Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Lojza (strana 184)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 18:25:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proc by si ty vole v anarchii nemohl zalozit kdo chce co chce? Me to porad hlava nebere, co by jim v tom melo branit? Vubec nechapu, co resis
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 18:15:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
bavime se, pokud se nepletu, celou dobu o nasili, ktere je vynucovane systemem.
Samozrejme v okamziku, kdy mas na svete vice lidi jak 0, tak je mozne, ze nekdo bude delat nejake nasili. To je snad jasne a nema cenu to vubec resit. Bavime se o tom, jestli je nekde mozne mit system, kde nic nebude vynucovane nasilim. Tedy, zadna pravidla a podobne (jak uz jsem to opakovane psal, ze). A imho je jediny takovy system anarchie, protoze tam skutecne zadna systemova nasilim vymahana pravidla nejsou.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 18:11:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobre blbecku.
Kde ve slovech "ale neni to systemove vynucovane" je napsano, ze nekdo neco NESMI delat?
Jedine mozne vysvetleni, mimo toho, ze bys podstoupil lobotomii, je vazne to, ze sis prohodil ty ucty..
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 17:54:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty sis vymenil ucet tam s tim druhym neregistrovanym, ze jo?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 17:53:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
proc bys tvl NESMEL? Co ti presne ve vete "smi prece zcela cokoliv chteji" prijde, jako ze sdeluju, ze neco nesmi?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 17:52:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, tak presne tato odpoved nebyla odpoved na mou otazku. Coz uz ti rikam ponekolikate. Protoze ja jsem se vubec neptal na system, kde budou vsichni spokojeni.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 16:45:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A tak kdybys zamel slovo "mozne" za napriklad "smysluplne" ci "uzitecne", asi by to davalo vetsi smysl.
A dekuji i ja za potvrzeni toho, ze zatimco tu tisice let mame staty, dneska uz nejsou tak uzitecne a potrebne, jako driv.
Nakonec se tu jeste vsichni na vsem shodnem, to vypada slibne.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 15:54:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na tuto otazku jsi mi jeste nikdy neodpovedel.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 15:52:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
smi prece zcela cokoliv chteji. ale neni to systemove vynucovane
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 15:44:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasne, souhlas, slo mi spise o to, ze se tam nic nevynucuje "systemove". V ancapu se systemove vynucuje vlastnictvi, v anarchii se systemove nevynucuje nic. Kdo si pak co vynuti, to je jina vec, slo mi o system
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 15:42:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobre, pokud to neplati ani pro cistou anarchii, opetovne se te ptam proc (uz jsem se jednou ptal) a zeptam se, jestli podle tebe existuje nejaky system, kde by tomu tak bylo (at uz zcela jakykoliv, jakekoliv usporadani spolecnosti, I teoreticke)
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 14:51:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. To, o cem jsem mluvil, se nezmenilo zadnyma zpravama mezi tim.
Btw, kdyz uz jsme u toho, tak jsi na moje "jedine v anarchii si kazdy muze delat, co chce" napsal "ne, v anarchii nemuze byt kazdy spokojeny".
Existuje na to takove to klasicke: Ja o voze, ty o koze…
Ja rikam, ze jediny system, kde nikho nikoho k nicemu nenuti nasilim, je anarchie. Tam skutecne neni zadny zakon, predpis, smlouva, majetek, nic. V cemkoliv jinem je jiz nejake to nuceni.
Na tomhle se shodnem?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 13:50:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja jsem napsal: "Jediny system, kde muze byt "po jejich" u 100% lidi, je cista anarchie."
Ty: Ty jsi mluvil o ancapu?
Ja: Ne, o ciste anarchii
Ty: to tezko…
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Hmmmmmmmmmmmmmmm
Mno...tak ja nevim….
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 13:23:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
mirne ses v tom ztratil, mluvil jsem o ciste anarchii
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:48:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
ZAtim je to pravda, protoze skutecne neni realne, aby se vetsina lidi shodla na tom, ze je nemoralni ostatni okradat, vydirat a podobne. Ale je nadeje, ze k tomu lide nekdy dojdou….
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:47:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Otazka ale zni, PROC tam vznikla.
Velmi pravdepodobne se na tom neshodneme.
Ale kdyz nad tim premyslim, mozna se na to vsichni divame spatne.
Co se na to podivat takto:
Vznikla, protoze v te dobe, vzhledem k urovni poznani sveta, vedy a techniky, vzhledem k filosofii a tradicim, to bylo nezbytne. Mozna, ze kdyby nevznikla, tak pri tehdejsi urovni poznani a toho vseho, o cem jsem psal, tak by to bylo horsi. At uz vznikla z jakychkoliv duvodu - at uz to bylo proto, ze to tak lide chteli (s cimz nesouhlasim), a nebo proto, ze ty lidi nekdo "nasilim donutil ke vzniku teto struktury"(coz si myslim ja). Je to jedno, mozna to tak proste bylo lepsi.(mozna...a uz to neresme, berme to jako fakt, ze proste vznikla).

Dnes ale je uroven poznani, vedy a techniky, filosofie a podobne ZCELA jinde. Lidstvo se posouva dale. To, co mozna bylo nutne pred tisici a stovkami let, MOZNA uz neni nutne dnes. MOZNA je dnes na case posunout filosoficke a moralni vnimani sveta na dalsi uroven, ktera drive mozna nebyla realna…

Zkusme se zamyslet nad timto.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:40:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono je to asi o slovickareni, o tom, jak si kdo jaka slova vyklada. A jeste k tomu clovek ma tendenci si vykladat slova "nazoroveho oponenta" casto vice "agresivne", nez tomu i muze byt…
Mozna je tento spor zbytecny, imho maji castecne pravdu vsichni.
Nemyslim, ze by vsichni "zastanci tradicnich hodnot" prali napriklad homosexualum "jen to nejhorsi", ale na druhou stranu je pravda, ze nekteri z nich rozhodne ano. Nekteri z nich by je (alespon slovne) zavirali do vezeni, preji jim, at umrou, atd atd.
Takze jak rikam, pravdu maji castecne vsichni, imho je zbytecne se kvuli tomu hadat, na to tu mame dulezitejsi veci :-)

Jinak ja si docela umim predstavit, ze i nekteri zastanci statu skutecne chteji, aby se vsichni meli co nejlepe. A opet - znam jine, kteri chteji, aby se jinni lide meli spatne.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:31:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A v cem je presne problem?
vlastnicka prava je miniaturni podmnozina tooh, co se dnes vynucuje nasilim.
Takze v ancapu se odstrani vsechno to ostatni vynucovani, mimo vlastnickym prav.
V cem je presne problem?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:22:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Presne…
Nejlepsi ze vseho jsou takovi ti horlivi zastanci statu, co jim pak prijde domu remeslnik ana otazku "chcete to za litr bez papiru, nebo za 2 s papirem" odpovi "bez papiru" :-D
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 12:03:50 Titulek: Re: Nevím [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Imho nejlepsi zpusob, jak se zbavit grazlu, je dat volnost lidem, aby se jich zbavili.
Nikoliv grazly chranit zakony.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 11:59:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
vlastnicka prava jsou podle me docela jednoducha a jasna vec. Imho nemas pravdu v nicem
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 11:57:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No a co? Mluvim snad o tom? Nemluvim...tak proc s tim zacinas?
Mluvim o systemu, kde nemas nic vynucovane zadnymi narizenimi, ani vynucovane nasilim.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 11:28:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha dobre, a pro co to tedy plati? A proc to neplati pro cistou anarchii?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 11:11:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To uz jsme resili mnohokrat, vid...
Jediny system, kde muze byt "po jejich" u 100% lidi, je cista anarchie.
Prvni krucek s "omezovanim" je ancap (a mozna budou i nejake jine systemy, ktere neznam, ktere omezuji jen jednu jedinou vec)
Pak se udela asi milion dalsich krucku a mame stat.
Jelikoz nevim, jak si to predstavujes, nema asi cenu to dal resit, protoze ty nam to neprozradis.
Tak jo, opajej se nadale myslenkou, jak jsi nam to nandal, ze v ancapu je to uplne desne hrozne, protoze se vynucuje jedna vec.
Jako fakt, vyhral jsi, jses nejvetsi borec.
Chces nejakou medaili? Jedu zitra do Prahy, tam nejakou sezenu, jestli chces…
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 11:08:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Njn, jsme zase tam, kde jsme byli uz asi 1000x
Nic, neres to, to fakt nema cenu
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 10:40:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemaji narok na CO?
Btw, predpokladam, ze nam stale nejses ochotny prozradit, jak by sis to idealne predstavoval ty, co...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 09:55:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
zvlastni, vzhledem k tomu, ze se tu casto pise presny opak.
Asi si z tech pismenek vybiras jen to, co se ti hodi, klasika..
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 09:50:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Podle sebe soudim tebe?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 09:27:14 Titulek: Re: Dokolečka dokola… [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, jak rikam, je to naprosty nesmysl.
Kdyz se ucim, rozhodne "netrpim ujmu na hrdosti". Naopak, ucim se proto, ze se ucit CHCI, a proto je to proces pozitivni a uz jen ten proces me naplnuje pozitivnimi myslenkami. Samozrejme, pokud to neni v situaci, kdy me nekdo nuti nasilim se neco ucit, aniz bych se to ja ucit chtel. Tam je to jinak.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 09:23:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak potom je to, jak ty reagujes na nejake situace zcela irelevantni, ze...
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 00:48:05 Titulek: Re: Dokolečka dokola… [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tvl co to je za picovinu? To jako ze kdyz se neco ucim, tak mam ztracet sebeuctu? tvl, ja kdyz se neco naucim, tak naopak svoji sebeuctu zvysuju
Autor: Lojza Čas: 2019-12-12 00:19:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty vlastnis firmu? Nebo jsem s nejake takove jednatel, financni reditel? Prinejhorsim obchodni reditel?
logo Urza.cz
kapky