Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Rakusak (strana 53)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Mam zkusenosti s celou stredni evropou... V cechach je situace ohledne soukromych skol lepsi a svobodnejsi. Tedy v tom, co si mohou dovolit prizpusobit dle sebe. Ja nevzdelavam dite doma, mam deti v soukrome skole.
Web: neuveden Mail: schován
OMFG UZ NEEEE

Neni to teorie, je to normalni cenotvorba, ktera je popsana i na webu te tve CNB.

Mnozstvi penez v obehu samozrejme ovlivnuje vyska uroku. Kdyz je urok nizsi, pujcuje se daleko vice nez kdyz je urok vyssi. Hypoteka jsou nove vytvorene penize, ktere se dostanou do ekonomiky!
Web: neuveden Mail: schován
Tak treba v nemecku nenajde.

Proc ma byt vubec dite vubec nekym prezkusovane? Co je komu do toho?

Kdyz vzdelavam dite doma, proc mam z dani prispivat na statni skolstvi?

Ne, cely stavajici system je zrudny a zly.
Web: neuveden Mail: schován
Domaci vyuku musi v CR povolit reditel nejake skoly. Obcas je problem jej najit. Ale i tak musite dite ucit to, co vam reknou, a musite chodit na prezkouseni, rodice museji mit nejake formalni vzdelani, atd. V Nemecku take treba domaci vyuka neni vubec. Takze problem je to i pro klidne bohate lidi.
Web: neuveden Mail: schován
Je jedno, zda je clovek extrovert ci introvert. Povinna statem vymahana dochazka je zlo, nerespekt a nesvoboda. To prece musis pochopit i ty, elito.
Web: neuveden Mail: schován
Je prece jedno, zda je clovek introvert ci extrovert. Povinna skolni dochazka proti vuli ditete je proste zlo, jelikoz nerespektuje jeho svobodu! Ja jsem extrovert a bavi mne poznavat nove lidi. Bylo pro mne ubijejici kazdy den sedet se stejnymi lidmi v jednom malem vydychanem prostoru. Vztahy v kolektivu byly dobre, byla dobra parta v kazde skole, kde jsem mel tu cest sedet, jezdilo se chlastat vsude mozne, chodilo se do hospody, ale staticky kolektiv mne proste moc nebavil.
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-19 11:23:12
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to naprosta debilita jdouci proti svobode a vuli kazdeho ditete a jeho rodice. Ceske skolstvi je nalestena predrazena bida plna vyhorelych stoletych ucitelek pobirajicich penize podle statni tabulky.
Web: neuveden Mail: schován
Ach jo, neni ti pomoci. Posledni pokus norberte...

Precti si neco o penezotvorbe ve frakcnim statnim bankovnictvi. CNB emituje nove penize formou uveru v soukromych bankach. Kdyz je urokova sazba vyssi, lide jsou motivovani mene si pujcovat. Kdyz je urokova sazba nizsi, lide jsou vice motivovani si pujcovat. Kdyz je urokova sazba dlouhodobe nizsi, mas hypo za 2% p.a., levne ostatni uvery, penize se tisknou jedna dve - mnozstvi penez v obehu roste. Kdyz mas hypo 6% a ostatni uvery drazsi, penize se netisknou, mnozstvi penez v obehu stagnuje ci klesa. Chapes?

Mnozstvi penez v obehu souvisi s koupeschopnosti penez - proste kolik rohliku si koupis za jednu marku. Kdyz bude marek malo, budou mit velkou vzacnost, koupis si hodne rohliku (stejne jako zlato, platina, atd.). Kdyz bude marek hodne a hodne a hodne moc (zimbabwe dollar), nebude to mit zadnou vzacnost, takze si za to nekoupis treba ani ten rohlik. Uz rozumime?
Web: neuveden Mail: schován
CNB generuje inflaci urokovymi sazbami, mnozstvim penez v obehu, znehodnocenim meny intervencemi, atd.

Proste jednoduse: mas v obehu x miliard, jedna koruna ma hodnotu jednoho rohliku, najednou je v obehu jen tak o 0,5 x miliard vice korun, kolik asi bude stat rohlik? vice nebo mene? Proste tisknutim penez hodnota nevznika.
Web: neuveden Mail: schován
Pis, co chces. Ja jsem asi takovy ekolog, jako ty jsi inteligent. Inflacni ocekavani a neduveryhodna mena motivuje ke spotrebe, nic vice, nic mene.
Web: neuveden Mail: schován
CNB je statni instituace a ta naprosto planovite generuje inflaci a intervenuje na menovem trhu podle sveho... 2% jsou podle nich ok... Kde je tam vule prodejce zdrazit? Nikde... Zdrazuje se, protoze stat planovite snizuje hodnotu penez. Zamenujes pricinu a nasledek norberte
Web: neuveden Mail: schován
Je tam dodavatel sluzby - ty, prijemce(konzument) sluzby - treba babicka. Tvou odmenou misto penez je dobry pocit z pomoci babicce, nebo kynute buchty, ktere ti upece. Chapes?
Web: neuveden Mail: schován
Stat naprosto planovite snizuje koupeschopnost (hodnotu) statem vynucovane meny (penez), cimz se zvysi ceny, jelikoz jednotka penez ma proste mensi hodnotu. Chapes?
Web: neuveden Mail: schován
Praveze teorie hodnoty vseho je proste subjektivni! Patrne jsi tak omezeny, ze ani toto nechapes, ze?

Tak jinak, delal jsi nekdy neco treba pro souseda nebo svou babicku zdarma? Proste jen pro dobry pocit z pomoci bliznimu? Odpovez ano/ne.
Web: neuveden Mail: schován
Nedotovana neziskovka je naprosto v pohode trhem ci hracem na trhu! I to, kdyz sousedku pozvu na kavu kvuli jejimu milemu usmevu, je volnotrzni interakce.
Web: neuveden Mail: schován
Jak si dovolujes mlit, ze "za pusu"? Jsou to nasilim vybrane penize bez ohledu na vuli obcanu! Prodava se to jako pojisteni, ale je to prachsprosta dan! Uvedomujes si, ze za tu tvou nalestenou bidu s vrtulniky plati lide povinne dle vyse prijmu a ne vyse rizik? Ze za to platime svou svobodou a dustojnosti? To za pusu?
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-18 10:25:20
Web: neuveden Mail: schován
Ano, etatiste jsou na porody obzvlaste citlivi, jelikoz co by bylo, kdyby si to nahodou lide delali po svem, ze? Klasicky je argument ditetem: Domaci porod je na hovno, protoze je to nebezpecne pro dite! Za prve porod je nebezpecny sam o sobe a za druhe se etatiste tvari, jak kdyby ve statnich nemocnicich nedochazelo k pruserum pri porodech...
Web: neuveden Mail: schován
Nedotovane neziskovky jsou trh, jelikoz uzitek nemusi byt jen financni. To jsi to jeste nepochopil? Kdyz nekde dobrovolne nekomu pomohu, mam z toho treba dobry pocit, coz je muj zisk a uzitek. Nebo kdyz nekdo da milion neziskovce, ma dobry pocit, ze to jde na ucel, ktery je pro nej nejak osobne dulezity... A btw spousta lidi v neziskovkach pracuje proste za penize, takze je to vydelecna cinnost jako kazda jina i tvou omezenou optikou.
logo Urza.cz
kapky