Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele norbertsnv (strana 121)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 12:19:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ktorý, JakubG či troll? Nebol si to náhodou ty?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 11:00:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie kvôli Galgonkovi, ale kvôli nepodarenému imitátorovi.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 10:59:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, existujú ľudia zodpovední a potom existujú ľudia nezodpovední, ktorí si mýlia slobodu s nezodpovednosťou až bezohľadnosťou a ohrozujú tých zodpovedných.
Web: neuveden Mail: schován
Iste, keď Vám štát nakáže sedieť doma na riti a neohrozovať ostatných tak je to niečo úplne iné než keď Vás v ankape susedia nepustia von :-D
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 19:52:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To môže a nemusí byť pravda, záleží na tom o koľko je strop vyšší než pôvodná cena. A tu je strop podstatne vyšší, takže pochybujem že dopyt nebude uspokojený. Ale ako ste spomenul v inej diskusii, nemáme paralelný vesmír takže nezistíme že ako by to bolo v ankape.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 19:29:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vy už ste toho napísal mraky, lenže máločo z toho bola pravda. Len opakujete ankapácke mantry. Tých pár rúšok predaných priekupníkmi za prehnané marže je v porovnaní s veľkosťou trhu zanedbateľne málo na to aby ovplyvnilo trh. Výroba sa rozbieha lebo je dopyt a nie preto že sa pár špekulantov bezprácne nabalilo.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 19:24:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Iste doomsayeri nebudú mať pravdu, pretože vďaka nim zavedeným opatreniam žiadna katastrofa nenastane. Ozaj unikátna logika.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 19:22:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nebudem sa smiať nikomu, ani ankapistom ktorí by prípadne ochoreli, ani Angličanom, ktorí nechcú karanténu. Choroba nie je na smiech a takáto nebezpečná už vôbec nie.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 19:20:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nebude sa šíriť a tak zmizne. Vírus potrebuje na prežitie živý organizmus, ak zabránite prenosu z človeka na človeka, na čo sú ochranné prostriedky určené, tak skape.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 18:07:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vyššia ceny rúška ani respirátory nevyrobí.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 16:48:17 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Si trápny, debílku.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 16:47:40 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Netrep kraviny, od teba som argument nevidel už dávno, iba ad hominem útoky a Marťan sa zase pravidelne zamotá vo vlastných výmysloch.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 16:24:53 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lenže nás čo nerozumieme Marťanovi je tiež toľko.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 16:16:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No veď keď to draho vyrába tak nemá vysokú maržu. Potom to z pohľadu morálky nie je problém.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 15:18:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ nebudú mať ochranné prostriedky tak áno, práve preto ich musia mať prednostne zdravotníci.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 14:58:37 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Keď nerozoznáš marxizmus od keynesiánskej ekonómie tak sa prosím ku ekonomike nevyjadruj, robíš zo seba vola. Čo je marxistické na tvrdení že vyššie platy znamenajú vyšší dopyt po tovaroch a ten vyššiu zamestnanosť?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 14:47:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Iste, rúška alebo respirátory potrebujú zdravotníci na to aby ľahšie šírili koronavírus :-(.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-16 11:42:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tým že vláda chráni zdravotníkov, hasičov a policajtov tak chráni aj občanov.
Web: neuveden Mail: schován
Nemorálny nie je predaj respirátorov, ale extrémne marže pri ich predaji priekupníkmi.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 23:16:37 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Iste, komunisti na Občianskej náuke učili keynesiánsku ekonomiku :-DDD
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 21:41:19 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Murári si polepšia keď budú za svoju prácu dostávať menej? Či tí čo za prácu kopáčov zaplatia viac si polepšia? Zrušením minimálky si polepšia akurát zamestnávatelia, na úkor zamestnancov. To je predsa nonsens myslieť si že zrušením minimálky platy stúpnu. Alebo že poklesom dopytu po tovaroch a službách stúpne zamestnanosť.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 20:09:58 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ty blbečku, zmýlil si si diskusiu, tu nie je témou coronavírus ale ekonomika.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 16:56:11 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A to je problém aby zákazník slovenského Lidlu nakupoval v poľskom Kauflande? Alebo zákazník bratislavského Kauflandu nakupoval v našej Hypernove? Jednoducho pokiaľ platí že zákazníkovi sa oplatí cestovať za nižšími cenami stovky kilometrov tak to bude robiť bez ohľadu na hranice, keďže v EÚ máme voľný pohyb osôb. A z Bratislavy je to do Rakúska, Maďarska aj ČR iba desiatky km, kým sem do SNV vyše 350.

Mne naopak príde nemorálne držať ľudí v chudobe, lebo zisky. Klesaním ich platov si ľudia nepolepšia.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 16:41:24 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nezamieňam, nikde som netvrdil že zvyšovanie minimálnej mzdy má nejaký veľký vplyv na dopyt po tovaroch a službách. Ale má ho dostatočný na to aby vyvrátilo ankapistické mýty o škodlivosti minimálnej mzdy.

Že za blahobyt v rakúsku môže minimálna mzda som netvrdil, to je strawman.

Naopak blud je tvrdenie že vysoká minimálna mzda sa ukáže v dobe krízy, pretože v dobe krízy klesá zamestnanosť tak či tak, keďže klesá dopyt po tovaroch a službách.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 12:38:13 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja som naopak nevidel žiaden dôkay od Vás, iba dookola demagogické opakovanie mýtov. A neviem o nikom kto by Vás považoval za inteligentného oponenta.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 12:36:19 Titulek: Re: 2. argument [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ono udržať vecný tón s niekým kto už po stý krát opakuje ten istý nezmysel ( že ankapisti nechcú nikomu nič vnucovať ) je dosť problém. Nie každý musí byť taký trpezlivý ako ja že ma ešte baví Vám tie bludy stále dookola vyvracať napriek tomu že tuším že v ďalšej diskusii to zopakujete znova. A to že kto koho oberá o čas je subjektívne, podľa mňa to nie je JakubG.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 10:31:41 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie, status quo by ste chceli meniť vy ankapisti, keďže chcete zrušiť štát.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 09:56:22 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zaujímavé, lebo do Maďarska, Poľska, na Ukrajinu aj na Moravu mám bližšie než do Bratislavy a napriek tomu sú tam ceny odlišné. A keď sa chcete vyhovárať na zákon tak mi ukážte ten paragraf ktorý zakazuje rôzne ceny v rôznych pobočkách toho istého reťazca. To že je pre nich jednoduchšie mať jednu cenu som ani žiadnym spôsobom nespochybňoval, tým skôr ak im to prináša vyššie zisky na úkor zákazníkov. Aj na úkor zamestnancov, keďže na rozdiel od cien sú platy v rôznych pobočkách rôzne.
A kde som tvrdil že elasticita určuje či je niečo trhom? Len tvrdím že trh práce je menej elastický než iné trhy, napríklad trh spotrebnej elektroniky, ktorý vy ankapisti tak radi ukazujete ako príklad fungujúceho trhu.
Tými murármi či inštalatérmi teoreticky môžu byť aj teraz, tak prečo to nerobia? Myslíte si že je morálne ich znížením platov nútiť aby išli robiť to čo nechcú alebo nevedia? A keď tvrdíte že znížením počtu kopáčov im stúpnu platy, to už nevidíte že zvýšením počtu murárov naopak murárom platy klesnú? A keďže boli vyššie tak o viac?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-15 09:39:59 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nič nezamieňam, aj minimálna mzda je mzda. A že za minimálnu mzdu pracuje iba malé percento ľudí? Skúsil ste porozmášľať prečo to tak je, keď minimálna mzda pravidelne stúpa, takže by teoreticky mala ovplyvňovať čoraz vyššie percento zamestnancov? Nebude to náhodou tým že vzrast minimálnej mzdy ovplyvňuje aj stúpanie miezd blízko nad úrovňou minimálnej mzdy? A keď sa to spočíta tak už ten vplyv vôbec nie je marginálny?
Názor že minimálna mzda spôsobuje nezamestnanosť je naopak nelogický, prečo teda v Rakúsku existujú au-pair a tu, kde je minimálna mzda výrazne nižšia neexistujú? Nebude to práve naopak, že vyššie mzdy umožňujú míňať viac na služby a tým zamestnanosť zvyšovať? A nejde iba o au-pair, celkove v štátoch s vyššími mzdami je viac ľuďí zamestnaných v službách než v štátoch s nízkymi mzdami.
A áno, nemáme paralelné vesmíry, preto tie ankapistické bludy síce ja nemôžem nespochybniteľným spôsobom vyvrátiť, ale ani Vy dokázať. A vy chcete meniť status quo, teda dôkazové bremeno je na vás ankapistoch. Čo ste sám potvrdil že sa nedá, takže ...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-14 22:33:40 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ten trend je dokázaný skutočnosťou že so stúpajúcou minimálnou mzdou nezamestnanosť nestúpa, hoci podľa Vašich kriviek by mala. Podľa mňa tým pozitívnym trendom je to že väčšie platy znamenajú vyšší dopyt po tovaroch a teda vyššie zisky výrobcov, predajcov a vyšší dopyt po pracovnej sile.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-14 22:21:25 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Preceňujete význam cien v ekonomike. Veď keď si porovnám ceny toho istého tovaru v rôznych obchodoch, tak sa líšia o desiatky percent. Navyše sú rovnaké v Bratislave aj napríklad tu v Spišskej Novej Vsi, aj keď kúpyschopnosť je tu o desiatky percent menšia. Tak ktorá z tých cien odzrkadľuje dopyt? Tá najnižšia, najvyššia, priemerná či mediánová? Tá bratislavská či tunajšia?
Navyše ignorujete malú elasticitu aj ponuky aj dopytu na pracovnom trhu. Ponuka je daná počtom a vekovým rozložením obyvateľstva, dopyt tiež nemôžete ľubovoľne meniť, ovplyvňuje ho napríklad technológia výroby.
Ďalší parameter ktorý ignorujete je inteligenčná a vzdelanostná úroveň obyvateľstva. Medzi minimálnou mzdou a platom nedostatkového lekára či ajťáka je obrovský rozdiel, takže motivácia by bola, lenže z kopáča lekára nespravíte ani keby ste sa pokrájal. Takže zrušením minimálnej mzdy nedosiahnete vyšší počet lekárov, iba odsúdite kopáčov na doživotnú chudobu.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-14 19:53:37 Titulek: Re: ARBITRÁRNOSŤ!!1! [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ako sa štrajkom mení ponuková krivka, keď počet zamestnaných aj počet pracovných miest ostáva rovnaký?

No práve, dvoma krivkami nedokážete pokryť všetky vplyvy ktoré ovplyvňujú mzdy, ale napriek tomu zjednodušujúco tvrdíte že minimálna mzda škodí. A ako teda škodí ak nie zvyšovaním nezamestnanosti? Tým že si zamestnanci môžu viac kúpiť?

V dobe krízy stúpa nezamestnanosť aj tam kde nie je minimálna mzda určená štátom. Lebo klesá dopyt po tovaroch a tým aj dopyt po pracovnej sile.
logo Urza.cz
kapky