Autor: Urza
Čas: 2020-01-16 00:00:02
Není zlo jako zlo
Totalita je stav, ve kterém se stát snaží ovládat téměř všechny aspekty životů svých poddaných v obrovském rozsahu.
Diktatura je vláda úzké skupiny (či jednotlivce).
Demokracie je vláda většiny.
Fašismus je totalitní diktatura s významnými prvky rovnostářství (kolektivismu), nacionalismu, militarismu a určité formy progresivismu.
Nacismus je kombinace fašismu s rasismem (teorií o nadřazené rase) a antisemitismem.
Vyjdeme-li z těchto (všeobecně přijímaných) definic, dojdeme k následujícím (všeobecně opomíjeným) závěrům: Totalita nemusí být diktaturou; diktatura nemusí být totalitou (ač typicky bývá). Demokracie sice nemůže být diktaturou, avšak může být totalitou (a leckdy je; vláda většiny může chtít ovládat téměř všechny aspekty životů svých poddaných). Nacismus a fašismus není totéž; fašismus nemusí být rasistický či antisemitský (nacismus ano). Ne každá diktatura či totalita je fašismem. Policejní stát je totalitní, nemusí však mít diktátora; i právní stát může být totalitní (existují-li dostatečně represivní zákony). Demokracie znamená vládu většiny, nikoliv svobodu a už vůbec ne „dobro“ či „ochranu menšin“.
Souhlasíte? Nesouhlasíte? Chcete vědět víc? Mimo jiné i o tom bude první konference Svobodného přístavu o totalitách (kdo nemá fb, může se zaregistrovat na tomto webu), kterou pořádáme 1. února v budově CEVRO Institutu.
Diktatura je vláda úzké skupiny (či jednotlivce).
Demokracie je vláda většiny.
Fašismus je totalitní diktatura s významnými prvky rovnostářství (kolektivismu), nacionalismu, militarismu a určité formy progresivismu.
Nacismus je kombinace fašismu s rasismem (teorií o nadřazené rase) a antisemitismem.
Vyjdeme-li z těchto (všeobecně přijímaných) definic, dojdeme k následujícím (všeobecně opomíjeným) závěrům: Totalita nemusí být diktaturou; diktatura nemusí být totalitou (ač typicky bývá). Demokracie sice nemůže být diktaturou, avšak může být totalitou (a leckdy je; vláda většiny může chtít ovládat téměř všechny aspekty životů svých poddaných). Nacismus a fašismus není totéž; fašismus nemusí být rasistický či antisemitský (nacismus ano). Ne každá diktatura či totalita je fašismem. Policejní stát je totalitní, nemusí však mít diktátora; i právní stát může být totalitní (existují-li dostatečně represivní zákony). Demokracie znamená vládu většiny, nikoliv svobodu a už vůbec ne „dobro“ či „ochranu menšin“.
Souhlasíte? Nesouhlasíte? Chcete vědět víc? Mimo jiné i o tom bude první konference Svobodného přístavu o totalitách (kdo nemá fb, může se zaregistrovat na tomto webu), kterou pořádáme 1. února v budově CEVRO Institutu.
Přečtení: 101680
Komentáře
Komentář 48619
Komentář 48622
Komentář 48630
Komentář 48650
Komentář 48652
Komentář 48621
O ankapu to pocitan moc nebude, tam uz bude dost jineho zla.
Komentář 48623
Komentář 48625
Komentář 48626
Urza je osobně velmi zbabělý člověk. Ten bude přístupný vysvětlení a vyvrácení svých bludů!
Komentář 48627
Ergo ankap je totalita. Myslím, že máte příliš vágní definici. Podle ní se dá za totalitu považovat prakticky jakékoli zřízení, protože každé zřízení nějakým způsobem určuje, jak může a nemůže člověk žít.
Ostatně přesně tohle ale ankapové rádi využívají k tomu, aby cokoli, co jim není po chuti, mohli briskně označit za totalitu, aniž by k tomu potřebovali nějaké konkrétní argumenty.
Komentář 48628
Komentář 48629
Komentář 48638
Komentář 48641
Komentář 48644
Komentář 48631
Komentář 48632
Ostatne rovnako je to v ankape - tvoja bezpečnostná agentúra musí byť dosť dobrá.
Komentář 48634
Komentář 48635
Komentář 48636
Komentář 48637
Komentář 48662
Komentář 48651
- 1. Státy připouštějí vznik ankapu na svém území podle svých pravidel, tak jako ankap připouští vznik státu na svém území podle SVÝCH pravidel. V tomhle mezi státem a ankapem není rozdíl.
2. Je otázka, zda ankap skutečně připouští vznik takových klubů. Velkej Ká prohlásil, že pravidla dohodnutá členy klubu se nevztahuje na jejich děti, které jimi tedy nejsou vázány. Urza se k tomu, co vím, nevyjádřil. Pokud by pravidla, na která dobrovolně přistoupili členové klubu, nepřecházela na jejich děti, znamenalo by to, že na území ovládaném anarchokapitalisty není možné vyhlásit stát – podle žádných pravidel, čili že státisté umožňují anarchokapitalistům víc než anarchokapitalisté státistům.
3. Etická rovina. I kdybychom připustili, že ankap by byl víc free než dnešní, relativně dost kolektivistické státy, neznamená to, že je proto morálně lepší. To je jen takové luklovsko-lojzovské zkratkovité uvažování, že být méně vázán je ipso facto morálnější. Zavádění více nebo méně pravidel je morálnější nebo nemorálnější podle toho, zda jejich vymáháním vytvoříme lepší nebo horší svět. Že víc volnosti jedince je ipso facto lepší, je stejně zkratkovité jako "více technologie je ipso facto lepší". Může to tak být, nemusí.
Komentář 48653
Valka je mir
Svoboda je otroctvi
Nevedomost je sila.
Uz I ja jsem Te Velky Bratre pochopil…
Komentář 48654
Komentář 48655
2. Když už jste s tím začal:
Totalitní stát může dělat velké věci, ale jednu věc udělat nemůže: nemůže dát dělníkovi v továrně pušku a říct mu, aby si ji vzal domů a měl ji v ložnici. Puška visící na zdi dělníkova příbytku nebo farmářovy chýše je symbolem demokracie. A je naším úkolem dohlédnout, aby tam zůstala.
- George Orwell
Komentář 48661
Komentář 48676
Ale to asi nemelo byt smyslem tveho sdeleni, predpokladam?
Komentář 48656
2. Pripousti. Nevztahuje, bylo by eticky aby se deti sami rozhodli kde chtej zit. Vy jste podepsal smlouvu v detstvi ze chcete zit ve state? Ja ne, a stejne me tu drzej benga. Slo by zaridit stat, kdyby se k tomu vlastnik rozhodl. Vase myslenka, ze by vznikly soukromy staty je zajimava.
3. Jj, moralka je dost ohebny slovo. Kazdej ma priority jinde. Ja radsi svobodu nez technologie. Ikdyz bylo by to o prsa.
Komentář 48674
- V tom je rozpor. Pokud se pravidla členství klubu nevztahuje na děti členů, tak to není stát, je to pořád ankap. Stát je to, do čeho se rodíte. Takže v takovém případě založení státistického klubu v ankapu není obdobou vzniku ankapu na území státu, volbami nebo secesí.
Vy jste podepsal smlouvu v detstvi ze chcete zit ve state? Ja ne, a stejne me tu drzej benga.
- A v ankapu snad budete podepisovat smlouvu, že chcete žít v ankapu? Ne, prostě se do něj narodíte a budete povinen dodržovat vlastnická práva jeho obyvatel – prostě proto, že jste se do něj narodil.
Komentář 48645
Netvrdí. Tvrdí opak, že nic nemusíte. Přesněji, ankap vůbec nic netvrdí. Takže nemusíte. Vidíte, výsledek je týž. A je už na Vás, jak si to zpracujete.
a žádný stát mi s ničím nepomůže
Ve státu jsou někteří státní zaměstnanci. Takže pomáhá-li Vám stát, pomáhají Vám tito lidi. Ankap je sice absence státu ale nikoliv absence lidí. A může jít i o tytéž lidi. Zaplatíte jim totéž, co jste jim platil pod státem a oni Vám pomůžou. A dost možná Vám i něco zbude, protože oni Vám už budou pomáhat sami za sebe, nebudou vázáni procesy státu a budou si navzájem konkurovat. Takže v pohodě. Z hlediska pomoci se nejméně nic nezmění ale spíš zlepší.
Stanovuje, že trh bude zcela ponechán zakonům volného trhu
Nestanovuje.
takže se jimi de facto musím řídit i já.
Nemusíte. Viz první reakce.
Ergo ankap je totalita.
Tedy ergo není. Naopak. Nic nemusíte.
každé zřízení nějakým způsobem určuje, jak může a nemůže člověk žít.
Každé zřízení něco určuje. S výjimkou ankapu. Ten jediný nic neurčuje. Jelikož nejsou žádní zaměstnanci či reprezentanti ankapu. Jsou jen soukromé osoby. Ale ty nejsou ankap. V ankapu mohou žít i přesvědčení [komunisti, socialisti, nihilisti, fašisti, etatisti, ...]. Nebo lidi, kterým to je jedno. A dokonce bych řekl, že ankap není žádné zřízení.
Komentář 48647
Komentář 48649
Ankap neurčuje, že každý sa musí riadiť NAP-om a anakp verziou súkromného vlastníctva?
> V ankapu mohou žít i přesvědčení [komunisti, socialisti, nihilisti, fašisti, etatisti, ...].
Áno, pokiaľ sa budú riadiť ankap pravidlami. V demokracii taktiež môžu žiť presvedčení [komunisti, socialisti, nihilisti, fašisti, etatisti, ...], pokiaľ budú poslúchať demokratické pravidlá.
Komentář 48657
Komentář 48663
Podle mě neurčuje. Nemusíte se řídit ničím, když nechcete. A můžete si zvolit svá vlastní pravidla, kterými se budete řídit. Nesete ovšem za každý svůj čin podle Vašich pravidel zodpovědnost a ostatní nemusí Vaše pravidla sdílet a Vám v jejich prosazování napomáhat.
Komentář 48664
Komentář 48666
Tak to je stejné jako teď. Taky si můžu dělat co chci, ale budu za své činy nést zodpovědnost, jako třeba že když někoho zabiju, tak za to budu mít trest. Co tam máte dál?
Komentář 48668
Slovem Božím se ale řídit musíte vždy. Teda pokud nechcete skončit v pekle. Bůh rozhodně anarchokapitalista není.
Komentář 48679
Jsou lidi, co chtějí do pekla. Třeba proto, že si myslí, že v nebi je nuda. Nebo se bojí, že by tam nikoho neznali. A jak víte, že Bůh není anarchokapitalista? Mám hypotézu, že zrovna ten Urzův je.
Komentář 48766
+
(Samozrejme oproti Vasim ostatnim lapsum je nicotne zanedbatelne, ale mate ho mit. :))
Komentář 48665
Áno, pokiaľ sa budú riadiť ankap pravidlami.
Nikoliv. Představte si (čistě teoreticky), že v ankapu budou žít jen samí socialisti. Vytvoří si společné vlastnictví a přerozdělovací pravidla (socialistická), podle kterch se budou chovat. Nikdo se nebude řídit ankap pravidly a odhlížím od toho, že ani není definováno, jaká to jsou. Ale pracovně, jen pro tuto argumentaci, to vezměme, jako že to nebudou žádná z těch socialistických. Dokud nezaloží stát (lišil by se od stávajícího stavu tak, že by se centrálně vyhlásila pravidla za závazná a vytvořil by se násilný vymáhací aparát, na který by všichni museli povinně přispívat), půjde stále o ankap. Tedy tvrzení neplatí.
Q.E.D.
Komentář 48658
Tvrdit, že v ankapu nic nemusím a že nic neurčuje, je, i když logicky konzistentní, tak nesmírně zavádějící až demagogický argument. Možná to nestanovuje explicitně (de iure), ale de facto tohle a tamto musím (tedy pokud chci přežít, což chce asi každý). Ankapové mají jen problém uznat to, že v tom ve výsledku efektivně není moc velký rozdíl.
Příklad: Nikdo tě zákonem nenutí pracovat a vydělávat peníze, ale když vydělávat nebudeš, tak nebudeš mít co jíst a chcípneš. Takže jinou možnost stejně nemáš. K čemu je mi teda sakra dobré to, že mě k tomu nikdo zákonem nenutí? Naprosto k ničemu.
Komentář 48659
Neklade-li ankap žádná omezení na to, jak se lidé mají chovat, pak už nyní žijeme v ankapu.
Komentář 48667
Zapomněl jste ale definici ankapu samotnou. Je-li ankap stav lidské společnosti za absence státu, tak nyní v ankapu nežijeme. Mohu Vám ukázat, kde jste udělal logickou chybu ale cvičně si ji nejprve zkuste najít sám.
Komentář 48671
Komentář 48673
Podle mě tautologie. Podle Vás ideologie? Zajímavé.
Na tu Vaši logickou chybu jste tudíž nepřišel. Budete chtít ještě další pokusy? Nebo se dáte podat?
Komentář 48677
Komentář 48680
Komentář 48682
Komentář 48684
Ty už fakt nevíš, jak bys ze sebe udělal blbce :-D
Komentář 48685
Komentář 48689
Komentář 48692
Komentář 48695
Komentář 48697
Komentář 48699
Komentář 48698
Komentář 48767
Komentář 48681
Komentář 48687
Nechápu. Protože v demokracii se musíte závazně řídit tím, co chce většina. Pokud patříte k menšině, máte smůlu. Budete přinucen a pravděpodobně si přinucení ještě předplatíte, s tím, že se implicitně už s tím případným donucením počítá. Neboli demokracie obsahuje systémové násilí. V ankapu nic takového přítomno nemáte. Tedy není to stejné.
Komentář 48688
To vidím, že nechápeš, pro tebe typické.
Komentář 48691
Komentář 48696
Komentář 48700
Zadefinuji, že v "cool demokracii" se lidé řídí přáním většiny. Zároveň ale řeknu, že v "cool demokracii" lidé nic nemusí, nikdo jim nepředepisuje, jak se mají chovat. Prostě pokud se tak nechovají, tak už to není "cool demokracie". Z toho nám vychází, že "cool demokracie" je strašně super, nikdo tam nic nemusí, nikdo není k ničemu nucen. Tak proč odmítáte "cool demokracii", když je to tak skvělý systém?
Komentář 48705
Z čeho plyne, že "cool demokracie" je strašně super? (to jen jestli tam nevnášíte nějaký normativní prvek :-D ) A z čeho soudíte, že ji odmítám? Mě by se takový systém zrovna líbil, protože by v něm nebyl přítomen žádný donucovací aparát. V podstatě by to byl ankap, ve kterém by se lidi chovali podle pravidel "cool demokracie", protože chtějí. Kdyby nechtěli, zachová se někdo jinak a přestane to být "cool demokracie". Stejně jako když jsem Vám psal, že když si v ankapu lidi založí stát, přestane to být ankap. Podle definice.
A sdělit jste mi tím chtěl vlastně co?
Komentář 48707
Protože tam nikdo nic nemusí, nikdo není k ničemu nucen.
to jen jestli tam nevnášíte nějaký normativní prvek :-D
Je to normativní prvek, ale nevnáším ho sem já, jen ho přebírám od tebe.
A z čeho soudíte, že ji odmítám? Mě by se takový systém zrovna líbil, protože by v něm nebyl přítomen žádný donucovací aparát.
Tak se začni dobrovolně řídit přáním většiny, aby tě k tomu nebylo třeba nutit, a hned budeme tomu úžasnému systému blíže :-D
A sdělit jste mi tím chtěl vlastně co?
Ukázat, jak dementně argumentuješ pro ankap. Protože stejně blbě jde argumentovat, že máš dobrovolně poslouchat většinu.
Komentář 48733
Nikde nepíšu, že ankap je super. A pro některé v něm jistě bude život jistě obtížnější. Takže si to ani nemyslím. Ale pohrajte si tu se svými strawmany, jsou Vaše, já Vám je brát nebudu.
Komentář 48736
Komentář 48675
A nad týmito vlastníkmi pozemkov nie je žiadna svetová vláda ani polícia. Je tu polycentrické právo, súdy sú také, na akých sa dohodnú jednotliví vlastníci (napr. súd v Štrasburgu, ktorý nie každý rešpektuje) a svoje spory riešia dohodou alebo silou, podľa potreby.
Se stim smiř.
Komentář 48660
- Ankap je postaven na soukromém vlastnictví všeho, které vzniká houmstedingem. Když "ankap nic netvrdí", jak poznám, co si můžu houmstedovat a jak?
PŘÍKLAD: Představme si obrovský les, řekněme o velikosti Moravy. Přijde k němu sto lidí. Kolik si z něho můžou zabrat? Každý jednu setinu? Nebo každý jen tolik, kolik potřebuje? To je kolik? Nebo každý, kolik si oplotí? (Ano, i tuto debilitu jistí známí anarchokapitalisté hlásají.) A jak si les můžou zabrat? Co musí pro to udělat?
Komentář 48672
Poznáte to tak, že to zkusíte. A budete sledovat, co se stane. V některch případech to půjde a v některých to třeba nepůjde.
Představme si obrovský les, řekněme o velikosti Moravy. Přijde k němu sto lidí. Kolik si z něho můžou zabrat? Každý jednu setinu? Nebo každý jen tolik, kolik potřebuje? To je kolik? Nebo každý, kolik si oplotí?
Na to není žádné pravidlo. Musí si to těch sto lidí nějak vyřešit. Říká se tomu volný trh. U něj je jedna z charakteristik, že ho nelze nasimulovat. Tedy co těch sto lidí udělá, nelze ani z ničeho odvodit. Právě proto, že člověk je velice komplikovaná bytost a navíc každý jsme jiný. A už vůbec nepředpokládejte, že jsou na tuto situaci připravena nějaká (třeba ankap) pravidla.
Já Vám mohu například napsat, co si představuju jako nejlepší řešení, které bude spravedlivé, funkční a každý dostane to nejlepší pro něj v rámci možností vzhledem k tomu, co chtějí ti ostatní. Ale dost možná, že kdybych byl jeden z těch sto lidí, tak těch 99 ostatních budou mít jinou představu a se mnou budou nesouhlasit. A moje řešení, byť ho budu považovat za geniální a nejlepší pro všechny, bude na nic a pravděpodobně se prosadí nějaké jiné.
Komentář 48678
A tak prišli Přemyslovci a pekne voľnotržne vám to tam zhomesteadovali. Takže ak nie si ich potomok, tak figu borovú vlastníš.
Komentář 48683
Komentář 48714
Presne podľa tvojej definície predsa:
Na to není žádné pravidlo. Musí si to těch sto lidí nějak vyřešit. Říká se tomu volný trh. U něj je jedna z charakteristik, že ho nelze nasimulovat. Tedy co těch sto lidí udělá, nelze ani z ničeho odvodit.
A oni "něco udělali".
Komentář 48690
- V tomhle je ale jeden obrovský problém. Když se těch sto lidí mezi sebou dohodne, bude se jednat o dohodu PLATNOU MEZI NIMI. Po nich přijde tisíc jiných lidí, kteří budou féroví a řeknou "Vaše dohody my neuznáváme. Každému z vás připadne 1/1100 lesa – anebo nic!".
A dostáváme situaci, kterou jste nedávno popsal takto: Empirický fakt ale je, že státy zpravidla získávají svá území tak, že ho obsadí nějaká armáda. A ta neuzavírá na zabraný pozemek kupní smlouvy. To by byl business, nikoliv obsazení území.
Vyvstává otázka: Proč to druhé dělení lesa (pro každého 1/1100) je nelegitimní a to prvotní legitimní, pokud neexistuje žádný princip legitimního houmstedingu? Přece jde o to, aby legitimita houmstedingu byla uznávána, takže musí být univerzálně platný.
Zeptám se jinak: Existuje nelegitimní houmsteding? Že by si jedinec zabral půdu, která sice nikomu nepatřila, ale kterou neměl právo si zabrat?
Komentář 48693
Nejdřív mi napište, jakou používáte definici legitimity (použil jste ji, tak ji zřejmě máte definovanou). Pak se můžeme podívat, jestli odpověď neplyne přímo z té definice.
Komentář 48701
Komentář 48703
Nevzpomínám si, že bych tohle slovo někde tady v debatě použil. Moje pojmy, ktermi tu argumentuji, jsou dobrovolnost a smlouva. Ale když se domluvíme na definici legitimní, tak Vám to budu moci možná přeříkat. Třeba když se shodneme, že legitimní jsou dobrovolné smlouvy a nelegitimní nedobrovolné. Pak totiž těch prvních 100, když se spolu dohodne, bude jejich rozdělení lesa legitimní. A těch dalších 1 000 když se nedohodne a les rozdělí demokraticky, bude to (podle této definice) nelegitimní. Protože se nedohodli ale násilně (vůči té první stovce) ten les přerozdělili. Ale je to totéž jako kdybych Vám řekl, kdo se dohodl a kdo bez dohody uplatnil násilí, totiž přinutil ho ke smlouvě, kterou nechtěl dobrovolně uzavřít. Jen se na to použilo jiné slovo.
Komentář 48721
- Napsal jste Musí si to těch sto lidí nějak vyřešit. v odpovědi na otázku na legitimní rozdělení lesa. Což znamená, že jakoukoliv dohodu té první stovky o rozdělení lesa považujete za legitimní.
Třeba když se shodneme, že legitimní jsou dobrovolné smlouvy a nelegitimní nedobrovolné. Pak totiž těch prvních 100, když se spolu dohodne, bude jejich rozdělení lesa legitimní.
- Ale že se shodneme na tom, co je legitimní, přece není podstatné. Jde o to, co je legitimní podle anarchokapitalismu.
A těch dalších 1 000 když se nedohodne a les rozdělí demokraticky, bude to (podle této definice) nelegitimní. Protože se nedohodli ale násilně (vůči té první stovce) ten les přerozdělili.
- Ale proč je to nelegitimní, když, jak jste napsal, neexistuje žádný princip legitimního houmstedingu? Pak je to prostě situace, kdy se první skupina nějak dohodla (ne nutně nenásilně) a druhá, větší skupina jejich dohodu neuznává?
Komentář 48728
Komentář 48732
A to je podle Vás co? Když to bude dávat nějaký logický smysl a aspoň trochu odpovídat obecnému významu tohoto slova, já Vám na to klidně přistoupím. Jen mi to ale musíte definovat. Vám jde o toto slovo, mě ne.
Ale proč je to nelegitimní, když, jak jste napsal, neexistuje žádný princip legitimního houmstedingu?
To jsem napsal? To bych se divil, že jsem tohle napsal. Už jen proto, že toto slovo ve slovníku nemám.
Napsal jsem pouze, že ankap nepředepisuje pro homesteading žádná ("řekněme ankap") pravidla. Jestli je to pro Vás příliš abstraktní, tak přijměte analogické tvrzení, že v ankapu neexistují závazné zákony, které by toto upravovaly (a logicky k nim vymáhací aparát a logicky k němu daň, protože zákony be vymáhacího aparátu jsou jako by nebyly a vymáhací aparát něco stojí a bez daní bude nefunkční).
Komentář 48745
- Legitimní houmsteding podle anarchokapitalismu = takový houmsteding (prvotní přivlastnění), který anarchokapitalista uznává.
- Ale proč je to nelegitimní, když, jak jste napsal, neexistuje žádný princip legitimního houmstedingu?
*To jsem napsal? To bych se divil, že jsem tohle napsal. Už jen proto, že toto slovo ve slovníku nemám. Napsal jsem pouze, že ankap nepředepisuje pro homesteading žádná ("řekněme ankap") pravidla.
- Takže anarchokapitalistický princip legitimního houmstedingu existuje, nebo co? Pokud existuje, jak zní?
Jestli je to pro Vás příliš abstraktní, tak přijměte analogické tvrzení, že v ankapu neexistují závazné zákony, které by toto upravovaly (a logicky k nim vymáhací aparát a logicky k němu daň, protože zákony be vymáhacího aparátu jsou jako by nebyly a vymáhací aparát něco stojí a bez daní bude nefunkční).
- 1. Není to ani tak abstraktní jako spíš vyhýbavé. Něco buď existuje, nebo neexistuje. Pokud existuje anarchokapitalistický princip legitimního houmstedingu, jak zní? Pokud neexistuje, proč si v našem příkladu tisícihlavá skupina počíná nelegitimně, když neuznává, jak si rozdělila les jiná, menší skupina?
2. Vymáhací aparát může být i bez daní. V ankapu bude vymáhací aparát, a daně ne.
Komentář 48749
S touhle definicí je problém ten, že každý může uznávat něco jiného. Tak si to budete muset zjistit sám a něco vybrat. Do té doby Vám k tomu nemůžu napsat nic.
Takže anarchokapitalistický princip legitimního houmstedingu existuje, nebo co? Pokud existuje, jak zní?
Podle mě neexistuje. Aspoň ne podle téhle věty. Pokud byste nechal jen to "legitimní", dala by se použít nějaká definice legitimity. Ale znovu, Vy to chcete vědět, Vy si muíste definovat to slovo.
1. Není to ani tak abstraktní jako spíš vyhýbavé. Něco buď existuje, nebo neexistuje.
Já se kloním k variantě, že neexistuje.
Pokud existuje anarchokapitalistický princip legitimního houmstedingu, jak zní? Pokud neexistuje, proč si v našem příkladu tisícihlavá skupina počíná nelegitimně, když neuznává, jak si rozdělila les jiná, menší skupina?
K první části odpovídám, že neexistuje. K druhé části, že si druhá (ta tisícová) strana počíná nelegitimně až tehdy, když si prosadí smlouvu, na kterou jí ta stočlená strana nebude chtít přistoupit, proti její vůli. Ale není to podle ankap pravidel, je to pode definice legitimity na základě dobrovolnosti uzavírání smluv.
V ankapu bude vymáhací aparát, a daně ne.
Jistě ale soukromý. A každý si bude takto prosazovat svá vlastní pravidla. Nepůjde o anarchokapitalistický aparát, protože ne každý musí uznávat anarchokapitalismus a ne každý bude mít anarchokapitalistická pravidla. Zastánci státu se třeba budou snažit založit stát. A zastánci anarchokapitalismu jim v tom budou bránit. Takže těžko obojí můžete označit za anarchokapitalistický vymáhací systém. Kdežto dnes je jasné, co je co. Soukromá osoba si vymáhá svá vlastní pravidla, ta mohou být jakákoliv a co člověk, to jiná pravidla avšak pokud osoba jedná jménem zákona jako zaměstnanec státu, nevymáhá již pravidla svá, vymáhá pravidla státu a ta jsou systémová, pro každého stejná, podporující systém. V ankapu nic takového neexistuje.
Komentář 48750
Takže keď si 1000ka presadí pravidlo, že dohoda 100vky o rozdelení pozemkov neplatí, ak 1000ka s tým nesúhlasila, tak je to teda v poriadku alebo nie? Lebo 1000ka by inak bola nútená to rozdelenie 100vky rešpektovať, hoci s ňou dobrovoľne neuzavrela nijakú zmluvu.
Začínaš sa v tej svojej teórii zamotávať, ale pre teba to určite nebude znamením, že tam máš nejakú chybu, ale len že to máš obkecať viac zoširoka. Asi tak ako s tým narodením detí. Akosi si začal prechádzať mlčaním fakt, že dieťa sa bežne môže narodiť na pozemku ku ktorému ani ono ani jeho rodičia nemajú nijaký vlastnícky vzťah.
Komentář 48755
jestli by ta stovka byla nucena se pravidlem tisícovky řídit, ač by jí nebyla dána možnost s tím souhlasit předem, pak se jedná o násilí. To nijak nehodnotím. To píšu jako fakt.
Asi tak ako s tým narodením detí. Akosi si začal prechádzať mlčaním fakt, že dieťa sa bežne môže narodiť na pozemku ku ktorému ani ono ani jeho rodičia nemajú nijaký vlastnícky vzťah.
Nepřecházím to. Nedávno jsem tu někomu psal, že dítě se může narodit i bezdomovcům. Ale také jsem psal, že to není obvyklé. Protože bezdomovci mají důležitější věci v prioritách na řešení než zakládat rodinu a přivádět na svět děti. Ale nevylučuji, že se to nikdy nestane. Je to ale extrémní protipříklad, který IMHO nic nevyvrací. Naprostá většina lidí, co si pořizují děti, někde bydlí. Buď prostor k životu vlastní nebo ho mají pronajmutý. A na Černém mostě je místo, kde žije skupina bezdomovců, co obývá pozemek a považuje ho za vlastní. A brání si ho tak aktivně, že to nepřehlédnete, když se na něj náhodou omylem dostanete :-D.
Komentář 48759
Zase pridávaš hovadiny, ktoré tam predtým neboli (a na to, či sa jedná o násilie, sa nikto nepýtal). Takže keď 100vka dostane vopred možnosť súhlasiť s pravidlom 1000ky (ale to odmietne), a bude donútená, tak sa už o násilie nejedná? Alebo čo tam znamená to "předem"?!?
Naprostá většina lidí, co si pořizují děti, někde bydlí.
Opäť, o tom reč nebola. Reč bola o tom, že keď bývajú v prenájme na pozemku, kde si jeho vlastník určil nejaké pravidlá, či sa tieto pravidlá vzťahujú aj na to dieťa, ktoré sa na tom pozemku zhmotnilo bez predošlého príchodu na tento pozemok (a s pravidlami dobrovoľne nesúhlasilo).
Komentář 48752
K druhé části, že si druhá (ta tisícová) strana počíná nelegitimně až tehdy, když si prosadí smlouvu, na kterou jí ta stočlená strana nebude chtít přistoupit, proti její vůli.
- A na co potřebuje druhá skupina smlouvu s první? Univerzální princip legitimního houmstedingu neexistuje a podle druhé skupiny členům první skupiny les nepatří a nikdy nepatřil; nepovažují les za legitimně houmstedovaný první skupinou. Podle druhé skupiny se to, že se první skupina dohodla na rozdělení lesa, na ně nevztahuje.
Komentář 48704
Komentář 48706
A proč je legitimní zrovna varianta, že první to sebere všem ostatním?
Komentář 48709
Komentář 48712
Komentář 48726
A máte proti mě v nynějším systému i výhodu, můžete mě v demokracii přinutit ke svému řešení. Pokud ovšem budete na straně většiny. Myslete však na to, že je to dvojsečné a že nikdy nebudete mít jistotu, že ve všech pro Vás výhodných věcech budete a že nechtěné řešení nebude vnuceno zas Vám. A nemůžete si vybrat, v kterých věcech se hlasovat bude a ve kterých nebude. To mě přijde lepší systém ten, kde si zvolíte, o čem budete hlasovat, dobrovolně. Řekněme na zákadě dobrovolného členství v demokratickém klubu. A dobrovolného i ve smyslu vystoupení z klubu na zákadě vlastního rozhodnutí. A to můžete i v ankapu. Vlastně jsem Vám ukázal, že ankap není proti demokracii, když bude dobrovolná a nebude státní. Takže svoje nynější výhody byste mohl mít i v ankapu a to členstvím v klubu, který by Vám to přinášel týž výhody. jedinou výjimkou by bylo, kdybyste byl nyní zaměstnanec státu. To by pro Vás byl ankap logicky nevýhodné řešení. Ale to je totéž, jako kdybyste byl před listopadem nomenklaturní komunista, žijící ze systému na úkor většiny. Také by pro Vás byla nevýhodná listopadová revoluce. Ale státních zaměstnanců je menšina. A žijou z eráru na úkor té většiny, což já považuji za neetické. Stejně jako zaměstnanci státu nyní.
Komentář 48735
Jenže takový systém je utopie, která nemůže existovat. To by se na tom museli shodnout všichni lidé na zemi (i ti, co se budou nově rodit)! Těch 1000 lidí ve tvém příkladu nikdy dobrovolně nesouhlasilo, že nemůžou do nějakého lesa, protože se na tom jiných 100 lidí dohodlo!
Komentář 48744
Nemuseli. Ti, co souhlasí, si založí klub a stanou se členy. Ti, co nesouhlasí, členy nebudou. Problém vidíte v čem?
Tech 1 000 lidí si neodsouhlasilo, že těch 100 lidí si nemohou rozebrat pozemek, protože v době, kdy se hlasovalo nebo jinak dohadovalo, nebyli přítomní. A je jedno, jestli o tom věděli nebo nevěděli, svou přítomností v každém případě vyjadřovali nezájem. Těch 100 se dohadovalo jen s těmi, co zájem měli, což byli jen oni. Že následně na ten pozemek ostatní nemůžou je fakticky totéž jako kdyby od hranice těch pozemků začínalo moře, po kterém se také nemohou projít. A jestli příroda někde vytvoří moře nebo kontinent také nemáte možnost hlasovat. Můžete ale zkusit na tom moři vytvořit umělou pevninu. Nebo se můžete pokusit od těch 100 lidí si nějaký pozemek odkoupit nebo pronajmout. Obojí Vás bude něco stát. Protože užitek zpravidla nebývá zadarmo, na jeho získání musíte vynaložit nějakou námahu. Tím se zabývá ekonomie, jako věda o hodnotách vzácných statků. Co je zadarmo je mimo ekonomii. Je to statek s nulovou cenou, který ekonomie nijak neřeší. Budete-li chtít chodit po pozemku zadarmo, tak zkrátka budete muset vynechat moře nebo pozemek, na který si činí nárok někdo jiný. A pozorujeme, že tuto možnost lidi mají. Nechodíte po zemi proto, protože Vám to garantuje stát na jeho vlastním pozemku. Lidi chodili volně odjakživa a vyhýbali se místům, které už užíval někdo jiný.
Komentář 48747
Si děláš prdel? Přece nikdo nemůže být tak debilní jako ty!?
Že následně na ten pozemek ostatní nemůžou je fakticky totéž jako kdyby od hranice těch pozemků začínalo moře, po kterém se také nemohou projít.
Nemůžou? A tohle pravidlo se vzalo kde? Kdy s ním těch 1000 vyjádřilo nějaký souhlas?
Komentář 48751
Nemůžou? A tohle pravidlo se vzalo kde? Kdy s ním těch 1000 vyjádřilo nějaký souhlas?
Tohle pravidlo neexistuje. Každý má možnost se jím neřídit a po tom moři se projít. Prý se to povedlo jen jednomu jedinému člověku a i o to se vedou spory. Z ničeho ale nelze odvodit, že se to nepodaří někomu dalšímu. A může s tím 1 000 nebo třeba miliarda lidí nesouhlasit ale to je tak všechno, co proti tomu můžou dělat.
S tím pozemkem máte přece jen víc možností. Můžete založit a prosadit stát, ve kterém bude ilegální vlastnit pozemek jako soukromá osoba. Ale já bych v takovém státě žít nechtěl. To si ani komunisti netroufli zavést. I před listopadem jste si mohli pořídit vlastní pozemek a na něm v rámci pravidel státu si kromě nich víceméně dělat, co se Vám zachtělo. A i ten socialistický stát Vám Vaše soukromé vlastnictví evidoval v katastru a případné jeho narušitele za peníze daňových poplatníků stíhal a Vás proti nim bránil. Tedy takový stát by byl horší než ten předlistopadový. V něm se uznával tatéž princip, že pozemek získává (za nějakou regulovanou) cenu první zájemce. Myslím takový ten pseudotrh typu "prodám chatu u Sázavy" nebo "vyměním garzonku za 1+1 a doplatím rozdíl v metrech". Nemyslím socialistické pořadníky na byty, tam možná platila úplně jiná pravidla. Do toho se však nechci pouštět.
Komentář 48753
Už to nehul. Lebo sa ti zem akosi mení na more.
Komentář 48756
Komentář 48757
Komentář 48761
Ale chápeš, ty kreténe, že dohodou 100 lidí nevznikne část povrchu zeměkoule, po kterém se nemůžeme projít?
zaímá mě, proč má nemožnost se projít po pozemku základny vadit jinak než po tom moři
Protože v případě vojenské základny tě k tomu nutí nějací lidé (kteří by to dělat nemuseli, kdyby nechtěli). Chápeš to, ty kreténe?
Komentář 48754
Bože, přečti si pořádně, na co reaguješ, ty vypatlaný debile! Blik! Pořád nic? tak znovu, debile, dokud ti to nedojde, že reaguješ úplně zcestně! Když si 100 lidí nějak rozdělí les, tak kolem toho lesa tou jejich dohodou nevznikne moře! Už ti to došlo, kreténe?! Stále ne? Tak se zkus zamyslet znovu! To, že se 100 lidí na něčem dohodne nevytvoří kolem pozemku nějaké faktické moře! Už ti to došlo, ty imbecile? Obtěžuješ se vůbec myslet, nebo ty své sračky tu sereš náhodně, ty debile?
Komentář 48758
Bože, přečti si pořádně, na co reaguješ, ty vypatlaný debile! Blik! Pořád nic? tak znovu, debile, dokud ti to nedojde, že reaguješ úplně zcestně!
Už ti to došlo, ty imbecile? Obtěžuješ se vůbec myslet, nebo ty své sračky tu sereš náhodně, ty debile?
Komentář 48760
O nijakom oplotení reč nebola, ale o dohode 100vky o tom, komu ktorý pozemok patrí.
Komentář 48762
Komentář 48763
Najmä ma irituje to jeho pridávanie si podmienok, ktoré na začiatku neboli. Najprv sa 100vka len dohodne o rozdelení a 1000ka má smolu. Nakoniec sa dozvieme, že tá dohoda spočívala v postavení nepriechodného a nenarušiteľného plotu a vojenskej základne skôr než sa 1000ka o existencii pozemku vôbec dozvie.
Aj tak som už chcel ísť dávno spať, a len kvôli nutkaniu korigovať debila budem zase ráno rozbitý...
Komentář 48919
A nebo také sto lidí bude bojovat s chudobou tak, že obdělají pole a zasyjí a vlastní prací přispějou k tomu, že bude na sklonku roku a v zimě co jíst. A 1 000 rebelů si bude chtít vzít úrodu bezpracně.
Nevytýkáte mi tu občas ideologii, že si volím příklady tak, jak se mi hodí? Jestli je Váš příklad jen ilustrační ale principy, které hájíte, chcete mít obecné a nejen platné pro příklad Váš, tak je laskavě obhajte na příkladu mém. Protože z mé strany já mé principy hájím obecně a dokážu je hájit na Vašich příkladech.
Jen pro ilustraci, pokud si zastánci vojenské základy pozemek koupí za tržní cenu a vojenskou základnu si na něm zbudují striktně za své, nemám s tím problém. On si totiž jen tak z rozmaru málo kdo bude kupovat letadla za miliardy _ZA_SVÉ_. Tedy, patrně jste si toho nevšiml v zápalu diskusní debaty a použil argument, který by se hodil spíše na obhajobu vlastnických práv. Vyřešte si nejprve, jak někdo získá peníze na financování vojenských základen. A nemusíte rozumět finančním trhům, deficitním rozpočtům vlád a roli centrální banky v tomto. Vemte to klidně o jeden level níže, jako že vybrané daně jsou součástí hry s nulovým součtem a náklady na vybrání a přerozdělování zanedbejte. I tenhle zjednodušený model, zahrnující chybu modelu ve Váš prospěch, Vám poskytne správnou odpověď.
Odpovězte nejprve na to první, to druhé je jen demonstrace toho, že já dokážu obhájit opačně totéž (aplikovat můj etický systém na příklad Váš, bylo to ovšem lehké, nahrál jste mi na smeč).
on klidně bude tvrdit, že černá je bílá, pokud se mu to do té jeho ideologické sračky bude zrovna hodit.
Což jste přesně udělal volbou svého příkladu se základnami, není liž pravda? Toto není nahrávka na smeč, to už se sám střílíte do vlastní nohy.
Komentář 49000
A co na tom tvém příkladu mám jako obhajovat, debile? Došly ti logické argumenty, tak se to snažíš uhrát na city? Ano, i v tom tvém případě, nebo dokonce tím spíše v takovém případě, bude těch sto lidí té tisícovce bránit, aby tam vstoupila, a udělají vše, aby je donutili jim do těch polí nezasahovat.
Jen pro ilustraci, pokud si zastánci vojenské základy pozemek koupí za tržní cenu a vojenskou základnu si na něm zbudují striktně za své, nemám s tím problém.
Zase ztrácíš nit diskuze, blbečku? Tady přece nejde o to, zda s tím máš nebo nemáš problém! Já také nemám problém s tím, že jim v tom brání. Mám problém s tvými debilními kecy, kdy tvrdíš, že jim v tom nebrání!
aplikovat můj etický systém na příklad Váš, bylo to ovšem lehké, nahrál jste mi na smeč
Jaký zase etický systém, ty vypatlanče? Copak my řešíme nějakou etiku? Řeč byla jen o tom, že si těch sto lidí něco vynucuje. Ne zda si vynucuje něco etického!
Což jste přesně udělal volbou svého příkladu se základnami, není liž pravda?
Jsi na stará kolena začal fetovat? Vojenské základny jsi sem zatáhl ty.
Ať už fetuješ cokoliv, radím ti s tím přestat, stává se z tebe čím dál tím větší blbeček, který už ani není schopen udržet nit toho, o čem se vede řeč a co sám tvrdí.
Komentář 49001
Asi už na tebe leze stařecká demence. Já přece nikdy nehájil, že těch 1000 lidí má mít právo tam vstoupit. Neříkám, jak se mají lidé chovat. Pouze říkám, že pokud si tam postaví vojenské základny, tak budou těch tisíc lidí nutit, aby tam nechodili. Vždyť ksakru proto ty vojenské základny snad stavěli, aby je donutili tam nechodit!
Vysvětluji ti to už po několikátá, ale ten tvůj mozek to pořád nějak nedokáže pobrat: Když říkám, že lidé si něco vynucují, tak tím neříkám, že by si to vynucovat neměli! Říkám ti to opakovaně, je to pro tebe opravdu tak komplikované na pochopení?!
Komentář 49007
Komentář 49008
Komentář 49014
Právě jsem Vám potvrdil, že je to (tautologická) pravda. Přemýšlím, proč je debata s Vámi typu "Marťan: 1+1=2" Jakub G: "Nemáte pravdu, protože 1+1=2". Pro mě je to záhada obzvláště že jste kdysi vyzdvihoval, že máte dobré vzdělání v logice.
Zkusím to jako šstiletému dítěti, ano? Bude to aspoň debata rovný s rovným:
[b[Netvrdím, že vojenské základny neomezují ostatní. Ptám se, proč jste zvolil volenské základny a jestli se pro Vás nějak liší od například rodinného domu nebo neliší.[/b]
Pokud neliší, tak je to tautologie a ptám se, proč ji zmiňujete a netrvrdím, že to není pravda. Netvrdím to ani u toho rodinného domku, ani u základny. Jen mě zajímalo, proč základny. Ohradil jste se, že nic nehájíte, tak je to se základnama divné, když jste je nijak nevysvětlil.
Komentář 49018
Tak proč jsi předtím tvrdil, že to pravda není, ty debile? Říkám ti, přestaň fetovat, dokud je čas. A pokud je to stařecká demence, vyhledej urychleně pomoc!
Komentář 49009
Komentář 49016
Přestaň fetovat, dokud je čas! Jako první jsi vojenské základny zmínil ty, já to pouze okomentoval! Jak se má s tebou člověk bavit, když už ani nevíš, co říkáš!
Komentář 48713
A ještě si přečtěte mou odpověď Szasziánovi nad tím, kde si vyjasňujeme legitimitu. Podle té definice výše je legitimní rozdělení pozemků mezi těmi prvními 100 lidmi proto, protože se dobrovolně dohodli a všichni souhlasili. Těm 1 000 to nesebrali, protože ti o pozemek v době jejich dohadování ještě nestáli. Začali o něj sice stát až následně ale to už bylo mezi těmi 100 lidmi dohodnuto a nemuseli chtít už jednou pracně domluvenou smlouvu (a mohlo to být hóóóóóóóódně namáhavé, se mezi 100 lidma domluvit) měnit.
Komentář 48715
Začali o něj sice stát až následně ale to už bylo mezi těmi 100 lidmi dohodnuto a nemuseli chtít už jednou pracně domluvenou smlouvu (a mohlo to být hóóóóóóóódně namáhavé, se mezi 100 lidma domluvit) měnit.
Jenže to, že tam těch 1000 lidí najednou nesmí, už smlouvou ani dobrovolností neodargumentuješ!
Komentář 48717
A čo ak tých 1000 chcelo ísť zaberať pozemky spolu s tými prvými 100, ale sa omeškali o deň, tak proste kompletne utrú hubu?
A ak z tých prvých 100 sa oddelí 10 najrýchlejších, pribehnú k pozemku o hodinu skôr a dohodnú sa medzi sebou, tak tých 90 má tiež smolu alebo ako?
Otázky, samé otázky, a každá tvoja odpoveď plodí ešte viac otázok...
Komentář 48719
Komentář 48720
A to je asi tak jediný argument, který proto máš :-D
Komentář 48724
Komentář 48725
Komentář 48708
Komentář 48711
A proto je tvůj ankap nerealistická utopie, v reálu je totiž vždy někdo nakonec proti.
Komentář 48716
Nebo když jedu autem ke světelné křižovatce a na semaforu je červená. Logicky zastavím a ti, co jedou za mnou se seřadí v pořadí, v jakém ke křižovatce přijeli. Nikdo neřeší, jestli a proč je to legitimní, prostě to tak je. Samozřejmě, že by šlo vymyslet nějaký jiný systém, třeba že by první u semaforu musel přenechat místo čtvrtému a druhý třetímu atd., ale jaký by to mělo smysl? Princip "kdo dřív přijde, ten dřív mele" je jasný, bezproblémový a dá se říct, že i přirozený. Ještě nějaké otázky?
Komentář 48718
Komentář 48723
Komentář 48731
V tom případě bys neměl odpovídat na otázky, co je legitimní.
Komentář 48734
Komentář 48737
Komentář 48738
Komentář 48739
Komentář 48740
Komentář 48729
Komentář 48722
Lenže to mletie je vždy niečím ďalším obmedzené. Ak prídem prvý do križovatky, nesmiem ju hodinu blokovať, aj keď som prvý.
Sotva toto pravidlo môže fungovať na rozdeľovanie územia "od buka do buka", lebo toto je v ankape absolútne najcennejší majetok, keďže umožňuje vlastníkovi na ňom stanovovať pravidlá.
Komentář 48730
- 1. S rohlíky je to trh a pro trh zjevně musí platit jiná pravidla než pro houmsteding. Zásadní rozdíl je v tom, že trhem může jedinec bohatnout donekonečna, kdežto houmstedingem zjevně ne.
2. Princip "kdo dřív přijde" by bylo absurdní používat při houmstedingu; kdyby byl ale použit, jednalo by se o univerzální princip legitimního houmstedindu, který podle Marťana neexistuje.
Komentář 48741
Ne, platí pro obojí stejná pravidla. Homesteading se řídí trhem úplně stejně jako zakoupení pozemku za tržní cenu. Veměte si to tak, že homesteading je nákup pozemku za nulovou cenu. Asi ten pozemek bude mizerný, když jste jediný, kdo o něj má zájem a asi Vám dá velkou práci ho přetvořit v nějakou hodnotnou plochu, na které zbohatnete. A vyjde Vám možná, že ty prostředky můžete ušetřit, když koupíte jiný poemek, který už nějak zkultivovaný je. A třeba ho někdo prodává za výhodnou cenu, protože změnil priority a místo zemědělství (válení se na zahradě vlastní vily) chce cestovat. Jen Vám ukazuju, že investice není jen ta cena pozemku ale i náklady na to ho uvést do stavu, který Vám bude přinášet užitek. A pak jde o trh stejně jako o trh s nemovitostmi, kde máte také prodávající stranu a nenulovou cenu. A že mezi tím není rozdíl. A nemyslete si, že si zaberete naráz všechny prázdné pozemky na zeměkouli. Zkuste si představit, že je všechny navštívíte, zabezpečíte a pak že je budete systématicky kultivovat a budete z nich bohatnout. To nejde zrealizovat. Asi si zaberete malý pozemek a zkusíte, jestli to byl dobrý nápad. A když to přeženete a zjistíte, že jste se unáhlil a měl velké oči, necháte si půlku a dáte raději stejnou energii do kvality než do kvantity.
Princip "kdo dřív přijde" by bylo absurdní používat při houmstedingu; kdyby byl ale použit, jednalo by se o univerzální princip legitimního houmstedindu, který podle Marťana neexistuje.
Jestli je to podle definice, kterou jsem navrh před tím, tak o legitimitě rozhodují aktéři. Když se dohodnou, bude to legitimní. Když se nedohodnou, k transakci nedojde. Když si někdo prosadí nedohodu, bude to nelegitimní. Jen se držím pořád týž definice.
Komentář 48742
Čo sem pletieš akú kultiváciu a zabezpečenie? Však si jasne povedal, že stačí, keď sa tých prvých 100 dohodne na rozdelení!
Keď si tých prvých 100 nebude tie svoje pozemky kultivovať a zabezpečovať, tak už tých 1000 si ich rozdeliť legitímne smie alebo nie?
Komentář 48743
Komentář 48746
Vy jste ale přišel s novým termínem [b]zbohatnout[/i]! Tak buď Vám pozemek bude něco vynášet nebo ho držíte, noc s ním neděláte a doufáte, že ho prodáte za nenulovou cenu. A protože s ním máte náklady (musíte ho označit, aby se vědělo, že někomu patří, zabezpečit, ...), tak se může také stát, že ho neprodáte a budete mít pouze ty náklady, aniž by Vám pozemek přinášel užitek nebo něco vynášel. A pokud chcete, aby ten užitek přinášel, musíte ho zkultivovat. Aby si ho chtěl někdo pronajmout. Nebo aby produkoval něco, co můžete prodat. Jestli jste myslel něco jiného, tak musíte napsat, co myslíte tím "zbohatnout".
Komentář 48748
- 1. Určitě nezaberete celou zeměkouli, ale jistě je ve vašich silách zabrat absurdně hodně. 2. Předtím jste nic neříkal o "zabezpečení a systematické kultivaci". Co to znamená? Napadlo Vás pravidlo houmstedingu? A co je zabezpečení a systematická kultivace kusu pralesa?
Jestli je to podle definice, kterou jsem navrh před tím, tak o legitimitě rozhodují aktéři. Když se dohodnou, bude to legitimní.
- Ale proč, když neexistuje univerzální princip legitimního houmstedingu, by dohodu malé skupiny lidí měla uznávat jako legitimní houmsteding velká skupina, která přijde po nich? Říkáte, že když se aktéři dohodnou, tak ta dohoda je legitimní. To je jasné. Je závazná MEZI NIMI. Otázka ale zní: Proč, když neexistuje univerzální princip legitimního houmstedingu, by jejich dohodu měli jiní lidé – a to doslova celý svět – uznávat za legitimní houmsteding?
Komentář 48694
Komentář 48768
Komentář 48639
Kto sa prihlásil k ideológiám smetiska, isteže delí formy vlády podľa vlastných pomýlených zásad a preto putuje chodníkom sebazatratenia, aby pocítil dôsledky vlastných rozhodnutí, ale v bolestiach pekla niet oddychu od mučenia, žiadny koniec a všetky náreky budú zbytočné.
Komentář 48640
Komentář 48642
Komentář 48643
Urza hovorí o prirodzenom zákone a vzťahuje ho výlučne iba na majetok.
Komentář 48669
Komentář 48702
Kdyby Bůh ovládal všechny aspekty lidského života, tak by byl docela sadista. Naposledy sestřeloval prostřednictvím Iránského vojáka ukrajinské letadlo, je to tak?
Komentář 48727
Komentář 48765
Nikoliv, vizte definice v clanku. Buh je fasismus.
Komentář 48782
Bůh je totalitní diktatura s významnými prvky rovnostářství (kolektivismu), nacionalismu, militarismu a určité formy progresivismu????????????
Komentář 48789
Takove zbytecne prace. A pritom tam stacilo nechat tu puvodni tecku (ci, chcete-li, mozna misto ni vykricnik, pro oziveni, rekneme) a mel byste to spravne a ajncvaj.
Komentář 48801
Komentář 48809
Inu, kdybyste Vy jako blb neprznil vety ve stylu vic prouzku, vic adidaz, mych blbych kecu by zjevne ubylo.
Na logiku fasismu dojde hned pote, co naopak Vy mne vysvetlite tu ercpitomou otazku na totalitu. Predtim ovsem samozrejme i ty dva srapnely, tj. "Bůh ovládá všechny aspekty lidského života v obrovském rozsahu" a "totalita je, když někdo na chodníku po svém psovi neuklízí hovna". Dik.
Komentář 48845
Komentář 48865
Melo-li to byt vysvetleni, bude pro me debata s Vami zrejme ponekud obtizna.
Tak jinak. Zacnou-li coklari po tech svych bestiich uklizet, Buh zanikne?
Komentář 48968
Ne, proč? To zanikne jedna konkrétní totalita, nikdo tady ale netvrdí, že se zánikem této totality zanikne Bůh (pouze někdo tady tvrdí, že Bůh je totalita, ale zřejmě jiná instance totality).
Komentář 49004
OK, zrejme jsem nekde neco prehledl, konkretne tedy to tvrzeni o Bohu a totalite. Jiste me na ne rad odkazete.
Jiste byla moji dalsi chybou i nezduraznenna ironie u onoho fasismu. Holt me nenapadlo, ze Vas nastin Boha coby "stavu, v nemz cosi ovlada stat" muze byt minen vazne.
Princip one exkrementalni totality jsem se sice nedozvedel, ale s tim zit mohu. Nemam bejt hubatej.
Tak pardon a dekuji.
Komentář 49005
Komentář 48670
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.