Stát drtí český rohlík – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-03-13 00:00:02

Stát drtí český rohlík

Firma Rohlík.cz rozváží lidem jídlo, které si tito objednají přes Internet; denně v Praze přijme a odbaví tři až čtyři tisíce objednávek (na jednom jejich autě jsem viděl reklamu, kde stálo, že jich již rozvezli celkem přes milion). Něco takového je jednoznačně skvělá iniciativa, neboť zákazníci mají jídlo za výhodných podmínek (jinak by si jej neobjednali), zaměstnanci si vydělají nejlépe, jak v rámci svých možností mohou (kdyby ne, pracují jinde) a majitelé firmy si též přijdou na své; dokud nikomu neubližují, je to jednoznačně prospěšné zcela bez ohledu na to, co si nějací politici či úředníci myslí o podmínkách, za jakých tam lidé pracují, dokud tak činí dobrovolně (a pochopitelně i bez ohledu na to, zda třeba platí daně či dodržují další zákony, dokud nikomu neubližují). Proč by mělo někomu tohle vadit? Z jakého důvodu by měl někdo něco namítat?

Ozbrojená pěst státu se však rozhodla Rohlík.cz rozdrtit, protože se jí nelíbí, že v jejich skladech pracují cizinci za podmínek, jež dle názoru úředníků odporují zákonům; o tom, proč se benga chovají nechutně jako vždy, bylo již napsáno mnohé (napřed zadrželi desítky lidí, čímž paralyzovali činnost firmy, pak až je legitimovali a zjišťovali, kdo vlastně zákon porušil a kdo ne – i nevinní tím pádem byli omezeni na svobodě). Kritika toho, že stát postupuje příliš tvrdě, mi však připadá nedostatečná; největší problém totiž spatřuji v tom, že se takové věci vůbec dějí a lidé, kteří dobrovolně kooperují ku prospěchu všech, aniž komukoliv ubližují, jsou za svou činnost perzekuováni grázly, již na jejich činnosti parazitují, což je celé obhajováno tím, že cosi stojí v zákonech. Něco takového by totiž rozhodně neměl být argument, proč užívat násilí vůči někomu, kdo nikomu nic neudělal a naopak je prospěšný.
Přečtení: 13403

Reagujete na tento komentář:
Autor: marcusant (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 13:31:20 Titulek: Re:
No tak určitě, není dítě (ukrajinec, podnikatel, člověk, atd), není problém. Soudruh Stalin by měl radost. Stará řešení novými prostředky.
Autor: Michal (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 03:29:14 Titulek: Mrazi me v zadech
Mrazi me v zadech, kdyz ctu komentare lidi, kteri automaticky schvaluji zakrok a dokonce chteji lyncovat jeste primo majitele. Jak tito lide slepe veri systemu a nekteri z nich dokonce podporuji Babise, ktery dela v principu to same.
Autor: Urza Čas: 2017-03-13 07:32:04 Titulek: Re: Mrazi me v zadech [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, Babiš nedělá to samé; Babiš neprospívá lidem tím, že by podnikal bez dotací, nýbrž parazituje na státu.
Autor: Michal (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 13:45:15 Titulek: Re: Mrazi me v zadech [↑]
Jo s tim souhlas.
Web: neuveden Mail: schován
Šéf té firmy napsal vyjádření, kde vysvětlil, že mu tam sebrali i hromadu nevinných - dokonce i Čechů. A někdo v komentářích "Přece by tam policajti nevlítli jen tak - k tomu přece museli mít důvod" - aneb, slepá fíra v dobro a spravedlnost státu až do samého etatického konce!
Autor: Urza Čas: 2017-03-13 07:32:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to je klasika :o(
Web: neuveden Mail: neuveden
On možná hlavní problém nebude v tom, že by ta firma třeba i porušovala nějaké zákony. To v EU není zas až takový problém. Problém je patrně v tom, že ta firma funguje soběstačně a vydělá si sama na sebe. Největší její prohřešek bude zřejmě ten, že ke svému fungování vůbec nepotřebuje granty/dotace/podpory/rozvojové programy/... EU/státu. Že jí stačí "obyčejná" invence majitele a jeho dobrý podnikatelský záměr. To je podezřelé. Pak by "klidně" mohla i nějaké ty zákony porušovat, ale byla by v poho, protože by přece participovala na tom úžasňáckém privilegovaném "rozvinutém sociálně tržním systému". Ten je potřeba rozvíjet.
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-03-13 09:37:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
*Evropě
Autor: Pavel (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 09:43:23
Mě z některých vyjádření v diskuzích přijde, že lidem občas vadí, že ty agentury zaměstnávají lidi za špatných podmínek (plat, pracovní doba, bezpečnost práce apod.) Zajímavé je, jak tento problém stát řeší tím, že jim práci sebere a většinou vyhostí (zpátky na Ukrajinu v tomto případě) To je těm lidem najednou určitě líp.
Autor: Urza Čas: 2017-03-13 10:10:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Hlavně pokud k té práci nikdo není násilím nucen a vybere si to dobrovolně, je zjevné, že je to pro něj nejlepší dostupná možnost.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-13 10:45:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To víš, státní logika. Dítě má hlad? Zabij dítě.
Autor: marcusant (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 13:31:20 Titulek: Re: [↑]
No tak určitě, není dítě (ukrajinec, podnikatel, člověk, atd), není problém. Soudruh Stalin by měl radost. Stará řešení novými prostředky.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 13:36:01
Macek:"Správně! To by tak bylo, aby sem nějací imigranti chodili pracovat! Co by pak dělaly všechny ty neziskovky, které k nám chtějí natahat další pobírače dávek? Vždyť by nám, nedej bože, mohly klesnout i daně!
Autor: Tenente (neregistrovaný) Čas: 2017-03-13 19:15:38 Titulek: Re:
No jo no, člověk by řekl už klasika. Teď zase pro změnu půjdou po pracujících Srbech.

Jinak pro vylepšení nálady a informaci, po pár letech se objevila nová kniha v češtině od Ludwiga von Misese!! http://www.bawerk.eu/clanky/ekonomie/svoboda-a-vlastnictvi-od-ludwiga-von-misese-jako-kniha.html.

Co mne naopak naštvalo je to, že z Libinstu zmizela většina článků, neví někdo proč?
Autor: Urza Čas: 2017-03-13 21:21:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, můžu se optat, případně sem někoho přivolám k odpovědi (ale nezaručuji, že přijde xD).
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-13 21:45:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Můj tip je, že zmíněné články byly prodány, resp. autorská práva k nim už ten server nemá.
Autor: Urza Čas: 2017-03-13 22:42:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak je to technická chyba; jedná se o to, že člověk, co měl migrovat web, to odflákl a nepřekontroloval po sobě.
Články tam nakonec mají být (a budou), jen se musí vyřešit technické problémy.
logo Urza.cz
kapky