zase vykonají zlo na nechtěných plátcích), proti-musli bojůvky pro své děti, spoluobčany apod. (a jaksi se nestarají, že mnozí z těchto spoluobčanů to nechtějí).

Velká ironie je, že v případě osobních přání většina lidí (aspoň doufám, že to tak je) nesklouzne k násilí a donucení, protože tam přímo vidí to svinstvo, ale v případě "altruistických" pohnutek (kdy mají pocit, že jim nejde o sebe) se stávají zastánci "účel světí prostředky". Libertarián je pak zvláštní úkaz, neboť oboje měří stejným metrem...
Autor: Urza Čas: 2015-12-09 09:16:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, já mám pocit, že jsou to jen líbivé kecy, které mají udělat něčí přání důležitějším; "altruistické" motivy jsou ve výsledku mají za cíl zvýšit užitek toho, kdo to dělá.
Já jsem třeba požitkář a tak, ale zároveň vydělávám docela dost peněz, takže tím bohatě zajistím rodinu, pokryji svou zhýralost a ještě mi zbyde, takže část svých příjmů věnuji na charitu.... jenže proč asi? Logicky proto, že obdarovat někoho zvyšuje můj užitek. Kdyby nezvyšovalo, nedělám to. A totéž platí pro všechny sluníčkáře i islamobijce; když dělají něco "pro druhé", pak proto, že tím zvyšují svůj požitek. Mají z toho prostě dobrý pocit. Já třeba posílám prachy mimo jiné Lékařům bez hranic a mám dobrý pocit, když vím, že těmi penězi pomáhám zachraňovat lidi; kdybych z toho neměl dobrý pocit, nedělám to. Ať už je charita motivovaná čímkoliv, od společenského postavení (když smetánka udělá charitativní večírek), touhou se zviditelnit (celebrity), soucitem (někdo vidí bezdomovce a dá mu na pivo), případně prostě dobrým pocitem z toho, že někdo, kdo mohl umřít, neumře (můj případ, když podporuji MSF), vždy je motivací to, že dotyčný z toho má užitek (ať už v podobě slávy, obdivu, nebo prostě dobrého pocitu).
Autor: Outstander Čas: 2015-12-09 11:30:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: Maikll.Cham v doméně seznam.cz
Pravda. Já to samozřejmě chápu (hlavně díky pochopení principu lidského jednání, rakouská ekonomie, potažmo praxeologie by se podle mě měla stát základem psychologie). Je potřeba lidem vysvětlit, že jejich motivy jim nedávají žádná práva navíc.
Autor: Urza Čas: 2015-12-09 11:31:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesně tak; praxeologie je naprosto zásadní, bohužel opomíjená ve státním vzdělávání, protože z ní vyplývají pro stát nepříjemné důsledky.
Autor: osiris Čas: 2015-12-09 10:52:28 Titulek: urza
Web: neuveden Mail: neuveden
"...Každého nás udělá šťastným něco jiného – jedni chtějí multikulturní společnost a chodit líbat cikány do ghetta (což není metafora, ale Kohout – jen aby bylo jasno), druzí zas uzavřené hranice a české vlajky na důkaz toho jejich otravného náboženství jménem vlastenectví..." Takže ty takhle nezodpovědně hazarduješ se svým vlastenectvím? xDD http://dfens-cz.com/o-jadrnem-prezidentu-a-jadernych-elektrarnach/
Autor: Pedro Čas: 2015-12-09 11:41:31
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
JJ souhlas. Dalším paradoxem je, že ti kdož hlásají, že tak urputně chtějí pomoc migrantům z peněz daňových poplatníků, nemají kolikrát ani na to, aby se postarali sami o sebe. To je úplně na hlavu, každý by se měl řídit heslem: Silný se postará o sebe a silnější o ostatní. Kdyby dosáhla většina na to být aspoň ,,silný", byli bychom na tom o poznání lépe.

Na druhou stranu bych se nedivil bych, kdyby ti, co chtějí násilně protlačit ploty, byli leckdy pro zpřísňování a zákazy legálních zbraní.
Autor: Urza Čas: 2015-12-09 11:44:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano; v zásedě čím dál tím víc je poslouchám, docházím k tomu, že jsou to obě jen bandy socialistů.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-09 22:55:15 Titulek: Re: [↑]
Starost o chude je vubec ten nejlepsi kseft.Kdyz tak posloucham ty mlade ze Zapadu,kteri studuji sociologii,filosofii,evropska studia a podobne picoviny,tak mam pocit,ze ti uprchlici jsou jejich napad:uz se tesi,jak je budou zaclenovat.Nekteri jsou pry tak nevzdelatelni,ze pro ne bude muset byt individualni vyuka.....

Skromna poznamka:kdybychom jim nedavali penize,tak by nevznikli ani slunickari ani nasledni vyhaneci.

Zahledl jsem v tv jakehosi typka z neziskovky-takoveho vychcana jsem uz dlouho nevidel!To jsou vylozene nebezpecni sociopati
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-09 22:59:30 Titulek: Re: [↑]
a pokud tihle lide budou mit dostatek potravy,tak se premnozi.Zdegenerujem za par let.A oni se totiz pari mezi sebou(ty jejich zensky jsou to samy jako borci)-to je vlastne incest
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 01:04:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, za pár let ne, nicméně samotná demokracie zcela logicky a inherentně způsobuje, že lidé ve společnosti blbnou a stávají se nezodpovědnými.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 08:21:48 Titulek: Re: [↑]
Napr ve Skandinavii uz to jde velmi rychle,to uz jsou cele kolonie mladych,kteri nevi,co budou delat,studuji na dluh,plytvaji ve skolach svou energii na naprosto zbytecne a nepotrebne veci...a pritom stale vic veri,ze kapitalismus je hlavni pricinou jejich nezamestnanosti a vseho spatneho.Zacinaji byt agresivni a ztraceji v afektu schopnost poslouchat,takze uz je nikdo nepresvedci,ze pricinou jejich beznadejne situace i toho stale se zvysujiciho rozdilu mezi bohatymi a chudymi je-paradoxne-socialismus.Uplne ztraceji soudnost.Uz nepremysli-co lidi potrebuji?zalozim firmu a dodam jim to....uvazuji takto:z ceho by se dala vytriskat dotace?Nechapu,proc napr ted tady vsichni nestuduji stomatologii?asi je to pracnejsi nez evropska studia a pak sedet v EP a obcas si zajet pro paletu eur do Svycar
http://pravyprostor.cz/svedsko-se-otravilo-multikulturnim-socialismem-i/
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 08:57:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel to zdaleka není problém jen Skandinávie, ono se to šíří jako mor všude, kde je demokracie.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 09:25:10 Titulek: Re: [↑]
Jo fakt mor.Nebo najaka mozkova paralyza.Ti lidi v panice uplne ztraceji soudnost,trpelivost vyslechnou,jak to vlastne ve skutecnosti je,jsou agresivni a za vse muze jednoznacne kapitalismus....jako v obdobi Hitlera:ze strachu z nezamestnanosti jsou schopni udelat a okecat jakoukoliv svinarnu,kterou jim samozvany mesias nakuka.(On byl sice bacharem v koncentraku,ale jinak to byl slusny clovek)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 09:31:42 Titulek: Re: [↑]
...a to jsou velmi vzdelani lide!Nachapu,jak nekdo s takovym mnozstvim informaci,udela tak nepravdive zavery.Jakoby jen dobre scital a mezi scitanci byl jeden falesny.(Melo by nas zajimat,ktery to je.Ale nemam odvahu to dal s nimi zkoumat,protoze to je temer o drzku)
Autor: Urza Čas: 2015-12-10 09:32:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já mám pocit, že tady vzdělání nehraje až takovou roli; když už, tak přirozená inteligence, ale zejména schopnost oddělit emoce.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-10 07:11:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Starost o chude je vubec ten nejlepsi kseft.Kdyz tak posloucham ty mlade ze Zapadu,kteri studuji sociologii,filosofii,evropska studia a podobne picoviny,tak mam pocit,ze ti uprchlici jsou jejich napad:uz se tesi,jak je budou zaclenovat.Nekteri jsou pry tak nevzdelatelni,ze pro ne bude muset byt individualni vyuka.
...............................................................................

To je prostě následek křestansrtví,

takže všichni pocitářskyý "sluuníčkáři" se cítí být morálně na výši...

Za to ovšem může strejda Ježíš,

kterej v tom svém duchovním zápalu "záchrany světa" zcela nesmyslně zdůraznil pouze jeden z aspektů Skutečnosti ((Boha))
totiž tu LÁSKU
takže ted na tom kdejakej šmudla serfuje a vyžívá se v tom,
takže se jedná o PSYCHOPATII LÁSKY,
což je prý hodnata evropský civilizace


Tím nemám na mysli jen sluníčkáře, voni i ti náckové fungují na principu lásky


Lásko, bože lásko,
kde ta luda berů....tralalala
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 09:16:46 Titulek: Re: [↑]
Nejsem si zcela jist,pane Vostale,jestli Vam presne rozumim-ale az doted Vase teorie byla schopna "pokryt"temer vse,ale tady uz prestane pusobit.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 08:35:18 Titulek: Re: [↑]
Statni zakazka je vzdy pro firmu vyhodnejsi:vetsi zbrane pro armadu nebo policii,ktere velkoryse preplaci z ciziho, je lepsi,nez smlouvajici a narocny soukromy strelec.
Musi zmizet ten vadny clanek v retezu toku penez-nezaslouzene mocny urednik bez hmotne(a trestni)odpovednosti.To je neco naprosto sileneho a pricinou temer vseho,cemu se ted uz ani nestacime divit
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2015-12-10 00:07:24
A ještě jeden zajímavý komentář z mises.org

"Funny how politicians are strong believers in sounds economics for cigarettes: "Artificially raise the price via taxes and less would be consumed", but the same politicians would deny economics for wages: "raise the minimum wage and nothing will happen to employment"

Autor: Urza Čas: 2015-12-10 10:18:04 Titulek: Re: +1 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky.
logo Urza.cz
kapky