Paralely mezi školou a státem – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2018-04-02 00:00:02

Paralely mezi školou a státem

Poslední dobou sociálními sítěmi rezonují Táta parťák a Svoboda učení, kteří rozjeli diskusi o domácích úkolech a povinnostech dětí ve školách, doma i obecně. Nechci ale rozebírat konkrétně některé z těchto témat, chci jen poukázat na jednu nápadnou podobnost mezi skepsí ke svobodné výchově a skepsí ke svobodné společnosti, které jsem si všiml při procházení diskusních příspěvků zejména oponentů. To, jak vidíme výchovu a vzdělávání, je velmi blízké tomu, jak vidíme společnost.

Řada lidí byla vychována a vzdělána metodou cukru a biče, tedy vnější motivací, více či méně zaobalenou. Prostě tohle musíš, tamto nesmíš, tohle je za 1, kdo nedonese úkol, dostane za pět atd. Řada lidí věří, že jedině takto se mohli stát vzdělanými a vychovanými. Stává se dogmatem (přesně tak, jak funguje víra), že to jinak nejde. Vnitřní motivace, chtít se něco naučit a díky tomu se to naučit, na to spousta lidí sama zapomněla, že je možné, natolik, že si to odmítají připustit, nebo se k tomu staví polovičatým postojem typu "ano, něco děláme sami, ale něco prostě musíme, to jinak nejde" případně "ale to jsou děti, ještě nevědí, co je dobré". Kdo to vidí jinak, než připouští rozšířené dogma se svými jednoduchými rychlými a nezpochybňovanými pravdami, je arogantní blbec a pitomec. Tím spíš, pokud mu to jinak funguje, protože na dogma se přece nesahá a všichni víme.

Úplně stejně je řada lidí přesvědčena, že společnost může fungovat také jen metodou cukru a biče, příkazy a zákazy. Tohle musíš, tamto nesmíš, za tohle je pokuta, za tamto dotace. Řada lidí věří, že jedině takto mohou ve společnosti fungovat. Stává se dogmatem, že to jinak nejde. Svoboda a zodpovědnost, něco udělat či vytvořit a díky tomu obohatit nejen sebe, ale i společnost, na to spousta lidí sama zapomněla, že je možné, natolik, že si to odmítají připustit, nebo se k tomu staví polovičatým postojem typu "ano, něco děláme sami, ale něco prostě musíme, to jinak nejde" případně "ale jsou i tací občané, kteří potřebují příkazy a zákazy, jinak by nevěděli, co je dobré". Kdo to vidí jinak, než připouští rozšířené dogma se svými jednoduchými rychlými a nezpochybňovanými pravdami, je arogantní blbec a pitomec. Tím spíš, pokud mu to jinak funguje, protože na dogma se přece nesahá a všichni víme.

Kde se to přesvědčení bere? Mám za to, že jsou to spojené nádoby. Tradiční výchova i tradiční vzdělání plodí členy tradiční společnosti, v jejímž zájmu jsou tradiční výchova i tradiční vzdělání.
A rychlé a zjevné pravdy nám brání uvažovat o tom, že by to mohlo jít i jinak. Nezbývá, než tyto pravdy vytrvale zpochybňovat a přivádět vzrůstající množství lidí k zamyšlení.
Přečtení: 43677

Autor: pz100000 Čas: 2018-04-02 05:19:10
Web: neuveden Mail: schován
Lehce jsem ocekaval, ze na svatek bude neco mene kontroversniho, coz by tyhle ohrane paralely byt mohly. Ale ne, Vy tam musite aspon ten stred narvat patricne ideologicky pokrivenej.

Rada lidi nebyla vychovana a vzdelana vubec, zato zcela kazdy byl cukrem a bicem vychovavan a ucen, vc. Vas. Secist "rada lidi je presvedcena" a "rada lidi veri" s vysledkem "stava SE dogmatem", to je tedy odvaha. Take bych rad videl ty rady, jez veri, ze vychova, spolecnost a zvlaste pak oni sami mohou fungovat JEN a JEDINE "takto". Dokonaly cukr a bic je cely ankap - uzivej si sweet freedom, ale jak mi hrabnes na dogma, tu mas obrannym bicikem.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-02 09:26:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V diskusích na iDnes bývalo svého času nezvykle dost libertariánsky smýšlejících lidí. Tak asi proto není tak pitomá.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-02 09:56:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Myslím si, že by to šlo, ale důležitá věc je, že to nepůjde ze dne na den. Není možné udělat revoluci a donutit lidi, aby byli svobodní. Nebude to fungovat. Můžu jim zakázat, aby si vytvořili další stát, jenže pak se sám stanu státem nebo diktátorem. Anebo řeknu, aby si dělali, co chtějí, a oni si potom založí vlastní stát.

Jediná možnost je přesvědčovat lidi. Jsem přitom odpůrce vnucování myšlenek, i kdyby to mělo být prostřednictvím politiky. Chci lidi přesvědčovat tím, že budu vysvětlovat výhody bezstátní společnosti a volného trhu. Až to bude chtít dostatečný počet z nich, tak se podle toho začnou chovat, například ve volbách.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/anarchokapitalismus-stat-osobni-vlastnictvi-svoboda-prostredky-urza-paralelni-polis-grt-/domaci.aspx?c=A180302_103202_domaci_fer
.....................................................................................................................

A rychlé a zjevné pravdy nám brání uvažovat o tom, že by to mohlo jít i jinak. Nezbývá, než tyto pravdy vytrvale zpochybňovat a přivádět vzrůstající množství lidí k zamyšlení
......................................................................................................................

Rada lidi nebyla vychovana a vzdelana vubec, zato zcela kazdy byl cukrem a bicem vychovavan a ucen, vc. Vas.
......................................................................................................................

No já nejsem vodborník na svobodu učení,
ale myslím si, že součástí svobody učení není vopravování chyb a omylů,
ale naopak, že každého ponecháme v tom jeho omylu pro jeho vlastní poučení z praxe...
Ve státním školství vám tu chybu nepochybně vopraví a ještě vám to voznámkujou...

Takže já myslím, že s tím státem a školstvím je to naprosto v pořádku,
i když je to tam naprosto na hovno,
a když to někdo nevidí, tak to nevidí a dělá to prostě blbě a bude to dělat klidně celej život blbě,
a nebo si k tomu sám nějak dojde, že je to blbě...

Takže já bych lidem ten stát a to školství nevopravoval
a dopřál bych jim svobodu vlastního učení, tedy svobodu se mýlit a dělat to klidně úplně blbě...

To jen spíše můj názor na tu svobodu učení,
nežli to, že bych vám chtěl vopravovat váš názor ne přesvědčování lidí,
tedy názor jenž praví, že s tou svobodou učení to není zas až tak jednoduchý jak by se to nám nesvobdně vyučeným mohlo jevit, že je pak správné přesvědčovat lidi....

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-02 10:15:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A rychlé a zjevné pravdy nám brání uvažovat o tom, že by to mohlo jít i jinak. Nezbývá, než tyto pravdy vytrvale zpochybňovat a přivádět vzrůstající množství lidí k zamyšlení
.................................................................................................................

Tedy mezi ty rychlé a zjevné pravdy jenž nám brání vidět, že by to mohlo jít i jinak,
bych zařadil právě to "přesvědčování druhých"

Vona stejně většina fiozoficko- náboženských systémů tvrdí, že svět je na hovno a je třeba jej napravit,
to je obvyklý názor,

ale v duchovnu (ale vopravdu vyjímečně) se setkáte i s názorem vobráceným,
tedy svět je naprosto v pořádku takový jaký je a není třeba jej napravovat,
což by pak mělo asi fungovat tak,
že když přestanete svět napravovat, tak von se napraví sám vod sebe...

A to bych asi viděl jako ten princip svobody učení,
dávat věcem volný průběh...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-02 10:50:05 Titulek: Re: [↑]
no vzdyt to je nazor konzervativce (anarcho)kapitalisty. Je to ok, jen zjisteme, jak to funguje, a pak se prizpusobme. Konecne jste se oklikou vratil domu
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-02 11:39:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vždyt já píšu víceméně to samé,

a v případě svobody učení bych pak asi řekl,
že zatímco klasické učení jak se provozuje je spíše postavené na přemýšlení, tedy na mysli,

tak svoboda učení je postavena spíše na intuici,
což je ona přirozená schopnost se učit, to je intuitivní záležitost,
a vlastně rozvíjíte spíše intuici,
i když děláte jednu speciální dovednost jenž vás intuitivně zaujala,
tak jste schopen přes tu jednotlivost nahlížet i celek, což je princip intuice, tedy celkový náhled

čímž samozřejmě není nikterak popřeno i myšlení...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-02 11:48:29 Titulek: Re: [↑]
clovek ma schopnost prepinat. Ted nevim, jestli je mozne byt “pripojen” a zaroven neco praktickeho delat-soucasne(?)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2018-04-02 11:52:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Svoboda (nejen učení) je postavena na tom, že si každou činnost ten který člověk sám nebo v kooperaci s druhými bude dělat tak, jakmu to nejvíc vyhovuje.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-02 14:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano,
ale začátek kdy si sám děláte tak jak vám to vyhovuje,
není ještě konec či samotný cíl učení,
či svobody...

Tedy pro někoho může být, ale pro mě je to pouze prostředek k poznání,
přičemž v případě intuice lze spíše hovořit o poznání celku, nežli nějakých jednotlivostí,
že komunismus funguje na hovno, demokracie je vo chlup lepší,
a že je to třeba napravovat a měnit...
Autor: vch (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 09:25:50 Titulek: Re: [↑]
Dávat věcem volnej průběh.
Jo, to je ono. Já to říkám trochu jinak a je to v podstatě to samý: Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Kdysi jsem chtěl napravovat svět. Výsledkem bylo, že jsem byl tři roky v zastupitelstvu a snažil se prosazovat svůj pohled na svět. Stálo mě to spoustu nervů a drobet se to možná projevilo i na mém zdraví a rodině. Později jsem pochopil, že o svět jaký uznávám já skoro nikdo nestojí, že lidem nevadí starosta zloděj, pokud jim taky občas něco přisype do korýtka, že lidem nevadí když o nich rozhoduje hajzl, že jim stačí když se umí hezky usmívat a hezky mluvit.
Teď už tedy neřeším, že by mohlo být líp. A v prvních letech po svém prozření jsem se i škodolibě smál, když za mnou lidi chodili si stěžovat jakej je na obci bordel. Bydlím teď mimo obec v maringotce a obec nepotřebuji. Omezil jsem své aktivity abych státu platil co nejméně a nepodporoval tak ze svých příjmů, co se mi nelíbí. A říkám si, kdyby to tak udělala většina těch, co tenhle stát živí, on by se ten svět napravil docela rychle sám. :-)
Autor: pz100000 Čas: 2018-04-03 09:55:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ty, co tenhle stat zivi, zivi ti, co tenhle stat zivi. To by ty maringotky dosly ajncvaj.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 11:49:11 Titulek: Re: [↑]
Dobre!
Autor: Szaszián Čas: 2018-04-02 21:24:23 Titulek: Kuře a vejce
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas, jen jedna výhrada. Kde se to přesvědčení bere? Mám za to, že jsou to spojené nádoby. Tradiční výchova i tradiční vzdělání plodí členy tradiční společnosti, v jejímž zájmu jsou tradiční výchova i tradiční vzdělání.
- Nejsou to spojené nádoby, je to ještě jednodušší: Tradiční společnost vytvoří tradiční školy. Lze si sice představit, že tradiční školy tradiční společnost posilují – že je tam taková zpětná vazba – ale nezdá se, že by se to dělo, a především to není nutné. Proč by se měla tradiční společnost, kdyby nebyly tradiční školy, nějak začít sama od sebe rozpadat? Newtonův 1. pohybový zákon.
Jinými slovy: Ne všechny instituce vytvořené tradiční společností jsou nezbytné k jejímu přetrvávání.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-02 22:02:41 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, tradiční škola je jedním z plodů tradiční společnosti. Nijak to nepopírám; jak píšu, jsou to spojené nádoby.
Autor: Szaszián Čas: 2018-04-02 22:24:41 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ještě jste napsal Tradiční výchova i tradiční vzdělání plodí členy tradiční společnosti, v jejímž zájmu jsou tradiční výchova i tradiční vzdělání.
A moje námitka je, zda školy skutečně mají takový zásadní vliv. Zda k přijetí obyčejů tradiční společnosti nestačí v takové společnosti prostě VYRŮST; zda je skutečně tak nezbytné ještě k tomu chodit do tradiční školy.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-02 22:55:52 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Zda k přijetí obyčejů tradiční společnosti nestačí v takové společnosti prostě VYRŮST; zda je skutečně tak nezbytné ještě k tomu chodit do tradiční školy.
..............................................................................................................
Myslím,
že tradice sama o sobě není dostatečná, nebot je příliš "lidská"
a je tudíž třeba ji legalizovat nějakým "vyšším principem" jenž člověka přesahuje,

tudíž se použije třeba bůh, vlast, národ, morálka, náboženství, právo, stát či společenské zřízení,
a dokud to tý společnosti vyhovuje, tak pak je to vcelku neotřesitelná "pravda"
asi tak jako evropu po tisíc let ovládalo křestanství...

Prostě je třeba náká ta ideologie, jenž to drží pohromadě...
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-02 23:03:20 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Asi se na mě podepisuje můj matematický způsob myšlení.

A = Tradiční výchova
B = Tradiční vzdělání
C = Tradiční společnost

(A a zároveň B) implikuje C

z čehož plyne

A implikuje C
B implikuje C

Aspoň tak jsem svůj text psal; jak škola, tak výchova mají vliv na to, jací jsme v dospělosti. Ale samozřejmě jsou zde ostrůvky pozitivní deviace, kde nebyla uplatněna důsledná tradiční výchova nebo tradiční škola, takže tyto ostrůvky netvoří tradiční společnost (pokud zrovna nemusí předstírat).
Autor: Szaszián Čas: 2018-04-02 23:16:18 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je přeceňování vlivu škol. A zaměňování příčiny a důsledku. Tradiční společnost vytvoří tradiční školy. Takže C způsobuje, řekněme implikuje, A i B.
Školy mají vzdělávací funkci a funkci sociální kontroly. Ale že by měly nějak zvlášť indoktrinační funkci? Podle mě, kdyby státní školství přestalo, tak by se nic dramatického nestalo. Prostě zpochybňuju tu zpětnou vazbu, to že tradiční vzdělání plodí členy tradiční společnosti.
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2018-04-02 23:25:45 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Asi se na mě podepisuje můj matematický způsob myšlení.

Není to trochu nelogické myšlení?

A = Teplo
B = Vlhko
C = Plíseň

(A a zároveň B) implikuje C

z čehož neplyne

A implikuje C // protože jen teplo nestačí
B implikuje C // protože jen vlhko nestačí
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-03 07:48:29 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikoliv, je zcela podle pravidel výrokové logiky. Chcete tu dělat tabulky, nebo si ten argument zjednodušíme tam, kde se rozcházíme?

A a zároveň B
Prší a je úterý.

Co plyne z výše uvedeného?

Prší.
Je úterý.

Konjunkci můžeme "roznásobit" ven ze závorky. Je to jedno ze základních pravidel matematické dedukce. Ale možná si jen nerozumíme. Možná, že Urza, který je opravdu matfyzák a jistě zná formální logiku do větší hloubky než já, by to vysvětlil lépe. No a vnejhorším případě si můžete udělat tabulku. A, B, C, ((A a zároveň B) implikuje C) implikuje (A implikuje C), ((A a zároveň B) implikuje C) implikuje (B implikuje C) a porovnat.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-03 07:57:11 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A a zároveň B
Prší a je úterý.

Co plyne z výše uvedeného?
...................................................................

Já bych řek,
že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí,

i když se spíše jeví, že se navzájem udržují ve vyváženém vztahu dvou protikladů,
jako když naprší a uschne...
Autor: Patona245 Čas: 2018-04-03 08:09:16 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: jozefko25 v doméně seznam.cz
V tomto případě souhlasím s panem Jakubem G, protože Váš výrok
((A a zároveň B) implikuje C) implikuje (A implikuje C)
není pravdivý vždy, takže není pravdivý. Protipříklad:

A = pravda (1)
B = nepravda (0)
C = nepravda (0)

Potom se to dá přepsat na (0 => 0) => (1 => 0), protože 1 a zároveň 0 je 0. Dále přepíšeme na 1 => 0 (protože 0=>0 je pravda a 1=>0 není pravda), takže existuje ohodnocení proměnných A, B, C, pro které původní výrok neplatí.

Ta konjunkce se tam "roznásobuje" trochu jinak, výrok
((A and B) => C) => ((A => C) or (B => C))
by byl tautologie.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-03 08:47:04 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ok, takže tam z toho vyleze OR. Zajímavé. Co je tedy zle na mé dedukci?

předpoklad: A a zároveň B
- C (z původního výroku)
- předpoklad: A
- - C
- A implikuje C
(A a zároveň B) implikuje (A implikuje C)

aha, už to vidím. No, musel jsem si to sem vypsat. Omlouvám se všem, Jakubovi i NH3.
Autor: pz100000 Čas: 2018-04-03 09:39:53 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A to jste me teda pekne podtrh...
Ja jsem si zrovna - prave po precteni Vaseho nekompromisniho rozboru - zacal tu goodbodyovskou polku zvolna osvojovat a chystal se Vas podporit!
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-03 14:48:12 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To jsem Vás možná měl udělat, ale ne, nejsem zákeřná svině, umím uznat chybu, když jsou k tomu argumenty.
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 08:40:33 Titulek: Re: Kuře a vejce [↑]
Chcete tu dělat tabulky, nebo si ten argument zjednodušíme tam, kde se rozcházíme?

Klidně si je udělejte, snad pak konečně uznáte, že to podle pravidel výrokové logiky opravdu není.

Možná, že Urza, který je opravdu matfyzák a jistě zná formální logiku do větší hloubky než já, by to vysvětlil lépe.

Musím Vás zklamat, já také. A myslím, že dokonce teoretičtěji zaměřenější než Urza.
Web: neuveden Mail: neuveden
A do prdele, kniha Anarchokapitalismus, strana 96, poslední tři řádky a dál. Zjevně nejsem až tak originální. :)

V souvislosti s tím (fungováním dětí ve státním školství) mě napadá paralela o fungování společnosti. Když se vedou diskuse o bezstátním zřízení, mnozí velmi často předpokládají, že se lidé budou v takové společnosti chovat stejně, jako se chovají teď...
Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 17:59:10 Titulek: Re: [↑]
Pokiaľ by mal ankap vzniknúť v neďalekej budúcnosti tak ako si predstavujú Vlach alebo Fiala, teda nedobrovoľne "vyhladovaním" štátu cez kryptomeny alebo iné daňové úniky tak by sa ľudia chovali ako sú navyknutí. Pokiaľ by ankap vznikol vo vzdialenej budúcnosti postupným vývojom, tak sa dá predpokladať že budú ľudia navyknutí chovať sa inak ako dnes.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2018-04-03 19:05:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proti státu není potřeba dělat zhola nic. A už vůbec to nemá cenu dělat přes kryptoměny. Ty kryptoměny a hlavně celá decentrální necentralizovatelná technologie blockchainu jsou nadějí pro to, že po rozpadu států tyto nebude možné obnovit v původní podobě, protože lidi se mezi tím naučí kooperovat prostřednictvím těchto technologií a směnných prostředků kýmkoli nekontrolovatelně včetně státu (žádný problém, nějakou apku má v mobilu každý jouda, nic složitého). A tím víc bude možno (poprvé v historii států) exitovat z jeho ofiko systému. A k tomu exitu bude právě docházet tím víc, čím víc si vládcové inflací (QE) budou znehodnocovat prostředek směny (fiat peníze), který je povinný při uskutečňování směn na ofiko trhu. Politici používají keynesiánské makro a to k těmhle důsledkům díky znehodonocování měny neodvratně spěje. Jakékoli proti tomu stát udělá represivní opatření, tím víc poškodí ofiko ekonomiku a zase o kousek přiblíží krach, protože zase vyžene nějaké množství lidí na černý trh.

Právě proto nemusí zádní anarchisti ani ancapáci dělat revoluce. Státy se rozpadají sami z podstaty a jednou ta situace přijde, že exit ze státu bude reálně proveditelný. Pak se uvidí, co bude.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-03 19:08:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Otázkou je, zda rozpadlý stát s sebou neodnese infrastrukturu ke kryptoměnám nutnou. Vypnout elektřinu a internet není pro stát vůbec žádný problém.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 22:53:52 Titulek: Re: [↑]
i to si tupani rezou vetev pod sebou s tou obnovitelnou energii a foto na kazde sve strese. Delaji blbiny- jako kdyz teplousi vitaji priprchliky
Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 21:28:29 Titulek: Re: [↑]
To ešte dlho potrvá, kým bude inflácia príliš vysoká a zároveň kryptomeny dostatočne stabilné, aby ľudia hromadne prechádzali z fiatu ku kryptomenám.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 22:50:13 Titulek: Re: [↑]
mne se dokonce libi Eu-coz je treba past, do ktere soudruzi sami padnou. Napred zrusi narodni staty, a pak se ten kolos(rizeny a zranitelny v jednom centru) posere v mziku. Jsou to hnupi spojeni s hovady, tak delaji same protichudne kiksy.

Norbert:A (an)kapitalismus se jen prirozene vrati ze socialisticke experimentalni slepe ulicky na starou rychlikovou trat a bez zdrzovacich zastavek, kvuli vycurankum. Kde bychom uz byli, nezastavovat v kazde dire. A verte tomu, ze za vsim je fantasticky Rad. Je ted hodne rozhozeny z rovnovahy, ale on se srovna.
A dulezity je, vysvetlit lidem, ze pravicaci, libertariani a podobna havet to nedelaji pro bohate, ale naopak prave pro ty chude. Velkym firmam prece dokonale vyhovuje socialismus(centrala moci a majetku)- to je videt na babovi.
Cetl jste Friedmana? Dokazuje na historickych prikladech, jak socialisticke zasahy do ekonomiky zvetsuji rozdily mezi chudymi a bohatymi. Jeho oblibene souslovi: Urednikem zamyslene se VZDY obratilo v pravy opak;)
Autor: velkej Ká Čas: 2018-04-03 19:06:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V tom se shodneme. Je to proces, postupná evoluce, ne revoluce. Nicméně i to vyhladovění státu bude mít svou úlohu. Jen to nesmí zůstat i u toho; je třeba lidem pořád ukazovat, proč je to dobré.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2018-04-03 22:58:47 Titulek: Re: [↑]
ale nic takoveho nevznikne- to uz davno(od Velkeho Tresku;) proste JE! Jen to navzdory tem umelym silenostem stale funguje. Staci jen odejit z kancelari a podat demisi
Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Čas: 2018-04-04 06:42:16 Titulek: Re: [↑]
Jediný všeobecne platný "řád", ktorý funguje od Veľkého Tresku je právo silnejšieho, ale ja verím že práve to nás ľudí odlišuje od zvierat že sa ním nemusíme bezvýhradne riadiť.
logo Urza.cz
kapky