Uber zakázat, taxi zregulovat – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Honza23
Čas: 2017-07-31 00:00:02

Uber zakázat, taxi zregulovat

Objevil se nám tu takový nešvar. Lidé se domlouvají na směně služby za peníze sami mezi sebou a nepotřebují k tomu stát! Docela známé téma je přeprava Uber. S pomocí aplikace se domluví zákazník a řidič. Zákazník se dostane, kam potřebuje, řidič dostane peníze. Všechno běží online, aplikace spojená s gps spočítá cenu předem, po cestě přijde e-mailem účet. Jednoduché, přehledné, průhledné. Mezitím někteří taxikáři chtějí stovky korun za kilometr. Bez taxametru, bez dokladu.

Co udělá státní úředník? Zakáže Uber. Začne přidělávat další a další pravidla do taxikaření. Nově (cituji Krnáčovou): „…bude možné na místě (taxikáři) licenci odebrat a to jen při podezření na předražení.“ Už při podezření!! Místo svobodného a dobrovolného obchodu rozvíjejícím ekonomiku přibudou úředníci placení z našich daní, kteří rozvoj jen brzdí. Myslel jsem si, komunismus a socialismus měli jen naši rodiče, ale opět tu máme úředníky, kteří rozhodují o tom, co je pro nás nejlepší a navíc trestají na základě podezření.
Přečtení: 25380

Reagujete na tento komentář:
Autor: jstr (neregistrovaný) Čas: 2017-07-30 23:17:14
Taxislužba se řídí zákonem o silniční dopravě, nikoliv přáními primátora Krnáčové. Ta zákony ani nepředkládá, ani neschvaluje. Chtělo by to trochu objektivity a ne jen slepé nenávisti.

Zákon není dobrý, ale pořád je to zákon - a jde měnit a připomínkovat ;-) Ten náš bohužel uvízl v čase.
Autor: jstr (neregistrovaný) Čas: 2017-07-30 23:17:14
Taxislužba se řídí zákonem o silniční dopravě, nikoliv přáními primátora Krnáčové. Ta zákony ani nepředkládá, ani neschvaluje. Chtělo by to trochu objektivity a ne jen slepé nenávisti.

Zákon není dobrý, ale pořád je to zákon - a jde měnit a připomínkovat ;-) Ten náš bohužel uvízl v čase.
Autor: Roman Čas: 2017-07-31 06:34:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Přímo v odkazovaném článku čteme výrok AK: "O to víc mě těší, že se nám konečně podařilo do silničního zákona protlačit změny, které nám pomohou problém vyřešit." Zákonodárnou iniciativou v ČR totiž disponuje m.j. i zastupitelstvo vyššího územního samosprávného celku (tedy i zastupitelstvio hl. m. Prahy), se kterým má prý AK něco společného :-) BTW taxislužba se neřídí jen zákonem o silniční dopravě, ale taky např. městskými vyhláškami, magistrát např. určuje nejvyšší cenu za km (chtěl určovat i nejnižší, ale prý to není legislativně možné a navíc někdo nebývale kompetentní z minfin poznamenal, že lidi mají rádi nízké ceny a konkurenci).
Autor: jstr (neregistrovaný) Čas: 2017-07-31 08:47:44 Titulek: Re: [↑]
Samotná Krnáčová nemůže předkládat nic a to zastupitelstvo si volí Pražané. Městská vyhlášky podléhají zákonům. Zákon je paskvil a poslední novelizace to ještě zhoršila.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-31 11:24:02 Titulek: Re: [↑]
...tak to totiz je, kdyz mladi i stari jsou (diky dobrosocialismu) bez prace, tak se napred namnozi vsude, kde jsou slyset a videt.Pak oblbnou celou zem a 2/3 naroda voli "demokraticky" (napr Krnacovou).
Pokud se v retezu predavani penez objevi clanek, ktery v tom nema svoje, tak to vzdycky konci velkym pruserem.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-07-31 10:14:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Taxislužba "se" řídí...

Ne. Lidi mají právo kooperovat na základě dobrovolné a svobodné dohody a do té dohody si nemusejí nechat nijak ničím a nikým zasahovat. Nikdo nemá právo nařídit nějakou jednu jedinou formu kooperace a tuto vymáhat fyzickým násilím. Nikdo nemá právo nikomu bránit, aby poptával a využíval službu licencovaných taxikářů a ignoroval jakoukoli jinou formu služby. Takový člověk, který takovou službu preferuje, však nemá právo stvořit si kriminální organizaci a vyhrožováním nebo pácháním násilí touto orgasnizací vymáhat, aby ostatní tuto službu používali jako jedinou možnou.
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-31 13:29:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Checht. Lidi maji trt, naopak stat pravo naridit, vymahat, branit evidentne ma. Otevrete oci a rozhlidnete se.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-08-01 21:07:17 Titulek: Re: [↑]
To zcela zásadně záleží na tom, jak je definován pojem právo.

Inu, tak to dopadá, když se k vyjadřování používá ta zoufale nejednoznačná čeština, no. Pro nás, pro něž je nativním jazykem Fortran, jsou takovéto nejednoznačnosti viditelné hned...
Autor: pz100000 Čas: 2017-08-01 22:22:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S tou cestinou (a reci vubec) mate jiste pravdu, my, jiz za nativni jazyk uznavame toliko kod strojovy (a pokud mozno v dvojkove interpretaci), to vidime podobne.
Nicmene zrovna tady, rekl bych, to plati jak pro pravo, tak pro pravo.

(Nemluve o tom, ze jista tvarnost jazyka jeste neni duvod tvorit jim vety zmatecne, chaoticke a nekoordinovane.)
Autor: marek28 Čas: 2017-07-31 18:50:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je to debilní zákon a paskvil. Ale tak je to zákon no...

Náhled do duše etatistovy. :)
Autor: Bender Rodriguez Čas: 2017-08-01 09:25:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zakon je to blby, ale porad je to zakon.
To je spravny pristup. S tym sa riadili aj ti, co udavali ukryvajucich sa zidov alebo otrokov.
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-07-31 08:33:49 Titulek: Svoboda už byla
Souhlasím a patřím mezi ty, kteří už současnou společnost v tomto kontextu vnímají s letargií. Když volíte od roku 2009 Svobodné a legislativa i politika jde naprosto opačným směrem, není to dobrý pocit. Průměrný člověk je totiž něco mezi oportunistou a dobrovolným otrokem, mentalita lidí v České republice je podobná. Mediální i politický nátlak příspívající k uchování a zhoršení současného stavu je obrovský.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-31 11:25:33 Titulek: Re: Svoboda už byla [↑]
Jo. Strucne, jasne
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-31 22:23:30 Titulek: Re: Rothbard [↑]
naprosta fantazie!!! Precetl jsem zatim jen dve casti a nemuzu se dockat dalsi. Je to boj a je potreba presne oddelit valcici strany, protoze lstiva levicacka povaha se umi maskovat a schovat se v davu. Trvde na delohu, hosi!
logo Urza.cz
kapky