Autor: TaxationISTheft
Čas: 2017-12-21 00:00:02
Školky
Státní služby jsou průměrně mnohem horší než služby soukromé (když vezmu v potaz většinovou představu o kvalitě), což je způsobeno nedostatkem konkurence a dobrovolnosti. Nic nového pod sluncem! Mnohdy si z našich zkušeností s úřady, Českou poštou nebo Českými dráhami děláme legraci. Přesto tahle absence kvality může být někdy i věc, které zase tak humorná není. Třeba co se týče státních školek. Já si dodnes pamatuju, jak pro mě byla školka peklem. Nechtěl jsem tam chodit, prosil jsem mamku, aby mě tam neposílala, můj dětský mozek si vytvářel plány, jak se školce vyhnout, a nevybavím si ani jednu pozitivní věc. Učitelský sbor byl složen z protivných krav, které by na volném trhu nikdo k dětem nepustil, a v době, kdy jsem do školky chodil (začátek devadesátých let) jsem narazil na hromadu věcí zděděných z dob komára.
Jedna z nich bylo i násilné nucení do jídla. Ano, ty situace, kdy učitelka narvala někomu lžičku do pusy, sem tam narazila do zubů a pronášela klasické: „Budeš tu sedět tak dlouho, dokud to celé nesníš.“ A to celé obvykle skončí tím, že se děti pozvrací. Výsledkem je, že si člověk sebou nese hromadu fobii a traumat až do dospělosti. Naivně jsem si myslel, že tenhle „středověk“ ve školkách je už dávno pryč. Avšak nedávno tohle řešili na facebookové stránce Svobody učení a podle některých se to stále ještě dnes děje. Říkám jen: „This is wrong on so many levels.“ Bohužel je stále příliš mnoho „středověkých“ věcí, které považujeme v každodenním životě za zcela normální a přijatelné. A já říkám, že bychom s tím měli přestat. A násilné krmení děti učitelkami je jedna z nich. Přiznejme si otevřeně – státní školky jsou prostě špatné! Ať žije unschooling!
Jedna z nich bylo i násilné nucení do jídla. Ano, ty situace, kdy učitelka narvala někomu lžičku do pusy, sem tam narazila do zubů a pronášela klasické: „Budeš tu sedět tak dlouho, dokud to celé nesníš.“ A to celé obvykle skončí tím, že se děti pozvrací. Výsledkem je, že si člověk sebou nese hromadu fobii a traumat až do dospělosti. Naivně jsem si myslel, že tenhle „středověk“ ve školkách je už dávno pryč. Avšak nedávno tohle řešili na facebookové stránce Svobody učení a podle některých se to stále ještě dnes děje. Říkám jen: „This is wrong on so many levels.“ Bohužel je stále příliš mnoho „středověkých“ věcí, které považujeme v každodenním životě za zcela normální a přijatelné. A já říkám, že bychom s tím měli přestat. A násilné krmení děti učitelkami je jedna z nich. Přiznejme si otevřeně – státní školky jsou prostě špatné! Ať žije unschooling!
Přečtení: 26196
Komentáře
Komentář 19040
Und "so many levels" u krmeni ditek stylem svatomartinskohusim, to je vskutku vhodna tresnicka na tech hromadach fobii a traumat.
Jsou tyhle presponovany struny fakt nutny uplne pokazde? Ech, co uz, jen si klidne piste, barde, stradejte...
Komentář 19041
Jsou tyhle presponovany struny fakt nutny uplne pokazde?
........................................................
Já bych to v případě výchovy dětí klidně přešponaval,
podobně jako v případě zblblosti zákonodárných dobroserů bych byl zase přešponovaně tolerantní...
Je sice pravdou, že co vás ve školce nezabije, to vás posilní,
bohužel vás to ovšem posílí v nasranosti a vzdoru vůči druhým,
což pak docela dobře uplatníte právě v tom dobroserství, kdy začnete dělat to, co bylo děláno vám,
A v dospělosti už pak ztratíte z dohledu onen výchozí bod, kdy to vše začalo,
situaci, kdy byla vaše vůle násilím popřena, vy jste začal trpět a pocítil jste nasranost a nespravedlnost a vzdor,
takže budto jste pak v životě jen trpěl (to ti slabší)
nebo naopak vaše nasranost a vzdor přerostou v dobroserství, v kterém se pak dotyčný cítí jako ryba ve vodě,
serfuje na pozitivních pocitech lásky a spravedlnosti a dobra, ovšem nosnou vlnou je nasranost na svět a silná potřeba korigovat ten vokolní svět...
Si to může každej vyzkoušet i v dospělosti, jak to funguje, když vám někdo násilím zabrání ve vaší vůli a svobodě,
tam vám ty pocity běhaj docela zřetelně...
Komentář 19042
........................................
To není zas až tak jednoduché, už jen z toho důvodu že ten náhradní program dobroserství vám přináší dobré pocity,
to je takovej zacyklovanej program,
že dokonce když se snažíte s tím přestat, tak fungujete opět jako dobroser, at už vůči sobě či druhým,
takže opět funguje v tom náhradním programu...
Na panu Greyovi se mně docela líbí to, že si to uvědomuje,
proto taky někde říká, že ty jeho rady ohledně školství spadají do té jím kritzované kategorie nevyžádaných rad,
tudíž ví, že dělá to co kritizuje,
což pak člověku umožnuje určitý vodstup od situace...
Tedy měli bychom s tím přestat, ale nelze to vnucovat druhým coby nevyžádanou radu,
ba ani sobě samému by jsme to neměli vnucovat coby nějaké to dobro..
Komentář 19043
a to buď rád, že jsi nemusel do jeslí. Absolvování veřejných jeslí a školky je hlavní predispozice pro to stát se etatistou, potom už není šance na změnu.
Komentář 19053
Komentář 19064
Komentář 19046
Komentář 19047
že dítě potřebuje nudu, potřebuje se prostě nudit, aby přišlo na to, co vlastně chce a za tím si šlo..
Nuda není nic příjemnýho, takže když mu ve školce naservírují nějakou hru, tak ji hraje a docela ho to i baví,
to je jasná věc, takže to že ho to ve školce baví může být tím,
že jsou mu zde nabízeny nějaké náhradní programy,
zatímco doma se nudí, nebo se musí řídit zase vašimi programy,
které jsou pro něj nudnější než ty programy ze školky,
a nebo se prostě nudí a nepřišlo na to, co vlastně chce - neobjevilo svůj talent...
Komentář 19048
nevím... https://www.youtube.com/watch?v=A0NM-xGEwDs
Komentář 19049
že ve školce se dítě učí kolektivnímu dobru (což ho baví)
ale zaroven mu tím není umožněno objevit své specifické individuální dobro,
takže z něj bude úspěšná ovce...
Komentář 19054
Komentář 19055
Komentář 19065
Komentář 19060
Komentář 19061
Komentář 106992
Komentář 19069
https://www.youtube.com/watch?v=JqpzWUA-UWs
Komentář 19071
Komentář 19072
ale žádná láska ???
Teda já nevím, já už si to nepamatuju, ale pamatuju, že určitě do třetí třídy jsem už byl zamilovanej,
protože pak jsem se stěhoval a měnil třídu, ale školku si nepamatuju, jen ten dešníček, špenát a to hovězí...
Komentář 19073
Komentář 19062
Komentář 19063
ted spíše více špatné zkušenosti,
dobrou zkušeností bylo, že jsem měl skřínce značku dešníček,
špatnou zkušeností byl špenát a hovězí maso, z kterých mně bylo na blití a nutili mě to svinstvo jíst,
takže jsem při obědě musel furt běhat na záchod, abych to tam mohl vyplyvnout..
A taky nás ty kurvy etatistický furt nutili po obědě spát, což se mně nikdy nechtělo,
tedy až mnohem později, když jsem byl dospělý se mně chtělo spát, jenže
to mě zase ty kurvy etatistický nutili nespat a pracovat...
Ještě že mám ten svůj dešníček, k němu jsem se mohl upnout a vzdorovat těm dobroserným sviním...
Komentář 19067
Komentář 19068
ale zas ty daně a ta pojištění mně pak nedaj spát....
Člověk má vlastně klid teprve, když umře,....
Komentář 19070
Komentář 19066
takže s dětmi musíte umět manipulovat pozitivně,
taknějak jako když úchylák láká děti před školou na bonbony,
musí jim nabídnout něco pozitivního...
Komentář 19074
......................
Chtěl jsem se zeptat zde přítomných,
jak by asi vypadala unschoolingová přednáška na jakékoliv téma ???
Jestli by byla stejná tak jak jsme zvyklí dnes - přednášející přednese předem připravenou látku, následuje kratší diskuze a konec
nebo by to mělo být jiný ???