Sebevraždy – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2018-10-02 00:00:02

Sebevraždy

Jedním možným – byť trochu morbidním – způsobem, jak zjistit spokojenost obyvatelstva, je sledovat počet sebevražd; má to samozřejmě svá úskalí (měří to jen počet těch nejméně spokojených a ovlivňuje to spousta dalších faktorů), ale i výhody („průzkum“ neovlivní žádné lhaní). A co říká tato metrika na některými oblíbené tvrzení, že „za komunistů“ jsme se měli lépe? Inu, za minulého režimu se zabilo ročně průměrně 24 lidí na sto tisíc obyvatel (v pěti letech po roce 1968 dokonce až 28); od revoluce máme průměrně 16 sebevražd na stejný počet lidí. Lidé se tedy „za komunistů“ sebevraždili o padesát procent častěji než dnes! Pochopitelně netvrdím, že člověk, který by byl jinak šťastný, se zabije jen kvůli tomu, kdo je u vlády (tomuto vysvětlení já osobně nevěřím ani u Palacha); jsem však přesvědčen, že politický systém ovlivňuje životy lidí dost na to, aby některé (ne všechny) důvody k sebevraždám zavdával.
Přečtení: 25697

Reagujete na tento komentář:
Web: neuveden Mail: neuveden
1. Jak upozorňoval Szasz, nemělo by se říkat "sebevraždy", ale buď "sebezabití" nebo nejlépe "sebeusmrcení". "Sebevražda" konotuje, že to je něco špatného: je to "vražda", jen "sebe". Viz "Jára Cimrman": "bratrovražda, sestrovražda, strýcovražda, tetovražda".
zde: https://www.youtube.com/watch?v=gxtINVsMAvg 0:50

2) Pochopitelně netvrdím, že člověk, který by byl jinak šťastný, se zabije jen kvůli tomu, kdo je u vlády (tomuto vysvětlení já osobně nevěřím ani u Palacha); jsem však přesvědčen, že politický systém ovlivňuje životy lidí dost na to, aby některé (ne všechny) důvody k sebevraždám zavdával.

- 1. Člověk, "který by byl jinak šťastný" se může usmrtit třeba kvůli kusu hovna, pokud tomu bude přikládat dostatečný význam. Stačí se poučit, jaké sekty v historii byly: jakým nesmyslům přikládali význam ne pouze jednotlivci, ale organizované skupiny.
zde: https://zpravy.idnes.cz/rusti-skopci-sekty-serial-dcp-/zahranicni.aspx?c=A160115_181430_zahranicni_san
a zde: https://zpravy.idnes.cz/sekty-kulty-mesiasi-0q8-/zahranicni.aspx?klic=64268
1.1 Což je mimochodem jeden ze silných argumentů proti duševní nemoci jako něčemu jinému než stigmatizující nálepce pro nežádoucí chování: Kdyby věrouku sekt z uvedeného seriálu začal hlásat osamocený jedinec, psychiatři by to označili za blud, tj. za projev choroby mozku. Psychiatři nedokážou vysvětlit, proč se náhle jedná o plné zdraví, dělá-li člověk to samé jako člen organizované skupiny. Copak to ale připomíná? Samozřejmě geje a lesby, kteří pokud byli teplí jako osamocení jedinci, jednalo se o projev choroby mozku (v Česku do roku 1992, čili vrcholný středověk). Když se ale zorganizovali, stali se "členy sekty", tak se stalo co?
Všechny dosavadní poznatky svědčí o tom, že homosexuálnímu zaměření je prostě jednou z variací lidské sexuality. Prof. PhDr. Petr Weiss, Ph.D.
Homosexualita byla ze seznamu nemocí a poruch už dávno vyškrtnuta, takže to není deviace. Nejde o nemoc, ale o „gusto“. Prof. MUDr. Cyril Höschl, DrSc., FRCPsych.

3. K Palachovi je třeba doplnit, že člověk se nemusí usmrtit z politických důvodů jen proto, aby unikl něčemu špatnému, ale taky aby něco hodnotného získal: být burcovatelem národa, tím, kdo se vzepřel okupaci, NĚKÝM…

4. Cyril Höschl řekl k sebevraždám toto: Sebevražda je téměř vždy něčím nenormální, neboť normální je nevraždit se.
Pro správné pochopení, je třeba to spojit s tímto jeho prohlášením: Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.
Jestliže jedinec, který je v této intelektové kategorii, má nějakým způsobem rozumět světu, má-li se v něm nějak pohybovat a má-li ho nějak uchopit, musí si ho drasticky zjednodušit. Těmto lidem, a je to tedy polovina národa, uniká ona složitá mnohotvárnost, komplementarita, mnohoznačnost světa
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-02 07:27:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jestliže jedinec, který je v této intelektové kategorii, má nějakým způsobem rozumět světu, má-li se v něm nějak pohybovat a má-li ho nějak uchopit, musí si ho drasticky zjednodušit. Těmto lidem, a je to tedy polovina národa, uniká ona složitá mnohotvárnost, komplementarita, mnohoznačnost světa
..........................................................................
Zjednodušení je správný směr,
jde však ale především o to, jak to udělat, aby jste zároven nepotláčeli tu mnohotvárnost a mnohoznačnost,
většina lidí svět potláčí a nechtěné se snaží odstranit,

na vyšší úrovni pak to nechtěné pouze ingnorujete, tedy necháváte jej být,

a na nejvyšší úrovni pak ignorujete i chtěné,

takto se vám svět "zjednoduší" aniž jste je potlačili či deformovali svými preferencemi...

Většinou se ovšem používá pouze to prvé - potláčení (viz. církve či stát)
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-02 07:31:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
(Smarjapano, ja vim, ze muzete psat, jak chcete, ale prosim, PROSIM, NECISLUJTE![/b] Napoprve jsem vetsi cast minul, pote, zpozornev, jsem se na nekolik hodin neodvratne zacyklil. Dik. (:)+:())
Autor: Adraynnith Čas: 2018-10-02 08:43:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Na několik hodin? A ještě k tomu neodvratně? Koukám, že čtete komentáře s opravdovým nasazením. Chtěla bych mít taky tolik přebytečné energie :)
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-02 10:25:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nu ano, zaujat hloubkou myslenky jsem si nevsiml, ze pri prechodu z 1.1 na 2) se neodvratne vracim zpet, kteryzto smrtici maelstrom utalo az automaticke uspani monitoru a ja uprostred noci s hruzou ziral do jasneho dne. To nasazeni je takovy utkvely zlozvyk z dob, kdy jsem se domnival, ze nenalezeni myslenky ve vetsine komentaru by mohlo byt moji chybou. Z toho uz jsem se sice vylecil, ale zelezna kosile se svleka obtizne a trva to. Verte nebo ne, ale prestoze treba dobre znam nasledky sledovani videi z prednasek, staci chvilka nesoustredenosti a clovek - ze zvyku - klikne. Inu, dobre mi tak.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-02 11:51:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To nasazeni je takovy utkvely zlozvyk z dob, kdy jsem se domnival, ze nenalezeni myslenky ve vetsine komentaru by mohlo byt moji chybou.
........................................................................
Hahaha,
ale fakt je, že se todle blbě léčí,
obzvláště pak, pokud na tom člověk dříve hodně ujížděl,
mně vcelku hodně pomohlo sledování vogonské poezie...

https://www.youtube.com/watch?v=Tqh5Y8Zaz_g
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-02 13:20:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Koukam, ze mate nejakej YT na cokoliv. Strycku Guglovi delate radost!
Ano, i treti nejhorsi poezie ve vesmiru muze byt relax. Aby taky ne, vzdyt po precteni nekterych vybranych komentaru je ocistne i slapnuti do exkrementu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-02 17:45:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano,
vždyt YT je studnice moudrosti a zblblosti v jednom,
je zde vše od špendlíku po lokomotivu,
a i většinu informací o anarchii jsem nakonec čerpal také zde

https://www.youtube.com/watch?v=iXqdvLSmSAc


Autor: Kajka Čas: 2018-10-17 08:53:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
pobavila mě ta Höschlova věta, že zhruba polovina obyvatel země má podprůměrný intelekt. Ta škála je přeci vytvořená tak, aby polovina měla podprůměrný intelekt (nebot tedy o něco méně, než polovina, protože někteří budou mít přesně ten průměr, tedy 100)
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pochopitelně netvrdím, že člověk, který by byl jinak šťastný, se zabije jen kvůli tomu, kdo je u vlády (tomuto vysvětlení já osobně nevěřím ani u Palacha); jsem však přesvědčen, že politický systém ovlivňuje životy lidí dost na to, aby některé (ne všechny) důvody k sebevraždám zavdával.
...........................................................................

Pochopitelně,
vždyt to již kdysi dávno tvrdil i Darwin, že okolí působí na živé organismy a způsobuje různé mutace (což věděli i komunisté, proto taky vytvářeli tu mocnou ideologickou masírku aby ovlivnili obyvatelstvo požadovaným směrem)

Dle mého názoru, funguje celá živá příroda na jediném "programu" : nevědomé VŮLI BÝT, EXISTOVAT,
a vše ostatní jsou jen různé modifikace této vůle vzniklé působením prostředí, tedy vnějšími vlivy v němž se nacházejí, což platí i o rozmnožování ale také i "vlastnictví" atd. atd.
a takto se jsou vytvářeny různé "podprogramy" univerzální vůle, včetně "lidské inteligence"

Shopenhauer říká, že lidský intelekt je služebníkem vůle,
ale je to prozatím služebník značně nespolehlivý,
prozatím funguje spíše na kvantitativní úrovni (mít více a více)
((z toho důvodu všeobecný negativní náhled duchovních učení na majetek))
a jen postupně se dostává k pochopení kvalitativní úrovni jak s intelektem pracovat...

Což je nakonec docela dobře vidět i ve státním školství,
které je postaveno spíše na kvantitě informací, jako by nestačila jen jedna ale kvalitní informace (jednoduše řečeno: dělat to co vás baví)
Principy kvalitativního rozvoje intelektu jsou známy především z "duchovní oblasti" ale víceméně je správně popisují i tací autoři, kteří se zaměřují na návody "jak být bohatý a štastný" např. Abraham (viz. you tube)

Není to nic složitého, dokonce to používají i ti největší blbci ovšem na nižšší úrovni, když se sesynchronizují s učením nějakého pol. či náb. společenství či společenstvím státu,
poz. i neg. výsledky jsou pak všeobecně známy,
místo aby se senchronizovali s uni. vůlí, tedy " ne má vůle, ale tvá" (Ježíš)

Stejně tak jsou známy i výsledky,
kromě toho že dojde k spojení protikladů "boje dobra se zlem"
(tady to komouši značně posrali tím, že jeden protiklad zcela potlačili)
tak i třeba taková maličkost, jako je "dostatek času"
(všeobecně se v současnosti lidem "nedostává času")
Web: neuveden Mail: neuveden
Je otázka, jaké všechny faktory vstupují do sebevražd. Je jiná vláda, ale také jsou jiné poznatky v psychologii, nebo zcela jiné možnosti komunikace a společenských interakcí.

Co ale je na pováženou, je ten neustálý kvikot, jak je dnes hodně sebevražd, od lidí, kteří si přejí zpátky minulý režim (tedy od těch, co říkají, že bylo lépe). Zcela ignorovat statistiky... a nejhorší je, že na to dost lidí slyší. Podobně jako když slyším, že roste kriminalita. Kurvafix, neroste, v posledních desetiletích klesají krádeže (no jo, vše se řeší jako přestupek... dělají si prdel? klesají i přestupky), klesají vraždy, a to zvláště v těch nejchudších oblastech... zoufalí politici musejí vymýšlet nové trestné činy, když mileniálové a další generace po nich jsou mnohem spořádanější než ty generace před nimi.
Autor: Adraynnith Čas: 2018-10-02 10:22:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Řekla bych, že dřív se ty sebevraždy a vraždy tolik nerozebíraly v novinách a ve zprávách, zatímco teď se obzvlášť některé noviny rády pitvají v kdejakém šokujícím příběhu. Takže běžný člověk, který se o to aktivně nezajímal, se o tom často ani nedozvěděl. Teď se může lidem obecně zdát, že se toho víc děje, protože je to "víc vidět". A někteří nejspíš podle svých preferencí ten předchozí stav považují za "bylo lépe".
Autor: Lojza Čas: 2018-10-02 16:40:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo presne. "Driv se tohle nedelo" = ono se to delo, jen se to nikdo nedozvedel z Blesku.
"Dneska se to deje porad" = cas od casu se to stane a v Blesku to pak rozmazavaj na pokracovani.
Nejhorsi je, ze tohle nechapou i lide s pomerne vysokym IQ, kterym se to snazim vysvetlit.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-02 16:58:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nejhorsi je, ze tohle nechapou i lide s pomerne vysokym IQ, kterym se to snazim vysvetlit.
............................................................................
Myslím, že s IQ to nemá nic moc společného,
je to spíše otázka boje protikladů,
tedy chcete-li dobro (a to chce skoro každej bez vohledu na IQ) pak nutně potřebujete zlo
i za cenu že si jej musíte zveličit či případně i vymyslet...

Jste-li posedlej jedním, potřebujete být posedlej i tím druhým,
proto to zlo dodává lidem i komerční televize a noviny,
páč to lidé chtějí a potřebují...
Autor: asdf (neregistrovaný) Čas: 2018-10-03 06:09:00
Sebevražda je špatná, protože se při ní ničí státní majetek. Víc k tomu není co dodat.
Autor: Adraynnith Čas: 2018-10-03 09:59:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Správně. Takové věci by se měly trestat. Třeba smrtí...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-03 10:14:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mám z vás radost (konečně něco zajímavého)
ale řekl bych, že státní majetek se ničit může,
pokud to někdo naplánuje a schválí a vorazítkuje...

Horší je, když to někdo dělá bez povolení a schválení příslušných úřadů...
Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Čas: 2018-10-03 11:45:14 Titulek: Re: [↑]
Ničiť sa môže, nesmie sa poškodzovať. Ešte žiadneho úspešného samovraha neodsúdili, iba tých neúspešných :-)
Autor: Szaszián Čas: 2018-10-03 21:47:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ešte žiadneho úspešného samovraha neodsúdili, iba tých neúspešných :-)

- Ve skutečnosti se v minulosti odsuzovali úspěšní sebevrazi k propadnutí majetku.
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-04 02:07:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Ve skutečnosti se v minulosti odsuzovali úspěšní sebevrazi k propadnutí majetku.

Soud a trest in memoriam? To je mi ale povedena taskarice. Zrejme se vinici nedostatecne obhajovali.
Autor: Szaszián Čas: 2018-10-04 02:13:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale no tak. Běžně se soudí obžalovaní v nepřítomnosti (Krejčíř); závěti se vyřizují v nepřítomnosti zůstavitele.
Takže takových "povedených taškařic" je spousta…
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-04 04:17:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zrejme se domnivate, ze byt nepritomen a byt nezivoten je totez. Neni.
Autor: Szaszián Čas: 2018-10-04 04:32:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když může v soudním řízení vystupovat mrtvá osoba (zůstavitel), proč by se soudní řízení nemohlo vést proti mrtvé osobě?
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-10-04 06:14:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jasně,
u katolíků ani to řízení nemuseli vést a rovnou vás zakopali za hřbitovní zdí,
rozsudek byl již předem dán (později to úspěšně převzali i komouši, i když voni toho převzali z křestanství mnohem více)
Autor: pz100000 Čas: 2018-10-04 08:15:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zrejme se domnivate, ze vystupovat v rizeni a byt souzen je totez. Neni.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-06 08:07:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vskutku. Právo na spravedlivý proces dostávalo pěkně zabrat. Ne, že by to dnes bylo o moc lepší - lidé jsou sice formálně nevinní, dokud jim není prokázána vina, ale obvykle se k nim orgány chovají jako ke zločincům ještě před vynesením rozsudku.
logo Urza.cz
kapky