Autor: Urza
Čas: 2020-01-10 00:00:02
Daně jsou loupež
Co z hlediska etiky odlišuje konsensuální sex od znásilnění? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje zaměstnání od otroctví? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje dar od krádeže? Dobrovolnost!
A co z hlediska etiky odlišuje daně od loupeže?
Co z hlediska etiky odlišuje zaměstnání od otroctví? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje dar od krádeže? Dobrovolnost!
A co z hlediska etiky odlišuje daně od loupeže?
Přečtení: 157054
Komentáře
Komentář 48139
Komentář 48145
Komentář 48146
Komentář 48147
Komentář 48149
Komentář 48410
Komentář 48411
Komentář 48419
Komentář 48431
Komentář 48548
Ale proč to proboha píšu čurákovi, který funguje zhruba jako přeskakující gramodeska.
Komentář 48551
Což není nic jiného než nějaké prohlášení, ale proč to vysvětlovat debilovi, jehož mentální schopnosti nestačí na to, aby to pochopil.
Komentář 48562
Komentář 48150
Komentář 48152
Komentář 48156
Komentář 48160
Komentář 48166
násilí je násilí,
co je na tom k nepochopení ???
Nikdo není proti násilí (není to hezká věc, ale budiž)
ale dělat z toho PRÁVO !!!
To je stejný jak rudý právo, taky to komoušům přišlo přirozený,
a vy děláte to samý...
Komentář 48151
Komentář 48159
Komentář 48161
Komentář 48163
Komentář 48162
Komentář 48164
Komentář 48174
Komentář 48193
Komentář 48167
Když něco JÁ svým mozkem či svýma rukama vymyslím či vyrobím, je to moje, nebo ne?
Podle mě to rozhodně je moje, ne vaše, ne Babiše, ne Trumpa, ne Uršuly z Lejna, ne Spocka, ne amorfních obyvatel Proxima Centauri. Jakým právem by si kdokoli z uvedených mohl dělat nárok na plod mé práce??
A pokud ten můj produkt (je fuk, zda softwarové dílo, nebo upečený chléb) je můj a já ho vyměním za produkt Franty Vopršálka (z obou stran dobrovolná transakce), tak je či není pak ten Frantův produkt můj a můj produkt Franty? Jakým právem by si na něj dělal nárok Lojza z Opavy, Kurt z Brém, Liu z Pekingu či ET mimozemšťan (a ano - z hlediska vztahu k mému tělu a jeho produktům jsou jejich práva stejná, ne?).
Komentář 48172
Když něco JÁ svým mozkem či svýma rukama vymyslím či vyrobím, je to moje, nebo ne?
..................................................................
Není...
(tímto vás nechci nasrat, ale prostě záleží na náhledu jaký kdo zaujme)
Komentář 48176
Že ze sebevlastnictví plyne právo vlastnit plody své práce, je jedna z největších hloupostí v anarchokapitalismu. V podstatě se tím říká "protože vlastním své tělo, nevztahuje se na mě právní systém země, kde žiju". Je to jako byste vlastním tělem a vlastní bejsbólovou pálkou někomu rozmlátil auto a hájil se, že vlastníkovi auta není nic po tom, jakým způsobem SVÉ tělo používáte.
Komentář 48177
Podle Urzy tvé tělo nemusí být nutně tvým vlastnictvím.
Když něco JÁ svým mozkem či svýma rukama vymyslím či vyrobím, je to moje, nebo ne?
Podle Urzy to, co vymyslíš, nevlastníš.
Jakým právem by si kdokoli z uvedených mohl dělat nárok na plod mé práce??
To se zeptej Urzy, proč má na výše uvedené jiný názor :-D
Jakým právem by si na něj dělal nárok Lojza z Opavy, Kurt z Brém, Liu z Pekingu či ET mimozemšťan (a ano - z hlediska vztahu k mému tělu a jeho produktům jsou jejich práva stejná, ne?).
A jakým právem Urza, ty a jiní anarchokapitalisté diktujete, na co mají a nemají lidé práva, hmm?
Komentář 48189
Komentář 48216
Nesmysl. Urza maximálně říká, že jelikož MOJE tělo je (by default) MOJE, tak že samozřejmě mám právo ho někomu třeba prodat (ale nikdo soudný by to neudělal). A já ho Babišovi neprodal. Tečka.
Podle Urzy to, co vymyslíš, nevlastníš.
Ne. Podle Urzy (až) když nějakou myšlenku zveřejním, už není (jen) moje.
Když nějaký nápad vytroubím do světa, těžko pak již může být exkluzivně jen moje (když se pak objektivně nachází v hlavách dalších lidí).
Ale když prodám svůj software firmě X a ta se ve smlouvě zaváže, že ten SW nikomu dalšímu nedá, tak pak samozřejmě pokud dá, tak se vystavuje smluvní pokutě či dalšímu postihu.
A jakým právem Urza, ty a jiní anarchokapitalisté diktujete, na co mají a nemají lidé práva, hmm?
My vám nic nediktujeme.
Pokud vy si myslíte, že vaše tělo není vaše, že plody vaší práce nejsou vaše, tak to tak klidně berte.
My si ale myslíme (a máme pro to dobré argumenty), že plody naší práce našimi jsou a pokud nám je bez našeho souhlasu někdo bere, je zloděj a je na místě s ním tak i zacházet.
Komentář 48219
My si ale myslíme (a máme pro to dobré argumenty), že plody naší práce našimi jsou a pokud nám je bez našeho souhlasu někdo bere, je zloděj a je na místě s ním tak i zacházet.
.............................................................................
Klidně si plody vaší práce ponechte,
ale pokud vím, tak zeměkouli jste nejspíše nevytvořili,
takže pozemek není váš,
pouze jej kradete druhým ze svobodného používání,
a jak píšete,
se zloději je třeba zacházet jako se zloději,
takže přesně tak...
Natož abyste tak ještě měli náký právo na tom ukradnutém pozemku diktovat něco druhým...
Komentář 48220
Žádný nesmysl, prostě říká, že za určitých okolností své tělo už nevlastníš. O tom, jaké jsou to okolnosti, jsem ale nic neříkal.
Ne. Podle Urzy (až) když nějakou myšlenku zveřejním, už není (jen) moje.
Opět se pleteš. Podle Urzy nebyla tvoje ani předtím, zveřejnění na to tedy nemá vliv.
My vám nic nediktujeme. [...] je na místě s ním tak i zacházet.
Tak jistě, někomu rozbijete hubu, ale vůbec nic mu tím nediktujete, že? No tak podle stejné logiky vám ani stát nic nediktuje. Pouze pokud nezaplatíte daně, tak s vámi pak podle toho bude i zacházet :-D
Komentář 48251
Komentář 48312
Pak takový dialog vypadá asi takhle:
Diskutující XY: "Jakube, jaké ti chutná jídlo?"
Jakub G: "Mamince chutná svíčková!"
Diskutující XY: "Jakube, točí se Země kolem Slunce, nebo Slunce kolem Země?"
Jakub G: "Maminka říká, že Země kolem Slunce"
Diskutující XY: Jakube, jsou daně krádež?"
Jakub G: "Maminka říká, že ne..."
Komentář 48313
Komentář 48318
Komentář 48320
Komentář 48323
Komentář 48327
Komentář 48294
Komentář 48254
jaký máš zor na tohle? Jak proti tomuhle argumentují AK ?
daně: Dobrovolná možnost se přestěhovat a vybrat si výši zdanění nebo daňové ráje? Předpokládám že se to nelibí AK kvůli tomu že si nemohou vybrat bez toho aby se nevzdali vlastního majetku.
(Na druhou stranu eticky asi ne přijde nikomu dobré využívat služeb které neplatí. Byt trvalí pobyt nebo občanství v daňovém ráji a využívat silnice třeba) I když státy nedávají na výběr které služby platit a neplatit.)
Komentář 48372
Co z hlediska etiky odlišuje konsensuální sex od znásilnění? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje zaměstnání od otroctví? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje dar od krádeže? Dobrovolnost!
A co z hlediska etiky odlišuje daně od loupeže?
Jakub G:
Stejná věc, Urzo, co z hlediska etiky odlišuje vymáhání anarchokapitalistického pojetí vlastnických práv od násilného vymáhání jiných věcí.
Zajímalo by mě, zda byste měl nějakou odpověď, kdyby Vám vůbec nebyl koncept anarchokapitalismu znám. Protože předpokládám, že "Nevím, musel bych nejprve nadefinovat anarchokapitalismus" to nebude, pravda? A zastánce daní, že si berou vzor z anarchokapitalismu, jen si jinak definují vlastnictví, jsem také nikdy ještě neslyšel argumentovat. Všechny pojmy v Urzově textu jsou jinak známé a na anarchokapitalismu nezávislé. Takže? Berte to jako takový logický rébus.
Komentář 48373
PS: Věřím, že Urzovi je pojem anarchokapitalismus znám a má odpověď mu tedy byla srozumitelná. Ty jsi ji možná nepochopil, ale to mne netrápí, tobě ta odpověď určena nebyla.
Komentář 48412
Komentář 48434
Komentář 48140
Komentář 48142
Komentář 48155
Co Vam proved, ze hodlate rozpatlavat zrovna tohle kvapne (a z prumeru vlastne ani nijak zvlast nevycnivajici) ublinknuti? Protoze ani u Vas nejak neverim, ze byste mezi tremi vcelku prostymi vetami nedokazal identifikovat tu jedinou jakztakz akceptovatelnou.
Komentář 48158
Komentář 48171
Dobra, pominu, ze uvadet jako priklad jakousi marginalii je pitomost. Pominu i srovnavani veci (ci statku, ci cotomuzebejt) s cinnosti. Ale rozhodne si ani dar, ani zamestnani nedokazu predstavit jako nedobrovolne.
Komentář 48194
Komentář 48210
U okradeni velmi obtizne (tedy krom zcela irelevantnich konstrukci, a vlastne ani tam asi ne). Zotroceni dtto, jenom to tolik (ani mne) nebije do oci.
Rad poklabosim, ale ma to nejaky vztah k tematu?
Komentář 48214
Komentář 48242
Zamestnani je cinnost, otroctvi je stav, takze uz z tohoto pohledu je porovnani blbina. Ze se otroctvim stavate veci bez prav, to je z hlediska etiky jiste podruznost. Ale tou pravou perlou druheho odstavce je pouziti otroctvi jako prikladu nedobrovolnosti clovekem, ktery trvale razi tezi otroctvi DOBROVOLNEHO.
Dar a kradez, opet hrusky s japkama, byt tentokrat v opacnem gardu. Stran dobrovolnosti je mi tady az trapno cokoliv vysvetlovat, tak se jen zeptam: o kolika NEDOBROVOLNYCH kradezich jste byt jen zminku zaslechl?
OK, normalne by mi to samozrejme nestalo ani za pozdvizene oboci, ale pokud chce Urza obhajovat zrovna tuhle svou goebbelsovskou lez, tak tomu holt musi venovat vic nez takovoudlenc rozespalou dvouminutofku.
Komentář 48252
Komentář 48371
Komentář 48141
Komentář 48143
co odlišuje konsensus od práva...
Komentář 48144
O naší civilizaci, která chce ovládnout život – JAROSLAV DUŠEK
https://www.youtube.com/watch?v=teNCBS6G198
Komentář 48153
Komentář 48168
já se v těch cizáckejch slovech moc neorientuji,
možná že to právo, to je od slova vpravo nebo slova pravda ?
Komentář 48170
Přesto šlo o porušování (přirozeného) práva, nebo snad ne? Bylo podle vás otroctví, nevolnictví, norimberské zákony(!hle, zákon!), zákon o vedoucí úloze, atd... v souladu s nějakým obecným principem spravedlnosti, legitimity, morálky a přirozeného práva?
Konsensem svého času byla i plochá Země.
Mezi konsensem a objektivně prokazatelnou realitou je docela rozdíl, myslím.
K poznání té objektivní reality (tedy i co je spravedlivé, po právu, v souladu se svobodou, v souladu se sebevlastnictvým) je potřeba nějakýc vědeckých kritických metod, objevování a dokazování. Ke konsensu stačí šikovná mediální kampaň.
Komentář 48173
..............................................................
Já tedy myslel že na konsensus je třeba souhlas všech,
tedy i těch otroků, tedy 100% souáhlasí nebo nesouhlasí...
Jestli je to objektivní či ne, to nějako neřeším...
Komentář 48178
není to souhlas všech,
Konsensuální rozhodnutí nemusí nutně znamenat aktivní souhlas všech zúčastněných, ale spíše přijetá a rozhodnutí neodporovat. Na tomto typu rozhodování byly postaveny základní pilíře řecké demokracie
.......................................................................
No a co když někdo odporuje ?
Komentář 48183
Anarchokapitalistické pojetí vlastnictví nemá s objektivní realitou, natož nějakým vědeckým zkoumáním, nic společného. Je to jen prohlášení malé skupinky lidí, že oni by to rádi takto.
Komentář 48213
Neřešme teď to, co si zrovna ty představuješ pod "Anarchokapitalistické pojetí vlastnictví" a bavme se o konkrétním příkladu, který jsem dal: Svojí hlavou něco vymyslím, svýma rukama něco vyrobím. Je to pak MOJE, nebo tvoje, Andreje, Kurta ze SRN, Leeho z Číny, mimozemšťana z Proximy?
Komentář 48215
Komentář 48217
Z kolika procent to tedy podle tebe je moje a proč právě z tolika procent?
A z kolika (a proč) procent to je tvoje, Babišovo, Kurtovo, Leeho, či ETho? (u každého prosím uvést konkrétní procento a důvod-důkaz).
Já logiku vidím pouze v tom, že co sám svým tělem stvořím, je moje. Pokud ty si myslíš, že co já stvořím, je moje jen z 40%, z 50% to je Babiše, z 5 Kurtovo, z 3% LeeXiHuovo a z 2% ET mimozemšťana, tak jsem opravdu zvědav na to logické zdůvodnění.
Komentář 48222
Komentář 48224
Komentář 48246
Komentář 48261
Komentář 48248
Hlavou muzete vyrobit nejvejs tak diru do zdi, ta pak bude jen Vase. Specielne bych Vam doporucil zed panelovou, tam budete mit z uspechu nefalsovanou radost.
Kde jste probuh pochytil tyhle infantilni otazky? Nebo to je nejakej humor, co nechapu? A vubec, uz jste prestal bit svou zenu?
Komentář 48250
Jak to vyargumentujete ?
Komentář 48257
Komentář 48262
Komentář 48270
Komentář 48273
Komentář 48317
Komentář 48227
Jenže Vy ze sebevlastnictví vyvozujete, že se na Vás nevztahuje právní systém země, kde pobýváte, protože z něj má logicky vyplývat jen jeden právní systém, ten anarchokapitalistický. Proč by to tak mělo být? Proč by sebevlastnictví nemohlo figurovat v myriádách právních systémů? Představme si systém, ve kterém je ve společenském vlastnictví veškerá půda. Proč bych i v takovém systému nemohl vlastnit sám sebe?
Komentář 48185
Mimochodem označit to, co reálně není, jen by podle vás být mělo, za objektivně prokazatelnou realitu, to už je docela silná ideologická káva :-D
Komentář 48192
když řeknete ANO tak souhlasíte s kdejakou sračkou,
a když řeknete NE náký NEsvobodě tak se do toho zacyklujete a začnete zase vytvářet nějakou jinou NEsvobodu, tedy začnete dělat to, co jste chtěl původně odstranit...
Komentář 48211
Komentář 48212
Komentář 48243
Komentář 48247
Komentář 48249
Komentář 48256
Komentář 48258
Komentář 48259
Komentář 48260
Jinak odpoved zni ano. Coz je docela logicke, ne?
Komentář 48302
Komentář 48148
Co z hlediska etiky odlišuje zaměstnání od otroctví? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje dar od krádeže? Dobrovolnost!
Co z hlediska etiky odlišuje vymáhání dluhu od vybírání výpalného? Dobrovolnost!
A co z hlediska etiky odlišuje daně od loupeže?
Komentář 48154
Komentář 48202
Komentář 48204
tak nějaký bych si vzal abych vám odlehčil v těžkém osudu...
Doufám jen to nejsou nějaký venezualský dolary,
ty ani ve sběru neberou....
Komentář 48232
Adresa:
Sátní léčebna Bohnice
Pavilon G
Prahe
Komentář 48237
ale můžu přijet s nákladákem ?
Komentář 48157
Komentář 48165
Komentář 48169
Komentář 48184
Loupež je z definice "neoprávněné odejmutí majetku", daň je z definice "oprávněné odejmutí majetku". Čili když se Urza ptá "co odlišuje daně od loupeže", odpovědí je, že výběr daní je oprávněný v daném právním systému, kdežto loupež není.
Pak samozřejmě vyvstává otázka, co legitimizuje právní systém, kde se vybírají daně; to je ale jiná otázka. Jaká otázka taková odpověď…
Komentář 48179
Ani netušíte rozdiel medzi ideológiou a filozofiou. Libertarianska filozofia nemôže byť ani nazvaná ideológiou, pretože postráda základný atribút ideológie, teda že je to politická doktrína upravujúca si fakty podľa svojho svetonázoru.
Na to, aby sa to mohlo nazývať filozofiou, musí byť idea konzistentná a platná pre každého, v akomkoľvek čase, na akomkoľvek mieste, s tým, že všetci sú si rovní v právach. Žiadna iná názorová doktrína nie je konzistentná a vždy existujú ľudia, ktorí majú viac práv a ktorí ich majú menej.
Komentář 48180
Potom aj vymáhanie dlhov je lúpež.
Komentář 48186
nýbrž o navrácení vlastního majetku jenž byl pouze zapůjčen...
Komentář 48181
Asi tak stejne jako tvrzeni, ze jste dement. Vlastne blbost, tenhle fakt je asi fakt fakt.
Komentář 48182
Komentář 48187
....................................................................
V tomto případě na to má ovšem vcelku přirozený právo,
a dokonce má i přirozený právo tento svůj názor vnutit druhým,
třeba pomocí násilí...
Což samozřejmě platí o jakémkoliv názoru..
Komentář 48188
- Daně Z DEFINICE nejsou loupež, protože daně jsou z definice oprávněné, kdežto loupež je z definice neoprávněná.
Lúpež je scudzenie majetku násilím alebo pod hrozbou použitia násilia.
- Loupež je NEOPRÁVNĚNÉ násilné odejmutí majetku.
A dane sú scudzením majetku pod hrozbou použitia násilia. Ergo lúpež.
- Daně jsou OPRÁVNĚNÝM násilným odejmutím majetku. Ergo ne loupež.
Komentář 48191
Jsou lide, kteri maji takovou moralku, ze je podle nich normalni, kdyz se nekomu neco nasilim vezme.
A jsou lide, kteri maji takovou moralku, ze neni v poradku, kdyz se neco nekomu nasilim vezme.
To, co pises, je jen vyjadreni TVE (a tobe podobnych) moralky. Neni to tak, ze by to byl nezpochybnitelny fakt.
CElou tu dobu, cela ta leta nebo jak dlouho se tu diskutuje, se resi pouze ten zaklad, z ceho se vychazi: Je to ci ono moralne v poradku ci neni?
Je zcela logicke, ze my 2 budeme danou vec videt zcela opacne - mame totiz v tehle veci zcela opacnou moralku a OBA si ji zduvodnujeme to, co si myslime.
Je trosku pitome, ze mnoho lidi zde (typicky odpurcu ancapu) tohle vubec nechape. Nikam se pak nemuzeme posunout.
Komentář 48195
.........................................................................
To mně přijde OK, jako anarchie,
když to ale vyřešíte, tak to už se posouváte na "dobrosera"
páč říkáte co má být a co nemá být...
No a to je pak asi ta morálka...
Komentář 48196
Každé nucení osoby k vydání peněz pochopitelně připomíná loupež. Rozhodně to ale není tak, že každý takový čin je nelegitimní. Stejně tak každé odejmutí předmětu osobě proti její vůli není krádež; dokonce ani každé nucení k práci není zotročování a každé nucení k sexu není znásilňování.
Na demagogickou otázku demagogická odpověď: daně od loupeže odlišuje to, že v daném právním systému jsou daně oprávněné, kdežto loupeže ne.
Pak vyvstane otázka, co legitimizuje právní systém s daněmi. A odpovědí je "Co legitimizuje ten anarchokapitalistický právní systém"?
A dostáváme se k prvnímu příspěvku diskuze od Jakuba, který vystihl to podstatné.
Komentář 48200
podle TVEHO pojeti moralky to tak je.
Napriklad podle meho pojeti moralky neplati nic z toho, co jsi napsal.
Komentář 48201
Komentář 48203
Komentář 48205
Komentář 48206
Komentář 48207
.....................................................................
V demokracii asi názor většiny,
v anarchii snad jedině uzavřená smlouva mezi jednotlivci,
v optimálním případě pak mezi všemi lidmi,
to aby to bylo dobrovolné....
Komentář 48221
Komentář 48228
prej že jsou vlastníky těla a proto mohou být vlastníky čehokoliv hmotného cokoliv si zaberou...
Že to ovšem zabírají i ostatním, na to nějako kašlou,
tomu krádež neříkají, říkaj tomu přivlastnění...
Chovaj se proto podobně jako stát na který si ztěžují
a ještě navíc chtějí lidem diktovat úplně stejně jako ten stát,
co se tam smí a co ne...
A tomu říkaj anarchie, páč nějaký židovský ekonom řekl, že to je anarchie,
no u židovskýho ekonoma by to bylo pochopitelný,
ti neměli tři tisíce let vlastní stát,
i když ten stát co kdysi měli tak ten rozhodně nezískali nějakou kupní smlouvou...
Komentář 48197
Komentář 48218
Nebo to smí jen Babiš a já ne?
Vám paní učitelka neříkala, že "za nevyžádané služby se neplatí"?
Komentář 48223
Komentář 48225
Komentář 48244
Komentář 48269
Komentář 48226
1. Rozdíl mezi vybíráním daní a loupením je to, že v rámci právního systému je vybírání daní oprávněné, kdežto loupení ne.
2. Ano, nabízí se otázka "Co legitimizuje právní systém, kde se vybírají daně?". Odpověď zní: "Co legitimizuje anarchokapitalistický právní systém?".
To je to podstatné, co vystihl Jakub v prvním příspěvku diskuze.
Komentář 48231
Komentář 48229
........................................................
To je dobrá otázka,
takže když si něco přivlastním (území) tak už to pak není krádež ?
To co bylo všem volně přístupné už volně přístupné není,
vy to vidíte že to nebylo ničí,
já to vidím že to bylo všech...
Chápu, většina lidí to za krádež nepovažuje,
stejně jako nepovažuje za krádež daně...
Komentář 48175
Komentář 48190
Komentář 48198
Tohle předpokládá dvě věci, které mi přijdou divné.
Za prvé, to předpokládá, že stát je vlastníkem (dokonce legálním vlastníkem) veškerého území v hranicích, které si kdysi někdo domluvili.
A za druhé to předpokládá, že tím že jsem se narodil, podléhám automaticky tomu, co se někde beze mně domluvilo.
Víte, takto na tom byli otroci.
A když nechci být otrok, tak se asi mám přestěhovat k jinému otrokáři. :-D
Komentář 48199
otroci se rodili do otroctví a automaticky byli otroky,
stejně tak i občan,
ale kam se pak podějete v anarchii, když všude budete mít otroctví majitele pozemků a pozemky nebudou k mání, nebo budou ale budou pak tak ceněny, že si na nějakej ten pozemek jaksi nikdy nevyděláte ?
Jo kdyby na planetě byl milion lidí,
to by pak mohlo jít, páč by si člověk mohl klidně zabrat svoje políčko,
ale je nás jak hejno much na malinkatý slepičí hovno...
Komentář 48208
To je pravda. Z hľadiska anarchokapitalistického pojatia vlastníctva (ktoré predpokladá neobmedzené právo rozhodovať o vlastnenom objekte) je štát skutočne vlastníkom celého územia vrámci svojich hraníc.
> A za druhé to předpokládá, že tím že jsem se narodil, podléhám automaticky tomu, co se někde beze mně domluvilo.
Toto ale predsa platí aj v anarchokapitalizme. Vzťahujú sa na vás pravidlá ustanovené vlastníkom pozemku, na ktorom ste sa narodili. Ak sa vám nepáčia, môžete odísť, presne tak ako v štáte.
Komentář 48209
..........................................................
No ale ani toto nemusí platit,
za komoušů to neplatilo,
a stejně tak když si to vymyslí vlastník pozemku a obežene pozemek ostnatým drátem, tak nemůže ani odejít...
Komentář 48233
Komentář 48234
Komentář 48235
Komentář 48236
Komentář 48238
Komentář 48239
Komentář 48240
Komentář 48241
Komentář 48245
Komentář 48255
Komentář 48263
Komentář 48264
Vlastnictvi ovsem imho neni zadne privilegium (to jako ze privilegovani lide vlastnit mohou, a neprivilegovani ne?)
Komentář 48266
Komentář 48265
Ono totiz kdyby stat skutecne vlastnil vsechno, jak o tom basnis, tak by z toho vyplyvalo, ze by za to take musel nest zodpovednost. A to se statu rozhodne nechce.
Komentář 48267
Komentář 48271
To je pravda, nemam tak bujnou fantazii, jako ty
Komentář 48275
Komentář 48276
Komentář 48278
A myslíš "vlastní" v tom anarchokapitalistickém smyslu toho slova nebo v tom státním smyslu toho slova?
Komentář 48279
Komentář 48280
Komentář 48281
Komentář 48282
Komentář 48283
Komentář 48287
Komentář 48284
Komentář 48285
Komentář 48286
Komentář 48288
Komentář 48289
Komentář 48290
Komentář 48291
Komentář 48293
Komentář 48296
Komentář 48298
Komentář 48300
Komentář 48304
Vládcové (po nich pak dědicové státy) udělali to samé, jen ve větším...
Komentář 48305
Prostě ho pro sebe ukradli všem ostatním...
Vládcové (po nich pak dědicové státy) udělali to samé, jen ve větším...
Komentář 48307
Oprava opravy, oprava nebyla třeba,
páč sem reagoval na správnou reakci,
nák mně hrabe, to bude tím úplnkem co září za oknem...
Tak se du projít na střechu, třeba mně to udělá dobře....
Komentář 48292
Komentář 48295
Komentář 48297
Komentář 48299
Komentář 48301
Komentář 48328
Komentář 48330
Komentář 48340
https://www.youtube.com/watch?v=IEt7bnuO5y0
Komentář 48303
Komentář 48329
Ja si pod slovem "uzemi" totiz nedokazu predstavit nic konkretniho. Rspektive jedine, co si pod tim dokazu predstavit asi bude neco jineho, nez si pod tim predstavujes ty, protoze kdyby to bylo to, co si predstavuju ja, tak by to znamenalo, ze jsme tu vsichni otroci a myslim, ze tak si to nepredstavujes ani ty.
Komentář 48331
Komentář 48332
Stat rozhodne nevlastni pouze pozemky. Alespon podle toho, co pise Jakub G.
Komentář 48333
Komentář 48334
Komentář 48335
Komentář 48336
Zajimavy.
Tak jak to teda je?
Komentář 48337
Komentář 48339
Komentář 48338
Komentář 48341
Komentář 48352
Komentář 48354
Komentář 48355
Komentář 48356
Komentář 48357
Nebo bys rad, abych ti I utiral prdel? Chapu, ze by ti to bylo prijemne, ale fakt ne, sorry.
Komentář 48358
Komentář 48359
Ostatne sam ani nevis, kolika lidem vnucujes, ze nemaji pouzivat nasili proti tvemu telu a jak je poznas. Nevis v podstate nic, jen blabolis…
Komentář 48360
Komentář 48361
A ty snad víš, kolik lidí by ublížilo tvému tělu, kdyby věděli, že na to nebudeš reagovat násilím vůči nim? Nevíš! Tak proč takové stupidní otázky vůbec kladeš? Teda krom toho důvodu, že jsi blb.
Komentář 48362
Neco tvrdi, pak tvrdi opak,pak tvrdi, ze to vlastne netvrdil a pak rekne, ze to tvrdil nekdo jinej…
Kdybys nebyl totalni kokot, tak by s tebou mohla byt zajimava diskuze.
Samozrejme jednak, kdybys nebyl kokot, a potom take, kdybys vubec chtel diskutovat.
Obavam se, ze tyto obe podminky zaroven nikdy splneny nebudou, takze smula.
Skoda no.
Komentář 48363
Komentář 48365
Fakt je to skoda, nektere myslenky, ktere od tebe prisly, jsou docela podnetne.
No, rozhodne bych byt tebou premyslel,proc je totalni picovina tvrzeni, ze stat bere sve uzemi stejne, jako vlastnictvi pozemku v ancapu. Je pro to mnoho duvodu. Ti napovim prvni - zacni trebas uz jen tim, jak k tomu uzemi prisel a jak k nejakemu pozemku prijde nekdo v ancapu...od toho se muzes odpichnout.
Komentář 48366
Stát prohlašuje, že má ke svému území naprosto stejná práva, jaké prohlašuje i vlastník v ankapu. Potud je to tedy stejné a to je to hlavní, na co jsme tu upozorňovali - tedy že stát to území vlastní (ve smyslu že má ta práva) tak jak se vlastní v ankapu. Pokud jde o nabytí toho území, ani stát ani vlastník v ankapu nemůže odvodit nabytí toho území od prvotního přivlastnění, takže i v tomto smyslu je to v praktické rovině stejné. Protože pokud bys měl uvažovat vlastnictví přesně podle té vaší definice (tedy nejen podle práv, ale i podle nabytí), pak bys musel konstatovat, že vlastně nevíš, komu které území vlastně patří. Jenže to bys musel méně zmrdit a více myslet a na to zřejmě nemáš.
Komentář 48367
co člověk získá, když zavrhne stát a místo státu začne povinně poslouchat vlastníka pozemku ???
Místo otroka občana zde bude otrok člověk opět bez svobody...
Takže jedinej svobodnej bude vlastník pozemku,
jo, člověk může jít jinam,
ale kam když všude budou nácí vlastníci opět s nějakými "právy"
To je fakt skvělý přirozený právo na svobodu držet hubu,
a být opět dle nákýho práva za kokota..
Komentář 48368
co člověk získá, když zavrhne stát a místo státu začne povinně poslouchat vlastníka pozemku ???
Místo otroka občana zde bude otrok člověk opět bez svobody...
Takže jedinej svobodnej bude vlastník pozemku,
jo, člověk může jít jinam,
ale kam když všude budou nácí vlastníci opět s nějakými "právy"
........................................
Co tedy radíte jako ideální řešení? Mám svůj pozemek odevzdat v zájmu všech všem, ať si tam, kde pěstuji brambory, hrají třeba fotbal?
Nebo jak?
To je fakt skvělý přirozený právo na svobodu držet hubu,
a být opět dle nákýho práva za kokota..
Komentář 48369
.....................................
Mně docela bude stačit když nebudete vymýšlet náký právo,
pak si klidně pěstuje brambory kde chcete a jak chcete
a brante si je jak chcete...
Komentář 48370
tak at si má každej právo jaký uzná za vhodný,
což je ovšem to samý co jsem napsal předtím,
jednou se řídíte vůlí a podruhý tý svý vůli říkáte právo...
Co asi tak jinýho by to právo mělo bejt, nežli vaše vůle dle vašeho vidění světa nebo chápání morálky atd.
Komentář 48364
Komentář 48268
Komentář 48272
Komentář 48274
Komentář 48277
Komentář 48253
Komentář 48230
Komentář 48306
Komentář 48310
Komentář 48311
Komentář 48314
já mluvím jen za nás nudisty...
Komentář 48308
Komentář 48309
víra, naděje a láska udělá dokonce i z vošklivý ženský krásnou princeznu...
Komentář 48342
Komentář 48343
Komentář 48344
Komentář 48348
Komentář 48345
Komentář 48346
až trošku "dospěje" zjistí že dokonalost je v nedokonalosti,
takže pak už bude dokonalej...
Nic se nemá uspěchat...
To je takovej lidskej "Příběh" :
https://www.youtube.com/watch?v=InHw_Ne7SF0&list=RDMMkjL_6smMzT0&index=2