Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Lojza (strana 185)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 00:16:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty vlastnis firmu? Nebo jsem s nejake takove jednatel, financni reditel? Prinejhorsim obchodni reditel?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 00:04:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja chapu, ze jses ...jaky jses. Ale ja samozrejme PRESNE vim, proc se ten dotycny se mnou nechce sejit. On mi to totiz vzdy rekne…
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:53:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, spis ty nechapes, proc se se mnou nekdo sejde a nekdo ne...ale to bych ti to tu zase mohl vysvetlovat, ty bys rekl, ze bla bla bla a ze se to neda takhle pocitat...ne v pohode, vyhral jsi, tisice ruznych, nahodnych firem neni reprezentativni vzorek, ja o trhu nic nevim, v pohode, opravdu v pohode, uz to neres...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:47:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, nevim, jak to chodi v kazde jednotlive firme v CR.
Uz jsem ti to priznal pred casem, takze ano, vyhral jsi, dobry, muzes z toho klidne mit orgasmus, jestli chces…
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:37:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A tak jo, chapu, ze je nekdo tak mdleho ducha, ze nechape, jak veci funguji a nedokaze si ze slov predstavit, jake je to v realu.
Zkusim ti to popsat:
Sluzby toho typu, ktere poskytuji, potrebuje temer kazda firma, zvlaste, pokud alespon nekdy prodava firemnim zakaznikum - ale neni to podminka.
Jiz jsem psal omezeni obratem zdola - nejde o to, ze bych nemohl sve sluzby prodat jeste mensimu zakaznikovi, ale ten typicky nebude ochotny za tu sluzbu zaplatit penize v takove vysi, aby se mi vubec vyplatilo k nemu jet.
Takze firmy s obratem 10-20 milionu, jak uz jsem psal, zacinaji byt rentabilni.
Oslovuji v podstate vsechny firmy v urcitem regionu (abych nejezdil pres celou republiku kvuli vydelku tisic korun, kdy bych projel benzin za 2 tisice), ohranicene obratem zdola. Vynechavam skoly, urady, verejne toalety a podobne.
Samozrejme ne vsichni maji ten nazor, ze sluzby, jake nabizim, potrebuji. Uspesnost mam tak 1 firma z 5 oslovenych, kde probehne osobni jednani. Na druhou stranu, ackoliv urcite obory maji vetsi tendenci se schazet (typicky velkoobchody, vyrobni firmy a podobne), tak v tom pomerne velkem vzorku tisicu firem se to nakonec srovna tak, ze jsem mluvil s kazdym, koho si jen jde predstavit. Proto jsem psal nejake nahodne priklady. Muzu dat dalsi a dalsi, ale je to asi zbytecne. Proste jakakoliv firma muze potrebovat moje sluzby (mimo jine, jako takovou vedlejsi sluzbu, pomaham nekterym firmam vice prodavat jejich zbozi - at uz velkoobchodne, tak maloobchodne)
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:22:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha, takze ty z toho, kdyz napisu, ze jsem navstivil tisice firem od nejmensich po nejvetsi vydedukujes, ze to neni reprezentativni vzorek, aniz by ses zeptal, jestli teda to bylo ci nebylo z ruznych odvetvi.
Nejspise mas doma krystalovou kouli, ci tak neco, vid?
Jinak pro klid tve duse - jednal jsem v zivote v podstate se vsemi obory, ktere jsou nejak alespon nezanedbatelne zastoupeny. Od stavebnich firem, po prodejce SW. Od zemedelcu po prodejce automobilu. Atd atd. Ale samozrejme muzes rict, ze jsem nejednal se vsemi v tom pomeru, v jakem pozadujes. A jiste to bude pravda...napriklad jsem nikdy nejednal s zadnym provozovatelem verejnych zachodku, co me tak od boku napada.
Takze z toho vyplyva, ze o firmach v CR vubec nic nevim.
Vyhrals, jako vzdy.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:11:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Hlupacku, rikas, jo...Sraci
"vzorek, ve kterém jsou všechny typy podnikatelů zastoupeny ve stejném poměru, v jakém jsou zastoupeny v celku" <-- nesplnitelna podminka.
Samozrejme, kdybys napsal " vzorek, ve kterém jsou všechny typy podnikatelů zastoupeny PRIBLIZNE ve stejném poměru, v jakém jsou zastoupeny v celku", potom bychom se o tom mohli bavit.
Ale podminka, jakou jsi dal, je nesplnitelna. A dobre to vis. Jedine, ze bys byl takovy idiot, ze bys to nevedel.

Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 23:04:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha super, takze nesplnitelna podminka. Takze kdokoliv rekne, ze ma nejake zkusenosti na reprezentativnim vzorku, muzes to shodit, ze ten vzorek nebyl reprezentativni. V podstate kdykoliv a v jakekoliv situaci. Gratuluji.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 22:31:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zeptal bych se, jak by sis predstavoval reprezentativni vzorek, ale nepredpokladam, ze bys mi odpovedel...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 21:09:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, kdyz to vezmu od nemejnsich po nejvetsi: Nejmensi jsou firmy s rocnim obratem okolo 10-20 milionu, nejvetsi jsou firmy s rocnim obratem okolo tak 3-5 miliard.
No a pak vsechno mezi tim...
za ty roky jsem udelal nejaky obchod ve vetsich stovkach firem, a v tisicich jsem jednal.
Ale tak samozrejme ti to nemusi prijit jako reprezentativni vzorek, na to mas jiste pravo
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 20:55:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
WTF? Celou dobu ti to pisu
Co presne nechapes na slovech, jako je "risk management"? Samozrejme nikdo neni dokonaly, proto pokud neco neznas, tak UTFG
Pokud neznas, co je UTFG, zkus pouzit google :-D
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 19:39:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Protoze potrebuji pomoc, samozrejme. A samozrejme nevolaji primarne oni me, protoze me osobne nejdrive vubec neznaji, typicky volam ja jim a rikam jim, s cim jim mohu pomoct a kdyz oni uznaji, ze to tak je, tak se pak se mnou sejdou a povidame si...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 17:00:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak jsem tu psal opakovane - zivim se tim, ze jednam s majiteli/jednateli firem, pripadne casto s financnimi rediteli a resime spolu otazky, tykajici se financi. Predevsim v oblasti risk managementu (tedy jak nedat na fakturu nekomu, kdo to nezaplati a podobne). Typicky diky tomu, ze se s nima o tom bavim, docela presne vim, jakym zpusobem nastavuji marze, jak jsou velke, jake maji ztraty a proc a podobne.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 08:51:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, jelikoz se tim stale zivim a stale me to slusne uzivi (delam jako OSVC, takze o to vice musim pracovat tak, abych svym zakaznikum prinasel uzitek), tak o tom asi neco musim vedet, ze...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 00:51:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak jsem napsal - jiz o dost vice nez 10 let se zivim tim, ze mluvim s vedenim firem o tom, jakym zpusobem obchoduji. Troufam si tvrdit, ze neco o tomto oboru vim...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-11 00:20:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To neni pravda. Tecka.
Poradim ti napovedu: Oni se o to snazi, no neznaji u kazdeho jednoho zakaznika jeho presne preference v kazdou danou chvili. Proto se o to snazi tak, jak umi nejlepe. Vzdy to jde lepe, ale cim vice se priblizujeme do stavu "idealne", tak se zaroven zvysuje riziko, ze se to nastavi spatne a oni vice prodelaji, nez vydelaji.
Proto jsou strategie ruznych podnikatelu ruzne. Napriklad nekdo prodava zbytecne levne, I kdyz by mohl draze, ale nevi o tom. Nema to jak zjistit, protoze to zjistovani stoji naklady, ktere napriklad nechce vynalozit, protoze to je rizikove.
No a kdyz v tu chvili prijdou spekulanti, kteri mu ukazou "zadarmo", kde je zhruba ta hranice, tak ji priste muze nastavit lepe.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 23:31:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
ne, neukazuje
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 19:02:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tuhle otazku myslis vazne? Asi ne, vid?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 16:38:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
vubec nechapu, proc se na takovou vec ptas. Jinak nevim, samozrejme. Typicky koruna pro ne mebude dulezita..
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 16:25:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
aha, takze jsme zpet u tech samaritanu...ok
samozrejme nekdo muze, pokud je to dostatecne velky samaritan, chtit mit zamerne nizsi zisk, nez kolik je mozne.
Pohybuju se uz asi 15 let v obchode, jednam rocne se stovkami majitelu a jednatelu firem, a priznam se, ze moc takovych, kteri by radi meli mensi zisk, nez kolik je mozne, neznam.
Ale jiste nejaci budou, to asi ano.

Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 16:14:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobre, a jaky tedy presne, kdyz ne maximalni mozny?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 15:19:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Uplne nejhorsi prekupnici jsou obchody.
Ty svine nakoupej zbozi u vyrobce, a pak to ty hajzlove prodavaj se ziskem spotrebitelum.
Vsechny pozavirat, vcetne tech, co pro ne pracujou !!!
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 13:59:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobre, a co je tedy podle tebe cilem kazdeho podnikatele?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 13:58:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
On to snad někdo tvrdi? :-O
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 13:03:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jses nejen hloupy, ale jeste k tomu velmi neinformovany.
Napriklad v minulosti bylo dosti pripadu, kdy spekulanti skoupili listky, napriklad pri OH, a prodelali, protoze je neprodali.
Jinak je pomerne legracni, jak platbe za sluzbu rikas "oskubavani".
Nejspise by to vsichni meli delat zadarmo, co?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 12:47:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Oni jim to nejak s pitoli u hlavy zakazali, nebo jak to presne funguje?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 12:46:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A jses si jisty, ze PRESNE TYHLE ceny jsou ty SPRAVNE???
Jako, ze spravna cena nemohla byt trebas o korunu nizsi, nebo o korunu vyssi, nebo jakakoliv jina? Spravna cena byla PRESNE ta, za kterou nakoupili prekupnici?
Pokud ano, jak jsi k tomu prosim te dosel?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 12:44:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A jeste neco - co se tyce umeleckych vystoupeni, typicky listky neprodava primo ten umelec, ale agentura k tomu najata...proc asi...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 12:42:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
O samaritanech uz jsem psal.
Jinak ano, cilem vetsiny lidi je mit se co nejlepe, vcetne vetsiny umelcu
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 12:11:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No samozrejme, proc by to jinak delal?
Pravda, mohl by to byt nejaky samaritan, ktery chce napriklad lidem za male penize prinest nejaky program a spekulanti mu to zkazi. Ale jinak nevim moc jinych prikladu, kdy by to tak nemelo byt.
Ten, kdo neco prodava, vzdy chce ziskat co nejvice. Ten co kupuje, chce zaplatit co nejmene...a nekde se to potka, ci nepotka.
Kazdy podnikatelsky subjekt na trhu chce vydelat co nejvice, to mi prijde jako zcela jasne.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 11:36:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen bych zopakoval to, co uz zaznelo, ale asi na to nebyl bran takovy zretel - pokud existuji spekulanti s listkama, dochazi ke 2 jevum:
1. Spekulant riskuje, ze vydela, ale zaroven se mu muze stat, ze ty listky nekoupi NIKDO, vsechny mu zustanou a on prodela.
2. Pokud je vsechny skutecne proda a to za vyrazne vyssi cenu, tak to znamena jedinou vec - cena listku byla spatne nastavena -z hlediska maximalizace zisku- a priste se muze ten "oficialni prodejce" poucit a nastavit ji lepe.
Jenze zde se cyklime do bodu 1, protoze I ten oficialni prodejce listku v podstate spekuluje a NEVI, kolik listku za jakou cenu se skutecne proda. A zalezi na tom, jestli bude vice opatrny, nastavi ceny radsi nizke s tim, ze vydela mene , a nebo bude vice riskovat, mozna vice ziska, ale mozna take vice ztrati.
Spekulant se dostava na scenu POUZE v pripade, kdy si mysli, ze oficialni prodejce listku je prilis opatrny a jede vice na jistotu, nez na zisk.
Ja byt oficialni prodejce listku, tak jsem za spekulanty vcelku rad, protoze by mi zadarmo ukazali, jaky je skutecne trh a diky jejich risku bych si ja mohl priste ceny nastavit lepe.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-10 11:29:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A jake jsou ty spravne ceny?
logo Urza.cz
kapky