Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele norbertsnv (strana 73)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 21:13:22 Titulek: Re: Názor studenta [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja mám skôr opačné skúsenosti, na strednej sme počítali a na VŠ som sa musel bifľovať poučky.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 21:11:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nechcete v takom svete žiť, ale pritom ho schvaľovaním diskriminácie podporujete.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 18:51:52 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale to sa presne podobá na tvoj štýl debaty. Namiesto aby si ukázal link na tú tvoju smiešnu definíciu socializmu a dokázal tak že nie je z libertariánskych stránok tak sa budeš hrať na urazeného a pritom oponenta urážaš ty.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 18:44:26 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hurá!
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 18:08:19 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je presne ako s vašou definíciou kapitalizmu, kde za kapitalizmus považujete iba systém so 100%-ným súkromným vlastníctvom. A všetko pod 100% je údajne socializmus.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 18:05:51 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ čitaš definície výlučne na libertariánskych stránkach tak je to možné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Socialismus
Ak ten článok na wiki dočítaš do konca tak tam máš aj vysvetlené prečo nebol nacizmus ľavicový.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 16:42:48 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To nie je moja chyba že vy ankapisti pokrútite všetky definície ktoré potrebujete sprzniť. Štátne ( a teda nie súkromné ) vlastníctvo je nutnou podmienkou socializmu.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 16:31:38 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A bol to tak hlúpy príklad že vôbec nie je jasné že čo si tým myslel.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 15:16:01 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja si skôr myslím že som Rudolfa pochopil správne, ale on sa mýli. Lebo nacisti nezoštátnili fabriky štýlom ako u nás po vojne komunisti. Naopak, ešte zakázali odbory a zbrojovkám dodali väzňov ako otrokov.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 15:09:26 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nerob zo seba ešte väčšieho blbca než si, písal si o jablkách a tenisákoch a ja nie som jasnovidec aby som vedel čo tým myslíš. Párkrát pri iných diskusiách som sa to pokúsil uhádnuť a potom som bol dourážaný že ti vkladám do úst čo si vraj nepovedal tak teraz si to radšej nechám vysvetliť polopate bez hlúpych hádaniek.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 15:04:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nečakal som že niekto tú poslednú vetu pred smajlíkom pochopí vážne :-D.
A netvrdím že pruská kadetka je určite najlepšia, na to sa téme školstva venujem príliš málo aby som si trúfal rozsúdiť kvalitu rôznych typov škôl. Ale o porovnávaní rôznych typov škôl predsa táto diskusia doteraz nebola. Skôr o tom že bez dozoru sa mnohé deti sami od seba učiť nebudú, alebo sa budú "učiť" hoaxy z internetu.
A s tým telocvikom, veď to je logické že deti ktoré majú viac pohybu budú šikovnejšie, tým skôr že na dedine ešte aj pomáhajú rodičom s chovom domácich zvierat a prácami okolo domu, čo deti z panelákov nerobia. Ak nemajú záhradku ako naša rodina. Ono záleží aj na dobe, za mojej mladosti nebolo toľko možností na rozptýlenie, v TV vysielali 1,5 programu ( dvojka častejšie vysielala monoskop než programy ), internet, počítače ani mobily neexistovali, pri zlom počasí ostávali už len knihy. Takže hoci nie som vyslovene športový typ aj tak som bol vonku častejšie než dnešná mládež.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 14:09:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Práve preto sú prirovnania zavádzajúce. Lebo ak berieme tú plavbu ako prirovnanie k ľudskému životu tak dosiahnutím cieľa plavba končí. Ale to neznamená že končí loď alebo more.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 13:47:04 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No vysvetli mi ako sa dá konkrétne reagovať na nekonkrétne drísty o ničom :-).
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 13:45:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To máte pravdu, ale tá najrýchlejšia či najkratšia cesta nemusí byť vždy najlepšia. A myslieť si môžete čo chcete, ale nie ste nesmrteľný, tam sa všetky cesty definitívne končia.
A nedá sa ignorovať že jednotlivci dohromady tvoria spoločnosť.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 13:39:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, bývanie je jedna z tých túžob ktoré majú ľudia rovnaké. A že niekto má väčšiu rodinu a niekto žije sám, alebo niekto má peniaze na palác a niekto je rád že horko-ťažko naškrabe aspoň na podnájom sú už len technické detaily. A podobne s jedlom, jedlo je nutná podmienka prežitia a to že ľudia majú rôzne chute a rôzne plnú peňaženku je zase iba technický detail. A tak môžeme pokračovať. A nech Vás nemýli že jedlo nezabezpečuje štát, lebo zabúdate na to že poľnohospodárstvo je štedro dotované.
A k tomu večnému hejtovaniu proti centrálnemu plánovaniu: každá firma je centrálne riadená a niektoré nadnárodné korporácie sú väčšie než najmenšie štáty. Zásadný rozdiel je v tom že firma sa neriadi päťročnicami ako štát za komančov ale omnoho pružnejšie.
A teraz ste trafil na to prečo sú prirovnania zavádzajúce. Lebo každý si pod pojmom loď, pasažieri a kormidelník predstaví niečo iné a potom je z toho chaos.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 13:21:40 Titulek: Re: Technické a etické problémy [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Núti ich k tomu záujem ostať pri kormidle aj o 4 roky.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 13:10:10 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Konkrétne som reagoval na tvoj nekonkrétny príspevok o jablkách a tenisákoch. Veď to vidno aj z odkazu. To je taká tá šípka smerom dohora :-DDD
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 11:04:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Živočíchy na rozdiel od ľudí školy nemajú. Ani klasické "pruské" ani žiadne iné. A preto sme vrcholom tvorstva my ľudia :-).
A že dieťa potrebuje pohyb? Tak potom prečo sa ich rodičia bránia zvyšovaniu hodín telocviku a vybavujú svojim deťom ospravedlnenky?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 10:20:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, to sme už preberali. Mnoho túžob majú ľudia rovnakých.
Tým nič som samozrejme nemyslel že v ankape budem na celej Zemi sám a okolo mňa prázdnota, ale ak sa vrátim ku Ondrášečkovmu prirovnaniu tak ku lodi bez kormidelníka. Aká je pravdepodobnosť že taká loď dopláve do správneho cieľa? A kto ste Vy aby ste nútil ľudí plaviť sa na lodi bez kormidelníka?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 10:11:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja píšem o spoločnosti, o ľudskej civilizácii, nie o jednotlivcovi. Jednotlivec má svoj cieľ daný, je ním funus. To je zaručená konečná pre každého. A pre puntičkárov: to že každý raz zomrie neznamená že si nemôžeme dávať nejaké čiastkové ciele.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 09:59:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo sa majú učiť postojačky? Či poležiačky?
Web: neuveden Mail: schován
Alebo aj inak, keď pričuchnete k leňošeniu tak sa Vám nebude chcieť začať znova pracovať ( učiť sa ).
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-25 00:16:10 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak určite :-DDD
Tie inotaje si strč niekam, lebo potom budeš popierať že si tvrdil niečo iné než si tvrdil.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 18:44:07 Titulek: Re: Akciovka [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, aj preto sa vlastníctvo pozemku na území štátu nenazýva prenájmom, lebo vyhodený nájomca nedostane nič, kým vlastník vyvlastneného pozemku dostane za pozemok zaplatené.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 18:40:01 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ myslíte súkromné nemocnice a súkromné školy tak áno.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 15:35:38 Titulek: Re: Akciovka (hefo) [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ani v akciovke sa nedá povedať že ktorá konkrétna časť firmy patrí ktorému z akcionárov. Všetko je všetkých, v podiele podľa počtu akcií.
Áno, myslím si že panuje väčšinový konsenzus na tom že zákony platia aj na súkromných pozemkoch na území štátu.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 12:04:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale čo si predstavujete pod takým cieľom? A čo bude po dosiahnutí cieľa, skončí civilizácia?
A štát síce nie je dokonalý, ale lepší ako nič.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 11:26:09 Titulek: Re: Perspektivismus [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A všimol si si ty debil že môj link odkazuje práve na tvoj komentár? Takže je to tvoje hovno a tvoj smrad.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 10:09:18 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo konkrétne spravila tak ako iné socialistické strany? Veď ani len tú základnú socialistickú vec nespravila, nechala majetky v rukách súkromníkov.
Web: neuveden Mail: schován
Celé zle. Štát nemôže mať cieľ v tom zmysle ako loď, keďže nevieme kedy ľudská civilizácia skončí. Takže je to skôr dlhodobá púť nejakým smerom. Z malým s. Ktorá potrebuje navigátora, aby sme sa napríklad netočili dookola ako pes čo naháňa vlastný chvost. Alebo aby sme neputovali na hranu priepasti zvanej anarchia :-).
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 08:54:44 Titulek: Re: Uvozovky [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Náckovia boli asi takí socialisti ako je KĽDR demokratická.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-11-24 01:10:43 Titulek: Re: Perspektivismus [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Napríklad tu : https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1115#l27251. Aj keď je pravda že nepoužil slovo parazit ale české vyžírka.
logo Urza.cz
kapky