Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 45)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2022-10-31 15:42:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nevím co myslíte Vy "doslovnou duší", mé úvahy jsou obecnější, které jsou možné vyjádřit i v písni nebo jiném uměleckém díle... :)
Autor: li Čas: 2022-10-31 15:39:57 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zkuste to trochu nastudovat, jinak se není o čem bavit... On asi co psycholog a psychiatr, to různý názor :)
Autor: li Čas: 2022-10-31 15:06:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zkusím to ještě jinak, toto je má oblíbená píseň, když potřebuju vypnout:
https://www.youtube.com/watch?v=bhe4U2HdNts
Je to též o duši :)
Autor: li Čas: 2022-10-31 13:50:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Psychologie a psychiatrie se zabývá člověkem a jeho duševním světem. Psyché znamená duše, duševno, duch...
Člověk je tělo a duch (duše).
Kdysi jsem chodila kreslit mrtvé lidi do pitevny. Hodiny jsem pozorovala mrtvá těla bez duše (ducha).
Autor: li Čas: 2022-10-31 13:11:50 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, já mluvila o tom, že "pojem duše" je znám od nepaměti.
A ten pojem je velmi široký!
I filosofové, kteří pojem duše v klasickém smyslu slova popírají, tak operují s duchovním světem i individualizovaným "duchem"...
Docela hezká přednáška třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=MTbaok-MSBw
Autor: li Čas: 2022-10-31 10:49:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslíte si, že psychologie a psychiatrie nepracuje s duševním světem??? S čím tedy???
Je přece jedno jedno zda je to "něco odděleného od hmoty" či je to "projev hmoty" - o tom se vedou spory.
Nicméně víme, že duševní a duchovní svět existuje.
Autor: li Čas: 2022-10-31 08:40:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Psychologie a psychiatrie naopak existenci duše popírají , protože považují člověka za hmotné tělo."
Co je to za blbost??? :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Psychologie
Autor: li Čas: 2022-10-30 21:25:59 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2022-10-30 19:58:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já mám pocit, že se tím vytvoří extrémně nepředvídatelné prostředí, kdy bude soud rozhodovat na základě momentálního rozpoložení... a na základě individuální "vůle"... Bude tam jistě dost prostoru pro korupci a to se mi vůbec nelíbí. Demonstrace "Proti nenávisti" na Václaváku volala po represivním státu, po zpřísňování trestů pro oponenty k LGBT ideologii... to vše je už připravené, jen se čekalo na vhodnou příležitost, aby přitlačili na pilu - ostatně do roku 2026 to má být splněné... děsivé...
https://stoky.urza.cz/texty/vstricnost-k-lgbti-jako-cesta-ke-svobodnejsi-spolecnosti-2211

Trochu z toho mám husí kůži...
Autor: li Čas: 2022-10-25 13:28:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, byl by to podvod, protože užívám něco, co mi nepatří, co jsem si nekoupil, na co nemám právo...
Pokud bych si dala na web nějaká loga stažená z netu a napíšu k tomu, že tvořím taková loga, tak je to také podvod...
O tom je právě autorské právo :)
Autor: li Čas: 2022-10-25 12:54:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A zároveň: Představte si, že napíšete nějaký román (na kterém dnem i nocí dřete mnoho let) - a za rok ten samý román napíše Franta Novák z Nové Paky a nějaká další agentura podle toho natočí film :)
Autor: li Čas: 2022-10-25 11:14:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A já též řeknu příklad - takový vtip: Představte si, že by každý mohl užívat nějaké logo, které někomu jinému patří - a tvářil by se, že je to jeho logo - a že patří jemu :)
Autor: li Čas: 2022-10-25 07:49:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud by ankapáci neuznávali duševní vlastnictví (autorství), tak je to až absurdní, extrémně barbarské :)
Autor: li Čas: 2022-10-25 07:44:38 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pojem duše je přece znám od nepaměti. Ve starém Egyptě (ekvivalentem ducha a duše byl pojem "ach" a "ba"), představy o duši velmi dobře rozpracoval Platón... Ale celá filosofie v průběhu věků s tím termínem operuje... a ve výtvarném umění se též umělci duší stále zabývali (zabývají). :)
Jungovu Červenou knihu samozřejmě mám, Jung je můj oblíbený, je to velká inspirace :)
Autor: li Čas: 2022-10-22 13:02:38 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Ak okopirujes niecie dielo a vydas ho za svoje, tak sa jedna o klasicky podvod."

Ano, proto je zcela jistě nutné určit hranice... 8 sekund je něco jiného než téměř celá písnička, ne???
Autor: li Čas: 2022-10-22 12:59:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, důležité je vymezit dobře hranice. Jinak je to dost peklo! Pokud vydáte svoji první knihu, ale 10 let předtím neděláte nic jiného, než že na tom dřete (na úkor jiných potěšení, na úkor rodiny, dovolených, přátel...), tak máte ke svému dílu autorská práva. Pokud si to přečte nějaká agentura, která vycítí obrovský potenciál - a rozhodne se podle toho natočit film, tak by bylo morální domluvit se na odměně pro autora. Ne??? Na námět pro film si můžete vybrat jinou knihu, kde je autor už nějakou dobu mrtvý... tam se s ním dělit o zisk nemusíte, nicméně bylo by fajn uvést jakou knihou je to inspirováno... nebo ne???
Autor: li Čas: 2022-10-21 17:29:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale chápete, že když na něčem autor dělá řadu let (jako např. Rowlingová), podaří se jí vytvořit nějaké "životní dílo", tak nikdo přece nemá právo jí to jentak "opajcovat" a přiživit se na tom, ne? Pokud by nebyla chráněna autorským právem, tak už ani možná nevíme kdo to dílo vytvořil, bylo by všude a ona by získala malý zlomeček své odměny... tím pádem by nemohla dál svobodně tvořit a obohacovat svět svým uměním...
Autor: li Čas: 2022-10-21 16:35:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jakou motivaci by měl autor tvořit, pokud by jeho dílo (na kterém by třeba intenzivně duševně pracoval 10 let) mohlo být následně ukradeno a někdo jiný by se na té práci obohatil??? Vždyť by to bylo vůči němu nespravedlivé... ne???
Autor: li Čas: 2022-10-21 16:08:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je strašidelné! Tím pádem by asi zanikla kultura... nikdo by to zadarmo nemohl dělat.
Autor: li Čas: 2022-10-21 15:52:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když např. vytvořím ilustrace do nějaké knihy, domluvím si honorář, kde je stanovena licence užití 5 let. Poté, kdyby někdo chtěl knihu znova vytisknout se stejnými ilustracemi, tak mám nárok na další peníze, podle dohody (= autorská práva). Mezitím se někdo rozhodne, že si vezme ilustrace z té knížky a bude prodávat nějaké předměty s tím motivem jak se mu zamane... ??? To je OK? Mé právo k dílu neexistuje? A nakladatele (uživatele licence) by tím také nikdo nepoškodil???
Autor: li Čas: 2022-10-21 15:33:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale chodí sem i minarchisti, ne? Ten příspěvek nahoře připomíná spíš komunismus, čili Piráty.
Autor: li Čas: 2022-10-21 15:31:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jaký mechanismus? :)
Autor: li Čas: 2022-10-21 14:55:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já se živím uměním na plný úvazek. Pokud by mi moji práci někdo ukradl, tak pravděpodobně zemřu hlady :)
Autor: li Čas: 2022-10-21 14:12:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Duševní vlastnictví je pro mě odporné a zcela nepřijatelné."
To nemyslíte vážně! - že ne??? štípu se do ruky, do nohy, snad se mi to zdá :)

"Je to způsob, jak omezovat druhé a nutit je k něčemu bez existence jakéhokoli vzájemného závazku."
Proč si myslíte, že např. umění může vznikat??? Pokud by umělec nepotřeboval platit složenky, nemusel by jíst, topit, šatit se apod.

Jsou mi odporné statní dotace, nikoliv poctivá práce!
Autor: li Čas: 2022-10-21 13:52:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nic se nemá přehánět, někdy se to samozřejmě vyhrocuje do extrému! Ale duševní práce je srovnatelná s tou fyzickou - jak už to tak v životě se vším bývá :) Odmítám názor, že za fyzickou práci by měl být člověk odměňován – a duševní práci ať si kdokoliv "přivlastní" a zkasíruje to... to mi přijde zvrhlé... :)
Autor: li Čas: 2022-10-21 13:06:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:)
Autor: li Čas: 2022-10-21 12:30:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže jsme na jedné lodi - myslím i se Szasziánem, takže se není třeba hádat! Jste mi sympatický oba, nemám ráda předsudky :)
Autor: li Čas: 2022-10-21 12:14:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Připojená jsem :)
Fandím minarchii, myslím si, že ankap by mohl fungovat jen v případě, že by člověk byl na "vyšší úrovni" vědomí, což zatím podle všeho není :)
(viz Mises, Lidské jednání)
Autor: li Čas: 2022-10-21 11:55:56 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ještě k tomu autorskému právu: tam je myslím stanoveno 70 let od smrti autora (pokud jde o autorství) a 20 let (pokud jde o patent)...
To je myslím celkem férová doba, ne? Pohádky 1000 a 1 noc už jsou pár let uleželé, takže pohoda :)
Každý poctivý autor dává do své tvorby tisíce hodin zkušeností, tvrdé práce, píle, koncentrace... Přijde mi férové, aby bylo jeho dílo pak nějakou dobu chráněné, ne? :) Tvorba přece není něco jako "pásová výroba", je to něco "unikátního", čemu často dotyčný zasvětil celý život (na úkor jiných věcí a potěšení)...
Autor: li Čas: 2022-10-21 11:31:55 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Připojuji se!
Celá společnost si musí delegovat soudce, kteří pak mají pravomoc rozhodovat podle určitých (velmi předvídatelných) pravidel.
Otázka je jak by mohlo být právo předvídatelné, když by soudci rozhodovali podle různých hodnot a morálek... to nedává smysl.
Autor: li Čas: 2022-10-21 10:46:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pustím si to odpoledne, až budu mít klid :)
Teď koukám, že to je rozhovor s Rybkou - znám ho osobně - cca před 20 lety jsme byli na jednom bytovém večírku, pamatuji si ho :)
Autor: li Čas: 2022-10-21 10:26:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Poslechnu si! Díky :)
Jen pro jistotu: Něco jiného je jistá "rigidita" a něco jiného je "sprostá krádež".
logo Urza.cz
kapky