Zaslepenost předsudky – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: marek
Čas: 2016-01-16 11:53:06

Zaslepenost předsudky

Pozoruhodné, že jakmile se muslim dopustí nějakého kriminálního jednání, jsou všude vidět a slyšet jen tva typy reakcí:
1) Událost je interpretována jako důkaz, že všichni muslimové jsou zločinci. Její dopady jsou stonásobně nafouknuté.
2) Čin je bagatelizován, omlouván, případně popírán. Za viníky jsou paradoxně označeny jeho oběti.
Jak snadno člověk ztrácí veškerou objektivitu a soudnost, jakmile podlehne dojmu, že si musí vybrat mezi dvěma stranami. Kdo nemočí s námi, močí proti nám :o(
Přečtení: 21410

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2016-01-17 10:54:43 Titulek: Re:
Tak to já vidím v jednom kuse (a nejen na FB).
Web: neuveden Mail: neuveden
No já to vidím trošku rozdílně. Možná že bys měl specifikovat, co znamená "všude vidět a slyšet". Ale pokud za to "všude" budu považovat média, tak všude je slyšet bod 2 s tím, že těm co společně nadšeně nebagatelizují, je podsouván bod 1.
Autor: Urza Čas: 2016-01-16 12:23:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tento text jsem tedy nepsal já, ale s komentářem nesouhlasím:
Oficiální média dělají to, co je v bodu 2/; většina veřejnosti (diskuse, fóra, sociální sítě, offline rozhovory) naopak to, co je v bodu 1/.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-16 14:53:24
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ono už je to vzájemně podmíněné. Čím více 1), tím více 2) a naopak.
Můžeme se možná ptát, kdo si začal, ale to už teď není vlastně podstatné.
Osobně se kloním malinko k tomu, že média a elity dávno ztratily kredit a jestliže řeknou A, veřejnost tomu rozumí tak, že pravdou je B. Ergo: na vině je nevěrohodná politika, služebnost médií, neprofesionální žurnalistika, bezpáteřní politici etc. etc.
Autor: Urza Čas: 2016-01-16 17:03:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím s tím, že čím více 1/, tím více 2/; a samozřejmě naopak. To máte naprostou pravdu; a je irelevantní, kdo to začal.
Nezdá se mi ale ta teorie, že když elity řeknou A, veřejnost si automaticky myslí B; ono velmi záleží, čeho se to týká. Některé věci veřejnost přijímá v pohodě, jiné ne; většinou přijme věci, které dávají na první pohled smysl a obecně se nechá ovlivnit stádním myšlením.... kolektivní vina je velmi populární institut.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-16 17:10:28 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Už několikrát jsem se sám sebe ptal, zda když je neférová kolektivní vina, zda je férová kolektivní nevina.
Autor: Urza Čas: 2016-01-16 17:18:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přijde na to, co myslíte kolektivní nevinou.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-16 17:46:24 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nemám ještě ani sám pro sebe tu formulaci hotovou, ale něco v tom smyslu, zda je člověk dobrý, dobrý, ačkoliv to nijak neprokázal. Čili taková negace celé otázky. Všechno !== .
Autor: Urza Čas: 2016-01-16 18:26:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kolektivní vina přece není o tom, zda je člověk dobrý!
Přece je třeba rozlišovat mezi kolektivní vinou (= TRESTÁME někoho za to, co neudělal) a normálně diskriminací (= netrestáme, ale třeba si dáváme pozor, neposkytneme mu něco, nedůvěřujeme).
Člověk samozřejmě není dobrý ani špatný, než to prokáže, prostě ho vnímáme jako randomáka, dokud si neuděláme lepší obrázek; v této době mu nemusíme nic poskytovat, ale zároveň samozřejmě ani porušovat jeho práva.
Velmi často se setkávám s tím, že mluvím proti kolektivní vině a jsem pochopen tak, že jsem proti diskriminaci; to ale nejsem! Jsem proti tomu, abychom porušovali něčí práva na základě toho, co neudělal, ale ne proto, abychom mu třeba nevěřili na základě skupiny, ke které přísluší.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-16 18:57:19 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ale tomu rozumím. Blbě jsem se vyjádřil tím dobrý.
Fakt to ještě nemám dobře sesumírované, jak tu otázku přesně položit. V hlavě to mám, ale do slov mi to nejde.
Autor: Urza Čas: 2016-01-16 19:01:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak budu rád, až to sesumírujete, protože to vypadá zajímavě.
I když od pohledu se mi to zdá jako záměrna mezi diskriminací a kolektivní vinou, ale třeba není xD
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 10:52:44 Titulek: Re: [↑]
Nikdo nemuze za nic.
Uplatnovano trvale a veleuspesne.
Autor: marek28 Čas: 2016-01-16 16:06:32
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím si, že by tu byl masově rozšířen názor, že všichni muslimové jsou zločinci. Podle mě jde o záměnu s názorem, že procento zločinců a nebezpečných lidí je mezi muslimy nepoměrně větší než třeba mezi Čechy, Slováky, Ukrajinci atp. z čehož logicky vyvozují, že v zájmu naší bezpečnosti je lepší nepustit sem preventivně žádné muslimy, na což bohužel doplatí i ti slušní, než sem pro dobro těch slušných pustit úplně všechny a smířit se s tím, že tu prostě budou teroristické útoky, náboženské násilý, pochybné přistěhovalecké čtvrti, vyšší kriminalita atp.
Autor: nannuck Čas: 2016-01-17 03:09:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
asi mate lepsi okruh pratel nez ja..., co ja obcas vidim na fb je opravdu sila...
Autor: marek28 Čas: 2016-01-17 10:25:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Z mých přátel na fb to neřeší vůbec nikdo.
Autor: Urza Čas: 2016-01-17 10:54:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to já vidím v jednom kuse (a nejen na FB).
Autor: marek28 Čas: 2016-01-17 11:04:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já taky. Pravidelně sjíždím Hamplovu zeď a jeho videa. Ale mezi přáteli nikoho takového nemám, kdo by to řešil.
Autor: Urza Čas: 2016-01-17 11:17:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak Hampla tam taky nemám xD
Ale občas na něj narazím v práci (nepracujeme ve stejné firmě, ale občas s ním naše firma spolupracuje).
Autor: marek28 Čas: 2016-01-17 11:47:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Doporučuju. Ten člověk má určité kouzlo. I když nezamýšlené. No prostě kašpar.:D
Autor: Urza Čas: 2016-01-17 12:13:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to ja zas ty jeho chore vyplody ctu, jen ho nemam v pratelich xD
Autor: marek28 Čas: 2016-01-17 12:39:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já to taky jen čtu a v přátelích ho nemám. Co by si o mě lidi pomysleli? :D
Autor: Urza Čas: 2016-01-17 13:42:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já třeba, že máte dvorního šaška xD
logo Urza.cz
kapky