Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 44)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2022-11-11 12:06:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Právě, že se o tom mluví jako o duševní nemoci. Vyšlo o tom mnoho článků.
Szasziáne, líbí se mi, že o věcech přemýšlíte a hledáte pravdu. Každý se na to díváme ze své perspektivy.
Já věřím v duši a v ducha - a věřím v jisté duchovní zákonitosti. Duše psychicky nemocného člověka je podle Junga taková, která je odtržena od celku, proto má jiné vnímání. Tak jako se ve fyzické rovině ztratil člověk lidstvu - právě tak se v duchovní rovině ztratil duchu... Takhle to vnímám já.

V co věříte Vy? To mě zajímá.
Četl jste můj příspěvek? https://stoky.urza.cz/texty/hodnoty-spolecnost-a-stat-2309
Co si o tom myslíte?
Autor: li Čas: 2022-11-11 11:50:12 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tohle je pohled velmi kultivovaného muslima, žijícího na Slovensku. Myslím si, že není žádný fanatik, jen upřímně vysvětluje jak vnímají LGBT.

Pak existují radikálnější podoby muslimů, kteří chtějí hájit svou víru... a těch muslimů je v Evropě OBROVSKÉ MNOŽSTVÍ – a mezi nimi bude jistě dost fanatiků. Zrovna tak, jako je fanatiků mezi LGBT. Vnímám to jako časovanou bombu, kterou tlakují oba radikální tábory extrémistů...

https://www.youtube.com/watch?v=7z4eyDhWjgQ
Autor: li Čas: 2022-11-11 11:32:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2022-11-11 11:29:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Tolerantní"??? :) Nespletl jste si slovo? Nemělo tam spíš být "TOTALITNÍ"??? :)
Autor: li Čas: 2022-11-11 11:25:31 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nedá. Useknete mu jednu hlavu – a narostou hned 3 nové – v touze po odplatě. To je FANATISMUS.
Autor: li Čas: 2022-11-11 11:20:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ono asi bude jedno jak se to bude zrovna jmenovat :(
Pokud budeme pracovat s lidskou podstatou - tedy s člověkem, jak ho známe, tak tyto problémy na jednom území budou vždy.
Je lhostejno na systému a na pojmenování různých myšlenkových proudů...
Evropa je v tomto smyslu doslova "časovaná bomba", kdy jsou tady již v obrovském množství muslimové a LGBT aktivisti. Je tu extrémně velká pravděpodobnost střetu, protože oba tábory jsou hodnotově a myšlenkově zcela protichůdné - a oba jsou dost nekompromisní. Je to jen otázka času... Fanatismus bohužel nejde vymýtit...
Autor: li Čas: 2022-11-11 10:20:56 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A naopak: Když by měl stát měnit legislativu ve prospěch nějaké menšiny, aniž by si to ta většina přála, tak musí počítat s nějakým "protitlakem". V názorových střetech je obrovská energie, která způsobuje občas nějaké "exploze"... to patří k určité zákonitosti a nejde to odstranit...
Autor: li Čas: 2022-11-11 10:12:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Přesně tak!
Autor: li Čas: 2022-11-11 10:05:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V tom případě by ale byly konspirační teorie šířené firmami, které spolu soupeří o moc... zcela jistě by se to transformovalo. Problém by existoval v plné šíři, je přece jedno pod jakou hlavičkou. To nejde vymýtit.
Autor: li Čas: 2022-11-11 09:58:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
On sepsal manifest:
1. hlavní cíl jeho útoku byl premiér, ale nevyšlo to
2. druhým zásadním cílem byli Židé, to též nevyšlo
3. třetím cílem byli LGBT, to realizoval
4. finálním cílem byla sebevražda

V každém případě můžeme hovořit o duševní nemoci.
Autor: li Čas: 2022-11-11 09:43:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V tom případě byl za vraždu zodpovědný jen a pouze ten útočník, který byl duševně nemocný. Ten se zase velmi silně obával LGBT ideologie... Je to takový začarovaný kruh...
Autor: li Čas: 2022-11-11 09:34:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jakých dezinformací? Jakým právem kdo určuje "co je" a "co není" dezinformace? Doufám, že v ankapu nebude "ministerstvo pravdy":)
Vinu za ten čin nese ten konkrétní člověk, který to udělal. Navíc to prý byl ateista, který s církví neměl vůbec nic společného.
Problém u něho tedy byla duševní nemoc + fanatismus + ateismus. Ateisti nevěří ve svobodnou vůli. Co s tím v ankapu?
Autor: li Čas: 2022-11-11 09:11:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Je to úvaha nad volným trhem (v případě ankapu) s "nebezpečným zbožím" jako jsou zbraně, drogy, jedy...
Představuji si podobné situace, jak by se řešily v ankapu.
Jak byste zabránil v ankapu té velmi smutné situaci na Slovensku? Myslela jsem, že se o tom chcete bavit v rámci ankapu. Jestli máte nějaké řešení.
Autor: li Čas: 2022-11-11 09:04:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale dovedete si představit co by způsobil volný trh se zbraněmi, jedy a drogami, který by byl bez problému dostupný takovým dětem?
V tomto ohledu by pak každý právem volal po tvrdých opatřeních a trestech.
Autor: li Čas: 2022-11-11 08:42:45
Web: neuveden Mail: schován
Dějí se různé politováníhodné věci. Na Slovensku momentálně máte tento případ, kterému se i u nás dostává velké pozornosti.

V Čechách například nedávno student zavraždil učitele mačetou. Bylo to šokující! Myslím, že bychom se zrovna tak mohli zabývat ochraně učitelů. Dbát na kontrolu věcí u vchodu do budovy apod. V Americe mají díky dostupnosti zbraní v tomto ohledu ještě mnohem více podobných tragédií. Zaregistrovali jste na Slovensku tenhle případ a proběhla tam nějaká taková kampaň? Toto téma mi přijde též extrémně důležité... zejména, pokud by žáci měli větší dostupnost k drogám... Pak bychom museli volat po velmi přísných kontrolách v budově samotné školy a též bychom museli takové činy velmi tvrdě trestat, abychom zajistili alespoň částečné bezpečí studentů i učitelů.

Žák chtěl původně podle spisu učitele upálit, téhož dne si v internetovém obchodě objednal zapalovač a benzin. Pak plán změnil, předstíral, že jde na procházku, vzal si s sebou 60 centimetrů dlouhou mačetu, nůž a rukavice... Učitele napadl zezadu ve svém kabinetu. Tyto hrůzy se dějí a budou dít – a páchají je nemocní lidé...
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-krimi/726450/jaroslav-19-zabil-ucitele-74-desivy-plan-vrazdy-chtel-ho-upalit-pak-vzal-macetu.html
Autor: li Čas: 2022-11-09 18:15:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano.
Autor: li Čas: 2022-11-09 12:06:55 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je škoda. Doufala jsem, že má slova mají logiku. Pokud ji tam nevidíte, tak s tím nic nenadělám...
Jen hlavně nebuďte nechuten či sprost... nechte si to případně až na čtvrteční ráno, to přežiji :)
Autor: li Čas: 2022-11-09 09:17:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
pz100000, k té otázce: Pointa mého sdělení byla v zamyšlení ohledně toho, v co věříme. Zda věříme v nějaké duchovní principy – anebo ne. Já například v ně věřím. Věřím, že v životě každý hledáme pravdu, krásu, lásku... V "absolutní podobě" ji nikdo z nás nemůže poznat, jen se ji přibližujeme a hledáme ji... Například my dva hledáme teď spolu pravdu v naší diskuzi a porovnáváme spolu naše názory. Oba hledáme krásu, volíme určitá slova a hrajeme si s nimi. Líbí se mi u Vás ta hravost, zvídavost a smysl pro vtip. Nepochybně také oba hledáme lásku v různých podobách - v náklonosti k různým lidem v různých situacích, kterou projevujeme i jejím opakem, pokud s někým nesouzníme...
***
Mé otázky na závěr příspěvku: Co se stane s libovolnou společností, která potlačí spiritualitu a každý jedinec v ní bude uznávat jen svůj egoistický zájem? A co se stane se státem, který prosadí skrze své zákony přímý útok na základní duchovní principy života?
***
Myslím si, že pokud bychom uznávali jen svůj egoistický zájem, tak bychom se postupně stávali nesvobodnými v oblasti ducha. Stát, který by navíc toto prosadil zákonem, ten by byl podle mého soudu z logiky věci totalitní: https://www.youtube.com/watch?v=LAskN8GDzAA&t=1071s
Autor: li Čas: 2022-11-08 08:57:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tolik sladkých snů dnes bylo, převeliký dík! :)
Autor: li Čas: 2022-11-08 00:43:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, přesně tak, spousta práce! :) Je to pro mne klíčové téma. Směr mých myšlenek nastíněn, aby člověk měl chvilku pro rozjímání. Později ráda posvítím baterkou více :) Dobrou noc, uléhám :)
Autor: li Čas: 2022-11-08 00:05:50
Web: neuveden Mail: schován
Každý člověk se ve svém jednání řídí podle své vlastní filosofie. Z důvodu, že je nám podstata naší existence na tomto světě skrytá, tak nutně musí mít každý lidský mozek v sobě centrum pro víru – a nutně jedná s ohledem na danou víru... Když se k libovolné víře v cokoliv (například i v ateismus a materialismus) přidá fanatismus, tak je to cesta do pekel... Problémem je tedy vždy mnohem více FANATISMUS a ZTRÁTA SOUDNOSTI, než samotná víra.
O mozku a víře zde (jde o 11 let starou přednášku, přesto velmi zajímavá celá): https://youtu.be/PpMJkaf117g?t=3218
Velmi v kostce připojuji tři základní víry, na které se pak nabalují další víry a ideologie.

VÍRA V BOHA
Víra v nesmrtelnou duši a víra v existenci Boha (božstva), který je nadřazen lidem. Tato víra má velmi mnoho podob a neustále se proměňuje v čase. V našem prostředí je nám momentálně asi nejvíce známá křesťanská představa (s rozpracovaným systémem hodnot). Lidé ve starších dobách využívali mozek trochu jiným způsobem než dnešní člověk. Skrze symboly, kontemplaci, umění a rituály dokázali metafyzické otázky jinak chápat (tj. mnohem více prožitkově a do hloubky). Dnes tato schopnost hodně slábne na úkor rozvoje racionality a informačního zahlcení, nicméně potřeba spirituality naštěstí stále existuje v různých podobách. Jde o hledání smyslu lidské existence, jde též o systematickou práci se svým egem, ve smyslu jeho kultivace. Takto věřící člověk je přesvědčen o tom, že máme svobodnou vůli a je si vědom toho, že neseme za své jednání zodpovědnost.
Platón a duše: https://youtu.be/oozFfbB9OpQ?t=196
Epiktétos – správné návyky: https://www.youtube.com/watch?v=s7MDCYb_Kiw
Tomáš Akvinský a logické myšlení: https://www.databazeknih.cz/knihy/tomas-a-jeho-sumy-433614

VÍRA V OBJEKTIVNĚ PLATNÝ ZÁKON
Přesvědčení v univerzálně platný duchovní zákon (logicky odvoditelný), který je nezávislý na pozorovateli, přičemž není důležité zda existuje Bůh. Aristoteles, na kterého mimo jiné navazuje i Schopenhauer, Mises a Randová; mluví o teleologii (telos = účel, cíl; jednáme tedy za nějakým účelem) – a z našeho jednání vždy dále něco plyne v materiální i duchovní oblasti = jednání má na všech úrovních příčinu a důsledek. Takto věřící lidé jsou přesvědčeni, že lidská mysl předchází jevům – a že lidé mají svobodnou vůli, která se pohybuje v určitém limitu. Své jednání i emoce proto podrobují pečlivému racionálnímu soudu a i v duchovní oblasti si stanovují cíle. Přemýšlí o etických otázkách z různých úhlů, analyzují a porovnávají. Budhisté takovému zákonu říkají „dharma“. Je to vnitřní zákon, který „musí“ být následován, jestliže má být individuální život v souladu s objektivními zákony a univerzální podstatou bytí. Objektivně platný duchovní zákon uznával např. i A. Einstein nebo J. W. Goethe...
V existenci svobodné vůle věří i F. Koukolík: https://youtu.be/TcDNen5-RdI?t=723
Dhammapadam: https://www.youtube.com/watch?v=qX4ErQyi_bI
Ušlechtilá osmidílná stezka: https://cs.wikipedia.org/wiki/U%C5%A1lechtil%C3%A1_osmid%C3%ADln%C3%A1_stezka
Albert Einstein, kosmické náboženství: https://youtu.be/qq_WqYFiLvc?t=273
Arthur Schopenhauer: https://youtu.be/XWlvq5_7CTc?t=490
Johann Wolfgang Goethe: https://youtu.be/5mUh8E_0ETI?t=761
Filosofie objektivismu Ayn Randové: https://www.youtube.com/watch?v=I-3ugszAe1M

VÍRA V ATEISMUS A RELATIVIZACE VŠECH HODNOT
Víra v to, že neexistuje Bůh, ale zároveň vyjadřuje lhostejnost či pochyby nad platností objektivně platného mravního zákona. Ateisté samozřejmě také dělají dobré skutky (mnohdy jednají lépe než „věřící v nějaké jiné náboženství“), ale sama ideologie ateismu jim v k tomu nedává žádný motiv. Ateisti se řídí spíš nahodilejšími emocemi a vnějšími vlivy. Neposuzují problémy z vyšší perspektivy – a tím pádem jsou mnohem snáze manipulováni momentální propagandou (manipulátoři si je mohou snadno získat přes emoce, které u nich z logiky věci nejsou podrobeny objektivnímu hodnotovému zkoumání). Nezabývají se otázkou metafyziky – a neřeší otázku svobodné vůle. Vzhledem k vyhlídce žití, že „smrtí vše skončí“, mají přirozenou potřebu si ho co možná nejlépe užít, aniž by řešili vnitřní motivace svého jednání. Své vnitřní myšlenky a pohnutky nemají důvod analyzovat a korigovat vzhledem ke svému duchovnímu cíli, zabývají se až skutečnými činy.
Ateismus: https://www.youtube.com/watch?v=04OMfMo5QI0
Hedonismus: https://www.youtube.com/watch?v=MSeBwVP4wmM


************
Pravda poplatná smyslům a racionálnímu myšlení může stačit rozumu, ale nevypovídá o realitě nic komplexního. Proto je tolik důležité zapojení duševního a iracionálního poznání, které se projevuje v mytologiích, náboženstvích a filosofii. Všeobecné duchovní představy jsou nezbytnou součástí duševního života. Jejich částečná absence (nebo dokonce jejich popření) je znakem degenerace. Je až neuvěřitelné, že naše „vyspělá společnost“ tyto různé filosofické náhledy na vnímání světa nepředstavuje dětem od malička ve škole jako základní předmět, o který bychom se měli celý život zajímat. Myslím si, že pokud nebudou znát základní bázi (a podstatu) těchto představ, tak budou ve světě velmi snadno manipulováni a nebudou schopni různé myšlenkové proudy mezi sebou porovnat.

„Nejkrásnější, co můžeme prožívat, je tajemno. To je základní pocit, který stojí u kolébky pravého umění a vědy. Komu to není známo, kdo se už neumí divit, neumí žasnout, ten je tak říkajíc mrtev a jeho oko vyhaslé. Vědomí, že existuje pro nás něco neproniknutelného, projev nejhlubšího rozumu a nejzářivější krásy, které jsou našemu rozumu dostupný jen ve svých nejjednodušších formách. Toto vědomí a cítění vytváří opravdovou zbožnost. V tomto – a jedině v tomto smyslu – patřím k hluboce náboženským lidem. Nedovedu si představit Boha, který odměňuje a trestá předměty svého stvoření. Který dokonce má vůli, podobnou naší vlastní. Také si nemohu a nedovedu představit jedince, který přetrvá svou tělesnou smrt. Takové myšlenky, ať je v sobě živý ze strachu nebo ze směšného egoismu slabé duše. Mně stačí mystérium, že život je věčný...“ (Albert Einstein)


************
Totalita a stát: https://www.youtube.com/watch?v=LAskN8GDzAA&t=1071s

A. Huxley: https://www.youtube.com/watch?v=q0FDwfNE6YE

Koukolík: „Duše“ (sebepoznávání či jáství) je geneticky kódovaná a budujeme si ji celý život.
https://www.youtube.com/watch?v=BD-8byHVLFw
Autor: li Čas: 2022-10-31 21:24:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, gulášek si zítra uvařím.
Autor: li Čas: 2022-10-31 21:24:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Teorie A je mnohem širší, ale raději si pusťte tu moji oblíbenou písničku a zapomeňte na naši dnešní debatu :)
Autor: li Čas: 2022-10-31 18:33:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ale nevylučuje možnost reinkarnace, naopak.
Autor: li Čas: 2022-10-31 17:51:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já tyto možnosti vidím jako rovnocenné.
Autor: li Čas: 2022-10-31 17:32:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A. Živý člověk je hmota s živým vědomím - a je to vzájemně propojeno. Toto samozřejmě můžete nazvat duší nebo vůlí k životu. (není to metafora)
B. Toto je představa části filosofů a určitých náboženství.
Autor: li Čas: 2022-10-31 16:59:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Dokážete tedy vnímat můj vnitřní svět? Nebo vnitřní svět mé zemřelé babičky? :)
Autor: li Čas: 2022-10-31 16:52:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud máte potřebu dýchat, pít, jíst a cítíte určité pudy, tak jste živý.
Pokud navíc máte lidskou formu, tak jste živý člověk.
Pokud jste člověk, tak máte vnitřní svět, vnímání na individuální úrovni.
Jestliže toto máte, můžete si to nazvat duší, ale klidně také vůlí k životu.
Autor: li Čas: 2022-10-31 16:22:03 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Máte potřebu pít, jíst? Cítíte nějaké pudy v individuální oblasti?
Autor: li Čas: 2022-10-31 16:08:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Duše je bílé kolečko, které má okolo modré ohraničení. Je to niterné a mlhavé..."
Takto nějak bych to měla definovat??? :D To snad ne, to je padlé na hlavu.
Přečtěte si o tom raději miliony knih, které byly napsány.
Zkuste to procítit v nejrůznějších uměleckých dílech.
Zkuste s ní komunikovat v kontemplaci...
Autor: li Čas: 2022-10-31 16:01:52 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vždyť já též. Není to obrazná duše, je to realita, o které si můžeme zazpívat, můžeme si o ni přečíst, můžeme ji zobrazit...
Autor: li Čas: 2022-10-31 15:49:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Podle některých filosofů ano. Podle jiných ne. Máte na to "za prvé" nějaký patent???
logo Urza.cz
kapky