Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele PavelX7 (strana 4)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
Argument není . Smutné od údajně hledačky pravdy .
Web: neuveden Mail: neuveden
Nekonzistenci nevidím . Protože v žádném případě žádná smlouva s dítětem nevzniká . Není z tohoto pohledu rozdíl jeslti bylo dítě počato v důsledku pohlavního styku nebo ve zkumavce. Stejně jako pak není z tohoto pohledu rozdíl , z jakého důvody se rodič o dítě přestane starat a někdo jiný začne (adopce ).
Web: neuveden Mail: neuveden
Vždyť jsme si to už vysvětlovali spolu.
Jinak o svém postoji Urza v kontextu potratu mluvil třeba tady ke konci videa . Viz moje diskuze pod tím . https://stoky.urza.cz/texty/kanal-svobodneho-pristavu-ankap-prednaska-o-adultismu-2992#comments
Web: neuveden Mail: neuveden
Jistěže chci se bavit věcně . Ale to předpokládá že rozebíráme to co RŠ skutečně tvrdí a ne vaše strawmany . Vy jste tu argumentoval např . Omezenými zdrojů jednotlivce , nebo tím že nemůžu vědět jak individuální člověk něco hodnotí . Přičemž obojí je doslova obsahem STH. Kdybyste si našel nějaký základní clanek o Mengerove odvození STH , musel byste to vědět . Jenže vy zjevně tu znalost nemáte . Takže pak moc není o čem se věcně bavit .
Web: neuveden Mail: neuveden
Není k čemu mít věcný argument . Jen demagogicky obviňujete ze zamlouváni. Přičemž to samé by se dalo říct o těch vašich teoriích, ze jsou ti jen proto abyste mohl hektit kapitalisty . Ale ja takto argumentovat nechci, ja se opravdu totiž chci bavit věcně . Jestli ta teorie odpovídá realitě , jeslti neobsahuje logické chyby (to uz jsme rozebírali jinde) a tak . Až vysvětlíte v čem se RS teorie mýlí , můžu na to věčně reagovat.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já vás samozřejmě taky nebudu nutit věcně argumentovat. Klidně zůstaňte u podobných irelevantních žvástů jako je tento .
Web: neuveden Mail: neuveden
Žádný věcný argument nemáte ? Jen obviňování z jakéhosi zamlouvání? Pak asi můžeme skončit , děkuji za snahu .
Web: neuveden Mail: neuveden
Aspoň či se týče anglické literatury , prakticky všechno co jsem kdy chtěl číst jsem někde našel ke stáhnutí . A stahování u nás je prakticky legální, nikdo to neřeší . A zrovna knihovna je prakticky to samé , prodá se jedna kniha a čte si ji pak spousta lidi , to toho autor prakticky nic nemá úplně stejně jako kdyby si to ti lidi někde stáhli . Presto si lidi knihy kupují a autoři peníze vydělají . A financování se dá sehnat i jiným způsobem než prodejem kopii. Takže takové obavy fakt nemám .
Web: neuveden Mail: neuveden
Až se zvládnete bavit věcně o tom co RŠ tvrdí , můžeme se bavit dál . Reagovat na vaše demagogické pindy o pohádkách apod nebudu .
Web: neuveden Mail: neuveden
Až se zvládnete bavit věcně o tom co RŠ tvrdí , můžeme se bavit dál . Reagovat na vaše demagogické pindy o pohádkách apod nebudu .
Web: neuveden Mail: neuveden
Vsak o tom to cele je. Nebudu proto obírat lidi o peníze a vnucovat jim plošně nějaké “výhodné “ služby, protoze tom jakou a jeslti vůbec takovou službu a za kolik chtějí si mohou správně rozhodnout jedině sami .
Jediný způsob jak zjistit něco o tom jakou hodnotu reálně něčemu přikládají , je nechat je dobrovolně si vybrat . Když nějakou transakci provedou , vidím ze jim to za tu cenu (ať už peníze nebo jiné náklady, čas atp.) stalo . Kdyz ji neprovedou, tak ne. A to je cele .
Web: neuveden Mail: neuveden
Neví podle jakého klíče, to je právě ta pointa. Proto se tomu říká subjektivní hodnota, určuje si ji daný subjekt podle toho jak vnímá užitek a který se interpersonálně porovnávat. Je poněkdu zábavné když se tu snažíte vyvracet teorii tím, že opakujete to co to teorie tvrdí.
Web: neuveden Mail: neuveden
Náklady jsou hodnota podle vaší teorie. Náklady ovšem taky nutně neurčují, co si o věci "namýšlám", čiže jak ji subjektivně hodnotím. Přesně jak to říká STH.
Kdybyste vědel dost, mohl byste se bavit věcně o tom co tvrdí RŠ a nepindat tu nesmyslně o pohádkách a "budiž hodnota".
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě nezajímá Lojza. Dostudovat si to máte vy, protože pak by se s váma možná dalo rozummně bavit. Ne jen furt dokolečka číst strawmany a překrucování.

Náklady to nezmění. To nikdo nepopírá. Náklady ovšem taky nutně neurčují, co si o věci "namýšlám", čiže jak ji subjektivně hodnotím. Přesně jak to říká STH.
Web: neuveden Mail: neuveden
Zase si překrucujete jak se vám hodí. Zkuste to znova. Btw. podel té vaší teorie by měl být zisk podnikatele paradox uplně stejně. Všechny předchozí nákupy, pokud na nich měl dodavatel a subdodavatelé zisk, byly totiž pro kupujícího nevýhodné, kupoval věc za vyší cenu než byly náklady, tedy "objektivní hodnota.

Lacno kúpiť a draho predať != získať vec ktorú nepotrebujem za cenu nižšiu než je jej hodnota
Zkuste se naučit chápat psaný text, pak se s váma možná bude mít i smysl bavit. Už je to nuda.
Web: neuveden Mail: neuveden
No ano. Promítat neznamená rovnat se. Promítají se do toho právě i ty omezené zdroje jednotlivce.
Web: neuveden Mail: neuveden
Protože vy si to máte dostudovat.

S vaší "objektivní hodnotou", tedy náklady, nemá nic společného, náklady jsou položka v účetnictví. Hodnota v STH je něco jiného. Můžu považovat něco za subjektivně hodnotné přestože to mělo malé náklady. To je pointa STH. Děkujeme, posíláme klíčenku.
Web: neuveden Mail: neuveden
Si dostudujte o čem mluvíte.
Web: neuveden Mail: neuveden
Chcenie není subjektivní hodnota. Zase špatně.
Web: neuveden Mail: neuveden
Podinikatel krachuje když mu tržby nepokryjí náklady. "Práveže získať vec ktorú nepotrebujem za cenu nižšiu než je jej hodnota je výhodné" je zjevně nesmysly. "Objektivní Hodnota" dané věci je v tom okamžiku náklad toho od koho nakoupil. Taková KOUPĚ bude výhodná, akorát když pak ty kouepné věci prodá za víc než za co nakoupil. Ne když bude mít sklad věcí nakoupených pod jejich výrobné náklady, přičemž je za to stejně neprodá. Kdybyste se snažil trochu víc chápat a míň překrucovat, možná by diskuze s vámi mohla mít i smysl.
Web: neuveden Mail: neuveden
Výhodné je takovou věc prodat. Ne si ji nechat vnutit a ještě za to platit. Když ji neprodáte, budete mít sklad plný zbytečností, za to s "hodnotou". Výhodné, ha ha. Kdybyste se snažil trochu víc chápat a míň překrucovat, možná by diskuze s vámi mohla mít i smysl.
Web: neuveden Mail: neuveden
Vždyť přesně o omezenosti zdrojů RŠ škola při odvozování STH hovoří. Ne že není co chápat, vy jste jen naprosto neschopný si aspoň zběžně nastudovat a pochopit co vyvracíte. Úplně zbytečný odstavec jste vyplodil.

Kdyby měl možnost vydělat místo stratit, tak udělá to první. Bavíme se o realitě, ne o snech. Prodělat míň je (typicky) výhodnější než prodělat víc, proto to dělá.
Web: neuveden Mail: neuveden
No nie. Vy se ju právě snažíte používat jako tu vašu "objektivní hondotu", překrucujete co RŠ tvrdí a pak vám vychází nesmysly.
Ono totiž není nic výhodného na tom dostat věc co byla vyrobena s nějakými náklady, přičemž ji třeba vůbec nechci a nepotřebuju. Nota bene když za ni musím ještě něco zaplatit, at už mín, víc nebo stejně než byly ty náklady.
Web: neuveden Mail: neuveden
Není hodnota jako hodnota. Subjektivní hodnota je úplněn něco jiného než náklady.
Autor: PavelX7 Čas: 2024-11-05 12:05:19
Web: neuveden Mail: neuveden
V anakap společnosti by se pravděpodobně moc neuznávalo něco jako autorské právo. Taže texty by byly prakticky volně dostupné na uložtech. Dneska už nemá moc smysl spekulovat coby kdyby nad papírovými knihami a knihovnami, protože ty stejně převálcuje digitální forma. Nevím jestli by někdo provozoval knihovnu vyloženě komerčně, ale pak je to jednoduchá matematika - kolik knih se dá pořídit za přijmy od členů knihovny nebo jiných sponozorů.
Web: neuveden Mail: neuveden
Děkuji . Další rundu si dám radši s někým s kým se dá normálně bavit . S panem Bohem .
Web: neuveden Mail: neuveden
Zakázat si můžet co chcete, papír snese vše. Nutná podmínka pro funkčnost zákazu je, aby aspoň trochu dával smysl.
Web: neuveden Mail: neuveden
Pochybuju ze by ve svobodné a bezstátní společnosti někdo zakazoval umělá oplodnění a adopce , stejně tak třeba potraty . Ačkoliv ani umělé oplodnění ani potraty neschvaluji.
Web: neuveden Mail: neuveden
Vždyť vy mi tu vypisujete ze je tam rozdíl. Akorát jsem dostal vynadáno když jsem na vaší terminologii přistoupil. Tak proč se ptáte ? Navíc jsem vám to tu už vysvětloval proč si dítě tak jako nějaký jiný výrobek nemůžete koupit . Ale nebudí se opakovat po třetí , dohledejte si to a reagujte k tomu co jsem napsal . Věcně a bez invektiv , jinak pá pá.

Nechat se oplodnit a pak dítě předat k adopci je možné už teď . Tedy ano, principiálně je to možné . A taky se to děje - UŽ TEĎ.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jistěže tam vydim rozdíl . Proto to píšu v uvozovkách. Vraťte se do mísy , ju?
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže bavíme se tu o vyrábění a tedy výrobcích nebo ne?
Můžete přestat řešit potomosti mimo mísu, jako moje uvozovky , vynechat invektivy a vrátit se k věcné diskuzi. Ja vám nebráním
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy tu celou dobu mluvíte o výrobě deti. Ja to celou dobu uvádím v uvozovkách. Zjevně nejste schopna se věcně bavit , když musíte místo normálního vysvětlení hned používat invektivy . Ale jak říkám , mě to bylo jasné od začátku. Přej “hledat pravdu”, ha ha…
logo Urza.cz
kapky