Autor: Urza
Čas: 2019-03-12 00:00:02
Zbraně jsou špatné, ááno?
Všimli jste si někdy, jakým způsobem vnímá palné zbraně většina lidí, kteří s nimi nikdy nepřišli do styku, nijak zvlášť se o ně nezajímají a ani nemají ve svém okolí nikoho, kdo nějaké zbraně vlastní a nijak se s tím netají? Na základě dlouholetého osobního pozorování musím konstatovat, že jejich vztah k palným zbraním je typicky velmi negativní, ačkoliv v případě, že se o danou problematiku začnou více zajímat, případně mají ve svém okolí vášnivého střelce, jejich názory se obyčejně výrazně změní; ostatně není divu, když uvážíme, že palné zbraně jsou principiálně totéž jako například nože či klacky, jen daleko efektivnější, ale v zásadě se jedná o nástroje jako každé jiné. A pokud jde o možnost snadno a rychle zabít co nejvíce lidí, postačí k podobnému účelu stejně dobře trhavina, kterou není až takový problém vyrobit v domácích podmínkách; drtivá většina lidí však prostě po něčem takovém netouží.
Jak je tedy možné, že lidé, kteří se o danou problematiku nezajímají, bývají tak často a priori více či méně proti zbraním zaujati? Zde nevidím jiné vysvětlení než všudypřítomnou státní propagandu, jež se snaží lidem již od dětství prezentovat palné zbraně jako cosi nepatřičného až nepřátelského, před čím je třeba mít se na pozoru, a antizbraňový aktivismus jako něco vznešeného; proč že má stát tento zájem? No přece proto, že neozbrojený občan se snáze ovládá i v krajních situacích; můžeme si také povšimnout, že právě z toho důvodu nejsou negativně prezentovány i vnímány tytéž zbraně v rukou policistů a vojska. Nemluvě o tom, že čím méně lidí zbraň vlastní, tím menší odpor vyvolají neustálé (zejména evropské, ale nejen) regulace, které bohužel na střelce dopadají stále citelněji; a to máme z hlediska svobody jednu z nejlepších zbraňových legislativ na světě. Snad to tak zůstane.
Jak je tedy možné, že lidé, kteří se o danou problematiku nezajímají, bývají tak často a priori více či méně proti zbraním zaujati? Zde nevidím jiné vysvětlení než všudypřítomnou státní propagandu, jež se snaží lidem již od dětství prezentovat palné zbraně jako cosi nepatřičného až nepřátelského, před čím je třeba mít se na pozoru, a antizbraňový aktivismus jako něco vznešeného; proč že má stát tento zájem? No přece proto, že neozbrojený občan se snáze ovládá i v krajních situacích; můžeme si také povšimnout, že právě z toho důvodu nejsou negativně prezentovány i vnímány tytéž zbraně v rukou policistů a vojska. Nemluvě o tom, že čím méně lidí zbraň vlastní, tím menší odpor vyvolají neustálé (zejména evropské, ale nejen) regulace, které bohužel na střelce dopadají stále citelněji; a to máme z hlediska svobody jednu z nejlepších zbraňových legislativ na světě. Snad to tak zůstane.
Přečtení: 52494
Komentáře
Komentář 34377
Komentář 34379
Komentář 34387
Jinak bych svůj názor vyjádřil slovy jiných : Ozbrojená společnost je slušná společnost (ovšem i v závislosti na kultuře).
Komentář 34388
Komentář 34389
Suhlas.
Komentář 34390
Komentář 34392
Komentář 34391
„Dnes jsme v situaci, že ošetřující lékař nebo obvodní lékař pokud zjistí, že tam je nějaký problém, nějaký posun, například psychická porucha, tak by měl za povinnost to hlásit, ale teď jde o to, zda ty databáze spolu komunikují, respektive, zda není na místě vytvořit nějakou komplexnější, aby se nestávalo, že člověk je hospitalizován, má nějaké problémy psychického rázu a má u sebe zbraň, jakkoli legálně drženou,“ řekl Hamáček.
zde: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/hamacek-nova-databaze-strelne-zbrane-zdravotni-stav.A190311_144757_domaci_kop
Čili reakce zcela proti duchu Urzova článku. Kontrola zbraní je dnes především součást psychiatrické kontroly společnosti, nikoliv tradiční kontroly politicko-policejně-soudní. Žádný politik se neodváží hlásat, že by duševně zdravý člověk neměl vlastnit zbraň k ochraně svých dětí.
S čímž souvisí:
1) Zde nevidím jiné vysvětlení než všudypřítomnou státní propagandu, jež se snaží lidem již od dětství prezentovat palné zbraně jako cosi nepatřičného až nepřátelského, před čím je třeba mít se na pozoru, a antizbraňový aktivismus jako něco vznešeného
- Mohl by autor nebo kdokoliv, kdo s tím souhlasí, dát příklad takové propagandy? Nic takového se mi nevybavuje.
Komentář 34397
Místo autora (snad to zvládne):
Ad 1) - tak například https://www.youtube.com/watch?v=P1aGnTL6j6c
Nemusí si člověk vybavit všechno. V dnešní době stačí většinou jen chvilku googlit :-)
Takže bych to viděl, že pravdu nemáte.Ale politici jsou samozřejmě různí.
Komentář 34403
2) Ad Dienstbier: Ano, Dienstbier si myslí, že neregulovaný přístup ke zbraním víc škodí než prospívá. To jsem doteď nevěděl. Řekl ale i on něco ve smyslu "duševně zdravý člověk by neměl vlastnit zbraň k ochraně svých dětí"?
Komentář 34449
Diestbier si myslí, že naprosté minimum lidí by mělo mít ,navíc přísně regulovaný přístup ke zbraním. Ale málokterý politik by to toho tahal voličovy děti, protože by to bylo příliš nepopulární.
Komentář 34398
Nezijes v nejakem paralelnim vesmiru?
Komentář 34399
Komentář 34401
Komentář 34404
Komentář 34406
2. Odpor ke zbraním má spousta lidí; není to nic typicky politického.
Viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=B8GcARggR2s&index=11&list=PL2pMFDGCSj0hVWFg_qrLQB7rLzQDHC4OJ 27:00
Komentář 34393
1) v případě, že se o danou problematiku začnou více zajímat, případně mají ve svém okolí vášnivého střelce, jejich názory se obyčejně výrazně změní; ostatně není divu, když uvážíme, že palné zbraně jsou principiálně totéž jako například nože či klacky, jen daleko efektivnější, ale v zásadě se jedná o nástroje jako každé jiné. A pokud jde o možnost snadno a rychle zabít co nejvíce lidí, postačí k podobnému účelu stejně dobře trhavina, kterou není až takový problém vyrobit v domácích podmínkách; drtivá většina lidí však prostě po něčem takovém netouží.
- 1. Jde právě o to efektivní zabíjení. 2. K sousedovi vyrábějícímu doma trhavinu by snad tito lidé negativní vztah neměli?
2) Zde nevidím jiné vysvětlení než všudypřítomnou státní propagandu, jež se snaží lidem již od dětství prezentovat palné zbraně jako cosi nepatřičného až nepřátelského
- Tak představovat DĚTEM zbraně jako něco nepatřičného je snad zhruba v pořádku, nebo ne?
3) proč že má stát tento zájem? No přece proto, že neozbrojený občan se snáze ovládá i v krajních situacích; můžeme si také povšimnout, že právě z toho důvodu nejsou negativně prezentovány i vnímány tytéž zbraně v rukou policistů a vojska.
- Ještě aby stát prezentoval zbraně v rukou policistů a vojáků – zbraně které jim za peníze daňových poplatníků poskytl, v jejichž užívání je vycvičil, a které ze zákona musí nosit a používat – jako něco negativního…
Komentář 34395
Rekl bych, ze jde hlavne o tu jednoduchost.
2. Neni to v poradku, imho. NAOPAK je spravne deti se zbranemi seznamovat jiz od utleho veku, vysvetlovat jim nalezitosti a moralni stranky veci... Ne kazdy z nas ma ty moznosti. Rozhodne vidim jako velmi uzitecne jim i prakticky ukazat, ze kdyz zbrani zabije napriklad nejake zvire, tak to je pak mrtve a uz takove zustane, a podobne.
Komentář 34396
Chovám ke zbraním respekt. Aby však zbraň byla zlá, musí se jí chopit zlý člověk.
Komentář 34402
- Anebo duševně nemocný člověk, že ááno…
Komentář 34405
Jenže on svět jaksi není blázinec, aby se v něm musely dělat předpisy, jako v ústavech pro duševně vyšinuté jedince. Daleko lepší je neznemožnit lidem, aby se v případě setkání s nebezpečným ozbrojeným bláznem mohli bez obav bránit a ne v takovém případě začít pročítat trestní zákoník, co si mohou bez obav o porušení práv nebezpečného duševně nemocného ozbrojeného jedince dovolit, nebo volat "STOPADESÁTVOSUM!!!"
Komentář 34408
- Jenže z úhlu pohledu psychiatristů to prostě lepší není. Oni věří, že jsou tady desetitisíce lidí, kteří když nejsou léčeni, přijde na ně ataka a mají po ruce pomeranč, tak na vás hodí pomeranč. Když mají po ruce kámen, hodí na vás kámen. Když mají po ruce pušku, zastřelí vás. Dobrý důvod pro regulaci zbraní, nebo ne?
A je to tady už strašně, strašně dlouho. Takto psal Antonín Heveroch, nejznámější psychiatr své doby, v roce 1901, v knize určené laické veřejnosti o epilepticích:
Jen menší část epileptiků ošetřena jest v ústavech, víc jest jich venku. Třeba tedy, aby se vědělo, jak nebezpeční jsou to nemocní. Každý epileptik nosí v sobě stálé nebezpečí buď pro sebe neb pro jiné.
Trousseau vypravuje, jak epileptik jda po ulici jedl a jídlo ukrajoval nožem; pojednou vrazí nůž neznámému kolemjdoucímu do břicha, jde klidně dál a dál pojídá svůj oběd.
Legrand du Saulle vypráví o kováři, který platil za mírného a klidného člověka. V dílně kamarád jeho se shýbne, tu on uhodí ho kladivem do šíje a způsobí mu těžkou ránu. Když ho zatkli, hledí čin svůj vyložiti hněvem, mstou, ale podrobným vyšetřením našlo se, že trpí epilepsií a že důvod jeho přepadnutí byl vybájený.
Odepřete mu maličkost a vrhne se se vším co v ruce má, na vás. Židle, nůž, klacek, vše jest jim nástrojem k útoku, na nějž se nepřipravovali a o němž nepřemýšleli. Výše vyprávěl jsem o epileptiku, který vrazil náhle otci nůž do krku.
zde: https://cs.wikisource.org/wiki/O_podiv%C3%ADnech_a_lidech_n%C3%A1padn%C3%BDch/V
A změnilo se jen to, že psychiatři nahradili slovo epileptik slovem schizofrenik (v roce 1901 ještě schizofrenie neexistovala).
TOHLE JE PROPAGANDA!
Komentář 34409
Mam cloveka velmi blizkeho, jiz jsem tu o nem psal, ktery mel problemy tohoto typu (vcetne toho, ze nepoznaval lidi okolo sebe, mel dojem, ze je nekde uplne jinde, nez je a ze se deji uplne jine veci,nez se deji). V cem je tedy problem?
Komentář 34433
Jak jsem napsal: Psychiatristé věří, že jsou tady desetitisíce lidí, kteří když nejsou léčeni, přijde na ně ataka a mají po ruce pomeranč, tak na vás hodí pomeranč. Když mají po ruce kámen, hodí na vás kámen. Když mají po ruce pušku, zastřelí vás. Dobrý důvod pro regulaci zbraní, nebo ne? Otázka: Souhlasíte, že to je, když tomu věříte, dobrý důvod pro regulaci zbraní? A ŽE JE TO TEN HLAVNÍ DŮVOD?
Pak jsem doložil, že tento činitel je tady už strašně dlouho, přinejmenším od roku 1901, čili PĚT GENERACÍ. Čili jsem dokázal nejen existenci vlivu, ale i že měl dostatek, nadbytek času k působení.
Ještě jednou zopakuju otázku: Je psychiatrický výklad násilí je HLAVNÍM DŮVODEM PRO REGULACI ZBRANÍ? Odpověď "ano" stačí, u odpovědi "ne" bych prosil argument.
Komentář 34435
Tam, kde byla situace se zbraněmi zcela volná, byli tito magoři ze společnosti v takové míře eliminováni, že pravděpodobnost napadení člověka takovým magorem byla limitně blížící se nule. To, že si takové lidi stát chrání na chov a jednou s nimi bude problém je průser způsobený státem, ne ancapáky.
Komentář 34436
Komentář 34437
Dozajiste to muze byt jeden ze zduvodneni, proc se tak deje, ale podle me hlavni duvody jsou uplne jinde.
Komentář 34438
Je-li řeč o důvodech, je úplně jedno, čemu věříte: buď důvod znáte nebo ho neznáte. Chápete, že důvod není příčina? Na důvod se stačí zeptat.
Ale dobrá, jsem ochoten otázku "skrytých hlavních důvodů" ponechat stranou, protože to není podstatné. Podstatná je legitimizační rétorika, která funguje, na kterou lidé dají. Takže malá změna: Shodneme se na tom, že psychiatrický výklad násilí je HLAVNÍM ZDŮVODNĚNÍM REGULACE ZBRANÍ?
Komentář 34439
Odpoved na tvoji otazku z me strany je: Ne, toto VUBEC NENI hlavnim ZDUVODNENIM regulace zbrani.
Komentář 34440
- Co je blábol?
Komentář 34441
To, ze nekdo strasne dlouho neco rika jeste neznamena, ze to ma nejakej vliv. Ostatne, jiz stari Rimane rikali, ze….
Komentář 34442
A na čem se neshodneme? No, anarchokapitalisté fanaticky tvrdí, že za kontrolou zbraní je stát, který zřejmě – nevysvětleným způsobem – nějak přiměl psychiatry, aby to pro něj dělali, čili zřejmě aby pro to i vymysleli ospravedlnění.
A já jsem DOLOŽIL, že psychiatrické výmysly, které dnes ospravedlňují odnětí práva na zbraň, jsou tak staré, že je zřejmé, že to je tak, že psychiatři přesvědčili společnost a stát, aby bylo po jejich, a nikoliv tak, že jakýsi nedefinovaný stát přesvědčil společnost a psychiatry, že má být po jeho.
Komentář 34443
Ja si tedy dukaz predstavuji jinak, ale ok...
Komentář 34444
Jak si "důkaz představujete jinak"? Co se Vám nezdá? Mimochodem nenazval jsem to důkaz, ale doložení existence vlivu. A vůbec jak si to představujete? Že v roce 1900 za doktorem Heverochem – který v té době ještě nebyl profesorem – přišel nějaký politik a řekl mu "Hlásejte tyto myšlenky"? A týká se taková politická objednávka jen psychiatrie, nebo i jiných nauk? Jsou teokratické islámské státy. Podle Vás, anarchokapitalistických zaslepených fanatiků v burkách, si tedy kdysi jakýsi nedefinovaný stát objednal vznik islámu, aby mohl ovládat lidi? Není to teda tak, že islám prostě vznikl, z nějakých důvodů, bez objednávky, a teď NAOPAK ISLÁM OVLÁDÁ STÁT?
A co třeba keynesiánství? V tom se nevyznám, ale vím, že se říká, že ministerstva financí se řídí Keynesem. Takže podle vás, anarchokapitalistických fanatiků špatně vidících z burek, také Keynesova ekonomie vznikla na státní objednávku?
Komentář 34445
Jak jsem to mohl nevidet, ted jsi mi otevrel oci!!!
Touha statu a statnich predstavitelu zakazovat lidem vlastnit zbrane prisla samozrejme az s nastupem psychiatru, predtim se to nikdy nedelo.
Moc se omlouvam za svou zaslepenost a hloupost
Dobrou noc
Komentář 34446
- A JAK TO TEN STÁT TEHDY OSPRAVEDLŇOVAL? ODPOVĚZTE.
Komentář 34447
1. Nevim
2. Kterej stat vlastne?
3. V jake dobe vlastne?
Pokud vim, tak regulace zbrani tu mame minimalne par tisic let nazpet. Nepredpokladam, ze tu mame par tisic let nazpet psychiatrickou mafii, ktera by to vsechno zaridila.
A nebo trebas jo... Mozna, ze v tom Japonsku tenkrat, kdyz uz zakazovali lidem cokoliv, co vypadalo uz i jako nuz pomalu, tak to bylo proto, ze to rekli psychiatri. Urcite to nebylo trebas tim, ze by jiste kasty chtely jednak udrzet vysadni postaveni a urcite to nebylo tim, ze se tehda docela bali o sve zivoty, protoze se chovali, jak se chovali.
Nene, psychiatri jim to zaridili...pred tema par sty lety...
Komentář 34448
1) Mozna, ze v tom Japonsku tenkrat, kdyz uz zakazovali lidem cokoliv, co vypadalo uz i jako nuz pomalu, tak to bylo proto, ze to rekli psychiatri.
- Tak si zjistěte, jak to bylo, a pak si položte otázku, zda by STEJNÁ legitimizační rétorika mohla DNES fungovat.
Komentář 34451
A ano, stejna retorika by myslim jen drobne zmenena mohla v pohode fungovat i dnes.
Vzhledem k tomu, ze dnes se zbrane zakazuji napriklad z duvodu "bezpecnosti" a predevsim pak kvuli "boji proti terorismu", s cimz myslim psychiatri nemaji vubec nic spolecneho.
Komentář 34452
1) A ano, stejna retorika by myslim jen drobne zmenena mohla v pohode fungovat i dnes.
- Žádnou rétoriku jste ještě neuvedl.
2) Vzhledem k tomu, ze dnes se zbrane zakazuji napriklad z duvodu "bezpecnosti" a predevsim pak kvuli "boji proti terorismu", s cimz myslim psychiatri nemaji vubec nic spolecneho.
- S bezpečností psychiatři samozřejmě mají všechno společného. Je to bezpečnost od nebezpečných duševně nemocných. S bojem proti terorismu jednoznačně nemáte pravdu. Vždyť nedávno se řešila změna ústavy, aby obsahovala něco jako právo na zbraň, a argumentovalo se právě tím, že muž z ulice může zastřelit teroristu. Takže terorismus je používán jako argument pro ozbrojení, ne odzbrojení. NIKDY jsem neslyšel nikoho obhajovat regulaci zbraní terorismem.
Komentář 34453
A NIKDY jsem se nesetkal s tím, že by se regulace zbraní řešila jako ne-psychiatrické téma. Diskutuje se vždy, když dojde k nenormálnímu zastřelení někoho, tj. takovému, kde není jasný zištný motiv. NIKDY se takto nediskutuje, když je jasný zištný motiv: když dojde k loupežné vraždě, nemluví se o regulaci zbraní. Už to by Vás mohlo trknout. Usuzuje se takto: duševní nemocí může onemocnět každý (to mají od Cyrila Höschla); duševně nemocní by neměli mít zbraně, protože bezdůvodně zabíjejí lidi (souvislost mezi chorobou mozku a zastřelením někoho se nikdy nevysvětluje; vědí to ze zkušenosti); proto palnou zbraň nemůže dostat každý a je třeba kontrolovat duševní stav lidí, kteří je mají.
Pokud nesouhlasíte, že TOTO je popis současné diskuze o regulaci zbraní, tak musíte uvést něco, co to zpochybňuje. Což není, že Dienstbier chce, aby bylo málo zbraní; protože to je přání, nikoliv legitimizační rétorika.
Komentář 34461
Pokud budu brat ciste "nas civilizacni okruh", muzeme tedy zacit resit "Evropskou unii".
EU brutalne utahuje srouby, a v podstate VZDY jako zaminka slouzi nejaky "teroristicky utok". Nejaky terorista nekoho zastreli, tak se budou zmensovat moznosti drzeni palnych zbrani. Mene naboju do zasobniku, nemoznost automatickeho nabijeni, atd atd. Pak nejaky terorista nekoho poboda a uz se nam pekne utahuji srouby a EU uz zakazuje pomalu i rybicky, co jsou vhodne mozna na sber hub.
Zatim VZDY, kdyz z EU sla takovato vec, jsem sledoval, ze duvodem byl "boj s terorismem" a jak tem teroristum nesmime dat sanci nam ublizovat. Ostatne, i ty zatarasy na namestich v dobach vanocnich svatku byly kvuli teroristum, nikoliv kvuli dusevne nemocnym.
Komentář 34465
To znamená méně moci ostatním lidem.
Kdo má zbraň, má moc se bránit, třeba i proti státní moci.
Takže se hlásají různé důvody - psychika, terorismus, cokoli.
Třeba v Británii mi už před asi 18 lety zabavili nůž a teď tam nemůžete pořádně nosit ani nůžky.
https://zbrojnice.com/2018/03/27/britanie-dalsi-zbranove-zakazy/
Asi psychiatrická lobby proti stříhání nebo nevím :-D
Komentář 34490
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/terorista-z-christchurch-se-bude-hajit-sam-vlada-chysta-nove-zakony-pro-kontrolu-zbrani-68563?seq-no=7&dop-ab-variant=&source=clanky-home
To jen, ze jsi nikdy nezazil, aby se zbrane regulovali kvuli teroristum...
Komentář 34492
Komentář 34493
Z logiky vyplyva, ze jsem si to asi fakt nevymyslel, kdyz za par dni po tom, co o tom pisu, nastane dalsi takovy pripad.
No, tak alespon vidis, jak to fakt funguje.
Ona se na tom dozajiste spousta psychiatru prizivi, to bude zase "odborniku" v mediich… To je jasny. Ale primarni impulz jde od politiku, co chteji tuhlecto bezpecni pro lidi. Psychiatri jim pak poskytnou kourovou clonu.
Komentář 34494
A když se na útoku v Christchurchi podíleli čtyři lidé, tak se na tom psychiatři přiživovat nebudou. Nebude to jako s Breivikem, který byl sám.
Komentář 34495
Terorista cosi vystrili, politici reknou, ze do par dni zprisnej drzeni zbrani, aby uz ti teroristi tohle nemohli delat a ty tvrdis, ze psychiatri jsou ZAKLAD z regulaci zbrani.
Tvl kde v tom, co se ted deje, figuruje nejakej psychiatr?
Ja tam vidim jasnou linii : Terorista strili -> na zaklade toho se bude regulovat.
KDE je tam nejakej psychiatr???
Komentář 34499
1. Proč jsou potřeba zbraně? Protože nechceme odstranit všechny nebezpečné předměty. Potřebujeme zbraně, aby se dobří slabí ubránili proti špatným silným.
2. Proč si teda každý dospělý a svéprávný člověk nemůže koupit pistoli tak jako třeba motorovou pilu nebo mačetu, auto…? Protože psychiatři rozšířili fikci o psychotické atace, což má být něco jako epileptický záchvat, jen při tom děláte složité úkony. Cyril Höschl: jestliže něco spácháte buď ve změněném stavu vědomí, a to takovém, že to vaše já u toho vlastně jakoby není, může to být takový psychomotorický epileptický záchvat nebo to může být psychóza pod vlivem bludu nebo halucinací, anebo kvalitativních poruch vědomí, tak nelze vás za takové jednání činit zodpovědnými, protože to chování, ten třeba trestný nebo hrůzný čin je projevem té choroby, za kterou ten dotyčný nemůže.
zde: https://dvojka.rozhlas.cz/prepis-jak-vidi-cyril-hoschl-8-zari-7467422
Touto fikcí se z vlastnění zbraní stala věc veřejné bezpečnosti. A starat se o veřejnou bezpečnost je úkol státu. Takže proto je psychiatrická rétorika základem regulace zbraní.
3. Zbraně rozdělme na obranné a útočné. Christchurch a ta regulace EU se týká útočných zbraní. Na útočné zbraně se nevztahuje argumentace z bodu 1. Tudíž takové zbraně by mohly být zakázány i ve společnosti bez psychiatrie, prostě jako hrozba pro veřejnou bezpečnost. Protože ale ŽIJEME ve značně psychiatrizované společnosti, tak se na útočné zbraně samozřejmě psychiatrická rétorika vztahuje; vztahuje se na všechny zbraně.
4. Zbývá tedy vysvětlit, proč se neargumentuje POUZE duševními nemocemi, ale i něčím jiným. Je to proto, že psychiatrie má jeden limit: skupiny.
Skupinové chování, chování člena skupiny nemůže být způsobené duševní nemocí. A to proto, že duševní nemoc musí být nenormální. "Nenormální" znamená "neskupinové". Čili když je něco skupinové, není to nenormální, a nemůže to být duševní nemoc. Taková je tam zákonitost. Islamisté jsou skupina, takže nemůžou být psychiatrizováni. Teroristický útok osamoceného bělocha je skoro vždy způsoben schizofrenií: Anders Breivik, Ted Kaczynski, Zdeněk Kovář, Jared Lee Loughner… Islamisté většinou útočí ve skupinách; a i pokud ne, tak stejně náleží do skupiny "islamisté", takže na ně psychiatři nemůžou.
To se ale může s postupující psychiatrizací společnosti lehce změnit.
SHRNUTÍ: 1. Psychiatrická nauka je odůvodněním regulace VŠECH zbraní. 2. U regulace ÚTOČNÝCH zbraní se používá i jiná rétorika, protože skupiny není možné psychiatrizovat.
Komentář 34501
Naprosto nesouhlasim s bodem 2.
Samozrejme pokud predpokladas, ze nejakej Hoschl, kteryho znam mozna z doslechu, muze za vsechno, tak si v tom zij dal.
Chapu, ze trpis presvedcenim, ze je to vsechno globalni psychiatricke spiknuti. Je to podobne jako jinni zase trpi presvedcenim, ze na nas z letadel poustej chemtrails.
Je to sice blbost, ale chapu, ze tobe to prijde jako ze jedinej na svete znas pravdu.
Tak si to uzij, a asi vice nema cenu to resit.
Komentář 34502
Velkej Ká napsal: Aby zbraň byla zlá, musí se jí chopit zlý člověk. Tudíž CO dělá z vlastnění zbraní otázku veřejné bezpečnosti? Psychotická ataka, fikce vymyšlená psychiatry, nikým jiným. Máte jiné vysvětlení, jak se z vlastnictví zbraně stane otázka veřejné bezpečnosti? Vždyť když mám zbraň, můžu, pravda, někoho zabít, ale taky můžu někomu zachránit život.
Komentář 34503
Komentář 34504
Každopádně vládnou myšlenky a teď a tady jsou to bohužel psychiatrické myšlenky.
Komentář 34509
Pozor na ty terminy! Pokud ono "teď a tady" ma znacit Vas komentar, pak spravny vyraz je "psychoticke".
Komentář 60685
Panove, VELMI jsem se pobavil pri nudnem patecnim odpoledni. To, co tu nekteri byli schopni tvrdit o zbranich i psychiatrii, ackoli oba pojmy znaji tak mozna z idnesu nebo prednasek na filozoficke fakulte, je k popukani. Uprimne lituju ty, kteri v kteremkoli z oboru podnikaji, vyucuji, nebo maji jakekoli hlubsi znalosti. Ti tu prozivaji fakt peklo.
Komentář 60687
Komentář 34450
No přece vládce Japonska Tojotomi Hidejoši :
"Lidem různých provincií je přísně zakázáno vlastnit jakékoli meče, luky, kopí, střelné zbraně či jakékoli jiné typy zbraní. Držení těchto elementů ztěžuje vybírání daní a poplatků, a podporuje vznik povstání."
Asi nedohledám přímý zdroj a datum, protože Hidejošiho Youtube kanál je několik set let neaktivní.
Komentář 34400
Komentář 34407
Komentář 34421
je-li ovšem někdo blbec, tak mu nepomůže ani kulomet,
vždyt už Descartes svýho času říkal :"Dobře žil kdo se dobře skryl"
Komentář 34477
a naučit se s ní zacházet je věc druhá a pokud to s ní neumíte aspon tak dobře jako to uměl Limonádový Joe, tak pak je taková bouchačka spíše kontraproduktivní záležitost (útočník vždy pak může tvrdit, že se jen bránil zatímco vy již coby mrtvola toto tvrzení těžko vyvrátíte)
Bojová situace je totiž něco zcela jiného, než když se na Matějský snažíte své milce vystřelit růži či plyšového medvídka ze vzdálenosti jednoho metru,
tady vám jde jen o vaši mužskou čet zatímco v boji jde o život, tudíž již nejde o hovno ale o všechno. Naučit se střílet ze všech možných pozic a za jakékoliv situace je bezpodmínečně nutné, vždyt v televizi často vidíte jak nesmyslně plýtvají při přestřelkách náboji, nebot nejsou schopni se trefit v běhu či v leže či při skoku z dvoumetrové výše.
Důležité je také nezapomenout na základní pravidlo anglických výsadkářů, že poslední náboj je třeba si schovat pro sebe a zbytečně jej nevyplýtvat na nepřítele, i střelbu do vlastní hlavy je třeba si natrénovat nebot podlehnete-li nervozitě a klepajícím se rukám, můžete si místo hlavy ustřelit třeba jen ucho, což pak bolí mnohem více, než když si ustřelíte hlavu...