Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 117)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2015-12-29 14:54:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pak se omlouvám, asi jsem Vás nepochopil; nebo spíše vlastenectvím nazývám něco jiného.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 13:50:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A náš stát snad není sociální konstrukt? Vždyť by vůbec neexistoval, kdyby si jej po první světové válce ti klauni nevysomrovali.... nemluvě o tom, že v roce 1993 se najednou rozpadl na dva? To není sociální konstruk? Ano, samozřejmě zpětně lze vždy najít nějaké řeky a hory, které to jakoby ohraničují, ale zároveň existuje milion řek a hor, které by ohraničovat mohly, ale neohraničují. Takže ano, státní hranice jsou sociální konstrukt.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 12:44:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, souhlas, stát s tím operuje velmi šikovně; dokonce až tak šikovně, že já se vlastencem nenazývám, ačkoliv mám kladný vztah k místu, kde žiji, jenže to tím skoro nikdy myšleno není.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 11:10:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já tedy upřesňuji, že o tom vlastenectví mluvím jako o hrdosti na národ, používám to slovo téměř jako synonymum k nacionalismu; vím, že vlastenectví je nadmnožinou nacionalismu, nicméně ctím to, že ti lidé sami sebe označují za vlastence, takže jim tak říkám též (ačkoliv Ortel je bezesporu i nacionalista).
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 10:33:14 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono těch vyloženě blbůstek (kapitalistické zlato, zelené Stoky) asi vymyslím více, protože je to vážně jednoduché přidávat.
Ale chci mít nějak dobře pořešený ten default, to je to, co lidé uvidí, když sem prvně přijdou.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 10:32:03 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, takže chápu-li to dobře, tak ten černo-bílý skin by byl fajn, kdyby v něm byly ohraničené kontejnery a zvýraznění postů jinou barvou?
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 01:30:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I já mám pochopitelně pozitivní vztah ke svému domovu, vlastně i městu (i když spíše k Plzni, než k tomu, kde žiji teď; v Plzni jsem vyrůstal); mám pozitivní vztah i k jazyku (ale nepochybuji o tom, že stejně pozitivní bych měl ke každému jinému, který bych ovládal jako tento), řekněme možná i ke kultuře (i když moc nevím, co si pod tím představit, ale když si už něco představím, tak k tomu mám, řekněme, pozitivní vztah), mám rád vepřo knedlo zelo, mám rád i mnoho dalších typicky českých věcí, nevyhýbám se tomu.
Přesto si neříkám vlastenec, protože rozhodně necítím žádnou násležitost k tomu vykolíkovanému území. OK, mám nějaký vztah k místům, kde jsem žil jako mladý (západní Čechy), i k místům, kde žiji teď (střední Čechy), i nějakým třeba tradicím (i když některé mi přijdou stupidní, jiné mám zas rád), ale například k Moravě nemám o nic bližší vztah než třeba k Bavorsku; OK, s lidmi si tam pokecám lépe (kvůli jazyku), ale to třeba na Slovensku taky, proto mám taky k některým částem Slovenska bližší vztah než k některým částem Čech, protože s tím mám spojené krásné vzpomínky. Takže netvrdím, že nemám vztah k místu, ale to místo je třeba Plzeň, Praha, rozhodně to není "ČR", protože ten vztah mám k tomu, kde jsem něco prožil, ne k tomu, co nějaký politik vykolíkoval na mapě a označil jako "naše" území, na to házím z vysoka bobek. A protože existuje ještě Slovensko, kde se domluvím stejně dobře jako v ČR (ne že bych uměl slovensky mluvit jako česky, ale na poslech a čtení rozumím přibližně stejně; a Slováci česky typicky také umějí), tak s jistotou vím, že jestli cítím nějakou příbuznost třeba k Moravě či Slezku, pak je to dáno jen a pouze jazykem, protože mi nejsou tyto části světa o nic blíž než Slovensko.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 01:05:58 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A můžete dát radu, co myslíte, že by bylo lepší? Protože já jsem s těmi vzhledy poněkud nešťastný.
Napřed jsem udělal zelenou klasiku, věděl jsem, že to vypadá objektivně blbě, ale prostě "Stoky", hodí se to k tomu.... jenže lidé mi říkali, že to vypadá blbě, tak jsem to dal do jiného formátu, ale zas to není ono, chtěl jsem dát ten default co nejvíce neutrální; a teď vážně nevím. Nějaké doporučení? Samozřejmě budu rád za názory všech....
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 20:44:11 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Aha, no pokud jde o tohle, tak já ten vzhled nezměnil fixně, je tady menu "vzhled", ve kterém si můžete vybrat.
Zkuste, zda to třeba nebude lepší?
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 18:00:27 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Můžete být trochu konkrétnější, prosím? Mně se to čte v pohodě....
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 12:43:47 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že jsou liberálové, protože jim jde primárně o svobodu.
No, tak možná ten svůj socialismus nazývají; jenže "svobodný Internet" (pro ně obrovské téma) v jejich podání neznamená, že bude ponecháno na lidech, jak se zařídí, tedy i na providerech, jaké služby budou poskytovat, nýbrž že budou mít provideři ze zákona nařízeno, co smějí a co nikoliv.
Podobně jako "svobodné vzdělávání" pro ně neznamená, že lidé budou mít volbu, jak a kde nechají vzdělávat své děti, do čehož jim stát nebude zasahovat, nýbrž tak, že se prostě jen vymění současná nařízení za jiná, která jim zrovna lépe vyhovují.
A tak dále.... ta jejich "svoboda" spočívá v tom, že budeme nadále obklopeni nekonečnými regulacemi, zákazy a příkazy, jenže to budou regulace, zákazy a příkazy takové, jaké zrovna Piráti považují za vhodné.

Jsou však organisací společnosti a rozhoduje se o nich ve volbách. [....] Od toho je demokracie.
Jenže demokracie je svinstvo; říká totiž, že útlak (například EET) je v pořádku, pokud s tím souhlasí většina.
Nijak se nepřu o tom, že momentálně to tak funguje, ale je to prostě špatně; někoho oloupit o jeho majetek je zlo, ať už s tím většina souhlasí, nebo nesouhlasí.
Nebo snad rozhodnutí většiny je automaticky správné a morální? To snad ne. A pokud ne, pak ani demokracie není správná.

Libertariánský nesmysl. Daně platíme na základě společenské smlouvy.
Vážně? A kde jsem ji podepsal? Kde jsem souhlasil? Můžete mi ji ukázat?
Nemluvě o tom, že pro mnoho lidí by taková smlouva byla (i podle těch nesmyslných zákonů) nápadně nevýhodná.

To máte naprostou pravdu, ale theoreticky to lépe nejde.
Samozřejmě, že jde, jen ne v rámci toho svinstva jménem demokracie.

Ty jsou jen mezi stranami. Pokud smluvní stranou nejsem, nic mne neváže.
Vždyť přesně to tam píšu.

Jak byste tedy postihnul plagiát, když by plagiátor nebyl smluvní stranou?
Postihl bych toho, kdo smlouvu porušil; ale i kdyby plagiáty nebyly postihovány vůbec, nijak z toho neplyne, že by se "zastavil veškerý pokrok", neboť i dnes probíhá část pokroku bez copyrightu, patentů a podobně.

Nepotřeboval, ale byla to svévole a la zákon jungle. Pokud by se tak chovali všichni, vypukla by válka všech proti všem.
Vážně? Důvod, proč Vy osobně nejdete válčit proti všem, je ten, že Vám to zákon zakazuje? Kdyby tady nebyl zákon, začnete válčit proti všem? A ono nemusíme chodit až tak daleko, copak nekradete a nevraždíte proto, že Vám to zakazuje zákon, ale kdyby nezakazoval, jdete zabít svého souseda, znásilnit mu manželku a vzít jeho věci?

A příště si ten zloděj zavolá ještě větší partu Ukrajinců a Váš kamarád to nemusí rozchodit vůbec.
Ano, to jsou takové ty etatistické povídačky, co se určitě stane; je to na úrovni předpovědí "zastavil by se veškerý pokrok" a "začala by válka všech proti všem".
Ale víte co? Prostě se to typicky neděje.
Ani v tom daném případě se tak nestalo.

To je sice pravda, ale nahradit je junglí je cesta do pekel.
Aha, takže volat fízly je ztráta času, ale nutně je tu potřebujeme, protože.... "jinak by to nefungovalo"; tomu říkám argument.

Podvádět nemusíte lhaním, stačí zamlčet podstatné okolnosti.
V tom případě asi uveďte konkrétní příklad, obávám se, že takto obecně nemohu odpovědět jinak než "to záleží případ od případu".

Složená daňová quota je cca 40 %.
Započítáte-li vážně vše, tedy daně přímé i nepřímé, sociální a zdravotní pojištění (což jsou též daně, ač se jmenují pojištění, ale mají všechny vlastnosti daní a žádné pojištění), odvody na straně zaměstnance (protože i to jsou peníze, která stát sežere), dostanete se bohatě přes 50 %, zrovna nedávno jsem ten výpočet dělal. Jsou tam nějaké variabilní položky, takže se to liší třeba o +/- 10 % v závislosti na tom, kolik vyděláváte, jaké zboží kupujete a tak dále, ale vždy je to přes 50 %.

Ne vždy, ale často ano. Zdravotnictví či školství by nestátní o mnoho lepší nebylo. Stejně tak armáda. Vyšetřování vražd také funguje uspokojivě.
Opět takové kategorické prohlášení bez argumentu; něco jako "válka všech proti všem" či "pokrok by se zastavil".... je to jako v centrálně plánované ekonomice říci, že "potravinářství by nestátní o mnoho lepší nebylo".

Je to společenská smlouva.
Ne, není; je to podobná "smlouva" jako když mafie vybírá výpalné.

Stát není nepřítel. Vytvořili jsme si ho sami, protože s ním je to lepší než bez něj, cf. Somálsko.
Ale v Somálsku se to bez něj ZATRACENĚ zlepšilo! Vždyť si k tomu nastudujte data.
Samozřejmě to tam nikdy nebylo tak dobré jako tady, ale to ani když tam byl stát.
Nemůžete porovnávat Somálsko bez státu a ČR se státem; porovnávat můžete Somálsko se státem a Somálsko bez státu, přičemž to druhé byla jednoznačně změna k lepšímu podle snad všech myslitelných kritérií (ačkoliv to tam stálo za prd tak či tak).
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 11:36:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xDD
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 11:33:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To máte pochopitelně pravdu; já jen mluvil o tom, co je dle mého názoru malý stát.... což neznamená ani to, že by byl snadno dosažitelný, ba dokonce ani to, že jsem takového státu zastáncem.
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 11:03:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Právě proto nastavuji limit na procento daňové zátěže xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 10:34:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I to by mohlo být vysvětlení; kolik zaměstnanců je malý?
Já nevím; tolik, kolik se uživí z celkového daňového zatížení třeba do 5 % a méně?
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 10:25:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To sice možná ano, nicméně tak průzračně jasné vysvětlení to nebude, protože kdyby to bylo čistě tak, jak říkáte, nevysvětluje to preferenci toho malého státu.
Jinak ti studenti nebyli rozděleni podle oborů proto, že cílem výzkumu bylo něco úplně jiného.
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 01:26:18
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak ohledně toho, že nikdo s dostatečnými schopnostmi by se státem nechtěl kolaborovat: dokud bude stát ovládat vzdělávací systém, nikdy k tomu nedojde.
V rámci jedné libertariánské iniciativy (snad o ní bude brzy slyšet), kde se chystáme na nějakou to populistickou propagaci, jsme si nechali zpracovat výzkumy, ze kterých vyplývá, že stát jako nepřítele berou vysokoškolsky vzdělají lidé méně než lidé s nižším dosaženým vzděláním; jinými slovy, pokud si to dobře pamatuji, tak mezi vysokoškoláky je více těch, kdo chtějí malý stát, ale těch, kdo stát berou jako nepřítele a nechtějí ho vůbec, je tam méně.
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 01:23:03
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za odkaz na článek i ty specifikace; to je vážně síla, nicméně co jiného by člověk čekal, že? xD
Jinak je stále ještě možné, že obstrukce EET zablokují.
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 16:49:49 Titulek: Re:Novoroční bilance [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten vypadá jako borec borců xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 16:48:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Byla, jenže s tím by mě partnerka asi zabila xD
Já jí poslal to video a ona už jen z toho pohledu trpěla xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:21:36 Titulek: Re: hnusnej web [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to Vás zklamu, autorem textu je někdo jiný, já to pouze přeložil do češtiny, abyste se mohl plně koncentrovat na obsah sdělení a nemusel se zaobírat překladem xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:18:15 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
On to nebude primárně web, je to primárně organizace, děláme nějaký fundraising, pokusíme se protlačit do médií a podobně; ale web to bude mít taky.

Design urza.cz jsem si dělal tak nějak sám podle toho, co se mi líbí; vím, že to naprosto odporuje všem moderním trendům v tvorbě webu, ale mně se takové weby zoufale nelíbí. Třeba ta úvodní zeď mi připomíná různé arkády z osmdesátých a devadesátých let, tak jsem ji vzal a odstranil z ní některé kameny, abych v ní udělal ty díry, hezky kámen po kamínku xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:16:07 Titulek: Re: hnusnej web [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Děkuji za konstruktivní zpětnou vazbu, od Vás je takové hodnocení naprosto šokující; očekával jsem, že mě budete chválit jako vždycky.
Mimochodem, přesně na Silvestra tady vyjde článek, který Vás může nesmírně obohatit, to si ani neumíte představit; přeložil jsem ho z angličtiny a říkal jsem si, že většině zdejších čtenářů až tak dalece život nezmění, neboť jeho obsah již dávno chápou (byť si stejně myslím, že je dobré si jej přečíst, protože to je shrnutí podstaty života na několika stránkách), ale řekl bych, že zrovna Vy jej potřebujete jako sůl.... přesně o lidech jako jste Vy se tam také píše.
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:08:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Boží xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:04:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zejména je-li zapojen v Matrixu xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:03:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
.... a duši xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 14:02:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL; ale tak prostě lidé se přizpůsobí xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 13:50:10 Titulek: Re: Pojmy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky moc, ono na tom postupně začínám pracovat, plus spolupracuji ještě s jedním uskupením, kteří chtějí prodávat libertariánství populisticky, snad budou za chvíli vidět, už jsme na tom odvedli dost práce.
Jinak co je myšleno tím, že se ty grafiky dobře odlišují? xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 12:11:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dokonce bych si tam oblékl i něco navíc krom trika, které tady nosím celou zimu xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 12:10:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Sakra, to je nádhera, v takové zimě jsem ještě nikdy nebyl, ale když je tam tak vidím, trochu jim závidím xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 11:42:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že se toho dožijeme; za pár dnů tady o tom vyjde můj text xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-26 11:41:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to přeskakování z tématu na téma je také oblíbený evergreen; bohužel někdy je to z logiky věci třeba (ale přeskakuje se asi tak 1000x častěji).
Každopádně svobodné zbraně a drogy by rozhodně přinesly zlepšení stavu, obojí dvojí, jen samy o sobě, to se dá vysvětlit celkem v klidu.
Ty drogy mi připadají naprosto easy téma, zbraně jsou o něco složitější, ale též žádný zvláštní problém.
Daleko horší téma mi připadá třeba obrana proti vnějšímu nepříteli (jinému státu).
logo Urza.cz
kapky