Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 28)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-05-10 12:43:07
Web: neuveden Mail: schován
"ale ne aby někoho napadlo být vděčný za přešlapy anarchistů"
Jen to ne, protože to by pak znamenalo, že by byla živena touha po nějakém státu :)
***
Protože "Může anarchokapitalismus dopadnout špatně? Nesmí!"
Prostě nesmí, za každou cenu nesmí! MY to nechceme :)
***
https://www.youtube.com/watch?v=6u0y6XVItuM
Autor: li Čas: 2023-05-10 08:53:12
Web: neuveden Mail: schován
"Pokud má "společenství" nebo stát přednost před jednotlivcem, pokud jsou jeho cíle nadřazené cílům jednotlivce nebo na nich nezávislé, pak lze členy společenství považovat jen ty jednotlivce, kteří pracují pro stejné cíle. Nutným důsledkem tohoto postoje je, že člověk je respektován pouze jakožto člen skupiny, to znamená pouze a výhradně tehdy, usiluje-li o stejné cíle. Veškerou svou důstojnost pak odvozuje od tohoto členství, a nikoli od svého člověčenství. Všechny koncepce lidskosti, a potažmo jakékoli formy internacionalismu jsou výhradně plodem individualistického pojetí člověka a v kolektivistickém myšlenkovém systému pro ně není místo." (F. A. Hayek, Cesta do otroctví)
***
Jak by se slučovalo se svobodnou společností "právo na výrobu dětí" a libovolné obchodování s nimi? Notabene, bychom ještě tvrdili, že zároveň nemají právo na lidskou důstojnost??? Mohli bychom to nazývat "svobodnou společností"?
***
Na téma lidské důstojnosti zde vyšlo několik článků:
https://stoky.urza.cz/texty/nesmyslnost-prava-na-dustojnost-1376
https://stoky.urza.cz/texty/maji-lide-mit-pravo-na-dustojnost-2018
Autor: li Čas: 2023-05-08 23:34:45 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Chápu, taky miluju umění obecně a zajímám se o různé věci, protože mě prostě přitahují.
Autor: li Čas: 2023-05-08 23:32:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:D
Autor: li Čas: 2023-05-08 23:11:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když jsme u black metalu, znáte Františka Štorma? :)
Je to hrozně zajímavej člověk, renesanční / geniální, měl období "okultismu", ale po nějaké době pochopil, že určité síly skutečně existují... Pověsil black metal na hřebík :) Mimochodem, též jsem měla období, kdy mě ta kultura fascinovala a svým způsobem mi to stále zůstalo :)
https://www.youtube.com/watch?v=nonm6y0ECIs
Autor: li Čas: 2023-05-08 22:22:45 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Až bude možná konkurence demokracii jako je dneska možná konkurence langošům, bude zde Ankap."
No to nebude :) Bude tady prostě jenom spousta lidí, kteří se chtějí mít dobře a každý preferuje jinou cestu.
Pokud by to byl systém, který se odvíjí čistě od peněz – s absencí morálních hodnot, tak je to cesta do pekel.
"Baphomet" o tom ví jistě své :)
https://www.youtube.com/watch?v=Tbup8fI8ef8
Autor: li Čas: 2023-05-08 07:27:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
PS: i kdybychom se řídili objektivismem, tak ještě vůbec nemůžeme říct, že by ankap na papíře fungoval... :)
Záleželo by to především na podobě NAPu, kterou by si lidé v dané oblasti vytvořili a na morálních kvalitách daného obyvatelstva... a zbývá nám ještě mnoho neznámých.
Autor: li Čas: 2023-05-08 00:22:04
Web: neuveden Mail: schován
Takový malý detail: Praxeologie není ankap!!! :)
Pokud bychom se v ankapu řídili objektivismem, tak budeme na dobré cestě ke spravedlnosti.
Pokud bychom řekli, že vše je subjektivní, pak je zcela zřejmé, že na papíře ankap nefunguje a nemůže fungovat.
Mises by se upřímně zhrozil levičáckých požadavků, byl stoupencem KLASICKÉHO LIBERALISMU, rovněž tak Hayek, Randová a spol.
Autor: li Čas: 2023-05-07 22:42:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hádky mi nepřijdou zajímavé, mám spíš veselou povahu...
To myslím vážně.
Autor: li Čas: 2023-05-07 22:29:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-05-07 21:27:52 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-05-07 21:25:31 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já právě zase píšu, že věda může a nemusí být dogmatická. A pokud je založená na řetězci špatných závěrů, tak je to katastrofa.
Autor: li Čas: 2023-05-07 12:01:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Dogmatismus zabíjí myšlení. Pokud někdo dogmaticky tvrdí něco, co není možné uchopit, tak bláhový.
https://www.scienceworld.cz/neziva-priroda/kratky-dukaz-goedelovy-vety-pro-programatory-6196/

„Přeceněný rozum má společný rys s absolutistickým státem: za jejich panování je zbídačován jedinec.“
(Carl Gustav Jung)
Autor: li Čas: 2023-05-06 13:05:56 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Teologie a hermetismus jsou různé věci.
Autor: li Čas: 2023-05-06 12:53:03 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To jsou různé světy :)
Autor: li Čas: 2023-05-06 12:47:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jenže to jediné Vám umožňuje skutečně MYSLET. Tedy bez předsudků poměřovat.
Autor: li Čas: 2023-05-06 12:44:24 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak zkuste "Egyptská původní gnose", vyšlo 2022, vydalo Lectorium Rozenkrucianum, mám první 2 díly, též za celkem hodně peněz :)
Autor: li Čas: 2023-05-06 12:17:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To nádherné na symbolu je, že NENÍ DODMATICKÝ a pracujeme s ním pomocí INDICIÍ a CITU. V tom je jeho krása, která zapojuje do hry celý mozek :)
Autor: li Čas: 2023-05-06 12:10:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud znáte původní egyptskou gnózi, tak víte, že o ničem takovém jako je "zlý bůh" nemluví :)
Pokud tedy tuto realitu stvořil bůh a my jsme jeho projevem, tak můžeme být jeho součástí – anebo součástí prázdnoty.
***
„Bůh existuje pro toho, kdo v něj věří.“ (Albert Einstein)
Autor: li Čas: 2023-05-06 11:10:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne každý je schopen pracovat se symboly. To je právě úskalí "příliš racionálního mozku" :)
Autor: li Čas: 2023-05-06 11:08:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Knihu znám a chápu. Jung byl geniální v tom, že nebyl dogmatický, ale zvídavý (dogmatismus zabíjí myšlení). Bible je plná symbolů, které byly přejaty z Egypta. Jung se věnoval gnosticismu a hermetismu - a výborně to propojoval se svým oborem.
Autor: li Čas: 2023-05-06 10:12:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
OK, to je věc názoru. Já zase vidím, že Jung dokázal mnohé souvislosti perfektně propojit, byl to svým způsobem génius.
Autor: li Čas: 2023-05-06 08:47:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Jenže pokud je podrobíte psychoatalýze, zjistíte, že jste zase u pudů."
No pokud to bude provádět Freud, tak mi asi řekne toto. Zcela jiný závěr vyvodí Jung.
Autor: li Čas: 2023-05-05 23:34:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To jste hodný :) Tak dobrou noc!
Autor: li Čas: 2023-05-05 23:22:22 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
OK, jestli máme zájem na likvidaci našeho druhu, tak sem s NAPem, ostatní už dopadne :)
Autor: li Čas: 2023-05-05 23:18:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jasně! Ale já mluvím o reálných metafyzických potřebách... ne o "knedlu, vepřu, zelu"... :)
https://www.youtube.com/watch?v=qq_WqYFiLvc&t=273s
Autor: li Čas: 2023-05-05 22:20:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
pz100000, etika by měla vycházet z předpokladu, že jsme lidé, tedy že dokážeme používat rozum, ale zároveň máme srdce a vyšší city - že máme tzv. "sociální mozek" :)
Pokud bychom napsali etiku pro roboty, kteří nemají srdce a empatii, tak budou hledat nejlepší možné řešení, které by etiku splnilo, ale volili by k tomu skrytou agresi a násilí, necítili by žádný problém... Myslím, že by to nutně skončilo likvidací lidského druhu, a za chvíli i likvidací Země jako takové... :)
Autor: li Čas: 2023-05-05 20:51:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Veškeré jednání člověka je zacíleno na uspokojování jeho chtění resp. potřeb."
Jenže člověk má určité "metafyzické potřeby", robot zřejmě nikdy nemůže pochopit o co jde, protože by to musel cítit srdcem :)
Může se naučit tvářit, že chápe, ale nebude za tím žádný reálný prožitek.
Autor: li Čas: 2023-05-05 20:43:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Moc nerozumím otázce :)
Autor: li Čas: 2023-05-05 15:23:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Morálka se neodvozuje od momentálního režimu. Morálka se odvozuje od univerzálních principů. A jsme to pouze my samotní, kdo za své činy ponese zodpovědnost.
Je rozumnější být poslušný danému systému (poslušný robot) – anebo svému svědomí (božskému principu v nás)?
https://youtu.be/dj5e4yYZBjc?t=610
Autor: li Čas: 2023-05-05 14:40:31 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to o vnitřním postoji. Alfa a omega všeho.
Přičemž je celkem lhostejné zda směly ženy volební právo či řídit auto.
Je důležité dobře třídit informace a dokázat oddělit důležité od nedůležitého.
Autor: li Čas: 2023-05-05 14:23:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Super! Tady souhlas, je to dobré rozhodnutí.
Člověk by měl dosáhnout štěstí sám ze sebe, ne na úkor druhých lidí.
To je důvod, proč bychom nikdy neměli dopustit obchodů s dětmi, jednali bychom proti sobě.
logo Urza.cz
kapky