Zákaz reinkarnace? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-12-13 00:00:02

Zákaz reinkarnace?

Věděli jste, že čínská vláda již několik let reguluje reinkarnaci? Já ještě donedávna ne; a když se ke mně tato zpráva dostala, nemohl jsem tomu uvěřit, nicméně po asi hodině googlování se mi vyjevilo, že tomu tak nejspíše skutečně je. V Číně existuje úřad „State Administration for Religious Affairs“ (což už je samo o sobě dost hrozné), bez jehož svolení je reinkarnace zakázaná; respektive chce-li mnich zjistit, kdo byl v minulém životě, musí před meditacemi a všemi těmi náboženskými procedurami nejprve vyplnit formulář, dojít na úřad a počkat si na schválení, jinak jedná ilegálně. Podstatou zákona patrně bude buzerace Tibeťanů, neboť pro jejich kulturu je reinkarnace důležitá; přesto však se jedná o jeden z nejabsurdnějších zákonů, na které jsem zatím narazil (vedle například Iowy, kde jsou zakázány polibky delší než pět minut, případně Severní Karolíny, kde byla jediná legální sexuální poloha misionářská).
Přečtení: 9146

Reagujete na tento komentář:
Autor: Honza (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 01:59:20 Titulek: Reinkarnace nařízená
Ano, pravda. Ono je to ještě absurdnější. Současný dalaj láma pronesl, že už se po své smrti nepřevtělí, byl by tedy dalaj lámou posledním. Na to mu komunistická strana Číny nařídila, aby se po své smrti převtělil. Čína je vůbec plná absurdit.
Autor: Honza (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 01:59:20 Titulek: Reinkarnace nařízená
Ano, pravda. Ono je to ještě absurdnější. Současný dalaj láma pronesl, že už se po své smrti nepřevtělí, byl by tedy dalaj lámou posledním. Na to mu komunistická strana Číny nařídila, aby se po své smrti převtělil. Čína je vůbec plná absurdit.
Autor: Urza Čas: 2016-12-13 07:00:23 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL, tak to je masakr xD
Autor: Tom (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 08:13:50 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Jo, a taky trvají na tom, aby se převtělil do někoho v Tibetu, on zase pochopitelně doufá, že se převtělí v exilu ;)
Autor: Urza Čas: 2016-12-13 08:27:47 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ty vole xD
Autor: Roman Čas: 2016-12-13 08:55:54 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A jaký je za to trest? :-o Doživotí? :-)
Autor: rolf Čas: 2016-12-13 09:19:11 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No a u nás máme zase ttuto vychytávku,kdy muzikanti, kteří hrají po hospodách a klubech známé písničky mají povinnost poslat seznam písniček a jména interpretů do klubu či hospody a ta zase seznam musí poslat vyděračské organizaci OSA:

Autorský zákon (č. 121/2000 Sb., § 100, odst. 5)
(5) Dodavatel živé veřejné hudební produkce je povinen předložit provozovateli živé veřejné produkce program produkce s uvedením jmen autorů a názvů děl, která mají být provozována, a to nejpozději 20 dnů před konáním produkce. Provozovatel živé veřejné hudební produkce je povinen tento program produkce s uvedením jmen autorů a názvů děl, která mají být provozována, oznámit příslušnému kolektivnímu správci, a to nejpozději 10 dnů před konáním produkce, pokud není ve smlouvě mezi provozovatelem a kolektivním správcem dohodnuto jinak.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 10:56:07 Titulek: Re: Reinkarnace nařízená [↑]
To jsem zvědav, jak to bude vláda vynucovat. To se po dalaj lamově smrti nějaké komando obřadně zastřelí, půjde do záhrobí a odtud jej vyvleče za límec na tento svět...?
Autor: rolf Čas: 2016-12-13 09:27:31
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím, ze Číňany mají něco jako je OSA u nás. Kolikrát v životě se člověk reinkarnuje, tak jednou maximálně dvakrát, na rozdíl od toho kolikrát si zazpívá na veřejnosti známý písničky nebo si pustí radio...
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 16:40:50
Mě to absurdní nepřijde vůbec.

Vezměte si, že náboženská legitimizace státu je skoro nejstarší a byla donedávna i u nás - z boží vůle císař nám vládl až do první světové války.
V některých zemích, třeba japonsku nebo právě číně byl tamní císař dokonce skutečným živoucím bohem. Konkrétně tibet byl až do anexe čínou teokracií.
Čistě demokratická, či jiná sekulární legitimizace je celkem novinka.

Neznám postavení mnichů a duchovních v tibetu - ale zase, dává úřední posvěcení nějaké výhody či jeho absence důvod k represi - hádám že ano.

Čína podle mě zcela pragmaticky hraje na to, že prostě budí zdání že má tohle pod kontrolou. Protože až se bude úředně zkoumat, kdo je reinkarnace dalajlámy, kterej úřad to asi bude mít v kompetenci? A kdo bude víc dalajláma - ten kterýho můžeš vidět v televizi a kterej je úředně ověřenou reinkarnací, nebo nějakej v cizině narozenej poloviční ind?

Kdybych anektoval tibet - zřízení úřadu pro záležitosti reinkarnace by byla pravděpodobně první věc, kterou bych udělal. Rozhodně je to z pohledu vládce velice vychytralej a rozumnej krok, k tomu upevnit svou pozici.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-12-13 23:21:45
Dnes doslo k reinkarnaci ods.Prave vyfoukli Svobodnym a vsem vahajicim pravicakum nejdulezitejsi a nejvyzivnejsi tema-Velkou protibyrokratickou revoluci.Konecne kurvafix!
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-14 08:37:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Reinkarnace programu, možná. Ale reinkarnace jejich levičáctví, kdykoliv se dostali do vlády... ne, raději knihu.
logo Urza.cz
kapky