Héliem naplněný obr váží pouhých 400 kilogramů, ale pilot si musí pamatovat, že setrvačnost má jako kamion. Vzducholoď se sice nestane nástupcem dopravních letadel, ale pro specifické vědecké úkoly je jako stvořená. Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka"Je to koníček, za který dostávám zaplaceno," chlubí se Günther Hans-Friedrich, jeden ze sedmi pilotů na světě. Pod pojmem vzducholoď Zeppelin si nejspíš představíme ohromné kovové koráby, které brázdily nebe před druhou světovou válkou a rozplynuly se v ikonických plamenech lodi Hindenburg v roce 1937. Tato transatlantická vzducholoď ztužená duralem nabízela pasažérům luxus podobný zaoceánské lodi. Byla jen o 45 metrů kratší než Titanic a také ji potkal tragický osud. V plamenech zahynulo 36 lidí. Nové vzducholodi firmy Zeppelin jsou zcela jiné. Místo pevného pláště využívají chytrou kombinaci přetlaku a moderních výztuží. Promyšlený systém rotorů a moderní počítačový systém dává celou vzducholoď do rukou jedinému pilotovi. S jedním z nich jsme ve Friedrichshafenu udělali rozhovor. Vášeň pro nové zeppelinové létání z něho čiší na první pohled. Vzducholodím se chtěl původně věnovat jen krátkodobě, teď s nimi načíná třetí desetiletí. Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka
deliciousCursive k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Jenže tam pán sám uznal, že zákaz popisování vlajek je hloupost a omezení svobody projevu, přesto však trval na tom, že ji máme. Když se řekne "máme svobodu slova", mělo by to znamenat, že ji máme absolutní. Pokud se řekne "máme velkou […]
Komentář 121561
deliciousCursive k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Ti tři týpci, kterým jsi se marně snažil vysvětlit, že chceš mít svobodu projevu a chceš, aby se mohly říkat i věci/názory, se kterými osobně nesouhlasíš. Byla to modelová situace - Na co byste potřeboval soukromí? Přece pokud nemáte co skrývat, nemáte se […]
Komentář 121559
marcusant k Klima versus volnotržní dogma:
K regulacím je možno se zavázat dobrovolně. V anarchokapitalismu nelze vymáhat násilím nic, k čemu se potenciální vymáhaný nezavázal, pokud svou činností neporušuje něčí vlastnická práva.
Komentář 121557
Lojza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Castecne ano, ale podvodnik bude vzdycky mit nejake casove okno, kdy nekoho podvee a nekoho poskodi Certifikat? udela si falesny ten samy...atd. Bude tam urcite okno, kdy se mu to povede A jinak, ono jde hlavne ted o to, jestli zpusobi ci nezpusobi skodu […]
Komentář 121555
EK666 k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Jak se označuje Tim je úplně jedno, je z komunity Svobodného přístavu a nebyl tam jen náhodný kolemjdoucí. Jasně, z kontextu se dá vytrhnout cokoliv, zde ale mluvím o přihrávce na smeč, až se bude v některých lidech lámat, jestli tu akci považují za […]
Komentář 121554
Lojza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Ty jses tak extremne nechapavej, nebo to jen hrajes, protoze se ti to nehodi? Je to takove...places hezky, ale na spatnem hrobe, protoze o tom, co pises, vubec neni rec Dejme priklad, ktery je pochopitelny snad pro kazdeho. A prosim, prijmeme vyrazne […]
Rudolf k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Skoda znamena, ze z jeho stavajuceho majetku mu ubudlo. Neexistuje vypocet skody na zaklade hypotetickeho zisku. Kde mimochodom mas istotu, ze by si to dotycny clovek od neho kupil a navyse (obvykle) za vyssiu cenu, nez je fake? Podla tvojej logiky skodu […]
Komentáře
Komentář 43889
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka"Je to koníček, za který dostávám zaplaceno," chlubí se Günther Hans-Friedrich, jeden ze sedmi pilotů na světě.
Pod pojmem vzducholoď Zeppelin si nejspíš představíme ohromné kovové koráby, které brázdily nebe před druhou světovou válkou a rozplynuly se v ikonických plamenech lodi Hindenburg v roce 1937. Tato transatlantická vzducholoď ztužená duralem nabízela pasažérům luxus podobný zaoceánské lodi. Byla jen o 45 metrů kratší než Titanic a také ji potkal tragický osud. V plamenech zahynulo 36 lidí.
Nové vzducholodi firmy Zeppelin jsou zcela jiné. Místo pevného pláště využívají chytrou kombinaci přetlaku a moderních výztuží. Promyšlený systém rotorů a moderní počítačový systém dává celou vzducholoď do rukou jedinému pilotovi. S jedním z nich jsme ve Friedrichshafenu udělali rozhovor. Vášeň pro nové zeppelinové létání z něho čiší na první pohled. Vzducholodím se chtěl původně věnovat jen krátkodobě, teď s nimi načíná třetí desetiletí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka
Komentář 43890
Komentář 44032
Komentář 44100