Komentář 26007
» odpovědět «
Autor: Jakub G
Čas: 2018-07-23 08:22:19
Titulek: Re: RE: velkej Ká
[↑]
Web: neuveden
Mail: neuveden
Ano, dokážete to v nějaké aritemtice.
Jenže stejně tak to tvrzení samotné se vztahuje k nějaké aritmetice! Bez toho vztažení to tvrzení nemá žádný obsah!
V podstatě používáte Peanovy axiomy, abyste nadefinoval čísla 2 a 4.
To se pletete, k definici se Peanovy axiomy nepoužívají. Když máte tvrzení "2+2=4", tak symboly 2 a 4 mají nějaký význam (vzhledem k teorii, ke které se ten výrok vztahuje). Ten význam je zapsán jazykem dané teorie - jedná se vlastně jen o rozšíření teorie o další symboly. A to je vše.
Jenže definice není objektivní důkaz.
Však s definicí jako důkazem také nepracuji. Definici pouze používám, abych se zbavil rozšířených symbolů (2) a abych se nakonec ke kýženému rozšířenému symbolu (4) vrátil. Nic více v tom není.
Definicí pouze vytváříte nějaké konstrukty, se kterými lze dále pracovat.
Ano, definice vytvořila někajé konstrukty. Tvrzení 2+2=4 tvrdí něco o vlastnosti těchto konstruktů a tato vlastnost byla formálně dokázána.
Ano, tvrzení 2+2=4 se může vztahovat k úplně jiné aritmetice. Ale pak by ten, který to tvrzení pronáší, měl jasně uvést, k jaké aritmetice se vztahuje, aby bylo vůbec jasné, co to tvrzení říká. Zde se snad dalo dalo implicitně předpokládat, že dané tvrzení se vztahuje k přirozeným číslům, která se učí na základní škole.
Jenže stejně tak to tvrzení samotné se vztahuje k nějaké aritmetice! Bez toho vztažení to tvrzení nemá žádný obsah!
V podstatě používáte Peanovy axiomy, abyste nadefinoval čísla 2 a 4.
To se pletete, k definici se Peanovy axiomy nepoužívají. Když máte tvrzení "2+2=4", tak symboly 2 a 4 mají nějaký význam (vzhledem k teorii, ke které se ten výrok vztahuje). Ten význam je zapsán jazykem dané teorie - jedná se vlastně jen o rozšíření teorie o další symboly. A to je vše.
Jenže definice není objektivní důkaz.
Však s definicí jako důkazem také nepracuji. Definici pouze používám, abych se zbavil rozšířených symbolů (2) a abych se nakonec ke kýženému rozšířenému symbolu (4) vrátil. Nic více v tom není.
Definicí pouze vytváříte nějaké konstrukty, se kterými lze dále pracovat.
Ano, definice vytvořila někajé konstrukty. Tvrzení 2+2=4 tvrdí něco o vlastnosti těchto konstruktů a tato vlastnost byla formálně dokázána.
Ano, tvrzení 2+2=4 se může vztahovat k úplně jiné aritmetice. Ale pak by ten, který to tvrzení pronáší, měl jasně uvést, k jaké aritmetice se vztahuje, aby bylo vůbec jasné, co to tvrzení říká. Zde se snad dalo dalo implicitně předpokládat, že dané tvrzení se vztahuje k přirozeným číslům, která se učí na základní škole.