Babišovy mozkové pochody – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-11-25 00:00:02

Babišovy mozkové pochody

Asi týden před spuštěním první vlny EET navrhl Babiš nečekané změny: Chce z povinnosti evidence tržeb vyjmout e-shopy a drobné živnostníky (fyzické osoby s paušální daní a příjmy do čtvrt milionu ročně); co se mě týče, tak čím více lidí bude vyjmuto, tím lépe, nicméně vyvstává zajímavá otázka: Proč to dělá? Oficiálně prý vyslyšel návrhy a bla bla bla bla; ne, nikdo snad není tak naivní, aby tomu věřil. Tak proč? Chce, aby se vyjmutým ulevilo a měli ho rádi? Kdyby ano, proč by to vyhlásil až poté, co si už sehnali software? Nebo počítá s tím, že mu to koaliční partneři zamítnou a on na ně pak bude moci hodit zodpovědnost („Já chtěl e-shopy vyjmout, ale Sobotka to zablokoval.“)? Případně má Babiš informaci, že systém to technicky nezvládne, a snaží se snížit jeho zátěž, aby pak nespadl? Sám nevím; a rád si přečtu každý názor v diskusi, neboť právě ta je hlavním smyslem tohoto textu, takže prosím, přispívejte!
Přečtení: 32121

Reagujete na tento komentář:
"To je velmi zajímavé, ale kolik tak podnikatelů má příjmy do 250 000?"

"Ode dneška všichni."
Web: neuveden Mail: neuveden
Podle mě Babiš pomalu couvá. Protože problémy s EET naserou v prosinci i jeho voliče. Takže jednak se snaží minimalizovat dopady, jednak tajně doufá, že se mu podaří nějak EET sundat, aniž by to musel udělat přímo. No a do toho se mu zjeví konkurence, další sp(r)asitel na obzoru, tentokrát politolog s vlivnými sponzory za zády. Z toho už musí mít vítr...
Autor: sherhjerju (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 01:05:49 Titulek: Re: [↑]
Ano. První nápad nepřipadá v úvahu, protože škody již byly realizovány. I tyto vyjmuté skupiny přece do nákupů softwaru a pokladen investovaly stovky milionů možná i víc a kromě nich bude škody sčítat i státní kasa, kterou se Bureš zaštiťuje. Ale i kdyby tyto vyjmenované skupiny byly skutečně vyjmuty, systému by to ulevilo jen minimálně, protože těch živnostníků do 250 tis. ročně je prý naprosté minimum, internetových obchodů je ohromná spousta, jenže ty by systém EET minimálně zatěžovaly co se týče zátěže v reálném čase, protože většina lidí objednává po práci či v noci. A právě zátěž v reálném čase je to, co je pro servery EET zdaleka největší výzva, není-liž pravda?

Kromě technické roviny je velmi zajímavá i ta politická. Když je nyní téměř jasné, že EET by čekaly rozsáhlé problémy až kolapsy (v diskuzi na Idnes např. jeden čtenář napsal, že ve zkušebním provozu na benzínce byla úspěšnost až napopáté!), Kalousek a Fiala by byli naprosto hloupí, kdyby Burešovi odsouhlasili, co navrhuje on. Smysl má buď EET zrušit celé, anebo ho nechat celé v platnosti a nechat Bureše totálně znemožnit. A to samé vlastně platí ro úplně všechny zbývající strany a to dokonce i pro komunisty, kterým Bureš v posledních krajských volbách přebral cca třetinu voličů. Žádná strana si přece nepřeje, aby tady byla vláda jedné strany, Burešovců, na úkor té jejich strany. :D Burešův návrh se dá chápat jako počáteční pozice při vyjednávání s ostatními. Bureš očekává, že na závěr vyjednávání by se mohli protnout někde ve středu jeho a jejich požadavků jak to při vyjednáváních bývá, jak jsem ale napsal, všechny ostatní strany by byly naprosto hloupé, kdyby mu na to skočily. :D

Jsem životní pesimista, a viděl jsem kvůli EET naši budoucnost velmi černě, po včerejším dni jsem však opatrný optimista. EET MUSÍ být implementováno, protože to je ZÁKON. Není to vyhláška MF, kterou by si Bureš mohl jakkoli předělávat či rušit jak by se mu zachtělo. Bude tedy příjemné sledovat, jak se EET stane začátkem Burešova konce. On prostě pořád jen vyhrával, všechno mu procházelo, a myslel si, že mu projde úúúúúúúúplně všechno! Ale naštěstí žádný strom neroste až do nebe! Ať řešení současné situace bude jakkékoliv, snad každé bude špatné pro Bureše! On do toho vložil tak ohromné množství politického kapitálu, že to nemůže vůbec nijak bagatelizovat či ustoupit od toho! Kolik doteď státní správa na to vynaložila? 10 mld? Víc? Nejenom na servery a software, ale taky na ty tisíce úředníků-kontrolorů finančáku? Takhle že má vypadat úsporné hospodaření státu jako firmy? Další ztráta jsou na straně jeho voličů. Když bude EET běžet, totálně nasere své voliče jako zákazníky, zaměstnance či některé podnikatele. Když EET zruší, nasere tu závistivou část, která se už těšila na to, jak to zlikviduje ty "nepoctivé".


Autor: ewgewgeg (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 01:19:21 Titulek: Re: [↑]
A další ztráty jsou pro státní kasu na odpočtu firem za software a pokladny, které státní kase měly přinášet vyšší daně a nyní tedy přinášet nebudou. A kolem EET se vytvořilo úplně nové odvětví ve výši mnoha mld Kč (nejenom operátoři se těšily na velké zisky) a toto odvětví má nyní úplně přestat existovat? Mnoho podnikatelů do tohoto odvětví vložilo miliony či desítky milionů a kvůli Burešovi zkrachují. V médiích se tedy budou přetrásat srdceryvné příběhy těchto podnikatelů. Sranda bude, pokud to firmy z tohoto odvětví dají k soudu a stát jim bude muset platit miliardy jako odškodné za ušlé investice. :D Koho za to lidi budou vinit? Že by Babiše?
Autor: VM (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 07:51:05 Titulek: Re: [↑]
V Burešových médiích se žádné srdceryvné příběhy kariér zničených EET psát nebudou, i kdyby takových lidí byl milión. Místo toho bude agitka, jak kontroloři úspěšně buzerují živnostníky a chrání výběr našich (z pozice Bureše) daní.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-25 09:05:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen si dovolím poznámku - byť je špička v eshopech opravdu až večer, provoz bývá slušný i mezi 8:00 a 16:00 - lidi prostě objednávají celý den.

Jinak se zdá se shodneme v tom, že Bureš je idiot, naprosto hloupá osoba, která pořádně netuší, co dělá a v ničem se neorientuje; prostě je vidět, že nikdy nepodnikal, jen čerpal, podváděl a kradl (a čerpá, podvádí a krade). Já být Sobotka, po větě "netušili jsme, jaké všechny druhý podnikání v zemi máme" Bureše automaticky vyhazuju, to je totiž ložená volební kampaň proti Burešovi. I kdybych to měl doklepat s Kalouskem.
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 07:59:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na toho sp(r)asitele mnedle úplně sere.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-25 09:09:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, podle mě sp(r)asitel odčerpá hlasy i Burešovi. Zvlášť po trablích s EET, kdy si část voličů uvědomí, že je EET blbost, tak pak zjistí, že Bureš jim nic jinýho, co chtěli, nedal...
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 01:55:08
Já si myslím, že zkusí uvařit žábu. Začne kostrou a postupně se to bude nabalovat, aby to veřejnost vstřebala.
Autor: wgvwergwg (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 01:59:16 Titulek: Re: [↑]
Nerozumím. Můžete to rozvést?
Autor: PeTaX Čas: 2016-11-25 06:20:14 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To už avizoval. Že to spuštění je jen zkušební balónek, sonda, kam až může jít.
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 07:57:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak podle této logiky by měl spíše napřed EET postupně přikazovat více a více lidem, ne že ji přikáže, ale pak ten příkaz pro někoho zruší, ne?
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 14:02:41 Titulek: Re: [↑]
Já taky netvrdím, že to má Bureš ďábelsky promyšlené do posledního detailu. Spíš si myslím, že i do jeho bubliny už proniklo, že na to lidi reptají a celé to smrdí volebním průserem, tak se na poslední chvíli snaží cuknout. Určitě nepotěší ty, kteří si tu opičárnu už koupili, ale dost lidí bude mít pocit vítězství. A až bude EET rok dva v provozu, tak estébák prohlásí, jak to všechno krásně šlape, a že se do jeho šmíráko-systému může přihlásit i zbytek národa.
Autor: PeTaX Čas: 2016-11-25 06:17:39
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Já se jen zeptám, kdo a z čeho uhradí ty vynucené a marně vynaložené náklady soukromých osob, které se technicky na EET připravily (a to nejenom po stránce nákupů HW a SW, ale i školení programátorů, kteří předělávali vlastní SW a EET implementovali, a práci, kterou do toho vložili), aby jim Bureš pár dní před spuštěním udělil výjimku.
A otázka druhá: jak je vůbec možné, že odpovědnost za bezpečnost dat je uvalena na plátce, když jí není profesně vůbec schopen porozumět, pokud to není SW specialista, a i tak ji není schopen ovlivnit, protože používá nevědíčky SW a služby třetích stran?
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 07:58:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Uhradí si to sami a ještě budou rádi :o(
A možné to je naprosto snadno.... kdo to neudělá, na toho čeká šatlava.
Autor: Pedro Čas: 2016-11-25 10:19:13
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Já koukal včera na Jílkovou. Drzost náměstkyně ministra financí Schillerové nezná mezí. Divím se, že na ní nepřistálo něco z publika, když začala s výroku typu - Vy (na hospodského) byste mi měl dokázat, proč by se EET nemělo zavádět.

Jinak se obávám, že by mu ty výjimky (pardon možnosti) mohli projít - KDU, neboli Hadovití přitakávají snad všemu. Sobotka je ultra-slabý politik.
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 10:31:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já na to koukám zrovna teď.... a mám chuť si ublinkávat xD
Autor: kzfkzfklgkl (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 14:45:12 Titulek: Re: [↑]
To jste ještě nečetl tohle:
http://byznys.lidovky.cz/analyza-eet-neni-jen-bic-na-neplatice-muze-otevrit-dvere-digitalni-ekonomice-17b-/statni-pokladna.aspx?c=A161108_144802_statni-pokladna_pave
:D
Autor toho článku asi chce dosáhnout stejné kariéry jako poslanec Komárek. :D
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 10:34:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A ten hospodský z lidu tam.... ten taky vypadá na slušného idiota, který jen volá po tom, aby EET měli všichni.
Autor: PeTaX Čas: 2016-11-25 11:17:12
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Citace (jinak dosti státistické) právničky: „Tak, to bude zase průšvih. Že si nedáme pokoj. Právní kóma se ukazuje v nevábné podobě. Je přeci jasné, že nějaký lístek z EET nestačí a je třeba vydat doklad - už také kvůli reklamaci, darování kvůli dani z daru a taktéž jako osvědčení vlastnictví kvůli závěti. Myslím, že zákon EET roztáčí turbulenci v právním řádu. Mně se z toho úplně motá hlava, ČOI je neúprosná a valí pokuty. A taky se mohou na tom zhoupnout celníci a daňové úřady. Asi by bylo nejlepší, kdyby ten zákon stáhli a přemýšleli o tom, jaké postavení v soustavě politických stran má to hnutí. Jeho se zřejmě ani netýká zákon o politických stranách.“
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-25 11:40:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tvoje komentáře k "Máte slovo" připomínají Pořad Luďka Staňka. Neuvažuješ o svém pořadu? :)
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 11:50:23 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne; a Luďka Staňka neznám.
Autor: Lojza Čas: 2016-11-25 12:39:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Fakt? Nikdy ses nedival v TV na poker? On to obvykle komentuje...Pripadne I prime prenosy z EPT/WSOP a podobne.
A pokud Ti unikl jeho Porad, tak napriklad:
https://www.stream.cz/porad-ludka-stanka/10011709-olympiada-sportovci-kteri-vas-nezajimaji-soutezi-ve-sportech-ktere-nechapete
Ale vsechny ty jeho Porady jsou vyborne :-)
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 12:43:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, toho vlastně znám xD
Autor: Pedro Čas: 2016-11-25 12:56:22 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
To sem taky čuměl, jak chleba z tašky.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-25 12:59:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přitom Bureš dělá to samé - taky udává vlastní děti.
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-11-25 13:55:56 Titulek: Re: [↑]
To už je takový národní zvyk.
Autor: Urza Čas: 2016-11-25 14:00:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xD
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2016-11-27 13:29:18 Titulek: Re: [↑]
A kdo nemá, bude na tom muset nepracovat.
logo Urza.cz
kapky