Volební dilemata libertariána – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Šunka
Čas: 2016-10-06 00:00:02

Volební dilemata libertariána

Blíží se nám krajské volby. A protože jsem z různých důvodů aktivně zapojená ve Svobodných, tak i letos jsem se pustila do kampaně. Překvapilo mě však, že právě letos je to pro mě nejtěžší.

Mraky lidí na ulicích, kterým dávám volební noviny. Skeptické pohledy stylu „politický leták nechci, protože politika je plná šmejdů“, kterým musím dát bohužel za pravdu. Lidé jsou z politiky znechucení. Stejně jako často já. Doufám, že na základě novin nebo čehokoliv, co je na Svobodných zaujme, by je mohli zvolit aspoň kvůli tomu, že by blokovali většinu prasáren, co nám současná politická scéna cpe. Jo, z pudu sebezáchovy chci Svobodné dostat ke korytu a moci. Je to hnus!

Nejlepší by snad bylo, kdyby nakonec k těm volbám nikdo nešel. Jenže oni přijdou. A hodí to zase Babišovi, komunistům nebo socanům. Zase tím ovlivní naše životy směrem k horšímu a k tomu, aby nás politici i nadále buzerovali. Mám nakonec na výběr, než to zkusit zlepšit alespoň touhle politickou cestou?

Nevím. A tak rozdávám dál, usmívám se a doufám, že se mi to jednou alespoň trochu vrátí prostřednictvím politiky na větší osobní i ekonomické svobodě.
Přečtení: 34182

Reagujete na tento komentář:
Autor: nannuck Čas: 2016-10-06 04:34:38 Titulek: Re:
bohuzel, bejt konzistentni pravici je podle me strasne nevdecna prace :-D, zkuste nekomu rici, ze jste pro privatizaci nemocnice a dozvite se jakej jste strasnej Hiter :-(
Autor: banana (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 01:09:20
Přiznám se, že krajskou politiku moc nesleduji a byl jsem nucen použít jednu z volebních kalkulaček, abych se dostal alespoň trochu do obrazu. Velice smutné zjištění je, že všechny subjekty kandidující v Plzeňském kraji jsou proti privatizaci nemocnic. Jen další potvrzení toho, že v ČŘ je skutečná a konzistentní pravice mrtvá.
Autor: nannuck Čas: 2016-10-06 04:34:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
bohuzel, bejt konzistentni pravici je podle me strasne nevdecna prace :-D, zkuste nekomu rici, ze jste pro privatizaci nemocnice a dozvite se jakej jste strasnej Hiter :-(
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 06:17:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To mně říkal jeden kamarád, že je strašně rád,
že kdyby se mu něco stalo, takže pro něj přijede houkající sanitka a odveze jej,
tak jsem mu řekl, že když si zavolá soukromej taxík, takže mu taky přijede, stejně jako ta sanitka, proto by mu přijela i soukromá sanitka,
a kdyby umřel, tak se vo jeho tělo budou přetahovat soukromé pohřební služby...

Lidé spíše nechápou to,
že zdravotně se pojistit lze přece i bez státu,
nebot pojištění čehkoliv je prostě pojištění,
jenže problém je spíše v tom, že vychcaný pojišovny a dokroři
vymýšlej nadstandarty, takže u zubaře cálujete jak mourovatej,
proto lidi chtějí furt ten stát aby je chránil...

Jenže stát leda tak chrání ty vychcaný pojištovny a lékaře a vymýšlí nadstandarty,
místo aby zde byl přímý konkurenční boj mezi pojištovnami a lékaři,
pak by neexistovaly nějaký nadstandarty, jen různé pojistky za různé ceny...

Navíc, všichni mladí lékaři vodcházejí do EU,
nebot tady to stojí za hovno, za což můžeme poděkovat právě politikům,
takže sice nezemřeme hlady s tou EU, jak říkal Karel,
ale zemřeme na nedostatek lékařů co odešli do EU...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je přece fajn, že jsou lidé znechuceni,

vždyt to přece znamená, že už pomalu vzdávají naději, tedy ještě ji nevzdali, nebot naděje umírá poslední,
že by někdo mohl dobře vládnout, že by i noví lidé v politice něco vyřešili...

Takže nejlepší by bylo,
budto založit politickou stranu jenž chce politicky zrušit demokracii,
nebo jednoduše rozdávat letáky řeba s heslem
VOLÍ JEN VOLOVÉ...

Nejlepší by snad bylo, kdyby nakonec k těm volbám nikdo nešel. Jenže oni přijdou. A hodí to zase Babišovi, komunistům nebo socanům.
...............................................................................
Jedna z nejhorších chyb které se člověk může dopustit je,
že při souboji či střetu zájmů, např. volby nebo sport
hledí s obavami na protivníka,
v souboji nikdo není důležitější nežli já sám, proto je třeba spíše třeba věnovat pozornost sobě, nikoliv protivníkovi...

K tomu se ovšem musí dorůst,
začátečníci hledí s obavami na protivníka,
zatímco mistr hledí jen na sebe...

Nejlepe s tímto pracují asijská bojové sporty,
nebot ty vědí že nejdůležitější jste vy a vaše psychika a ne protivník...


Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 07:23:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
V duchovní oblasti jsou tři cesty, všechny jsou víceméně správné,
ovšem výsledky jsou pak poněkud různé

A) askeze - to by pak znamenalo politickou stranu jenž zruší demokracii,
čili se snažíte zbavit toho nežádoucího tím že to negujete

B)transformace - to by pak znamenalo převést všechny zákony na pouhá doporučení,
čili se snažíte přetransformovat nežádoucí na něco co je žádoucí

C)přijmutí - to prostě znamená že nevolíte, zaujmete neutrální postoj bez ohledu na to, at je situace jakákoliv
čili necháváte jít věci svou cestu a neovlivnujete je

Každej si může dle svého naturelu vybrat...
Autor: morbid Čas: 2016-10-06 07:53:41
Web: neuveden Mail: morbid v doméně post.cz
Taky občas mám toto dilema. A tak si vždy znovu přečtu poslední kapitolu Etiky Svobody a jdu do toho znovu.
Nelze totiž lidem vnucovat náš cíl, oni ho stejně nepřijmou, ale co mohou přijmout je nejbližší krok k tomuto cíli.
A tak přestanu lidem vnucovat výhody svobody a začnu jim vnucovat výhody toho, když si za věci sami zaplatí a nedělá to za ně politik.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, demokracie je hrozně nebezpečné náboženství. Já hážu lístky Svobodných do urny jen z čiré vypočítavosti, neslibuju si, že budou vládnout, ale že dělám maximum pro sebe. Svobodní v opozici, Svobodní, o kterých je slyšet. Hezky po krůčcích. Ale demokracii jako takovou prostě nemusím. V ústavě Č je na prvním demokracie a demokratické hodnoty. Tedy jedni lidi kecají druhým lidem do všeho jen proto, že těch jedněch je nějaké množství a zúčastnili se nějakého rituálu. Že by se mělo hlasovat a rozhodovat jen o věcech, které patří státu (třeba jak by měl stát spravovat svůj majetek; nic jiného mě příliš nenapadá), to v ústavě není. Zato je tam hromada levičáckých pindů, na co všechno musí mít ovčan prábo. Jeden by blil. Dva by blili. Deset by blilo, tisíce... a je to prd platné.
Web: neuveden Mail: neuveden
Šéfové Cosy nostry, pokud by se chovali stejně jako tento (tyto) stát(y), by velice rychle skončili bradou vzhůru. Toto už je na úrovni morbidního, duševně výrazně defektního, zvrhlého zločince, libujícího si v ponižujících a bolestivých praktikách, které na oběti praktikuje před tím, než ji donutí, aby ta naučenými frázemi obvinila sama sebe a po té je oběť velice krutým způsobem fyzicky zlikvidována. To, co provádí státy v současné době je velice podobné počínání komoušů v 50. letech. Jen to stát neprovádí fyzicky na jednotlivcích, ale účetně na firmách. Důsledky jsou ovšem stejné - fyzická likvidace nebo odsouzení k živoření. Tvoje firma Urzo je bez legrace neustále těsně před totální likvidací a život Tvůj a Tvé rodiny před totální devastací, kterou nejsi vůbec nijak schopen odvrátit: http://finmag.penize.cz/ekonomika/316377-zajistovaci-prikaz-nastroj-efektivniho-vyberu-dani-nebo-zbran-hromadneho-niceni#comment_262077! A to je jen jeden ze střípků. S takovou zvrhlou sviní se nevyjednává. Takový stát je nutno ničit libovolným způsobem. Je nezbytně nutné útočit na všechny jeho údy libovolnými možnými způsoby. Stejně, jako se nevyjednávalo s nacistickým Německem, ale zabíjeli se mu "hajdrichové" například. Ničí-li tento stát jeho obyvatele "úředně", je vhodné útočit na něj podobným způsobem. Strašpytle chápu, kolaboranty ne. Pomáhat veliteli konmcentráku líp se chovat k vězňům? Nikdy. A ono to už přestává být za vlasy přitažené přirovnání! Já to nepíšu poprvé. Pusinkovat se se státem tím, že se budu snažit někam protlačit třeba Svobodné je pro mě nepřijatelné. Já nemám absolutně zájem vylepšovat si prostředí koncentráku. Volit buď nebudu, což považuju za libertariánsky patrně nejpřijatelnější. Nebo využiju voleb k útoku na stát a podpořím z průchodných stran tu, která je pro stát a jeho existenci nejnebezpečnější. Jen ať se ty svině požerou sami navzájem.
Howgh
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 09:44:42 Titulek: Re: [↑]
At mne nikdo nerika,ze kdyz slibi zrusit 90%uredniku a usetrene prachy da duchodcum,ze nevyhraje volby!?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-10-06 09:59:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. Protože ho nezvolí úřednický voličský elektorát. A ten je už hodně silný.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-10-06 10:45:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Možná to s tím rušením 90 procent úředníků bylo myšleno jinak. Ale s tím by se podle mého názoru nechodilo za voliči.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 11:07:02 Titulek: Re: [↑]
...Takovyho sezerou statni zamestnanci driv, nez k tem volbam dojde. :-(
Bohuzel jich je v tomto state skoro tri ctvrte milionu, se zapocitanim firem napojenych na cecek statniho penezovodu jich bude mozna vic, nez tech duchodcu.
Autor: Urza Čas: 2016-10-06 09:45:07 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K tomu bych rád dodal dvě věci:
1/ Ten text jsem nepsal já, ale má přítelkyně; vždy vlevo nahoře je "autor", ne vše, co vyjde ve Stokách, je můj text.
2/ Volím, neboť beru raději trochu lepší prostředí koncentráku než horší, i když souhlasím s tím, že nejlepší je žádný koncentrák; též jsem vděčný lidem, kteří prostředí koncentráku zlepšují, ačkoliv já osobně se špínou typu politika brodit nechci, leč oceňuji lidi, kteří to dělají za mě (třeba autorka textu).
Jinými slovy.... co se týče mé osoby, nechci se politikou špinit, ale jsem vděčný těm, kdo prosazují více svobody i na politické scéně; nemyslím si, že by politická cesta fungovala v tom smyslu, že by se tím mohlo něco změnit, ale domnívám se, že je to další cesta, jak šířit libertariánské myšlenky a být vidět.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-10-06 09:58:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Výjimečně jsem se nekouk nahoru vlevo, přestože si pamatuju, že to "vlevo nahoře" je. :-))) Sorry.
Holt to vidím trochu jinak. Ono je to taky dáno mou "historií". Ale zase aby bylo jasno. Já jsem se při psaní dostal trochu do varu, an mě hospodsky řečeno "fšechno sere".
Autor: Urza Čas: 2016-10-06 10:02:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já naprosto souhlasím s tím, že "politickou cestou shora" se nic nezmění, nevěřím tomu, že by Svobodní mohli reálně přispět naší svobodě tím, že se dostanou do parlamentu a budou prosazovat dobré zákony, to se mnedle nestane už proto, že dobrý zákon je tak trochu oxymoron.
Věřím ale, že má smysl Svobodné podporovat, protože když budou vidět, mohou šířit rozumné myšlenky mezi lidi, vyvolávat diskusi a podobně.
Autor: JardaS (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 10:27:36 Titulek: Re: [↑]
Pane Fialo, ale která ze současných průchodných stran je pro existenci státu nejnebezpečnější?
Děkuji.

>>>>>>>Volit buď nebudu, což považuju za libertariánsky patrně nejpřijatelnější. Nebo využiju voleb k útoku na stát a podpořím z průchodných stran tu, která je pro stát a jeho existenci nejnebezpečnější. Jen ať se ty svině požerou sami navzájem.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-10-06 11:00:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No konglomerát ANOČSSD.
Autor: marek28 Čas: 2016-10-06 11:55:53
Web: neuveden Mail: neuveden
Podobné dilema teď řeším. Rád bych volil, ale koho? Jasně, mám přece politické programy atp. jenže zatím každá má volba v životě byla zrazena. Říkali něco a dělali něco jiného. Byli by Svobodní jiní? Sami mají přece máslo na hlavě, ne? Mach taky cosi sliboval a teď má asi 17 poradců nebo kolik, měli nějakou aféru i na zastupitelské úrovni, kde se nějaký Svobodný zpřáhl s komunisty atp. Zkrátka nemám tady vůči politikům důvěru, ale to není problém Svobodných, to je problém českého národa, že politika tady z 95 % láká jen psychopaty a hlupáky a těch zbylých dobrých 5 % zpravidla existuje jen doposud, kdy je ten zbytek semele.

Spíš by mě zajímalo, jak dát najevo, že s volbami nesouhlasím a ať jdou s tou svojí slavnou demokracií do prdele.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 12:06:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz

Spíš by mě zajímalo, jak dát najevo, že s volbami nesouhlasím a ať jdou s tou svojí slavnou demokracií do prdele.
...................................................................................

Chcete-li nesouhlasit s volbami tak musíte k volbám a vhodit prázdnou vobálku...
Když nejde k volbám, tak vlastně souhlasíte s volbami...

To jsou věci, ale v každém případě si vás započtou,

jednou si vás započtou jako voliče,
podruhé si za vaši nevolební účast rozdělej mezi sebe peníze za hlasy voličů co nevolili, tedy s volbami souhlasili...

Doufám jen, že jsem to nepopletl..
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 12:10:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Tedy já to ocenuji takovéto nastavení voleb,
je vidět že demokrati jsou sečtělí a že četli Hlavu XXII,

prostě at děláte co děláte, nikdy nemůžete vyhrát,
a to je hlava XXII
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-10-06 12:11:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Napadla mě ještě jedna zajímavá věc. Vhodit do urny obálku ne s volebním lístkem, ale nějakým pěkným neanonymním libertariánským vzkazem. I když vím, že z hlediska nějakého vlivu je to k prdu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 12:26:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No a co tam strčit třeba použitý hajzlpapír,
ten přece mluví sám za sebe,
nejlepší by samozřejmě bylo do tý vobálky nasrat,
ale to mně přijde jako docela krkolomný výkon i když jste chráněn plentou...
Autor: Šunka Čas: 2016-10-06 12:28:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stejně to čtou jen lidé v komisi, což jsou pravidelní delegáti z KSČM, ČSSD a výjimečně jiných stran, případně "sósedka od vedle". Pro pocit dobrý, ale bude to jak hodit hrachem proti zdi.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 12:35:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak tam nedávejte nic,
tím ukážete správný budhistický přístup jenž je mimo pocity dobré i špatné

forma je prázdnota a prázdnota je forma

nikdo pak nebude mít pocity....
Autor: Cigi OL Čas: 2016-10-06 19:03:03 Titulek: Volební okrsek [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nechal jsem se nominovat do role toho člověka, co má za okrsek zodpovědnost za průběh voleb. Jsem kolaborant?
Podporuji přes množství osobních výhrad Svobodné a jejich politické snahy. Jsem kolaborant?
Asi ponesu volební urnu k posteli důchodkyně se steskem po libozvučné Andrejově slovenčině.Jsem kolaborant?

Vyhověl jsem výzvě Svobodných na účast v komisi, protože jsem nechtěl,aby čtyřicátníci s rozumem sbíraným z dnešního pohledu v neuvěřitelně svobodných devadesátkách nepotkali v jediný den,kdy politiky opravdu zajímají,ty kosočtverečné soudružky učitelky, uliční důvěrníky, členy Pomocné stráže VB, prostě ty svině, co mi zkurvily prvních 16 let života.

Kromě nich tam sedávají mladé kočky z pajdáku, gender a socifakult a já nevím čeho, všechny protřelé výměnnými kursy v jednotně dojebané Evropě. Smrtelně vážne se na školení pro lidi z komisí zajímala jedna zvláště aktivní, jestli jsou volební místnosti HATEFREE a jestli by to šlo zařídit. Prostě ty svině, co mi chtějí dokurvit XX let,co mi ještě zbývají.

Pak tam sedí lidi, co to berou jako brigádu, přilepšení k důchodu a mají všechno na háku. Já si jenom mezi řečí spočítal, že stát si mě cení za 7 hodin školení, páteční 14-ti hodinovou volební šichtu, sobotní nášup cca 10 hodin na 2000 Kč. Neztrácejte čas počítáním,za 31 hodin práce dostanu 2000Kč, protože jsem předseda dotyčné komise a máme příplatek za souběžné senátní volby. Příplatek za práci v sobotu ani neuvažuji. Já debil jsem se nechal zotročit za částku blízkou minimální mzdě!

Jo,já ještě zapomněl,že s pravděpodobností hraničící s jistotou bude ještě II. kolo senátních voleb. Takže nášup dalších 24 hodin rachoty za příplatek 200 Kč. Neupsal jsem se, erár ignorující sobotní příplatek mi za ekvivalent 3 pracovních dní dá 200 korun. Kurva, socialismus je zpět, já mám nižší plat než jako brigádník na stavbě kulturáku za bolševika.

Stát sám nedodržuje duch zákona, když mi nenabídne ani ekvivalent minimální mzdy. Nepište mi, že jsem debil, co dře za 40 Kč pro erár, tohle o sobě vím. Raději napište, že jsem pitomý altruista, co nechce naivům věřícím ve význam voleb kazit jejich velký den pohledem na ovarový ksicht zasloužilého "Hrdiny socialistické práce" nebo komsomolského eurohujera.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 22:47:13 Titulek: Re: Volební okrsek [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Raději napište, že jsem pitomý altruista,
............................................

To jste,
nebot altruismus je sice pozitivní lidská vlastnost,
ale pouze a jen v případě přítomného okamžiku,
tedy když například řešíte nějaký úraz, či jdete někomu pomoci,
tehdy je altruismus součástí spontánního jednání...

Pokud je ovšem altruismus namířen do budoucnosti a plánování,
tak je ovlivněn svým opakem - tedy egoismem,
a nic dobrého z něj neplyne,
vo tom je to pořekadlo o dobrých skutcích co dlážděj tu cestu do pekla...

Takže,
ted už to víte,
proč jste pitomej altruista a příště budte radši přítomnej altruista...



Autor: Cigi OL Čas: 2016-10-06 23:31:54 Titulek: Re: Volební okrsek [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
já považuji egoismus za pozitivní vlastnost.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-07 08:09:34 Titulek: Re: Volební okrsek [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To já taky,

jenže je to pozitivní vlastnost asi jako první třída ZDŠ,
je tedy nutný, ale měl by se vyvíjet...
Právě proto jsou ty zásahy rodičů, školy, státu tak kontraproduktivní,
protože jsou namířeny proti egoismu, místo aby jej podporovaly,
je zde snaha jít proti, což je asi tak chytré, jako kdyby jste v té první třídě
naučili žáky jen polovině abacedy...
Budou mět číst jen napůl,podobně jako společnost vytváří jen polomrzácká ega...

Proto jsem také upozornoval na fakt, že je dvojí altruismus,
jeden funguje v přítomnosti,
zatímco druhý je namířen do budoucnosti, a tento druhý pak vymýšlí zákony jak na běžícím páse

Pokud rozvíjíte přirozený egoismus, tak prostě přijdete na tu přítomnost,
pokud vám to zkurvěj nějakým zaměřením na budoucnost, tak jste altruistickej do budoucnosti...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 12:30:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
ale nějakým pěkným neanonymním libertariánským vzkazem
.....................................................
Tak napiště že volíte sám sebe, nebot nejlépe vás bude zastupovat vy sám,
jelikož nejlépe víte, co chcete a nechcete...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 14:05:37 Titulek: Re: [↑]
a co tam tak hodit( pro zacatek) Svobodne..?
Autor: marek28 Čas: 2016-10-06 14:44:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když někoho, tak je, to v každém případě. Ale můžu jim věřit? Jsou to úplně cizí lidé a s nejvyšší pravděpodobností bude většina z nich psychopaty či hlupáky, protože kdo jiný chce do politiky že...

Mimochodem jaký je ten Svobodný Jedlička z HK? Mám ho na kandidátce a nikoho jiného z místní kandidátky neznám.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-10-06 14:55:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jedlička? No, byl o něm jeden díl Kanceláře Blaník... (https://www.stream.cz/blanik/10005769-liberrath) Koukám, že na kandidátce má jen "prezident", nikoliv "prezident Liberlandu". Srab.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-10-06 17:34:40 Titulek: Re: [↑]
To je jedno,nikdo lepsi neni.At se ukazi,jestli vyuziji aspon moznosti byt v mediich.Pravda je jednoznacne na nasi strane a dobre zbozi se prodava pak uz samo ,jen dostat k tomu teplousovi v nedeli a par slovy rict,o co nam jde a hlavne ukazat,ze pravicak neni zadny lidozrout.
logo Urza.cz
kapky