Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele norbertsnv (strana 122)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-14 14:06:53 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Keď je výška platu jednoduchým bodom prieniku dvoch kriviek, ako to že napríklad pri štrajku mzdy stúpnu bez toho žeby zamestnanosť klesla? Alebo že nezamestnanosť klesá napriek zvyšovaniu minimálnej mzdy? Nebude to tak náhodou tým že ste vynechal pár parametrov a skutočnosť je zložitejšia než prienik dvoch kriviek?
A každá spojitá krivka sa dá rozdeliť na monotónne časti, musela by to byť nespojitá funkcia aby sa takto podeliť nedala.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-14 10:54:56 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A prečo by javy súvisiace s vplyvom minimálnej mzdy na ekonomiku museli byť monotónne? Vymyslel ste si ďalšiu ankapistickú posadnutosť popri arbitrárnosti a konzistentnosti?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-13 23:00:43 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nula nie je mzda.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-13 22:55:35 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ako hrb ťavy vyzerá aj vami ankapistami obľúbená Lafferova krivka, alebo Gaussova krivka, takže ťavy by som nepodceňoval :-).
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-13 17:54:33 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A nebude to naopak? Lebo ja neviem o žiadnom oponentovi s ktorým by Marťan dokázal rozumne diskutovať. Ani so mnou, ani so Szasiánom, ani s PZ10000, ani s MJul-om...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-13 11:34:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jasné že ty neposudzuješ hromadu piesku, ty iba tvrdíš že keď neviem presne určiť od koľko zrniek je hromada tak žiadne hromady neexistujú. A to je práve tá chybná logika na ktorú poukázal jM. O to viac že pôžičiek je viac rôznych, to by som mal určiť počet kusov v hromade zeminy, kde je okrem piesku aj íl, štrk, trsy vytrhanej trávy atď. Keď si dal príklady tak pri krátkodobej pôžičke tých tebou spomínaných 10% nie je lichva, ale keby úžerník poskytoval hypotéku s 10%-ným úrokom tak už by to bola úžera. Lebo rôzne pôžičky majú rôzne úroky, dal som ti príklad banky kde mám účet a tam je úrok od 0,6% za hypotéku z 3-ročnou fixáciou po 19,9% za mnou spomenuté povolené prečerpanie účtu. A viem že včera som písal trochu iné percentá, to som písal iba po pamäti, teraz som si to skontroloval na stránke banky.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-13 11:07:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zakže ty vlastne pracuješ v švarc systéme :-D. Inak by práve ľudia ktorým radíš boli tvojimi klientami a nie tvoj zamestnávateľ.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 21:18:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=599#l46425
"za ty roky jsem udelal nejaky obchod ve vetsich stovkach firem, a v tisicich jsem jednal.v tisicich jsem jednal."

Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 20:14:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ako písal JM: nevieš povedať od koľko zrniek je hromada piesku tak hromada neexistuje :-D.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 18:58:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S tým že dávať peniaze ľuďom ktorí vládzu pracovať a napriek tomu celý život legálne nepracovali sa dá súhlasiť, lenže ty si z ČR tak zrejme nevieš čo sa stalo keď kedysi tu na východe Slovenska keď za vlády Dzurindu minister Kaník znížil sociálne dávky. Osadníci v mnohopočetných tlupách zobrali pár hypermarketov útokom a pokradli koľko vládali uniesť. A čo spravíš s takou veľkou tlupou zlodejov? 100 policajtov nedáš tak rýchle dohromady , postrieľaš tých osadníkov? V tom je problém že si vy ankapisti nedokážete uvedomiť súvislosti. Mysliš si že keď v ankape niekomu nepomôže charita že sa v pokoji odoberie na cintorín a tam umrie od hladu? A keď budú takých chudobných ľudí väčšie množstvá?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 18:47:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja som ani nikdy netvrdil že režijné náklady sa rovnajú mzdovým nákladom. Lenže nemožno ich ani ignorovať ako sa pokúšaš ty.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 16:55:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To myslíš vážne? Ja nie som žiaden podnikateľ s tisíckami klientov ako si tu o sebe tvrdil ty, iba obyčajný zamestnanec v obchode a 30 000 Kč by mi banka požičala bez mihnutia oka. A za úrok mnohonásobne nižší ako úžernícky.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 15:52:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na takú fintu ti neskočím, sám dobre vieš že na rôzne pôžičky sú rôzne úroky, takže stanoviť jednu univerzálnu sadzbu je nemožné. Hypotéky sa dnes poskytujú aj za úrok nižší než 1% a napríklad v banke kde mám účet je úrok za prečerpanie účtu 19%. V tej istej banke a taký rozdiel.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 14:19:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vlastne máš v podstate pravdu, kto si požičia u úžerníka musí byť "AZ TAK dementni", inak by vedel že sa to neoplatí. Ale aj tak si nemyslím že okrádanie hlupákov je základné ľudské právo a teda že musí byť legálne.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 13:39:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Iste, aj socializmus by fungoval ak by všetci ľudia boli presvedčení socialisti :-D.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 13:15:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A Vy si predstavte iné charity, ktoré tú istú činnosť spravia s 20 miliónmi alebo 10 miliónmi mzdových nákladov. Ktorá z tých 3 charít dokáže svojim klientom viac pomôcť?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 12:46:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V akých 10%, keď len mzdové náklady sú 54%?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 12:36:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A pretože je také ľahké sa beztrestne zbaviť dlhu tak sú aj v Česku aj na Slovensku státisíce ľudí v exekúciách. LOL.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 09:02:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Len ten dej zvyčajne prebieha inak:
Dlžník je v strese.
Požičia si na veľký úrok.
Na chvíľu sa mu uľaví.
Keď príde na splácanie tak zistí že je v ešte väčšom strese než predtým.
Požičia si viac.
Na chvíľu sa mu uľaví.
Toto sa párkrát zopakuje a potom príde exekútor a zhabe majetok v hodnote mnohonásobne prevyšujúcej výšku pôvodnej pôžičky.
Dlžník je v bankrote a úžerník na jeho úkor zbohatol.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-12 00:12:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Iste, čím väčší plat si dá riaditeľ charity tým viac pomáha. Sebe.
Ja mám zase pocit že vy ankapisti hejtujete štát aj tam kde je to zjavná hlúposť.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 21:41:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
CSSZ je štátna organizácia zabezpečujúca rozdelenie štátnych sociálnych dávok, teda štátny ekvivalent súkromnej charity.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 21:40:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo iné je efektivita charity než pomer medzi množstvom vyzbieraných prostriedkov a sumou ktorá bola použitá na prospech klientov?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 14:56:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, to je štatisktika z linku ktorý dal pavel77. Keď máš lepšiu štatistiku tak máš možnosť ju ukázať. Lebo minúť 54% z príjmu len na platy ozaj nie je lepšia efektivita než v štáte.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 14:49:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak na porovnanie za rovnaký účtovný rok 2018:https://www.cssz.cz/documents/20143/99590/vyrocni_zprava_za_rok_2018.pdf/43af8d3d-d070-44be-2bf6-8e2db284ea65
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 13:40:56 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak to asi máte inú definíciu voľného pohybu tovaru, služieb a ľudí. Aj keď priznávam že som sa dopustil miernej nepresnosti, voľný pohyb osôb platí iba pre schengen, čo nie sú všetky štáty EU. Pre ostatné štáty platí bezvízový styk, čo je oproti voľnému pohybu drobný rozdiel.
A harmonizované dane sú aj v rámci EU hudbou vzdialenej budúcnosti, ak vôbec. Nehovoriac o zvyšku sveta, kde je to úplne nereálne.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 12:39:41 Titulek: Re: Odpověď [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Akurát že ak by susedia karanténu vyhlásili tak sa ku mne tie davy ľudí nebudú mať ako dostať a ani ja sa nikam nedostanem. Ani k lekárovi či do nemocnice.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 12:37:18 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale kdeže, že sa štáty nedokážu dohodnúť na harmonizácií daní je spôsobené práve tým že si konkurujú. Veď na mnohých iných veciach sa dohodnúť dokázali, keď spomínate EÚ tak napríklad aj na voľnom obchode, voľnom pohybe pracovníkov aj služieb atď.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 10:55:10 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Presne, štáty spolupracujúce na potieraní trestnej činnosti ( daňové úniky, karuselové podvody, pranie peňazí ) nie sú kartel. Ani štáty navzájom si uznávajúce doklady totožnosti ( pasy,OP ) nie sú kartel ale spolupráca. Kartel by to bol keby všetky štáty mali rovnaké dane, nepreberali si zamestnancov ani firmy, nebojovali proti sebe clami, sankciami či až vojnami atď.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 09:53:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Matematika: zamestnanec s priemernou mzdou zaplatí v ČR na daniach a odvodoch ( vrátane odvodov zamestnávateľa ) 20075 Kč. Zamestnanec s minimálnou mzdou zaplatí 7412 Kč. A za to majú obaja rovnaké služby s výnimkou prípadných budúcich sociálnych dávok vrátane dôchodku. Tak mi nehovorte že to pre toho menej zarábajúceho nie je výhodné. A to už ani nespomínam že ku službám štátu majú prístup aj nezamestnaní, deti, dôchodcovia, invalidi...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 09:35:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To ste asi pozeral inú štatistiku ako ja, ja tam vidím mzdové náklady 367 miliónov z celkových 679 miliónov obratu,to nie je 10% ale 54%. Nehovoriac o tom že je cirkev financovaná z rozpočtu a pár projektov im spolufinancovala aj EU.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-11 08:40:35 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak to vysvetlite cernovi, lebo on presne ten argument používa.
Web: neuveden Mail: schován
Súkromné charity sú efektívnejšie než štát? Tak ukážte výročnú správu nejakej charity, že koľko z vybratých prostriedkov použijú na charitu a koľko na správu. A hneď uvidíme tú údajnú efektivitu.
A tvrdenie že dane spôsobujú chudobu je už celkom blud, doučte sa matematiku.
logo Urza.cz
kapky