Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 124)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2016-01-26 11:02:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kolem smrti Miroslava Ransdorfa se vůbec napsalo takových věcí.... na jednu stranu se mi nelíbilo takové to "o mrtvých jen dobře" (ostatně byl to komouš), ale ani ta škodolibá radost některých z jeho smrti.
Nikdy jsem ho neměl rád, rád ho stále nemám, mít nebudu (byl to komouš), vysmíval jsem se mu tady za tu akci ve švýcarské bance, ale nebudu oslavovat jeho smrt; a přijde mi divné, když to někteří dělají.
Autor: Urza Čas: 2016-01-26 10:19:10 Titulek: Re: Ten prvni argument je spatne [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to jsem se možná špatně vyjádřil já, on to ani nemá být paradox. Zkusím to ještě přeformulovat....
Mějme dvě tvrzení:
X = Majitel pozemku si může rozhodovat o tom, koho vpustí či nevpustí dovnitř.
Y = Vláda může rozhodovat o tom, koho vpustí či nevpustí na území státu.

Tvrzení Y je často obhajováno pomocí tvrzení X, což já tvrdím, že není korektní argumentace (ne paradox).
Jsou totiž dvě možnosti:
X je žádoucí stav; v takovém případě tím ale nelze obhájit Y, protože Y je v rozporu X, nemůžeme hájit Y tvrzením, že X je žádoucí, pokud Y odporuje X.
X je nežádoucí stav; v takovém případě nelze obhájit Y podobností s X, protože X je samo o sobě nežádoucí.
Autor: Urza Čas: 2016-01-25 18:33:02 Titulek: Re: Ten prvni argument je spatne [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Obávám se, že té první části příspěvku nějak nerozumím; proti čemu vlastně argumentujete? Proti kvótám? Inu, já rozhodně kvóty ani omylem nezastávám.
A vlastně u té druhé části vidím stejný problém: Já nejsem žádný obhájce toho, abychom tu živili nějaké migranty, jen mi připadá, že kdykoliv nesouhlasím s tím druhým názorovým táborem, začnou mi přicházet argumenty, které ani tak nesouvisí s tím, co jsem napsal já, nýbrž s tím, co obecně píší sluníčka.
Autor: Urza Čas: 2016-01-25 13:56:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že demokracie byla vždy na hovno a stále je xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-25 12:05:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nejsem žádný velký fanda ODS, ale za tohle jsem rád.
Ano, jsou v zásadě pro daně, ale nechtějí tuto kontrolu, což je mi milejší, než kdyby byli pro daně i pro EET.
Autor: Urza Čas: 2016-01-25 10:13:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to bezesporu xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-24 00:09:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Však přesně o tom mluvím; i idiot si je schopen osvojit celou řadu dovedností.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 23:22:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, jako vážně; zdaleka ne na všechny užitečné věci je potřeba inteligence.... výhodou samozřejmě je, ale nikoliv nutnou podmínkou.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 23:02:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K tomu bych ještě rád dodal, tak fakt, že je někdo idiot, jej mnedle ještě nečiní neužitečným; i idioti mohou být k lecčemus dobří.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 22:00:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S něčím souhlasím, s něčím ne, vyjádřím se jen k tomu, kde nesouhlasím:
- Nemyslím si, že většina lidí je na to moc hloupá, stát jim nijak nepomůže, i na volném trhu by se normálně uchytili.
- Technika sice nahrazuje lidi na některých pozicích, ale tím pádem se otvírají pozice jiné, protože více potřeb je díky technice uspokojeno, ergo se na pořad dne dostávají další potřeby.
- I kdyby se svět rozdělil pomyslně na dvě půlky lidí, z nichž práce jedněch je pro ty druhé bezcenné (mohou to místo nich dělat stroje), takže s nimi nechtějí obchodovat, vzniknou dvě paralelní ekonomiky, kdy na jedné straně budou ti zajištění, bohatí s technikou, na straně druhé ti ostatní. Ten argument "stroje berou lidem nekvalifikovanou práci, takže bude hodně lidí nezaměstnaných", nedává smysl; i kdyby nakrásně část lidí měla na práci stroje, čímž pádem by s jinou částí chudých neměla zájem obchodovat, tito chudí začnou obchodovat mezi sebou, protože těm ostatním nemají co nabídnout.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 19:36:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To jistě ano, nicméně lidská přirozenost se seskupovat nevylučuje přijímání dobrovolných autorit; neznamená to, že jim někdo musí to seskupování vnucovat.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 19:35:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, ale tam musíš oddělovat tu autoritu donucenou od autority dobrovolné.
Když Ti přijde někdo opravit třeba topení, tak tomu člověku věříš, on je autoritou na opravování topení, Ty nevíš, jak si to máš opravit sám, takže jsi mu předal část rozhodovacích pravomocí (o opravě topení).
Ale to ještě neznamená, že ses vzdal svobody, protože to bylo Tvé svobodné rozhodnutí, což se velmi liší od toho, když Tě k tomu přinutí.
Ergo tu "svobodu" píšeš na začátku správně do uvozovek; protože ne pokaždé, když se vzdáš rozhodování, se vzdáváš i svobody, přicházíš o ni jen tehdy, když to někdo rozhodne za Tebe (což Ti pak samozřejmě může a nemusí vadit, tam pak je ta otázka, zda to záleží spíše na výchově nebo vrozených faktorech; rozhodně to bude obojí, jen nevím, do jaké míry).
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 17:34:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, leč naprosto zásadní otázkou je, jak moc je to dáno "lidskou přirozeností" a jak moc výchovou, vzděláním a vůbe státní propagandou.
Nepředstírám, že znám odpověď, ale myslím, že to je naprosto zásadní; respektive jsem si jist, že nebýt té státní indoktrinace již ve školách, daleko méně lidí by chtělo nesvobodu, nicméně nevím o kolik méně.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 13:31:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nesouhlasím; skutečnost nelze zcela modelovat, kdyby to šlo, můžeme pak i centrálně plánovat.
Modely jsou buď nepřesné a s odychlkami (většina modelů mainstreamové ekonomie), nebo přesné a pravdivé, nicméně obecné, takže mnoho otázek prostě nezodpovídají (Misesova praxeologie).
Bezstátí je nutno vyzkoušet, nelze to naplánovat předem, prostě nevíme, co bude.
V tomto ohledu prostě důkazy nemáme a obávám se, že ani mít nemůžeme (indicie a argumenty ano, můžeme dělat logické závěry a něco předvídat, nicméně nemáme přesný a zároveň dostatečně konkrétní model).
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 11:45:05 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jde o to, že jako stát sice můžete to zlato lidem brát a danit, ale nemůžete si ho jen tak vyrobit z ničeho.
Jediný zlatý důl široko daleko Vám sice dá bohatství, ne však monopol (protože zlato putuje po celém světě), ale rozhodně nedostanete možnosti "tisknout peníze".
Když říkáme, že státy "ovládají peníze", nemyslíme tím, že by je někomu upíraly (i když do jisté míry taky), ale především to, že je mohou tisknout.
A se zlatem tohle prostě možné není.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 10:48:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zlaté mince lze kontrolovat úplně stejně jako kůže a hřivny; na těch mincích bylo podstatné to zlato, ne ta mince.
Samozřejmě s bankovkami je situace naprosto odlišná.
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 10:34:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, že je možné si jej nadefinovat jinak; cokoliv si můžete nadefinovat jakkoliv, akorát Vám pak třeba lidé nemusejí rozumět, nicméně pokud to jasně deklarujete, pak jsou definice Vaše věc.
Jiná věc je newspeak, kdy se s těmi definicemi hýbe schválně; pokud má ale někdo peníze nadefinované jinak a jasně to deklaruje, není to nic proti ničemu, pokud se této definice drží.
Problém je, když se přeskakuje z definici na definici, příklad: Muslimové [lidé, kteří si vykládají Korán určitým způsobem a do důsledku se jím řídí] jsou zlí; nesmíme mít s Muslimy [všemi, kdo se za muslimy prohlašují, nebo vykazují nějaké vnější znaky] slitování.
(celý článek: http://dfens-cz.com/aplikace-kolektivni-viny/)
Autor: Urza Čas: 2016-01-23 10:31:05 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si právě pod slovem peníze představuji skutečné peníze (zlato, stříbro, ale klidně i kůže a podobně), zatímco dnešní "peníze" jsou taková parodie xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 23:51:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To s tím bohem je dobrá připomínka.
S těmi penězi však rozhodně nikoliv!
Peníze posvěcené státem a fiat peníze samozřejmě bez mocenského subjektu nevznikaly.
Ale jinak peníze jako třeba zlato a podobně vznikaly normálně i bez takového subjektu (Island), nemluvě o tom, že se s jimi dalo platit i mezistátně, prostě byly široce přijímány.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 20:45:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
lol xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 15:12:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, to je naprostá pravda.
Jediný hypotetický problém je v tom, že někteří se domnívají, že kapitalismus by byl nahrazen v takovém případě něčím jiným.... já myslím, že ne, ale důkaz pro to nemám.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 13:34:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale vždyť já neříkám, že by se to nedalo řešit; pouze tvrdím, že nevíme jak a s jistotou nevíme ani to, zda by se nám to líbilo.
Že je vše NĚJAK řešitelné, o tom žádná....
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 12:15:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale problém je, že s jistotou to nevíme, vůbec netušíme, jak by se řešila spousta problémů, které nyní řeší státy; tím chci říct, že rozhodně věřím tomutéž, co Vy, ale dokud se to nezkusí, jistotu nemáme.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 12:15:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, myslím si přibližně totéž.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 12:00:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, buď by musely mít tolik lidí, nebo jejich tichý souhlas; rodiny politiků také nejsou schopny fyzicky zpacifikovat občany, ale moc si drží, neboť mají jejich podporu skrze vzdělávací systém.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 11:47:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně; faktem je, že prostě nevíme, jak by to vypadalo dnes, protože všechny použitelné anarchie byly už moc dávno, svět se od té doby změnil.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 11:31:07 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemluvě o tom, že stát těm chudým nijak zvlášť nepomáhá; možná některým, ale jinak z něj profitují hlavně lidi jako Babiš.
Ano, chudým dává nějaké sociální dávky a tak, na druhou stranu i od daleko většího množství chudých vybírá obrovské daně a další velké skupině znemožňuje pracovat kvůli zákoníku práce, minimální mzdou a tak....
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 11:26:18 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ona je pak také otázka, jak by něco takového fungovalo v dnešním globalizovaném světě, kde těch "mocných podnikatelských rodin" bude rozhodně více než pět.
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 10:41:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky; snažím se to vtloukat xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-22 10:02:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je zajímavá hypotéza; nemyslím, že platí, ale uznávám, že nevím přesně, jak ji vyvrátit.
Autor: Urza Čas: 2016-01-21 21:44:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
+1
Autor: Urza Čas: 2016-01-21 20:51:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky.
Myslím, že zdaleka největší problém je to, co zmiňujete v druhém odstavci; konkrétně to zaměňování kapitalismu s korporátním fašismem.
logo Urza.cz
kapky