Komentář 46869
» odpovědět «
Autor: Szaszián
Čas: 2019-12-17 00:33:36
Titulek: Komentář
Web: neuveden
Mail: neuveden
1) Málokterý studující má čas v tunách nepodstatných informací…
- Proboha, jaké tuny informací? VŠECHNO, co se vyučuje na gymnáziu, se naučí průměrný dvacátník za měsíc, když chce, a to při zaměstnání.
2) vzdělání, které pomáhá vytvořit si objektivní představu o světě
- Asi jste myslel "pravdivou představu o světě". Nebo je to důmyslně skrytý doklad, jak špatné je státní školství?
3) uplatnit ji ve prospěch kvality svého života, třeba znalostí základů psychologie dojít ke kvalitnímu partnerskému vztahu.
- Proboha…
4) Kontrast mezi relativní a reálnou vzdělaností je tak jedním z nejzásadnějších problémů moderního školství
- Ne. Školství má dva základní problémy: 1. Jako zdravotnictví je jen způsob, jak se distribuuje medicína, tak školství je jen způsob distribuce vzdělanosti, čili řekněme poznání nebo porozumění. A první základní problém je, že v naší společnosti je jen velmi málo lidí produkujících porozumění, a ještě méně z nich je za to placeno. A rozhodně to nejsou učitelé. 2. Druhý základní problém je, že se nerozlišují dvě funkce škol: vzdělávací a funkce sociální kontroly. V důsledku toho máme střední školy, které – obzvláště gymnázia – nemají žádný smysl jako vzdělávací instituce. Jediný smysl gymnázií je poskytovat extrémně předražený babysitting pro adolescenty.
- Proboha, jaké tuny informací? VŠECHNO, co se vyučuje na gymnáziu, se naučí průměrný dvacátník za měsíc, když chce, a to při zaměstnání.
2) vzdělání, které pomáhá vytvořit si objektivní představu o světě
- Asi jste myslel "pravdivou představu o světě". Nebo je to důmyslně skrytý doklad, jak špatné je státní školství?
3) uplatnit ji ve prospěch kvality svého života, třeba znalostí základů psychologie dojít ke kvalitnímu partnerskému vztahu.
- Proboha…
4) Kontrast mezi relativní a reálnou vzdělaností je tak jedním z nejzásadnějších problémů moderního školství
- Ne. Školství má dva základní problémy: 1. Jako zdravotnictví je jen způsob, jak se distribuuje medicína, tak školství je jen způsob distribuce vzdělanosti, čili řekněme poznání nebo porozumění. A první základní problém je, že v naší společnosti je jen velmi málo lidí produkujících porozumění, a ještě méně z nich je za to placeno. A rozhodně to nejsou učitelé. 2. Druhý základní problém je, že se nerozlišují dvě funkce škol: vzdělávací a funkce sociální kontroly. V důsledku toho máme střední školy, které – obzvláště gymnázia – nemají žádný smysl jako vzdělávací instituce. Jediný smysl gymnázií je poskytovat extrémně předražený babysitting pro adolescenty.