Státem řízená a bezstátní společnost – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2020-10-02 00:00:02

Státem řízená a bezstátní společnost

V čem se liší státem řízená společnost od té bezstátní? V technologiích? V řízení některých odvětví ekonomiky? V centralizaci a decentralizaci? Možná ve výsledku také; primárně se však liší absencí donucovacího monopolu. Místo toho, aby jako dnes existovala entita, jež donutí lidi dělat to, co sami nechtějí, a platit věci, které jim za ty peníze nestojí, by bylo v bezstátní společnosti ponecháno na jejich dobrovolném rozhodnutí, čeho se chtějí účastnit a čeho nikoliv; to by byla ta nejzásadnější změna – všechny ostatní by vyplývaly až z této a konec konců nikdo nemůže předvídat, co přesně a jakým způsobem by vlastně nastalo. Lidé se často bojí, že by „to“ pak neměl nikdo pevně v rukou; ano, to by vskutku neměl, avšak každý, kdo by si přál mít někoho, na koho převede nějaká svá práva, svobody, pravomoci či zodpovědnost, si jej může najmout… zní to absurdně? Ano; úplně stejně absurdně jako když jde o stát.
Přečtení: 19889

Reagujete na tento komentář:
Autor: pz100000 Čas: 2020-10-03 12:49:34 Titulek: Re: Donucení
>> Přehlédl jste důležitou část textu - kdo chce, může na někoho delegovat, ať se v něm postará.

Meh. Fskutecnosti i pokud by Vami zminenou cast textu skutecne prehledl, na funkci by to vliv nemelo prazadny, snad jedine by nemel poprskany monitor. Nebo mozna zkuste pri psani nemasturbovat obouruc.
(A to Vas s laskavosti sobe vlastni nehodlam zatezovat vyznamem slovesa delegovat.)
Autor: Adam Čas: 2020-10-03 14:22:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. Chceme je mit k tomu, aby nikdk nenuti nas.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-10-03 17:20:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak určite :-DDD
Autor: Odpověď (neregistrovaný) Čas: 2020-10-02 07:50:44 Titulek: Donucení
Dobře. Každý se o sebe postará sám, smlouvy si zařídí sám, spravedlnost si vymůže sám. Je prostě strašné zvláštní, že ankapaci mluví o svém modelu uspořádání společnosti a přitom nikdy v historii se takový model neprosadil. Imo je evidentní proč. Ale to bych musel znovu odkázat na antropologii, evoluční biologii a sociologii. Je to lepší než tahle mentální masturbace.
Autor: Honza Čas: 2020-10-02 09:38:00 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Přehlédl jste důležitou část textu - kdo chce, může na někoho delegovat, ať se v něm postará. Zkuste nad textem méně masturbovat a více číst ;-)

Pokud delegujete na soukromou firmu, ať vám doveze jídlo, proč je tak nepředstavitelné delegovat na soukromou firmu zdravotní pojištění?
Mně už třeba dneska většinu smluv zajišťuje finanční poradce a nepotřebuji stát, aby mi zajišťoval obživu. Přitom bez jídla by člověk umřel! To je tak důležitá věc, neměl by to tedy zajišťovat moudrý politik?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-10-02 13:00:48 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Strawman, nikto tu netvrdí že súkromný sektor nedokáže poskytovať tie isté služby ako štát, otázna je cena a kvalita súkromníkmi poskytovaných služieb. A keď už spomínate potraviny, ktovie aká by bola ich cena bez dotácií do poľnohospodárstva.
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2020-10-02 13:44:01 Titulek: Re: Donucení [↑]
Já vím jaká by byla jejich cena. Byla by nízká možná nižší než dnes, protože v zemědělství by se neděli takový absurdity a zlodejiny jako dnes právě proto, že je to dotovaný.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-10-04 07:40:35 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
ale že si ty dotace taky musíte zaplatit vás už asi netrápí

Nebo si myslíte že padaj z nebe jak mana nebeská ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-10-04 07:58:48 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Kdybyste s tím měl problém,
a nemohl bez dotací klidně spát,
tak si kvůli vám klidně založím dotační firmu,
pošlete mně každej měsíc 10 000Kč,
a já vás každý měsíc zadotuji částkou 8 000Kč,
a budete mít životní jistotu...

Kdyby vám to přišlo nějako nevýhodný,
tak těch 20% co si ponechám vcelku odpovídá DPH co platíte automaticky státu, já bych tomu taky říkal DPH,
(aby se vám to nepletlo)
jen by se to jmenovalo "dan z přidané hlouposti"

Samozřejmě bych měl i schvalovací formuláře, které byste musel vždy vyplnit a uvést na co tu dotaci chcete,
ne abyste to probendil někde s lehkejma holkama či propil v náký nálevně...
Autor: pz100000 Čas: 2020-10-03 12:49:34 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Přehlédl jste důležitou část textu - kdo chce, může na někoho delegovat, ať se v něm postará.

Meh. Fskutecnosti i pokud by Vami zminenou cast textu skutecne prehledl, na funkci by to vliv nemelo prazadny, snad jedine by nemel poprskany monitor. Nebo mozna zkuste pri psani nemasturbovat obouruc.
(A to Vas s laskavosti sobe vlastni nehodlam zatezovat vyznamem slovesa delegovat.)
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-10-04 07:37:21 Titulek: Re: Donucení [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Je prostě strašné zvláštní, že ankapaci mluví o svém modelu uspořádání společnosti a přitom nikdy v historii se takový model neprosadil. Imo je evidentní proč. Ale to bych musel znovu odkázat na antropologii, evoluční biologii a sociologii. Je to lepší než tahle mentální masturbace.
.........................................................

Ale notak, vždyt my víme, že to není tak,
že všechny vopice najednou dobrovolně neseskočej ze stromu a postavěj se na zadní a vopustí jistotu tlupy,
prostě to vždycky chvilku trvá než se přejde ve vývoji k něčemu lepšímu...
Autor: Szaszián Čas: 2020-10-02 21:19:27 Titulek: Stručně
Web: neuveden Mail: neuveden
1) V čem se liší státem řízená společnost od té bezstátní? (…) primárně se liší absencí donucovacího monopolu.
- Ne, v tom odlišnost mezi státem (tím, čemu Urza říká "stát") a ankapem nespočívá. Donucovací monopol má v ankapu dominantní soukromá bezpečnostní agentura nebo celek více soukromých bezpečnostních agentur.

2) Lidé se často bojí, že by „to“ pak neměl nikdo pevně v rukou
- Ne, lidé si dobře uvědomují, že by "to" měla pevně v rukou dominantní soukromá bezpečnostní agentura nebo celek více soukromých bezpečnostních agentur, respektive platební většina, pro kterou by agentury pracovaly; bojí se zrušení státních institucí, tj. institucí, které teď mají, dobře znají a které s lidstvem prodělaly statisíce let dlouhý kontinuální organický vývoj.

3) avšak každý, kdo by si přál mít někoho, na koho převede nějaká svá práva, svobody, pravomoci či zodpovědnost, si jej může najmout
- A ve státu snad nemůžete svá práva, pravomoci nebo zodpovědnost na někoho převést? (Pravda, nemůžete na nikoho převést svobody. Jak se převádějí svobody v ankapu? Například jak můžu v ankapu na někoho převést svou svobodu podnikání?) Jde přece o to, jaká práva ve státu respektive v ankapu máte. Ne o to, že je můžete převést…

4) zní to absurdně? Ano; úplně stejně absurdně jako když jde o stát.
- Ano, převést na někoho svou svobodu podnikání je stejně absurdní v ankapu i ve státu.
Autor: pz100000 Čas: 2020-10-03 13:00:32
Web: neuveden Mail: schován
Zní to absurdně? Ne, zni to idiotsky.
Sva "práva, svobody, pravomoci" nepotrebujete prevest, ale zajistit. Coz muze prave a jen onen monopol, a dokonce si jej ani nemusite najimat. Cokoliv jineho je Vam v konecnem dusledku kuhovnu, a to ani nemluve o komicke absurdnosti tvrzeni "kazdy si muze najmout".
Autor: Szaszián Čas: 2020-10-03 15:12:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sva "práva, svobody, pravomoci" nepotrebujete prevest, ale zajistit.
- Bravo. Skutečně, anarchokapitalisté promlouvají, jako by lidé měli práva jaksi bez příčiny nebo alespoň nezávisle na společnosti: jako by se lidé rodili s právy jako se rodí s orgány…
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-06 06:42:34 Titulek: Re: [↑]
Každý člověk se rodí minimálně s vlastnickým právem na své tělo...
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-06 06:53:59 Titulek: Re: [↑]
Dle vlastnických práv si můžeš odvodit svobody a pravomoci...
Ankapáci uznávají negativní práva které ti nemusí zajišťovat vůbec nikdo...
Vy socialisti jste z tadytoho zmatený protože teď je tady stát který vymáhá pozitivní právo např. když vymáhá od tebe peníze (daně) na důstojný život pro ty co nechtěj makat(právo na důstojný život atd.)
Máš pravdu že stát si nemusíš najímat, protože je to jediná entita co má monopol na násilí a nutí tě používat jeho služby za cenu kterou si sám určí
nehledě na to že kvalita těchto služeb stojí za kurevský hovno
Autor: norbertsnv Čas: 2020-10-06 07:48:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Práve naopak, vlastnícke práva sú so slobodami v priamom rozpore. A podľa ankapistov sú vlastnícke práva nadradené slobodám.
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-06 11:52:38 Titulek: Re: [↑]
No vždyť jo, vlastnická práva jsou nadřezena svobodám, Vaše svoboda pohybu končí na mém pozemku a stejně naopak moje svoboda končí když začnu překračovat vaše vlastnická práva, proto tvrdím že svoboda se dá od vlastnických práv odvodit a ne jen svoboda pohybu
Autor: norbertsnv Čas: 2020-10-06 12:45:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Možno v ankape, ale my našťastie v ankapistane nežijeme.
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-06 14:12:41 Titulek: Re: [↑]
Ale vždyť přece i ve státě platí že vaše svoboda končí tam kde začínají vlastnická práva někoho jiného jen se tady svobody neodvozují dle vlastnického práva ale je zde tisíce zákonů které to nějak určují a jestli stát vydává zákony které povyšují osobní svobodu jednoho nad druhého ať už z jakéhokoliv důvodu tak to podle mě není dobře...
Odvozování svobod od vlastnických práv mi zkrátka jen přijde víc fér...a hlavně víc konzistentní než jakýkoliv zákoník
Autor: norbertsnv Čas: 2020-10-06 14:39:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, v štáte naozaj neplatí že by moja sloboda pohybu či sloboda prejavu bola obmedzená na môj vlastný pozemok ako v ankape.
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-07 06:59:39 Titulek: Re: [↑]
-ale je zde tisíce zákonů které to nějak určují a jestli stát vydává zákony které povyšují osobní svobodu jednoho nad druhého ať už z jakéhokoliv důvodu tak to podle mě není dobře..- takže uznávám že to tak není vždy na 100%

příště budu své myšlenky lépe formulovat
Autor: pz100000 Čas: 2020-10-06 09:40:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Vy socialisti jste z tadytoho zmatený

Jenom Vas upozornim, ze jate to omylem odklikl jako odpoved na muj komentar, ale nic se nestalo - ostatne s tim, ze ti socani jsou vesmes pomatenci, vcelku souhlasim. Vicemene bych asi souhlasil i s odvozovanim a kurevskym hovnem. Ovsem zbytek toho zoufaleho chaosu byste si po sobe asi mel precist jeste jednou.
Autor: Mnich (neregistrovaný) Čas: 2020-10-06 10:03:22 Titulek: Re: [↑]
Sorry za odklik
každopádně tím chaosem myslíte negativní a pozitivní práva?
jestli jsem mimo prosím o okorekci
dík
Autor: pz100000 Čas: 2020-10-07 12:13:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> každopádně tím chaosem myslíte negativní a pozitivní práva?

Ano, mimo jine. Ten rozdil je ciste formalisticky, aby se o tom lepe zvanilo. Nesmite delat x musite nedelat. Vase "které ti nemusí zajišťovat vůbec nikdo" fskutecnosti znamena "jeden jazdy do posledniho", at uz to "zajistovani" znamena cokoliv.
Jakesi obecne pravo na dustojny zivot by asi mel mit kazdy; je-li k tomu nutny stat, co nadelate. To ovsem nemluvime o NAROKU, tam uz je samozrejme vsechno spatne.
Libovolne pravo (krom zprofanoveho pseudoprava silnejsiho) ma smysl jen a pouze pod monopolem nasili. Chcete-li libovolne pravo (a to VCETNE vlastnickeho, resp. to PRIMARNE), chcete stat.
Ano, plati se za to.
logo Urza.cz
kapky