Autor: HynekRk
Čas: 2015-12-31 17:27:56
Zákaz kouření v hospodách a restauracích a jeho dopady
Hrozící zákaz kouření v hospodách a restauracích nás staví před otázku, jak bude vypadat situace po jeho vstoupení v platnost. Na to se lze podívat do některé ze zemí, kde už takový zákon platí. Já měl možnost pobýt před časem několik měsíců v Anglii. Lidé zde postávají a kouří před hospodami a restauracemi čili kouří na ulicích (někdy zde stojí i nekuřáci, kteří se do dané hospody či restaurace prostě nevešli, protože počet licencí na jejich provoz je v Anglii místy silně omezen). Tito kuřáci vypouštějí tedy cigaretový dým kolemjdoucím pod nos a zároveň jím zásobují obyvatele okolních bytů a domů. Vedle toho popíjejí a díky tomu také docela hlučí (alkohol jim rozváže jazyk), byť se podle mého názoru chovají méně hlučněji než návštěvníci podobných zařízení u nás. Hlukem pak obtěžují opět obyvatele okolních bytů a domů, a to mnohdy do pozdních večerních hodin. Tyto řekněme neřesti tak díky zákazu kouření v hospodách a restauracích opouštějí uzavřený prostor hospod a restaurací, kde nikdo není nucen pobývat a nechat se jimi obtěžovat, a místo toho obtěžují širokou veřejnost. Nezávidím lidem, kteří bydlí v okolí těchto zařízení. Zejména v letních měsících, kdy je potřeba větrat a zároveň se vzduch nehne, jim nastanou těžké časy. Dalším problémem je to, že kuřáci postávají venku i za plískanic a chladného počasí, což není příliš zdravé. Nachlazení lze tak chytnout snadněji. Jistou možností je to, že zákon se nepodaří reálně prosadit, protože nebude masově dodržován, podobně jako svého času zákaz kouření na zastávkách. Přece jen lidé si tak nějak pomalu odnaučují některé zákony, přijaté o nich bez nich, nebrat v potaz.
Přečtení: 11172
Komentáře
Komentář 2587
Etické argumenty považuji samozřejmě za důležitější, ale když někoho přesvědčí praktické dopady, také dobře.
Komentář 2588
Komentář 2590
Totéž platí pro EET, DPH svodky atd., atp. Ideálně ještě platby daní a je vymalováno.
Klíčová je samozřejmě masovost. Když to udělá jeden, zjezdí ho do modra. Když jich bude 100 000, nezmůže represe nic.
Komentář 2592
Totéž platí pro EET, DPH svodky atd., atp. Ideálně ještě platby daní a je vymalováno.
Klíčová je samozřejmě masovost. Když to udělá jeden, zjezdí ho do modra. Když jich bude 100 000, nezmůže represe nic.
.............................................................................
Hahaha,
to jste totiž naprosto přesně a intuitivně definoval PRINCIP DUCHOVNÍ CESTY
jenž by šel popsat paradoxem "MUSÍTE VYVINOUT OBROVSKÉ ÚSILÍ UDĚLAT NIC"
Učitel totiž uloží žákovi mnoho příkazú a zákazů a nutí je jej do maximální snahy o dosažení cíle,
a žák tak dlouho blbne a usiluje,
až zjistí, že veškeré snahy nikam nevedou,
až se tou svou snahou tak unaví,
že pak pustí veškeré své snahy o svobodu,
a v ten moment začnefungovat "Bud vůle tvá "
tedy "přirozenost"
nebo chcete-li vesmírné zákony...
PS.
Ale dle mého názoru,
ještě stále není až tak zle a většina lidí věří těm zákonům a příkazúm,
takže se toho stále drží jako "hovno košile"
nebot jim to přijde jako správná cesta...
Ještě tím nejsou "unaveni" a mají víru, že jim to pomáhá,
nebot ono to vskutku pomáhá,
ale jen omezeně...
Komentář 2604
Komentář 2591
....................................................................................
To je neustále se opakující kolotoč lidské pitomosti,
jak se ve jménu "svobody" zakáže "nesvoboda"
Ono kouření je "nesvoboda"
o tom není třeba nijak hluboce diskutovat,
ale jestliže zakážeme "nesvobodu" vytvoříme nikoliv dokonalou společnost,
jak si mnozí představují,
ale společnost ještě více "nesvobodnou"
Myslím,
že i když jsou tyto snahy mnohých nazvány již "mesiášským komplexem"
že by nebylo od věci tento komplex přejmenovat na "Platonův komplex"
nebot Platon na podkladě snahy vytvořit "dokonalý stát"
nakonec sepsal svou totalitářskou "Ústavu"
v které by jeho milovaný učitel Sokrates nejspíš nepřežil jediný den,
a byl by popraven za rouhání se bohům a kažení mládeže,
což je obvyklý argument všech "mesiášů"
Proto nakonec také všichni mesiáši jenž přinášejí lidstvu dobro pohoří,
a lidé se dříve či později od těch jejich zákonů odvrátí,
nebot ze snah o svobodu se stává nesvoboda...
Ve skutečnosti se jedná o TISÍCE LET STARÝ DUCHOVNÍ PROBLÉM,
jenž by šel definovat jednoduše :
že svobody nelze dosáhnout jakýmkoliv úsilím o svobodu,
že svobody dosáhneme teprve tehdy, přestaneme-li se snažit o svobodu
V duchovní oblasti se pak nehovoří o svobodě,
ale o osvobození (realizaci)