Díra v EET – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-11-18 00:00:02

Díra v EET

EET netřeba představovat, tento Babišův systém zefektivňující státní loupeže všichni známe; v rámci své práce jsem však měl možnost jej poznat docela detailně, neboť do systému našich zákazníků implementuji rozhraní, kterým budou posílat účtenky. Krom toho, že po technické stránce z EET přímo sálá, jak je to státní projekt, má také díry; jaké? Tak zaprvé transakce „bez účtenky“ nijak neomezuje; kde je účtenka přítomna, ji není dobré falšovat, neboť EET disponuje bonzsystémem, kde si každý bude moci účtenku ověřit a následně obchodníka napráskat. Ano, přesně tak si Babiš představuje tu „spravedlnost“, lidé budou jeden na druhého bonzovat; ostatně co také jiného čekat od agenta Bureše 007… k tomu je samozřejmě masivní propagandou vytvářeno podhoubí pro práskače, aby si mohli omlouvat neomluvitelné tím, že vlastně dělají dobrou věc (protože kdo se nenechá okrást, ten vlastně krade… a tak dále).

Co je ale neméně zajímavé? Transakci pro EET definuje: DIČ, ID provozny*, ID pokladny*, ID účtenky*, částka a čas (položky s hvězdičkou si generuje sám obchodník); a nyní si představme, že v nějaké hypotetické hospodě či hotelu dojde náhodou k tomu, že se začne prodávat více věcí za stejnou cenu (polední menu, pokoj…), případně se rozdělí položky na účtenky tak, že shodou okolností začne vznikat v podobný čas více účtenek se stejnou částkou, a zrovna se jako na potvoru stane politováníhodná chyba, že více hostů dostane účtenku s totožnými identifikátory… ti to nemají šanci poznat a i když si ověří platnost účtenek v bonzsystému, ten všem řekne, že OK. Nebyla by to katastrofa? Závěrem dodávám, že zde jen upozorňuji podnikatele na tuto potenciální chybu, aby si na ni dali pozor a vyhli se jí (kdyby to někdo nechápal, ozvěte se, rád vysvětlím); rozhodně tu neprobíhá veřejné nabádání k porušování zákona!
Přečtení: 65873

Reagujete na tento komentář:
Autor: hype (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 13:34:26 Titulek: nesmysly
Už jsem slyšel dost podobných nesmyslů, jako že finančák bude vědět kolik prodám smažáků, nebo že je povinností vést sklad a taky ho kontrolují. Kvůli podobným nesmyslům se ani nedivím, že spousta podnikatelů, kvůli nevědomosti končí.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano, přesně tak si Babiš představuje tu „spravedlnost“, lidé budou jeden na druhého bonzovat; ostatně co také jiného čekat od agenta Bureše 007… k tomu je samozřejmě masivní propagandou vytvářeno podhoubí pro práskače, aby si mohli omlouvat neomluvitelné tím, že vlastně dělají dobrou věc (protože kdo se nenechá okrást, ten vlastně krade… a tak dále).
...................................................................................

No jo, ale jak jinak by moralisté taky vytvořili tu uvědomnělou občanskou společnost,
at už fašistickou, socialistickou nebo demokratickou,
kdyby občané aktivně nehlásili přestupky proti zákonu...

Von s tím nemá problém jen Babiš, ale svýho času i Platonovi mocně jebalo v jeho Ústavě...
Nemá cenu poukazovat na nějakýho Babiše či Platona,
kořenem problému je - z anarchistického pohledu - oprávněnost zákonů,
a kořenem problému - z duchovního hlediska - je sám člověk jenž se ztotožnuje se svými představami...

Ale jinak věřím tomu,
že český národ tak jako obvykle najde cestu k vojebání podobných kokotáren,
i když z Haškova Švejka se můžeme poučit, že to není zas až tak moc cesta úspěchu či vítězství...

https://www.google.cz/search?q=švejk+banda+simulantů&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=7ZwuWOP0Ksav8wfEuIT4Bw

Autor: Roman Čas: 2016-11-18 07:44:03
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Strasna cunarna, ta EET. At se to vezme z kterekoli strany. Takhle na sebe podnikatel mozna dovede nenabonzovat vsechno, zas ale jeho ceny nebudou tvoreny trhem (ne ze by dneska 100% byly), ale "na miru" dire v EET...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-18 11:38:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Že by obživly obchody "vše za 39"?
..................................

U rumu a cigaret by to nevadilo,
horší by to bylo u rohlíků a žvejkaček...

Ale třeba se to vzájemně vykompenzuje,
takže rum a žvejkačka budou za stejný prachy jako dneska...
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 08:58:03
Tak, schválně, kdy se objeví návrh zákona, který zakáže aby dvě položky měly stejnou cenu, ale musely se lišit aspoň o 1 haléř :-D

Když to napadlo mě, napadno to jistě i třeba Humla...
Autor: Šunka Čas: 2016-11-18 10:59:09
Web: neuveden Mail: neuveden
Od 2018 bude systém EET povinný i pro lékaře. Tam to bude trochu náročnější, ale třeba se taky povede... :-)
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-18 12:51:27 Titulek: Re: Čas [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
I kdyby tam byly pikosekundy... myslíš, že zákazníci mají atomovké stopky, okamžitý postřeh (na stisk tlačítka "vytvoř účtenku) a perfektní znalost všech prodlev uvnitř systémů obchodníka i STBáka?
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-18 12:52:58 Titulek: Re: Čas [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Prostě bude stačit plus minus minuta. Možná i pět minut nikdo nepozná.
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 14:48:40 Titulek: Re: Čas [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je úplně jedno; ti zákoši to nepoznají, když dostanou účtenku +/- několik minut, on to klidně mohl vrchní vytisknout a pak s tím chvilku pochodovat po place.
Autor: mpistora (neregistrovaný) Čas: 2016-11-21 17:45:27 Titulek: Re: Čas [↑]
V zákoně to stanoveno není, v metodice jsou požadovány i sekundy.
Autor: urza ale jinej (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 12:52:12 Titulek: Kdyby..
Kbyby tak vsichni podnikatele hromadne cely EET bojkotovali.. a zacali treba akceptovat bitcoin at si s tema statnima penezma babis klidne vytre..
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 13:40:25 Titulek: Re: Kdyby.. [↑]
prece se nebudem prizpusobovat-neni lepsi ho primo kopnout do prdele(na Slovensko)
Autor: pz100000 Čas: 2016-11-18 14:26:48 Titulek: Re: Kdyby.. [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nomen omen.
Autor: pz100000 Čas: 2016-11-18 14:35:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No mozna... zadny?
(Jasne, vim, ze tady se to s odzdrojovanim nijak moc nehroti.)
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 14:49:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zdroj? Jako tu technickou specifikaci?
Autor: hype (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 13:32:26 Titulek: ???
Moc tomu nerozumim, v EET není povinností evidovat ani položky, ale je důležítá celková částka + DPH. Každá účtenka má originál FIK kód, není možné aby měli dvě účtenky stejný.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-18 13:37:28 Titulek: Re: ??? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně Andreji, a ještě tu pohádku o tom, jak PayPal bude generovat účtenky někam na nějaké ministerstvo do střední Evropy.

Nebudou to dvě účtenky se stejným kódem v systému. Ale dvě vytištěné účtenky se stejnými údaji, proti nimž bude samozřejmě jen jedna účtenka v systému.
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 14:50:34 Titulek: Re: ??? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale je možné vytisknout jednu dvakrát.
Autor: hype (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 13:34:26 Titulek: nesmysly
Už jsem slyšel dost podobných nesmyslů, jako že finančák bude vědět kolik prodám smažáků, nebo že je povinností vést sklad a taky ho kontrolují. Kvůli podobným nesmyslům se ani nedivím, že spousta podnikatelů, kvůli nevědomosti končí.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-18 13:39:19 Titulek: Re: nesmysly [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, končí kvůli podobným jako ty, kteří hlásají, že troška byrokracie navíc ještě nikoho nezabila, troška nesmyslných nákladů ještě nikoho nezruinovala atd. Naser si, Andrejko, naser.
Autor: JJ (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 14:46:59 Titulek: Re: nesmysly [↑]
Rozšíření je jen otázkou času. Nejsem si dokonce jist, zda rozsah evidovaných položek už není závislý jen na rozhodnutí ministerstva a vydání prováděcího předpisu.

K „dokonalosti“ přivedla podobný systém ca před 20 lety např. Argentina - faktury se směly tisknout pouze na státem dodané formuláře. Ty měly podobu pásu papíru pro jehličkovou tiskárnu (ještě v roce 2005!), měly předem přiděleno státní číslo a vždy existovaly tři kopie - jedna pro firmu, druhá pro zákazníka a třetí se posílala na finanční úřad. Pokud se papír při tisku poškodil, sepsal se o tom protokol a poškozené formuláře se musely poslat na finanční úřad. Už jsem tam ca 10 let nebyl, je možné, že to nějak převedli na čistě elektronickou podobu...
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 13:52:17
Jinak kvůli tomu se nejspíš chystá ta loterie. Jde se dost spolehnout na to že šance je malá, ale když jako na potvoru vyhraje účtenka, ke které se přihlásí dva, nedejbože více lidí, podnikatel to nějak uhraje, ale do budoucna se může těšit.
Pokud to navíc bude tak že se budou vyhrávat relativně malý částky/věci, ale často a lidi to fakt budou sbírat a hrát, bude to docela o hubu.
Nemluvě o tom na kolik lidí tohle zabere jako argument aby se o to radši nesnažili.
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 14:51:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mnedle stejně není prokazatelné; každému to sice bude jasné, co se stalo, ale kde je důkaz, že jsem vážně dal dvěma lidem tutéž účtenku?
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 15:22:09 Titulek: Re: [↑]
Jasný, souhlas. Jak jsem psal - podnikatel to nějak uhraje. Ale protože jak říkáš, každému to je jasné, proč by si úředníček z finúřadu nezašikanoval jinou cestou, žejo.
Autor: Aha (neregistrovaný) Čas: 2016-11-19 00:47:51 Titulek: Re: [↑]
Stačí aby kontroly chodili po dvou až třech lidech a dávali si to samé. Což není v době poledních menu nic nápadného. Možná je nápadnější jít na oběd sám.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hele,

vy s tím naděláte,

copak jste ještě neslyšeli či přímo sami se neptali -

CHCETE TO NA FAKTURU NEBO BEZ FAKTURY....

Copak nepůjde, tak jako dneska napsat fakturu či účtenku a nedat ji do systému....

Copak tohle celý nevymyslel nákej Blbiš, kterej si myslí, že tou pitomostí něco změní...

Ani madar by nevymyslel takovouhle pitomost, na to snad může přijít jen slovák,

taknějak chytře jako přičli na roudělení československa
Autor: JJ (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 14:51:29 Titulek: Re: [↑]
Cožpak o to, bez faktury to teoreticky půjde. Jenže když se to dá dohromady s daty z KH a dalších zdrojů, tak bude poměrěně snadné identifikovat anomálie a na sprosté podezřelé se zaměřit více.

I pokud se vám podaří vybudovat celý bezfakturový dodavatelský řetězec, což dejme tomu u hospody za určitých okolností jít může, tak nabízet „bez faktury“ neznámým lidem je pořád velké risiko. I kdyby jen každý desátý z Babišových voličů byl udavačská svině...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-18 16:15:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Cožpak o to, bez faktury to teoreticky půjde.
..............................................

Řekl bych, že to půjde i prakticky,
stejně jako to šlo včera i dnes...

Copak se nějako zvyšují tresty za vojebávání,
že by to šlo z doživotí na trest smrti,
jen je zde snaha o lepší evidenci a kontrolu
a tuto větší buzeraci každý rozumný člověk vrátí větším vojebáváním...

Prozatím snad nikdo na nikoho nebonzoval,
nebot každej z toho něco měl...

Autor: Jedinec (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 14:27:53 Titulek: opsáno z D-F
Kromě toho, že to na D-F už popsal někdo dávno před vámi, se s tím samozřejmě dá souhlasit.
Autor: pz100000 Čas: 2016-11-18 14:43:03 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No tak zrovna tady by ten link nevadil zcela jiste. Na to glajchsaltovani cen nejak nevzpominam.
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 14:52:57 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, asi v komentářích; články na D-F čtu všechny a jsem si docela jist, že jako článek to tam není.
Autor: Urza Čas: 2016-11-18 15:47:41 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vida, máte pravdu, to jsem četl, ale na ten bod 4/ jsem zapomněl.
Autor: Jedinec (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 15:57:38 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
OK, to jen tak pro pořádek. Měl jsem v úmyslu napsat příslušný plugin do nějakého z open EET softů na githubu, ale zatím nějak nebyl čas. Jako pokání se toho můžete ujmout :-)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-18 16:21:41 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Kromě toho, že to na D-F už popsal někdo dávno před vámi, se s tím samozřejmě dá souhlasit.
.....................................................................................

No vždyt na to, co tam píšou musí přijít každej, kdo už někdy psal nákou fakturu,

jo kdyby jste viděli jaký já psával faktury za bolševika,
není divu že ten komunismus padnul,
jakýpak studenti a jakejpak Regan,

to mý faktury zruinovaly bolševika a přivodily pád železné opony
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-18 16:36:46 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ze zřejmých důvodů uvádím, že níže napsaný text má sloužit pouze pro účely analýzy a lepšího zabezpečení EET a v žádném případě nemá kohokoli navádět k nezákonným činnostem.
.......................................................................................



Já věděl, že jsme národ Švejků...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-19 06:09:48 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To mně připomíná tu situaci s tou Chartou o dodržování lidských práv,
dvacet let to nikdo nepodepsal, ze zřejmých důvodů,
ale tejden po revoluci to všichni šmoci podepisovali jak diví...


A když už jsme u těch zřejmých důvodů,
tak každá vláda která trestá danové úniky a vlastně jakékoliv porušování zákona je jen vláda srabů,
která si je vědoma že na ni lidi z vejšky serou a nemaj potřebu si ji vydržovat
a že DOBROVOLNĚ by jim každej leda tak nasral

i když možná že ne, copak lidi nedávaj dobrovolně peníze tam, kde si myslí že je potřeba, jestliže je vláda fakt potřeba, tak by lidi dávali peníze dobrovolně,
nikoliv proto, že je k tomu někdo násilím nutí....

Je to docela sranda,
když třeba ty naše velké humanisty jako Masaryk či Havel ani v nejmenším nenapadlo,
že ta slavná VLÁDA LIDU se chová úplně stejně jako VLÁDA TYRANŮ,
a používá stejného násilí...

Oni to asi zas až tak velcí humanisti asi nebyli,
ono jim vlastně stačilo jen plácat náký kraviny
s IQ pampelišky...



Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-19 07:36:11 Titulek: Re: opsáno z D-F [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A tímto bychom pak mohli dané téma zkompletovat

http://www.obase.cz/
Autor: Lokutus (neregistrovaný) Čas: 2016-11-18 16:46:33 Titulek: Nepravděpodobné
To samozřejmě vyžaduje participaci zaměstnanců, kteří tak za ten daňový podvod přebírají odpovědnost. Dneska už hospodští zpravidla nehákují na svém place sami, jak to bývalo dřív.
Což je dost riskantní, vzhledem k tomu, že pak takový zaměstnanec z toho v podstatě sám nic nemá a navíc může teplým bonzem pana majitele potopit.

Celkově je to tak nepravděpodobná souhra okolností (plus mínus stejný čas, stejná částka, ochota zaměstnanců participovat). Takže nevěřím, že se to jakkoliv uchytí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-18 21:03:19 Titulek: Re: Nepravděpodobné [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Zaměstnanci to zcela jistě nebudou dělat pro nějakýho majitele,
ale pro sebe,
a bylo by nanejvýš nerozumné to dělat pro majitele i kdyby to majitel chtěl,
když to lze dělat pro sebe...

V celé hře se nic nemění,
jen se poněkud zvýší její obtížnost...

Autor: mpistora (neregistrovaný) Čas: 2016-11-21 17:55:21 Titulek: Re: Nepravděpodobné [↑]
Pokud by to bylo implementováno v systému pokladny, tak by si toho zaměstnanci ani nemuseli všimnout, stejně jako zákazníci. U nějakých hodně specifických provozů, jako např. vstupenky na koupaliště - skoro všichni platí stejnou částku a občas přicházejí jeden za druhým.
Autor: Urza Čas: 2016-11-22 10:09:31 Titulek: Re: Nepravděpodobné [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takovou zodpovědnost rád přijme zejména zaměstnanec, který bere peníze na ruku mimo xD
Autor: Holmes (neregistrovaný) Čas: 2016-11-20 10:34:44 Titulek: Komplikace
Ale pak v případě výhry v účtenkové loterii se bude muset o výhru dělit více výherců. :-)
Autor: sc (neregistrovaný) Čas: 2016-11-20 14:12:55
To je samozřejmě blbost, protože Transakci definuje i pořadové číslo účtenky a to by měl pokladní systém definovat vždy jiné.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-20 15:17:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ještě jednou. Dva zákazníci, dvě stejné ceny, dva stejné papíry, jedna účtenka. Pořád ani ťuk?
Autor: sc (neregistrovaný) Čas: 2016-11-20 18:45:00 Titulek: Re: [↑]
pořádové číslo... pořád ťuk ťuk na hlavu?
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-21 09:41:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proč by na stejné účtence mělo být jiné pořadové číslo? Myslíš si snad, že to pořadové číslo tam dává Duch svatej na vůli programátora nezávislej?
Autor: mpistora (neregistrovaný) Čas: 2016-11-21 17:59:35 Titulek: Re: [↑]
Měl by, ale nemusí. Předpokládáte legální systém.
Ale tady je řeč o podvodném, ten může na dvě účtenky vytisknout nejen totožné pořadové číslo, ale i všechny ostatní údaje.
Autor: Urza Čas: 2016-11-22 10:08:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zaprvé pokladní systém má ve své moci zákazník; a zadruhé pořádný korektní systém umožní vytisknout účtenku opakovaně.
Když se tedy do systému zanese jen jedna transakce, ale v reálu proběhnou dvě, nikdo nic nepozná.
logo Urza.cz
kapky