Autor: Urza
Čas: 2019-06-14 00:00:02
Anarchisté a jiní anarchisté
Mezi anarchokapitalisty a anarchokomunisty panuje rivalita (a nejen mezi těmito dvěma směry, ale i mnoha dalšími jim příbuznými; ty dva beru jako příklad za ostatní); anarchokapitalisté vyčítají anarchokomunistům nekonzistenci, zatímco tito jim na oplátku vytýkají, že nejsou skuteční anarchisté. Proti tomu v zásadě až tak dalece nic nemám, nicméně zaráží mě, jak málo oba tábory vědí o svých oponentech, vůči kterým se tak vymezují; většina anarchokapitalistů totiž čerpá své znalosti o anarchokomunistech od ostatních anarchokapitalistů, kteří je zesměšňují a karikují (naopak platí přesně totéž). Je pak vždy smutné vidět kritiku kapitalismu typu: „Kapitalismus je, když stát dává privilegia bankám.“ Na druhou stranu to (anarchokapitalistická kritika anarchokomunismu) však není o nic lepší; proto všem, kdo chtějí anarchokomunisty kritizovat, doporučuji jít a nejprve mluvit přímo s nimi.
Přečtení: 47202
Komentáře
Komentář 38481
Komentář 38484
Komentář 38487
Komentář 38564
nebot dle Darwinovi teorie o vývoji druhů se člověk nachází někde mezi vopicí a andělem, tudíž někdo má blíž k tý vopici a jiný zase k tomu andělu.
Vopicí je zde poměrně dost, tak snad alespon jednoha "andílka" pro inspiraci :
https://www.youtube.com/watch?v=UvC9GqX326A&list=RD3bfVxLFHlMM&index=3
Komentář 38482
Důvod proč vystoupit z bubliny je ještě i jinej. Ziskat nadhled nad některý ancap dogmata.
Komentář 38490
Komentář 38491
Komentář 38492
Komentář 38509
Komentář 38525
I jen nechte na hlave. I slepe kure muze najit zrno.
Komentář 38499
Komentář 38493
Komentář 38495
A ankon si bude moci v ankapu založit klub a ankap s tím nebude mít problém. Obráceně věta nelze formulovat, protože dobrovlný ankon, jestli vznikne, tak to bude ankap i ankon 2v1 a jestli nevznikne, tak otázka na ankap klub uvnitž ankonu nemá smysl.
Tak jestli někdo rozumí ankonu víc než já (to se stane snadno, myslím si, vzhledem k výše uvedenému, že já mu vůbec nerozumím), tak sem s tím, kde mám chybu v úvahách.
Komentář 38500
Já jsem i bez pochopení podstaty ancomácké komunity a jejího fungování tuto schopen a ochoten respektovat a vůbec nemám nic proti tomu, aby si ancom komunita žila podle svého. Je mi celkem fuk, jak by si svou ancom komunitu uspořádali a jak by v rámci ní vymáhali ancomácká "pravidla hry". Ani tak mě nezajímá, kam až sahají představy ancomáků např. o osobním vlastnictví. Jestli to končí u trenýrek nebo mohu mít i svoji zimní bundu. Jestli ještě kolo ano, ale auto už společné. Nebo jestli mi to ne/připadá konzistentní. Mě zajímá spíš to, jestli ancomáci budou za hranicemi svého kibucu nebo mimo členy své ancom organizace chtít omezovat třeba etatisty s jejich představou uspořádání etatistické komunity a budou se vloupávat se svými požadavky do fabriky etatisty nebo mu ji budou chtít dokonce ukrást - eufemisticky znárodnit. Jestli budou respektovat, že nějaká z cest, která nepodléhá jejich ancom komunitě, patří etatistům (jejich státu) nebo nějakému soukromníkovi a budou na ní respektovat etatistická/soukromá "pravidla hry". Jestli nějakým nefér způsobem ne/zařídí, aby třeba na nějakou službu měli monopol, všem ostatním znemožnili provozování té služby a pak by všechny - etatisty, ancapáky, bůhsuďcáky - poskytováním té služby vydírali.
Komentář 38504
Komentář 38512
Komentář 38513
Komentář 38518
Komentář 38524
Medle se to uz vlece ponekud dlouho a nekdo by Vas asi mel pratelsky upozornit. Dobra:
A povedzte mi, Kefalin, co vy si predstavujete pod takym slovom "ankon"?
Komentář 38514
On už se anarchokomunismus (pouze pod názvem anarchismus) uplatnil minimálně ve španělské občanské válce. A to dosti brutálně - už tehdy bylo jádro nejspíš podobně násilné, jen k tomu měli palné zbraně. Loupili a vraždili mnohem otevřeněji než republikáni. Stěžoval si na to i I.G.Starinov - sovětský vojenský poradce.
Takže si myslím, že Ankom nesnese konkurenci. A chovají se tak doteď.
Komentář 38515
Komentář 38517
A jestli mám potřebu ankom diskreditoval? Asi jsem se nechal trochu unést spěchem a paušalizoval jsem. Rozhodně ale komunismus aplikovaný proti vůli (stejně jako jiné systémy) nemusím. Ale ankomů znám osobně jen pár a jsou to spíš sly :Chceš debatu? Tak pojď ven. Ale na Uezově přednášce jsem potkal i Ankomy, kteří vypadali jak z první republiky :-) Ale oponovali klidně.
Možná tu knihu vytáhnu a dohledám příslušné pasáže, pokud mi to vedro dovolí. Rozhodně jsem nechtěl urážet slušné lidi, kteří mezi ankomy taky jsou.
Komentář 38520
Komentář 38519
Komentář 38527
Komentář 38531
Komentář 38533
Komentář 38538
Komentář 38541
Komentář 38559
Ale to krveprolévání přečasto probíhá v bývalých diktaturách, kde civilové neměli zbraně a nemají se možnost se bránit. Sklady armády bývají vyrabovány jen určitými skupinami (někdy i davem) a ty to pak využívají k mocenským bojům.
Komentář 38561
Demografický vývoj (= stárnutí populace) bude způsobovat zvyšování mandatorních a sociálních výdajů - důchody a zdravotnictví (více starých = více důchodů a větší spotřeba lékařské péče). Zároveň bude z toho samého demografického důvodu "k dispozici" čím dál míň produktivních, schopných saturovat tyto náklady. Řešit to půjde jedině po chávezovsku-madurovsku = "tiskem" peněz a to čím dál masivnějším. Tím nabobtná čím dál masivnější inflace. Protože pokusy o zdanění robotické práce v Evropě způsobí, že roboti budou instalováni kdekoli jinde, než tady, sníží se tím dál efektivita ekonomiky a možnost saturovat etatistům jejich žranici a mlaskání. Nastoupí neochota zbytků produktivních směňovat svou práci/služby/výrobky za čím dál víc inflací znehodnocované peníze a odvody živit zvětšující se armádu vyžírků. Tito na to nebudou koukat bezmocně, jako Němci ve Výmarské republice, ale budou průběžně opouštět legální trh fungující na inflační měně a budou odcházet do kooperací a směn mimo legální trh, třeba do kryptoekonomiky, která jim zcela jednoduše a průběžně bude nabízet čím dál víc výhod, až tyto převáží nad nemohoucím státem, který plajte nebude schopen platit represivní aparát. A na tom legálním trhu zbydou ubrečení/uvztekaní zfanatizovaní etatisti s holou řití, tak jako ve Venezuele. Ti pak mohou s písničkou na rtech odejít do Německa, kde je budou s radostí živit hordy inženýrů a doktorů z Afriky. A koukat přes kopečky, jak produktivní lidi nebudou mít nic jiného na práci, než se postřílet.
Komentář 38566
Komentář 38573
Komentář 38576
Komentář 38584
Komentář 38614
Komentář 38623
Komentář 38585
Komentář 38610
Komentář 38835
Komentář 38565
Komentář 38572
Anebo vzděláváním lidí, kteří postupně odmítnou stát. Ale chápu, že se to může zdát jako utopie.
Komentář 38575
A vzdelávania vám tiež nepomôže, jedine že si pod pojmom vzdelávanie predstavujete intenzívne vymývanie mozgov ankap propagandou.
Komentář 38583
Komentář 38567
otázkou ovšem je,
zda-li by zvítězil intelekt nad hrubou silou,
či snad naopak, nebot do konfliktu by byl zatažen kdekdo...
V době míru jasně vítězí intelekt nad hrubou silou,
v době "války" by tomu však mohlo být zcela naopak...
Komentář 38532
Komentář 38537
Komentář 38539
https://www.policie.cz/clanek/policie-cr-web-informacni-servis-statistiky-statisticke-prehledy.aspx
Komentář 38494
Komentář 38505
Ano, krom onoho narozdil. To mate spatne i gramaticky.
Komentář 38568
vždyt to znáte :
"člověk míní a pánbůh mění"
a jediný co je jistý je přítomnost,
minulost i budoucnost je vždy nejistá,
obzvláště u nás sklerotiků, my jsme v prdeli i v tý přítomnosti...
Komentář 38510
http://www.bawerk.eu/clanky/recenze-knih/stredovek-v-nas-aneb-stredovek-dosti-jinak.html
"Vědomí, že soudní spravedlnost je slepá a že soudům často předsedají soudci bez právního vzdělání, podněcovalo mnoho středověkých lidí řešit spory smírčím způsobem. V mnoha případech byly smírčí soudy dokonce nejčastějším způsobem řešení sporů. Lidé se dohodli, že svěří svoji při smírčímu soudci, vážené osobě, která věc nestraně posoudí a vyřkne výrok, jemuž se obě strany podrobí. Vše mohlo proběhnout relativně rychle, bez průtahů. Na osobě smirčího soudce záviselo i provedení rozsudku."
http://www.bawerk.eu/clanky/texty-jinych-autoru/pravo-ve-stredoveku.html
„Pro nás, dědice scholastické právní vědy, je právo druhořadé; stát je primární. Ve středověku bylo právo koncem samo o sobě, protože termín "právo" stálo za jedno a ve stejný čas s morálním míněním, duševním základem lidské společnosti, s Bohem a tak i s axiomatickým základem pro stát. Pro středověk je právo primární a stát jen sekundární ... stát existuje pro právo a skrze právo, nikoliv, že by právo existovalo skrze stát.“
http://www.bawerk.eu/clanky/libertarianstvi-a-jine/hledani-dejin--o-ceske-statnosti-a-identite---par-poznatku.html
"...středověk zůstává inspirativní i z mnoha jiných důvodů, například právě proto, že znal velmi rozvinutý systém práva a nepotřeboval k němu politicky centralizovanou moc státu."
"Teprve v moderní době jsme přejali racionalistickou představu, podle které nejprve musí existovat centralizovaný stát, ve kterém se projevuje politická vůle buď jednotlivce, nebo kolektivních orgánů. Podle této představy vede politická vůle k vydávání zákonů, které mají potom soudci a další příslušníci právního stavu jen pasivně aplikovat, aby se nedostali do rozporu s legitimní vůlí státu."
Ono tedy něco podobného, co Urza tvrdí skutečně existovalo, ale on o tom chudák ani neví!?! Jací asi mohou pak být ti co ho studují? Třeba blb Velkej Ká? Také to budou jen polovzdělanci. Ale samozřejmě je potřeba aby toto neprezentovali zvrhlíci jako je Matouš Lukl, který píše veřejně, že si vyměňuje fotky svého přirození s jinejma anebo Vašek Veselka, který veřejně píše o onanování nad pornem a další exoti, kteří spoustu lidí odradí.
Komentář 38511
2) Nikdo (ani Urza sám sebe) nepovažuje za neomylného a nedotknutelného, natož jediného správného interpreta ancapu, a on sám naopak vyžaduje námitky.