Zavírat, nebo střílet? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2018-07-13 00:00:02

Zavírat, nebo střílet?

Jeden můj kamarád v pondělí při nenápadně libertariánském popivním rozhovoru zmínil, že zavírání politiků někam za plot do zoo/panoptika/blázince dle mého návrhu není nejlepší nápad, a že lidé by spíše upřednostnili politiky střílet. S tímto názorem nesouhlasím, neboť pokud by lidé vystříleli politiky (proti čemuž osobně nejsem, avšak škoda takto morálně kvalitních reprezentantů mafie zvané stát), do druhého dne by si našli politiky další. Zášť vůči politikům není systematická, nýbrž je zaměřená na konkrétní kusy, jejichž identifikace se liší dle toho, kterému klubu dotyčný potenciální střelec fandí. Potřeba jakýchkoliv politiků a státu obecně je hluboce zakořeněná idea podporovaná jednak vzdělávacími institucemi, jednak jistou setrvačností společnosti samé. Dokud si lidé budou myslet, že jejich problémy za ně vyřeší nějaké všeobjímající hůhů přesahující jejich vlastní sebevědomí i chápání, do té doby budou sobě i ostatním (proti jejich vůli) dělat ze života peklo dáváním důvěry zdatným manipulátorům a psychopatům slibujícím blaho ve jménu onoho neuchopitelného hůhů. A v případně jakékoliv násilné revoluce budou tito lidé prvními mezi těmi, kdo budou vzývat ty, již přislíbili učinit pořádek a v hůhů pokračovat. Proto (a nejen proto) anarchokapitalismus nelze šířit násilím, ale jen klidným postupným vysvětlováním, jakýmsi nabízením červených pilulek pro únik ze státního matrixu, a postupnou erozí věci, která je v konečném důsledku jen škodlivým memetickým virem usazeným v našich hlavách.

Bojovali jste někdy s ideou? Nemá zbraně ke zničení, tělo k zabití. - Gowron
Přečtení: 12408

Reagujete na tento komentář:
Autor: norbertsnv Čas: 2018-07-15 09:38:19 Titulek: Re: Vsichni jsme politici
Isteže demokratický, v ňom máte najväčšiu šancu presadiť svoj názor. Samozrejme aj v demokracii asi ťažko presadí svoj názor nejaká malinkatá skupinka proti vôli väčšiny, najmä ak sa namiesto hľadania spojencov bude ideologicky vyhraňovať voči všetkým ostatným a ešte sa pritom tváriť povýšenecky :-).
Web: neuveden Mail: schován
Káčko, ani tak nejde o to že by ľudia verili "všeobjímajícímu hůhů" alebo že by verili politikom, skôr ide o to že neveria voľnému trhu a nič lepšie ako štát čo by ich pred ním ochránilo nepoznajú.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-07-13 17:58:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně tak, věří tomu všeobjímajícímu hůhů, které v nich vyvolalo strach z nich samých a podkopalo důvěru v ně samé.
Web: neuveden Mail: komunikuji v doméně gmail.com
Souhlasím, že násilím nelze šířit svobodu za žádných okolností. Považuji se za racionálního člověka, který se zajímá o svět kolem sebe. Avšak i tak mě zaskočilo, že jsem si skutečně nikdy nepoložila otázku proč stát vůbec máme a je-li jeho existence opodstatněná. Než jsem objevila ANKAP, zkrátka nebyly podněty, proč si takovou otázku položit.

Vychází mi z toho tedy jako nezbytné šířit nejen ANKAP samotný, ale hlavně informace, že si máme klást otázky tohoto typu, že máme znovu nahlížet na vše, co nám připadá dané, protože nám to umožňuje odhalovat struktury, které se jeví jako naše a přitom jsou cizí.
Autor: pz100000 Čas: 2018-07-13 21:49:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nu, k tomu bych (lehounce expresivne, dovolite-li) podotkl, ze klast si otazky je celkem kuhovnu, pokud na ne nehledate odpovedi. Coz se medle nezda.
Autor: skodafil Čas: 2018-07-14 19:29:17 Titulek: Vsichni jsme politici
Web: neuveden Mail: neuveden
Vsichni bychom se meli citit odpovednymi za stat, ve kterem zijeme.

Vsichni bychom se meli aktivne snazit tento stat menit k lepsimu.

Vsichni jsme politici.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-07-15 08:11:59 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stát je jeden, lidí miliony. Který stát je lepší pro miliony, když každý z těch milionů o tom má jinou představu?
Autor: norbertsnv Čas: 2018-07-15 09:38:19 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Isteže demokratický, v ňom máte najväčšiu šancu presadiť svoj názor. Samozrejme aj v demokracii asi ťažko presadí svoj názor nejaká malinkatá skupinka proti vôli väčšiny, najmä ak sa namiesto hľadania spojencov bude ideologicky vyhraňovať voči všetkým ostatným a ešte sa pritom tváriť povýšenecky :-).
Autor: Marťan Čas: 2018-07-15 13:41:05 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Norbertsnv: ... v ňom máte najväčšiu šancu presadiť svoj názor
co pro Vás znamená přesně presadiť svoj názor? Nemá to znamenat vnutit ho ostatním násilím za použití policie, při prosazování nějakého řešení, kdy oni s ním nesouhlasí, protože mají zase názor svůj, že ne? A s tím, že na to budou muset proti své vůli přispívat? Jestli přece jen ano, nestálo zato spojení najväčšiu šancu zrevidovat? Protože co Vám dává jistotu, že bude na té správné straně? Bez státu si naopak můžete prosadit cokoliv chcete, když to budete dělat za své. Protože tu nebude ten stát, co by Vám v tom jakkoliv bránil.
Autor: Jakub G Čas: 2018-07-15 16:11:45 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, když vám něco násilím vnutí soukromá ozbrojená agentura, tak je to přece v pořádku :-D
Autor: norbertsnv Čas: 2018-07-15 16:29:42 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Som si vedomý že v demokracii nemusím byť pri každom hlasovaní na tej správnej strane, ale napriek tomu je pre mňa výhodnejšia, keďže v ankape by som bol určite na tej nesprávnej strane. Keďže "na svojom a za svoje" síce znie pekne, ale ak sa nad tým hlbšie zamyslíte tak zistíte že pre väčšinu obyvateľov to znamená "skoro nikde a skoro nič", koľko je napr. ľudí čo bývajú v podnájme, takže "na svojom" pre nich znamená NIKDE.
Autor: Marťan Čas: 2018-07-15 18:50:31 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
norbertsnv: ... keďže v ankape by som bol určite na tej nesprávnej strane

Vždycky na té správné, nebo myslíte, že by Vás někdo nutil platit něco, co nechcete nebo přijímat službu, o kterou nemáte zájem? A pokud by to dělal, mohl byste si vymoct odškodnění v soukromém sporu.

Kdežto když tak činí stát, činí tak podle zákona, tedy jde o legalizované bezpráví a obranu na to tedy nemáte, protože soud musí rozhodovat nikoliv podle přirozeného práva na základě toho, kdo se jednáním druhého cítí poškozen ale musí se držet zákonů. V extrémním případě, když někomu po roce 48 zkonfiskovali majetek, také se nedovolal práva nebýt okraden u soudu, jelikož legální bylo okrást lidi, když tak činil stát. Namítnete možná, to se dneska stát nemůže, protože máme demokracii... :-D (v jemnějších podobách se to děje, počítaje do toho i výběr daní).
Autor: Jakub G Čas: 2018-07-15 19:23:09 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
podle přirozeného práva

A kdo určí, které právo je přirozené? Anarchokapitalisté skrz svou ozbrojenou agenturu :-D? Mám pocit, že vždy, když si anarchoapitalisté nechtějí přiznat, že jsou prostě jen další skupinou, co by ráda silou ostatním vnutila svou představu o správném uspořádání světa, tak začnou tvrdit, že to, co chtějí oni, je přirozené a proto je v pořádku to ostatním vnutit. Případně u nich ta indoktinace dojde ještě dál a tvrdí, že o vnucovní ani nejde, když někomu vnucují něco, co si oni označili za přirozené :-/
Autor: norbertsnv Čas: 2018-07-15 21:35:46 Titulek: Re: Vsichni jsme politici [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nikdy nebudú všetci na tej správnej strane, jedine tak v teórii, tak ako bol teoreticky výhodný socializmus resp. komunizmus. Akurát že v realite to vôbec nedopadlo dobre.
logo Urza.cz
kapky