Autor: Anička
Čas: 2023-10-16 00:00:02
„Sedm hříchů“ našeho školství: #5 zaměření na vnější svět
Systém základního vzdělávání je zaměřený na získání co nejvíce znalostí o světě. Donekonečna kritizované memorovaní faktů je stále přítomné. Adoruje se inteligence, přesněji IQ. Školní vzdělávání je zaměřeno především na vnější svět. Už jen známky v tradičním pojetí označují a rozdělují děti podle schopností na chytré a hloupé, popřípadě průměrné. Vzhledem k tomu, kolik tráví děti ve škole času, je toto zaměření na vnější svět nevyrovnané vůči tomu, co můžeme označit jako svět vnitřní. Budování vztahů, komunikace, emoční inteligence, sebepoznání, sebepřijetí… Je toho spousta, co se nedá změřit a popsat, přesto to má obrovský vliv na kvalitu našich životů, pokud s tím neumíme pracovat. Rozpadající se vztahy, neschopnost komunikovat efektivně, chybějící znalosti o nás samotných… Vidíme to všude kolem sebe i v nás samotných. Škola nám nedala prostor zkoumat náš vnitřní svět.
Přečtení: 5441
Komentáře
Komentář 96703
Komentář 96708
Do škol více filosofického myšlení, etickou výchovu, arteterapii... souhlas!
Do škol více úvah na téma "co je správné" a "co je morální jednání"... souhlas!
Školám zakázat vymývání mozků v podobě pošahaných novodobých gender ideologií.
Jenže jak to souvisí s ankapem? tam neexistuje dobré / špatné jednání, ne? :)
Komentář 96709
A proc by proboha v ancapu neexistovalo dobre/spatne jednani?:-O
Komentář 96712
Komentář 96724
Komentář 96726
Komentář 96727
Komentář 96733
no konecne to dava cele smysl.
Dekuji za vysvetleni.
Komentář 96805
Škola je založena na zpětné vazbě tj. hodnocení. Vzdělávání bez zpětné vazby tj. informace, jak nám to jde, postrádá smysl. Taková informace může být podávána různým způsobem, ale bez ní to nejde. Memorování faktů je do nějaké míry nutné, faktické znalosti kotví naše úvahy v realitě, matematické a fyzikální vědomosti pomáhají myslet logicky atd. Průměrný žák ZŠ tráví ve škole 6 hodin denně, nejdřív méně později více. Bylo by jistě dobré nezatěžovat děti mimo školu obsolentními "domácími úkoly" a zvýšit kvalitu ušitelského sboru. Bylo by hezké mít nadšené učitele, alespoň trochu. Vnitřní svět má sle dítě zkoumat někde jinde, s rodiči a příbuznými, kamarády, ve hře... Nikdy to nebyl účel školy a je k tomu vyloženě nevhodná z podstaty věci.
Komentář 96807
Komentář 96806
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.