Nepotřebujeme slovenského Fica – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: PeTaX
Čas: 2016-09-16 00:00:02

Nepotřebujeme slovenského Fica

Tak nám hned při pondělku vláda ve svém socialistickém gambitu udělala další tah pěšcem. Tentokrát soudruh Jan Mládek přinesl a prosadil nápad, že bude „podporovat“ české podnikatele.
Ovšem, pouze některé. Operační program „Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost“ se jmenuje Rizikový kapitál a je financován (jak jinak) z evropských strukturálních fondů a je na něj uvolněno celkem 53 mil. euro. Sloužit by měl jako seed-capital, tedy k rizikovému financování inovačního potenciálu a start-upů. Že opět půjde jen o vysoce korupční nástroj nelze ani na okamžik pochybovat. Kromě toho samozřejmě jde o vytváření nekalé konkurence.
Financování takovýchto věcí má být výhradě v rukou bank a soukromých investorů a v žádném případě se v něm nemají angažovat vlády. Jenže banky už dávno nejsou ochotny nést podnikatelská rizika a investují raději do bezpečných vládních dluhopisů, či různých derivátů. Investovat do reálné ekonomiky už dlouho neumějí.
Co je však na celém nápadu (kromě toho, že jde opět o pokřivování tržních signálů a deformování cen) to nejděsivější? O tom, kdo tyto dotace obdrží (max. 370 mil. Kč na jeden projekt), bude rozhodovat státní byrokracie. Prý na základě „především tržního potenciálu podnikatelských projektů“.
Jak může jakýkoliv státní byrokrat na nějakém obskurním socialistickém ministerstvu oceňovat tržní potenciál čehokoliv?
Přečtení: 23599

Reagujete na tento komentář:
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-18 09:34:40 Titulek: Re: zbozsteni statu
Neměl by ortodoxní libertarián (to je vlastně protimluv) podat ruku minarchistovi a ten konzervativci a ten lidem z profesních sdružení a začít hrát podle dosud platících demokratických zásad a postavit se měkké totalitě? Zkuste bafnout na jednotlivce dosud spoléhajícícho na selský rozum Misese a v panice uteče k Andreji či jeho nástupcům.
Když zaslechnu samozvané prezidenty a předsedy obskurních spolků, většinou zaměřímpozornost jinam, ale tento článek mě zaujal: http://www.ceska-justice.cz/blog/zeme-kde-dnes-jiz-opet-znamena-vcera/.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jak může jakýkoliv státní byrokrat na nějakém obskurním socialistickém ministerstvu oceňovat tržní potenciál čehokoliv?
......................................................................................

Jak se můžete takto po letech zkušeností hloupě ptát...

To státní úředník zjistí přece lehce,
letmým pohledem do krabice od vína,
kterou jste mu přinesl coby důkaz přátelských vztahů...

Klidně takovou krabici od vína můžete považovat za neviditelnou ruku demokratického trhu...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-16 05:35:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo, a abdobným způsobem to zjištovali i bankovní experti,

nejspíše to takto od těch devadesátých let zjištují i dnes...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A slyšel jste už o tom geniálním vynálezu
záporných úroků....
To je věc a naprosto geniální vynález,
půjčíte si banky a banka vám platí úroky za půjčku

a všichni na tom vydělávaj,
nebot banka si půjčí od centrální banky také půjčku na záporný úroky,
samozřejmě vyšší úrok nežli pak dá vám

a centrální banka pak si vytiskne nový peníze,
čím podporuje papírnický průmysl,

a všichni jsme pak štastní, nebot máme více peněz...
Autor: PeTaX Čas: 2016-09-16 05:52:15 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jasně. Protože čím natiskneme více peněz, tím jsou přece všichni bohatší… (Tak nějak to asi vidí, že.)
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-16 10:30:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Az bude na bankovkach moc nul, tak je ČNB smaže, rozběhne se rotacka na korunu silnou, ceskou a moderní, zkratka KSČM a ta bude kryta aktivami ČSB- Česka Státní Banka nakoupi eurobondy - a prací lidu. Urza vyfasuje svarecskou kuklu, Sunka snop řepky a alou s jejich podobenkou na novou bankovku 100 KSČM. Na lici bude praesident uchvatitel Mylos -tvrdy Mylos = tvrda mena a Andrejkuv podpis. Podpis to vlastně nebude, zemedelny porobeny lid se v inkluzovanych skolach nauci jedinou vetu:Ano, bude líp. Po vzoru srdicka Václava Havla Andrej slogan doplní stylizovanou mrkví, jako nedosazitelneho lákadla.
Vysvětleni: ČSB nahradi ČNB, protoze národ je dle Junckera fujtajblove slovo.
Praesident uchvatitel: vás snad neuchvacuji Zemanovy vyroky?
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-16 12:37:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Praesident uchvatitel: vás snad neuchvacuji Zemanovy vyroky?
...........................................................

Ani ne,

vždyt on je stejně blbej jako Havel a Klaus,

a ti tži dohromady jsou stejně blbí jako Husák,

ale já se na ně nezlobím, voni za to nemohou,

nebot každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží...

a podle mne jsou češi poměrně horkým kandidátem v soutěži

Nejpitomější národ světa...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-09-16 21:02:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejen papírnický průmysl bude podpořen. Podpořen bude též komunální pokutový průmysl, protože výkup těch bankovek bude zakázaný.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-09-17 18:42:19 Titulek: zbozsteni statu
Z toho si nic nedělejte. Právě jsem se na jedné diskusi dozvěděl, že právě ouřada někde na ministerstvu je ten jediný, kdo má podklady pro to, určit, kolik míst mají mít které studijní obory. Musím si dát panáka, abych tuto informaci rozdejchal.

Dámy a pánové, vypadá to, že pokud neprosadíme Lidské jednání jako povinnou četbu ve škole, nebo Praxeologii jako předmět, s ničím nehnem.
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-17 19:41:48 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pro rok 2017 tedy navrhujete parafrázi zlidovělého /Házet perly sviním./ na aktualizované /Dát lidem ke čtení Misese./?
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-09-17 19:51:15 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Chápu Vaše přirovnání, ale já už opravdu nevím, jak vyvracet ty hluboce zakořeněné mýty (zde o možnosti ekonomické kalkulace za socialismu, a hlavně pochopení skutečnosti, že tato situace skutečně JE socialismus.

Nechce se mi věřit, že by tolik lidí bylo skutečně blbých natolik, že to nejsou schopni pochopit. Dle mě nejsou blbí, jsou navedení ((C) školácká hláška "Blbej nebo navedenej")
Autor: velkej Ká Čas: 2016-09-17 20:40:33 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Blbí opravdu nejsou, ale s jejich navedeností to není útěcha. Jejich myšlení je v určitých případech nahrazeno vírou, a proti víře nelze rozumem bojovat. (Resp. ten boj zdaleka není lehký.) Zpytovat či zpochybňovat svou víru, to je dost dobře nemožné; a ještě horší je to s uvědoměním si, že jde vůbec o víru. Často je víra jediné, co mají. Nebo většina toho, co mají. A ta prázdnota, která by zbyla, je děsivá.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-09-17 20:51:58 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Nevím, mohu posuzovat jen podle sebe, jinému do hlavy nevidím, ale ve zbavení se státistických nesmyslů byl obtížný jen první krok, jako při skoku do vody, pak to bylo svým způsobem osvobození, voda byla příjemná. Žádnou prázdnotu jsem nepociťoval; ale možná mám jen extrémně malou potřebu víry v cokoli.

Nu, očividně jsem se zregeneroval dostatečně. Rychle zašpuntovat láhev a honem do práce^W^Wspát.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-17 21:51:50 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Žádnou prázdnotu jsem nepociťoval; ale možná mám jen extrémně malou potřebu víry v cokoli.
....................................................................................

Velkej KÁ má pravdu,

ono zbavit se jedné pitominy není až tak velkej problém, obzvláště pokud s ní nejste existencionálně spojenej a ztotožněnej,

ale zbavit se všech svých věr a pověr a připoutaností není vskutku nic příjemného,
v duchovní oblasti se tomu říká TEMNÁ NOC DUŠE
a je to takové individuální peklo...

Ticho, klid, prázdnota, klidná mysl....to vše je naší přirozeností,
ale normálního člověka toto děsí a je mu to velmi nepříjemné...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-17 22:38:51 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Žádnou prázdnotu jsem nepociťoval; ale možná mám jen extrémně malou potřebu víry v cokoli.
................................................................................

Do hlavy vám také nevidím,
ale vidím to co se děje v duchovní oblasti,
že jeden koncept jemuž se věřilo je nahrazen duchovním konceptem jemuž se nyní věří,

takže věřící jen změnil víru, nikoliv že se zbavil víry...

Což pro začátek není špatné, většinou se přesně takto začíná, nebot člověk vlastně nic jiného neumí...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-09-17 20:33:21 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A když to prosadíš, tak jim akorát naše myšlenky znechutíš. Což se mimochodem málem v souvislosti s tou knihou povedlo i mně - číst ten hutný a nudný text plný cizích slov bylo pro mě utrpení, a po nějakých 5 % knihy jsem ji odložil. A to se jinak nebráním odborné literatuře. (A pak je tam problém se zpovinňováním čehokoliv.)

Jinak, ouřada na ministerstvu je v současné chvíli asi opravdu jediný, kdo má ty podklady. Málokdo jiný má potřebu sbírat podobná data. Nicméně, k rozhodování úplná data nejsou potřeba. Počet vztahů mezi lidmi roste kvadraticky s počtem lidí; řešení problému ekonomické kalkulace s tolika proměnnými je velice náročné, a i když máš všechny podklady, jedna entita ten problém za všechny spolehlivě řešit neumí. Ten hlavní důvod je, že řešení může být chybné - jenže potom to znamená, že ten jeden ouřada může prosadit špatné řešení pro všechny na velmi dlouhou dobu. Když se však řešení problému decentralizuje, ano, některá budou špatná, ale hromada jiných správných bude s těmito špatnými koexistovat. Je tedy otázka, zda dotyčný věří v neomylné božstvo, nebo ve svobodu volby. V oboje věřit nelze.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-17 22:09:21 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A když to prosadíš, tak jim akorát naše myšlenky znechutíš. Což se mimochodem málem v souvislosti s tou knihou povedlo i mně - číst ten hutný a nudný text plný cizích slov bylo pro mě utrpení, a po nějakých 5 % knihy jsem ji odložil. A to se jinak nebráním odborné literatuře. (A pak je tam problém se zpovinňováním čehokoliv.)
.....................................................................................

Souhlasím,

cesty ke svobodě mohou být různé, nejen intelektuální,
většinou se stejně učíme pomocí omylů, nikoliv pomocí nějakých konceptů,
ty jsou vhodné spíše pro začátek, pokud se ulpí na nějakém bohulibém konceptu,
je to spíše průser, nežli svoboda...
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-18 09:34:40 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Neměl by ortodoxní libertarián (to je vlastně protimluv) podat ruku minarchistovi a ten konzervativci a ten lidem z profesních sdružení a začít hrát podle dosud platících demokratických zásad a postavit se měkké totalitě? Zkuste bafnout na jednotlivce dosud spoléhajícícho na selský rozum Misese a v panice uteče k Andreji či jeho nástupcům.
Když zaslechnu samozvané prezidenty a předsedy obskurních spolků, většinou zaměřímpozornost jinam, ale tento článek mě zaujal: http://www.ceska-justice.cz/blog/zeme-kde-dnes-jiz-opet-znamena-vcera/.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-18 10:19:23 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Zkuste bafnout na jednotlivce dosud spoléhajícícho na selský rozum Misese a v panice uteče k Andreji či jeho nástupcům.
...................................................................................

S tím je poněkud problém všude,
proto v duchovní oblasti existuje doporučení
NEZAMĚNUJTE PRST UKAZUJÍCÍ NA MĚSÍC S MĚSÍCEM SAMÝM..

Mises je pouhý a ne neomylný prst ukazující na měsíc - svobodu,
nevyplatí se věřit učitelům, nejsou neomylní,
je třeba věřit pouze svobodě

Psal jsem to tady včera co říkají v zenu,
Potkáš-li Budhu, tak jej zabij
tím je řečeno to co jsem napsal výše...
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-18 11:18:15 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Objektivismus na tomto fóru kromě vášnivých zastánců má i slušné oponenty. S AYN RAND se popral Hollywood ještě černobíle v roce 1949 s Garry Cooperem, to je ekvivalent dnešního Brada Pitta kříženého s Matthew McConaugheym a vznikl dobrý film, který se reálně dostal lidem pod kůži a možná alespoň částečně přispěl ke skvělým 50´v ještě relativně svobodný USA. Další pokus o ATLASOVU VZPOURU ve 21. století skončil ve třetím díle nekoukatelnou sračkou hluboko pod standartem kolumbijských telenovel.
Mám na mysli, že udělat anarchokapitalicko-minarchisticko-objektivistický SOUTH PARK a prodat ho NOVĚ by nevedlo k výhře eticky správných hodnot, ale pomohlo by nás udržet ve hře.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-18 14:37:28 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mám na mysli, že udělat anarchokapitalicko-minarchisticko-objektivistický SOUTH PARK a prodat ho NOVĚ by nevedlo k výhře eticky správných hodnot, ale pomohlo by nás udržet ve hře.
.............................................................................
No jo, to si člověk musí vybrat,
jedno nebo druhý, případně i třetí,
naštěstí je oboje a snad i všechno víceméně správně

neboli jak říkaj bratři muslimové - ALLAH AKBAR



Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-18 14:55:55 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Mám rád Čapkovy Apokryfy a Pilátovo krédo je jedním z mých nejoblíbenějších

http://nepovinna-cetba.webnode.cz/news/kniha-apokryfu/
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-18 19:30:55 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je dobrá literatura a stravitelná i pro nečtenáře.
Jenom mám trošku problém s mysoginstvím obou bratrů a sorry, tím PR pro TGM si slušně vydělali. Kdybychom žili v jejich době, asi by se nám pera nezastavila, jak bychom na to poukazovali.
Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-18 20:44:46 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě se píše misogynství, jen jsem hodinu dumal, z čeho mám ten divný pocit.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-18 22:40:31 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vono to bylo asi tenkráte moderní, ta demokracie i ten TGM..
To vlezdoprdelství TGM je ovšem vcelku vodporný...

Ale stejnou úchylku měl i G.K.Chesterton, Čapkův velký vzor,
kterého mám mimochodem také velmi rád,
ten se přiklonil ke katolictví a napsal i jeho poměrně pěknou obhajobu,
jakoby úplně přehlídnul všechna ta svinstva co se napáchaly

Zřejmě se těmto dvěma parodoxním logikům zdála demokracie a katolictví jakýmsi dobrým a otevřeným paradoxem, ale on je to spíše šedivý kompromis,
schopný vyvařit jakékoliv svinstvo...

Autor: Cigi OL Čas: 2016-09-19 07:13:35 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na stránkách ANCAPu nakloněným se nemá provokovat konzervativními politiky, ale Burke hafó let zpět přátelsky okřikoval básníky za vzletná slova po pádu Bastilly, literárním citem nadaný Disraeli tepal veršotepce za cynický kalkul lísání se k moci, Churchill jako velký spisovatel a zásadní politik si od Chestertona držel dosti razantní odstup.
Nemohlo to jejich vlastními uměleckými a literárními ambicemi? Není to tak, že umělecké dílo uchovává věci, které měly přirozeně zestárnout a vytratit se z mysli? Nemám problém s projekcí Petrarcovy Beatrice do současné ženy, ale jděte mi k šípku s Nerudou a jeho "Kam s ním?", kterým byla dána ve školské výuce češtiny stejná váha.
Vy máte problém s katolictvím, protože napáchali jeho stoupenci svinstva, ale to hodnotíte ex-post, ve Velkých Losinách si odplivnete nad Bobligovou pitomostí a máte díky své etice ze sebe dobrý pocit? Podobný dobrý pocit měla "matka Tereza",když nechala ubožáky trpět pro připodobnění Kristových muk, kdo z vás tedy má pravdu? Já myslím, že s vaší etikou se dokážu lépe sžít, protože je blízká mému přesvědčení a poznání, teď jen zkusme oba popřemýšlet, jak průnikovou shodu našich etik dostat mezi lidi tam venku za bublinou.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-09-17 22:28:24 Titulek: Re: zbozsteni statu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dámy a pánové, vypadá to, že pokud neprosadíme Lidské jednání jako povinnou četbu ve škole, nebo Praxeologii jako předmět, s ničím nehnem.
................................................................................

Normou zenu je absolutní autonomie: žádní bohové, žádné kulty, žádné modly. Doslova jde o zbavení se všeho, včetně Boha. „Pokud na své cestě potkáš Buddhu, zabij ho,“ říkají zenoví mistři. Je třeba opustit všechno, o nic se neopírat a pokračovat vpřed, až je dosaženo krizového bodu.

logo Urza.cz
kapky