Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 69)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2021-10-08 07:53:43
Web: neuveden Mail: schován
Také mě děsí tato věta: "Některé strany vzbuzují obavy, že program nesplní, to je ta nejlepší varianta a o těch má smysl uvažovat."
Například Piráti prostě nesplní program, který si všelijak protiřečí - takže není splnitelný... Ale v žádném případě bych jim to nehodila...
Autor: li Čas: 2021-10-06 23:08:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S tím otroctvím jděte do .... To je takový nesmysl, že to už ani vtipné není. Jestli si opravdu myslíte, že by toto mohlo v dnešním světě fungovat, tak jste blázen, nic víc!
Autor: li Čas: 2021-10-05 19:16:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Právě, že lidé dělají velmi často nákupní rozhodnutí i podle "firemní filozofie"... když je to hnus, tak tam nenakoupí.
Jinak dětská práce je úplně jiné téma :) Když jsem byla malá, hrozně jsem toužila už mít možnost také pracovat za mzdu a mít o to větší svobodu! Nedostávala jsem totiž žádné kapesné a cítila jsem se tak trochu jako otrok svých rodičů :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 17:42:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V dnešní době si to nějak nedovedu představit :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 17:38:38 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tou "levnější pracovní sílou po započtení všech nákladů" si právě nejsem moc jistá.
Běžným lidem by to velmi pravděpodobně přišlo divné - firma s otroky - zejména pokud by otroci vykazovali známky toho, že jsou v "zoufalé situaci", tedy, že jsou v pasti...
U takové firmy bych si nic nekoupila.
Autor: li Čas: 2021-10-05 17:30:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud někomu bude vyhovovat situace, že bude žít v podřízeném - otrockém stavu, tak bych mu to asi nerozmlouvala. Nějakou "úchylku" má asi každý, někdo větší, někdo menší... takže jo! :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 17:18:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale k čemu by tohle všechno bylo??? A pokud by se o praktikách takové firmy dozvěděli běžní lidé, tak by si pravděpodobně u nich nikdo nic nekoupil... A jaký poměr otroků a dozorců asi tak byl :) Je to celkem hodně bizarní představa - celé :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:50:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já (být tím otrokem) bych v tomto případě měla jen jednu motivaci - zabít otrokáře (anebo utéct). Nic jiného by mi v hlavě neběželo.
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:42:57 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže to vlastně vůbec nemusíme řešit, jsem pro, jsou to stejně směšný diskuze :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:41:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslíte tuhle motivaci?
"Já nemluvil o zaměstnancích, ale otrocích. Někoho, koho můžete držet na cele v odvykačce, mučit, fyzicky trestat, nebo naopak třeba motivovat tím, že za dobrou práci mu propůjčíte televizi, zlepšíte bydlení či dovolíte vídat se s jinou otrokyní, za dlouhá léta dobré práci mu povolíte i pohlavní styk nebo možnost mít děti. Toto vše je V SOULADU s NAPem a svobodnou společností."

No to je ideální podhoubí pro podporu kreativity - vskutku :) Takovej člověk se bude nejspíš jen klepat a myslet na to, až si večer "užije" s další otrokyní, jestli se toho večera dožije... :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:32:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Otroctví a kreativita se příliš neslučuje. Jak jste psal, že by mohl být otrokem např. člověk závislý na drogách... :) Mnohem lepší investicí by byl robot.
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:27:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Protože roboti nebudou v nebližší době příliš kreativní. To je zatím klíčová věc, kterou nenahradí.
Autor: li Čas: 2021-10-05 16:23:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lidi nepřestanou pracovat, jen se hodně změní trh práce. O tzv. otroky by určitě zájem nebyl, protože stroje budou v tomto smyslu efektivnější.
Autor: li Čas: 2021-10-05 15:39:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tím se myslí roboti, kteří vezmou práci lidem. To je aktuální téma.
Autor: li Čas: 2021-10-05 15:26:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je přece nesmysl! O robotizaci už mluví i paní Maláčová - a že to není zrovna pokrokářka :) ... A superpočítač, co na nás bude myslet a jednat je zatím naprosto sci-fi! :)
Autor: li Čas: 2021-10-05 13:10:10 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Proč ne? Vždyť robotizace je otázka velmi blízké budoucnosti.
Autor: li Čas: 2021-10-04 19:00:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
On ankap tu dříve než roboti asi nebude, i když by to bylo hezké :)
Autor: li Čas: 2021-10-04 18:34:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To už je holý nesmysl... To by bylo mnohem výhodnější koupit pár robotů, ne? :)
Autor: li Čas: 2021-10-04 16:36:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, dům jsem ještě nestavěla. :)
Autor: li Čas: 2021-10-04 14:07:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud nebude tak zoufale regulovaný trh práce, tak bude mnohem větší možnost spolupráce mezi jednotlivci. Tím jsem si jistá.
Autor: li Čas: 2021-10-04 14:03:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Na trhu může být nějaká mega velká společnost, která hraje na zisk tím, že vyrábí obrovské množství co nejlevněji. Ale může tam být hodně malých živnostníků, kteří konkurují velkým firmám jednoduchou věcí: dokáží individualizovat zakázku, za kterou si lidi rádi připlatí. Myslím, že právě v dnešní době mají tito lidé boom. (Počítám se mezi ně.) Motiv je v první řadě to, že dělám práci, která mi dává smysl a těší mě... až v druhém plánu je to zisk.
2. Nedovedu si představit nikoho, kdo by stál o zaměstnance "závislého" na drogách nebo hrách... Racionálně uvažující člověk by se jim vyhnul obloukem a hledal by si někoho se skutečným zájmem o práci, ne trosku...
3. Věřím ve společný zájem. Na pustém ostrově je celkem jasný... = spojit síly a přežít. Ale jinak v každé společnosti občas dochází "k narušení něčích majetkových práv", to máte samozřejmě pravdu. Velmi špatně je na tom například demokracie.
Autor: li Čas: 2021-10-04 13:31:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mám tři otázky:
1. Zákony rakouské ekonomie nejsou maximalizace zisku, ale užitku - to může být sakra rozdíl! :) je Vaší nejvyšší prioritou zisk - nebo životní spokojenost?
2. Hrozně by mě zajímalo jak by šlo pracovně "zneužívat závislých na hazardu" - a ještě více mě zajímá jak by šlo pracovně zneužívat lidí "na drogách" :) ... Stál byste o takové zaměstnance / otroky? :)
3. Proč by na pustém ostrově mělo platit, že lidé budou "absolutně poctiví a nenásilní"? Zřejmě budou mít především společný zájem, tj: "držet za jeden provaz v rámci přežití"... násilní budou v případech lovu, kdy bude potřeba ulovit zvíře a najíst se...
Autor: li Čas: 2021-10-04 08:46:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hádám, že jste míval hezké kapesné i dětství :) Víte o tom, že rodič nemá povinnost dávat dítěti kapesné?
Co je větší hrůza: to, že v dětství pracujeme, ale jsme svobodnější? nebo to, že pracovat nemůžeme -a jsme tím pádem nutně kompletně závislí na rodičích?
Autor: li Čas: 2021-10-04 08:31:31 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S tou prací za mzdu - já bohužel pocházela z rodiny, kdy mi rodiče nedávali kapesné vůbec. Řekli mi - když budeš něco potřebovat - tak nás poprosíš a my to zvážíme. Katastrofa... a nedalo se s tím nic dělat... Pamatuju si, že zejména později to pro mne bylo čiré zoufalství, říkat o vše rodičům - a jen málo co mi bylo dopřáno. Kolem patnácti mi bohužel rodiče zakazovali i brigádu - chtěli mne ovládat skrz finance... V dospělosti jsem se hodně přimkla k práci, protože skrz práci mám prostředky na to být svobodná...
Autor: li Čas: 2021-10-04 07:39:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Kdyby byla možnost nějaké školy pro mé děti, kde by částečně mohly i "pracovat" za mzdu, tak bych se tomu nebránila :) Je to mnohem lepší, než trávit tolik času "v lavici". Věřím tomu, že pro děti by bylo velmi zajímavé mít možnost v poměrně malém věku disponovat se "zaslouženými penězi". Není nic horšího než závislost. Velmi dobře si pamatuji, že mě to hrozně štvalo, když jsem byla dítě. Závislost je snad úplně nejhorší věc co nás v životě může potkat....

Jinak s veganstvím - je to hrozně hezký, když to někdo dokáže - a funguje i bez masa, ale je fakt, že to asi není pro každého. Jednu dobu jsem to zkoušela, ale měla jsem pak nějakou dobu opravdu zdravotní problémy... Od té doby jím zase pravidelně ryby, jiné maso jen zřídka... ale ryby (jód) potřebuju.... Bude to individuální...
Autor: li Čas: 2021-10-03 20:06:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V případě TSS je už poměrně velká šance, že to "do koše" nepřijde! :) Pevně věřím a doufám, že budou zajímavým překvapením letošních voleb...
Autor: li Čas: 2021-10-03 19:41:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No po pravdě - z mého pohledu jsou LGBT prostě trochu "divný" - ale může mi to být jedno, můžu je brát bez předsudků = určitě to mohou být velmi zajímaví lidé, které můžu mít upřímně ráda - o tom vůbec nediskutuju .... já zase budu připadat divná jim, tak to prostě v lidské nátuře je a nedá se s tím nic moc dělat :)
Dokud na mne neútočí, nemám nejmenší důvod (ani zájem) vytvářet konflikt... Pokud chtějí abych jim přispívala na jejich aktivity, které jdou proti mým hodnotám - tak vzniká zásadní problém...
Co se týče financování sportu, olympiády... byla bych též ráda, kdybych se nemusela podílet - vůbec mě to nezajímá...
Pak je tu kultura - mám velmi ráda určitý druh umění i design, za který bych si byla ochotna zcela jistě hodně připlatit.... Naopak mě občas přijde, že se v posledních cca 15 ti letech začalo v této oblasti nezřízeně plýtvat veřejnými penězi a financují se naprosto příšerné výstavy i knížky... tuhle oblast sleduji a zajímá mě.... také to vidím velmi kriticky.
Autor: li Čas: 2021-10-03 19:33:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, s tím souhlasím!
Autor: li Čas: 2021-10-01 12:23:55 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jsem určitě velký podivín! :) Když jsem kamarádkám řekla, že se cítím být anarchokapitalistka, tak se mi vysmály a vůbec to nepochopily... :) ale já to moc neřeším, je mi to celkem jedno, mám ráda podivíny :)
Autor: li Čas: 2021-10-01 11:09:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mám velmi ráda rozmanitost! Přijde mi hezké, když má například někdo nějakou zálibu, pro kterou žije (a do které například dává i hodně peněz) - i když působí svým způsobem jako podivín, je mi to sympatické... Rozmanitost a určitá nenormálnost je většině případech obohacující a žádaná! Ale platí to až do chvíle, kdy by mi z účtu mizely mé peníze... a všude kolem bych viděla reklamu na ten - mou optikou "bizarní koníček"... Najednou by mi to roztomilé nepřišlo. Jinak se považuji za člověka, který nemá předsudky.
Autor: li Čas: 2021-10-01 10:07:59 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Stoprocentní souhlas.
Autor: li Čas: 2021-10-01 09:45:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, není to černobílé téma :) Asi neznám v mém okolí nikoho, kdo by chtěl nějakým způsobem zasahovat LGBT lidem do jejich života, soukromí... Začínají se ozývat většinou v případech, kdy se jim nelíbí, že se musí podílet na financování jejich festivalu, jejich neziskovek a propagací tématu LGBT ve škole - pokud s tím oni sami vnitřně nesouzní....
logo Urza.cz
kapky