Héliem naplněný obr váží pouhých 400 kilogramů, ale pilot si musí pamatovat, že setrvačnost má jako kamion. Vzducholoď se sice nestane nástupcem dopravních letadel, ale pro specifické vědecké úkoly je jako stvořená. Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka"Je to koníček, za který dostávám zaplaceno," chlubí se Günther Hans-Friedrich, jeden ze sedmi pilotů na světě. Pod pojmem vzducholoď Zeppelin si nejspíš představíme ohromné kovové koráby, které brázdily nebe před druhou světovou válkou a rozplynuly se v ikonických plamenech lodi Hindenburg v roce 1937. Tato transatlantická vzducholoď ztužená duralem nabízela pasažérům luxus podobný zaoceánské lodi. Byla jen o 45 metrů kratší než Titanic a také ji potkal tragický osud. V plamenech zahynulo 36 lidí. Nové vzducholodi firmy Zeppelin jsou zcela jiné. Místo pevného pláště využívají chytrou kombinaci přetlaku a moderních výztuží. Promyšlený systém rotorů a moderní počítačový systém dává celou vzducholoď do rukou jedinému pilotovi. S jedním z nich jsme ve Friedrichshafenu udělali rozhovor. Vášeň pro nové zeppelinové létání z něho čiší na první pohled. Vzducholodím se chtěl původně věnovat jen krátkodobě, teď s nimi načíná třetí desetiletí. Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka
Kuře Joe k Urza v Grálu: Anarchoagorismus:
Pokud někdo vydělá 3x více než vy a tedy zaplatí 3x vyšší daně, znamená to že využívá 3x více škol, nemocnic, silnic, dávek, soudů, atd? Asi ne, že... Tak kdo je tu příživník? 😁 Navíc, nenechat se okrádat není příživnictví, je to oprávněná obrana.
Rakusak k Rozpor korporáty versus neziskovky:
Charita je take podnikani - lide ji delaji pro svuj uzitek, ktery muze byt i nepenezni. Ale jak rikam, je to jen otazka definice. Opet. Ergo za mne je v pohode korporat i "neziskova" charita. Problem je, pokud nejakou "neziskovku" […]
Komentář 116816
Hrosik1 k Monopol na násilí:
ale šazianek ma vyjimecne dobry point. kde je hranice mezi prirozenym a nepriroznemy. a rpoc je to dulzeite? nasili je ais spis prirozene, ne? ale neni dobre... nebo? :)
Komentář 116815
Hrosik1 k Monopol na násilí:
no. myslim, ze se neda dokazat ani tvrzeni ze ano ani tvrzeni ze ne. kazdopadne asi uznate, ze branit se proti nasili lze take jenom nasilim... a otazka je, jestli je legit to delat preventivne...
Hrosik1 k Monopol na násilí:
rozumim, akorat je asi dost dulezite, jake presne to nasili bude ten stat vykonavat... asi byste nebyl schopen tolerovat vse. a pokud s tim nasilim vuci vam souhlasite, tak to vlastne ani neni nasili :)
Komentáře
Komentář 43889
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka"Je to koníček, za který dostávám zaplaceno," chlubí se Günther Hans-Friedrich, jeden ze sedmi pilotů na světě.
Pod pojmem vzducholoď Zeppelin si nejspíš představíme ohromné kovové koráby, které brázdily nebe před druhou světovou válkou a rozplynuly se v ikonických plamenech lodi Hindenburg v roce 1937. Tato transatlantická vzducholoď ztužená duralem nabízela pasažérům luxus podobný zaoceánské lodi. Byla jen o 45 metrů kratší než Titanic a také ji potkal tragický osud. V plamenech zahynulo 36 lidí.
Nové vzducholodi firmy Zeppelin jsou zcela jiné. Místo pevného pláště využívají chytrou kombinaci přetlaku a moderních výztuží. Promyšlený systém rotorů a moderní počítačový systém dává celou vzducholoď do rukou jedinému pilotovi. S jedním z nich jsme ve Friedrichshafenu udělali rozhovor. Vášeň pro nové zeppelinové létání z něho čiší na první pohled. Vzducholodím se chtěl původně věnovat jen krátkodobě, teď s nimi načíná třetí desetiletí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/vzducholod-flintou-nesestrelis-a-papeze-ochrani-rika-pilot-zeppelinu.A120221_111744_tec_technika_pka
Komentář 43890
Komentář 44032
Komentář 44100