Komentář 58201
» odpovědět «
Autor: Szaszián
Čas: 2020-06-24 23:33:58
Titulek: Urzova definice státu
Web: neuveden
Mail: neuveden
1) Představme si médium vlastněné soukromníkem, které si na sebe ale nemusí vydělat; všichni mu musí povinně platit bez ohledu na to, zda přináší cokoliv hodnotného… a to je vlastně médium veřejnoprávní
- Takže hned na začátek popření rozdílu mezi soukromým a společenským vlastnictvím, na jehož nestejnost kritika státu běžně upozorňuje – například "tragédie obecní pastviny".
2) to je vlastně médium veřejnoprávní (jeho vlastníkem je ten největší a nejnebezpečnější monopol – tedy stát – který skrze něj samozřejmě prosazuje své zájmy jako každý jiný vlastník).
- Nepřipadá vám zvláštní, že Urza (zrovna Urza!) po všech těch letech nemá žádnou definici státu (zrovna státu!)? Přitom po všech požaduje definice všeho, sám ale definici svého ústředního pojmu nemá. "Monopol na násilí", což někdy říká jako definici státu, je blbost. To by byl státem i ankap. Urza nazývá náš společenský systém "stát" a svou vysněnou společnost "ankap", ale nikdy nepřišel s kloudnou definicí, která by ten rozdíl – pro něj zásadní – pojmenovala či postihovala.
Což není až tak závadné. Definice nemají takovou důležitost, jakou jim přikládá Urza a obecně anarchokapitalisté. Svět zakoušíme, a tudíž zakoušíme i rozdíly mezi věcmi. Ze skutečnosti zakoušení ale neplyne, že zakoušený rozdíl umíme vyslovit (= definovat). Teď čtete text, tzn. zakoušíte slova. Kdo z vás ale dokáže definovat rozdíl mezi zájmeny a podstatnými jmény? Nebo mezi předložkami a spojkami? Nebo mezi hlavními větami a vedlejšími větami? Zakoušíme jakýsi rozdíl mezi tím; z toho ale neplyne, že to dokážeme definovat, a pro porozumění textu to ani není nutné.
Takže není třeba mít všechno definované. Rozdíly mezi věcmi zakoušíme a pak stačí říct "Tohle je důležitý rozdíl mezi věcmi A a S"; není nezbytné mít A a S definované. Ale že zrovna Urza nemá definovaný zrovna stát, je skandální.
- Takže hned na začátek popření rozdílu mezi soukromým a společenským vlastnictvím, na jehož nestejnost kritika státu běžně upozorňuje – například "tragédie obecní pastviny".
2) to je vlastně médium veřejnoprávní (jeho vlastníkem je ten největší a nejnebezpečnější monopol – tedy stát – který skrze něj samozřejmě prosazuje své zájmy jako každý jiný vlastník).
- Nepřipadá vám zvláštní, že Urza (zrovna Urza!) po všech těch letech nemá žádnou definici státu (zrovna státu!)? Přitom po všech požaduje definice všeho, sám ale definici svého ústředního pojmu nemá. "Monopol na násilí", což někdy říká jako definici státu, je blbost. To by byl státem i ankap. Urza nazývá náš společenský systém "stát" a svou vysněnou společnost "ankap", ale nikdy nepřišel s kloudnou definicí, která by ten rozdíl – pro něj zásadní – pojmenovala či postihovala.
Což není až tak závadné. Definice nemají takovou důležitost, jakou jim přikládá Urza a obecně anarchokapitalisté. Svět zakoušíme, a tudíž zakoušíme i rozdíly mezi věcmi. Ze skutečnosti zakoušení ale neplyne, že zakoušený rozdíl umíme vyslovit (= definovat). Teď čtete text, tzn. zakoušíte slova. Kdo z vás ale dokáže definovat rozdíl mezi zájmeny a podstatnými jmény? Nebo mezi předložkami a spojkami? Nebo mezi hlavními větami a vedlejšími větami? Zakoušíme jakýsi rozdíl mezi tím; z toho ale neplyne, že to dokážeme definovat, a pro porozumění textu to ani není nutné.
Takže není třeba mít všechno definované. Rozdíly mezi věcmi zakoušíme a pak stačí říct "Tohle je důležitý rozdíl mezi věcmi A a S"; není nezbytné mít A a S definované. Ale že zrovna Urza nemá definovaný zrovna stát, je skandální.