Ten kravaťák to s náma přece myslí dobře! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: marek28
Čas: 2016-02-17 00:00:02

Ten kravaťák to s náma přece myslí dobře!

Všechno to pozlátko kolem politiky a zákonodárství nejednoho přiměje až k tomu, že vládě opravdu upřímně věří a domnívá se, že dělá vše pro dobro jeho i jeho vlasti. Všichni ti pánové se saky a kravatami, dlouhé debaty, týmy nejrůznějších odborníků a expertů se svými statistikami a zprávami. Když takováhle parta vydá nějaký zákon, tak na něm hergot přece musí něco být, ne? Ale lepší je se na věc podívat ještě jednou a odstranit veškeré tohle pozlátko. Pak politika a schvalování zákonů vypadá vlastně dost často nějak takhle:
Politik: Hele, Pepo, ty už nebudeš na vánočních trzích pít svařák.
Pepa: Co? Proč ne?
Politik: No, aby z tebe nebyl alkoholik.
Pepa: To je fór? Jak ze mě jako kelímek svařáku jednou ročně udělá alkoholika?
Politik: Hele, my máme tým expertů a ti zjistili, že prostě v ČR je moc alkoholiků.
Pepa: No dobrý, to ti neberu, ale já přece o sobě vím, že alkoholismu nepropadnu.
Politik: Nevíš. To vím já, páč mám experta. A prostě ti to hrozí. Každému to hrozí.
Pepa: Počkej, takže ty mi chceš říct, že ty víš nejlépe, jak na tom jsem a co je pro mě dobré?
Politik: Ano.
Pepa: A my se známe?
Politik: Ne, v životě jsme se neviděli.
Pepa: A co o mě víš? Tedy kromě toho, že mi hrozí alkoholismus, když si dám svařák.
Politik: Absolutně nic.
Pepa: Tak vidíš, tak nekecej, že od tebe potřebuju ochránit sám před sebou. A i kdybych byl alkoholik, tobě je po tom prd.
Politik: Drž hubu a krok, žijeme v socialismu a tvoje zdraví je veřejný majetek.
Přečtení: 10351

Reagujete na tento komentář:
Autor: Roman Čas: 2016-02-17 10:02:27 Titulek: Re:
Souhlasím, někdy mám pocit, jako by nám vládli Monty Pythoni :-)
Autor: PeTaX Čas: 2016-02-17 09:14:59
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Inu, ten poslední řádek vyjadřuje přesně princip socialismu, kdy je kolektivní záměr, vyjádřený úzkou skupinou vládnoucích, nadřazen zájmům individuálním.
A na rozdíl od individuální diktatury a despotismu, využívá s výhodou demokratického mechanismu, protože i zvolený jedinec zastává názor, že jeho individuální postoj je podřízen kolektivnímu cíli nové společnosti. Tedy, na rozdíl od diktátora, se kterým despocie může padnout, v socialismu se pádem jednotlivce neděje vůbec nic, protože ideu zvedne a ponese další.
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 09:41:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Smutný leč pravdivý komentář.
Autor: Roman Čas: 2016-02-17 09:42:11
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Když já tomu nerozumím. Podle důvodové zprávy se tu má chránit moje zdraví. Když jsem nezletilej a blbej, tak se nemůžu ochránit sám. Místo toho mě ochrání výčepák - ručí krkem, že mě vyhodí z hospody, když do ní náhodou přijdu nalitej. Na druhou stranu ten výčepák není dostatečně svéprávnej na to, aby si mohl například zapálit na vlastní zahrádce. Mamíííí, strejdové na vládě si ze mě dělaj prdel!
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 09:43:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL, tohle je vtipně dotažené do konce.
Autor: Roman Čas: 2016-02-17 10:02:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Souhlasím, někdy mám pocit, jako by nám vládli Monty Pythoni :-)
Autor: Urza Čas: 2016-02-17 10:08:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono pro nezaujatého pozorovatele, kterého by se to netýkalo, by mnedle tohle byla docela prdel.
Autor: JanM (neregistrovaný) Čas: 2016-02-18 11:25:54 Titulek: Re: [↑]
Asi jako ta v aféře s pančovaných alkoholem?
Stát nastavil výši spotřební daně tak, že kdokoli, kdo chtěl vyrábět alkohol bez jeho vědomí na tom neskutečně rýžoval, dostal se k tomu jouda, který by v čistém tržním prostředí nevydržel ani 10 minut a spletl si methanol s ethanolem.
Nepopírám, že ten míchač má svůj podíl viny, ale kdyby se do toho nemíchal stát, nikdy by něco takového neudělal.
Výsledek je, že za peníze nás všech posílíme stát, aby to odvětví mohl kurvit ještě více.

/* sorry, nemá to hlavu ani patu, ale něco jsem chtěl napsat :) */
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 11:36:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na tom případu bylo zajímavé, jak o tom pak informovala média; postavila to do roviny, že problém není ta dementní daň na ethanolu, nýbrž fakt, že na methanolu je moc nízká.
Autor: Roman Čas: 2016-02-18 18:54:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Vida, to je zajímavé, podobný přístup je vidět ledaskde (například u toho DPH - konkurenční nevýhoda je to, že někdo platí málo, místo že někdo platí moc). Naklaďme lidem víc překážek, ať je nějaká spravedlnost na světě!
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 21:55:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V zásadě ano; a kolik lidí tomu tleská.
logo Urza.cz
kapky