EU chrlí další zákazy – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-05-25 00:00:02

EU chrlí další zákazy

Je tomu už pár let, co nám Evropská unie ve své bezmezné moudrosti zakázala prodej výkonných vysavačů, což bezpochyby spasilo svět, ale ještě není vyhráno a je třeba udělat více; Evropská komise tedy hrdinně zakáže ještě více věcí – konvice, topinkovače a fény, které nevyhovují představám vševědoucích úředníků. Na první pohled se může zdát, že takové řešení přinese úsporu ve spotřebě elektrického proudu, takže výsledkem bude, že každý ušetří; to je sice pravda, ale nikdo se už příliš nezabývá náklady na straně výrobců, kteří budou muset ukončit výrobu již ozkoušených modelů zboží a začít vyvíjet nové. Ale kdo může rozhodnout, zda se to vyplatí? Vlastně existuje jediný způsob: Nechat svobodné jedince obchodovat na volném trhu; lidé vždy v rámci dobrovolných transakcí preferují to, co se je pro ně výhodné. Jakákoliv snaha byrokratů může situaci jen zhoršit.

Vtipné na celé věci je, že samotní evropští papaláši zjevně chápou, jak asi populární jejich zákazy budou; celý návrh už je totiž dávno vypracován, jen se s jeho realizací čeká, až proběhne referendum o odstoupení Velké Británie z Evropské unie. Ať žije propaganda a politický marketing!
Přečtení: 27131

Autor: nannuck Čas: 2016-05-25 04:17:14
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
jen tak mimochodem - kvuli referendu o odstupu Britanie bezi na jednom radiu pravidelny porad o unii, hned v prvnim dile uvadeli hodne dulezity argument proc by mela Britanie zustat. Jednalo se o priklad, ze pred vstupem do EU brankar Petr Cech malem nedostal pracovni povoleni... Bylo by to k smichu, kdyby to nebylo k placi...
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 07:07:53
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
• Nevím, nevím, od školy daleko, ale pokud si pamatuji, tak fyzikální vztah při ohřevu vody vypadá přibližně tak, že jestliže nějakému objemu média dodáváme po nějaký čas nějaké množství energie, mění se jeho teplota.
• Z jednoduché rovnice plyne, že jestliže dodávaná energie bude poloviční, bude k ohřevu média o delta t zapotřebí dvojnásobný čas. Tedy energii v žádném případě neušetříme, protože první termodynamický zákon ani Evropská unie nezmění.
• Ve skutečnosti však bude situace horší, než s výkonnou konvicí, protože účinnost při ohřevu je vinou vnějšího ochlazování povrchu konvičky nižší. Velmi výkonná konvice dosahuje až 90% účinnosti; čím je plnější, tím vyšší.
• Jestliže tedy budeme ohřívat vodu delší dobu, ochlazování povrchu konvice bude probíhat déle, tedy více energie předáme okolnímu vzduchu a proto bude účinnost konvičky úměrně klesat.
• Výsledkem tedy bude, že při polovičním příkonu budeme na kafe čekat dvojnásobnou dobu, plus přidaný čas za ztracený výkon sáláním.
Energeticky, ekonomicky i časově na tom tedy budeme hůře, než s výkonnou konvicí.
• Navíc budeme ochuzeni o možnost výběru podle naší preference. Výsledkem opatření EU tedy bude čistá ztráta.
• Ale ve skutečnosti vůbec nejde o fyzikální debilitu nějakého MBA €hujera, ale o demonstraci moci. Nic jiného v tom není.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-25 07:14:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Byls rychlejší. To je tak, když mi psaní trvá 6 minut :)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 07:26:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No moc se nediv. Například normou Euro5 vyhlásila EU válku fyzice a normou Euro6 ji vyhrála. Takže ty konvice mě vůbec nepřekvapily. On totiž není problém v nějakých normách a nařízeních EU. Ty jsou naprosto v pořádku. Problém je v tom, že továrníci - svině kapitalistický - nezaměstnávaj ve vývojovejch kancelářích moudrý environdementalisty, ale nějaké demagogy - absolventy technických univerzit, kteří slepě lpí na zastaralých, dávno zákony, předpisy a normamy EU vyvrácených fyzikálních ideologiích. Bohužel i Ty ses tím nechal oblbnout. To, co tu píšeš neplatí. Měls na základce chodit za školu kouřit a ne poslouchat nějakou blbku s jejím fyzikálním názorem!
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 07:51:39 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak. A mám to. :-) Jenže já tenkrát zvládl fyziku, i kouření na záchodě (a málo později nás ještě ruštinářka zaučila). ;-)
Autor: pz100000 Čas: 2016-05-25 09:22:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Uvazujete prilis pri zemi a nedivate se k svetlym zitrkum.

Reseni je proste: pokud by se casem cirou nahodou zjistilo, ze omezeni vykonu bylo ku hovnu, omezi se i maximalni mozna doba ohrevu. A to by bylo, aby neco nakonec nezabralo. Navic v zaloze je jeste omezeni maximalniho mnozstvi naraz ohrivane vody, poctu zapnuti za den, miliwattsekund na litr atd. A z druhe strany lze pridat treba maximalni pocet kav na hlavu a den.

A jeste konkretne k te kave: neskofi nakonec jde rozpustit i nastudeno, stejnak na to horky dycky jenom funite a pijete to pak vychladly. Ti chudsi halt budou muset sva zelena zrna (na prazeni a mleti taky dojde) do foroty macerovat v odrazene vode.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 09:55:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ona to není sranda. Přesně takhle postupuje EU u spalovacích motorů.
A to ohřejvání za studena rozmíchanýho rozpustnýho kafe? Já se obávám, že nějaký kokot dostane od EU grant na TV kuchařský seriál, kde bude za studena připravovat i svíčkovou na smetaně nebo řízky a pak to trochu přihřeje v úsporný mikrovlnce...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-25 14:41:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To jako že by zakázali Luxus na talíři a zadotovali Míru?
Web: neuveden Mail: neuveden
Na první pohled se může zdát, že takové řešení přinese úsporu ve spotřebě elektrického proudu, takže výsledkem bude, že každý ušetří; to je sice pravda

Žel není, alespoň v případě rychlovarné konvice. Množství energie potřebné k ohřátí určitého množství vody je stejné a nezávislé na čase. Kdyby to ale byla jen neúspora - čím déle se voda vaří, tím déle se voda bude snažit srovnat teplotu s okolím, takže tam budou tepelné ztráty. Dají se snížit izolací, a dobré konvice ji mají, ale na nulu se dostat nedá, vždycky nějaké ztráty budou. A samozřejmě, i čas jsou peníze, déle vařící konvice plýtvá časem obsluhy, může také zůstat déle rozsvíceno v kuchyni atd. Ve finále se tedy energie spotřebuje více.

Jestli něco krásně ilustruje údajnou moudrost úředníků, kterou se zastánci EU ohánějí, pak je to právě toto.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 07:27:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, ne a ne!!! Copak to pořád nechápete, že tyhlety fyzikální názory vás všech neplatí???!
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 07:30:36 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak pochopitelně, jsou zastaralé. Doba od nějakého Pascala přece pokročila. :-)
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-25 09:34:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já ti nevím, vesmír je tady odhadem 13820 milionů let, EU nějakých necelých 13 let podle oficiálního počtu, případně 65 let, pokud to budeme brát od založení ESUO. To je strašný nepoměr. Ano, postupem času tento nepoměr klesá, ale nehodlám čekat biliony let na jeho přibližné vyrovnání a dostatečné ověření funkčnosti EU coby alternativy k fyzikálním zákonům vesmíru, fakt ne.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 09:58:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
ON SE NĚKDO ODVÁŽÍ POCHYBOVAT O FUNGOVÁNÍ EU VE SROVNÁNÍ S FUNGOVÁNÍM FYZIKÁLNÍCH ZÁKONŮ VESMÍRU???!!!
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-25 08:05:16 Titulek: Re: [↑]
Co rychlovarne konvice,ale co kdyz si nejaka nemecka krava uz dlouho poradne nezasukala a rano vam za to zrusi vsechny atomove elektrarny?!
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 07:19:22
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Mimochodem: nejlepší účinnosti dosahuje „žiletkový“ vařič používaný v kriminálech (http://www.svobodny-svet.cz/762/jak-to-chodi-ve-vazbe.html). Pochopitelně je dotykově nebezpečný.
Varné konvice kolem 80–90 %.
Výborné účinnosti dosahuje i indukční ohřev.
A ohřev na plynu, či plotýnkovém vařiči (používá Matěj Stropnický, protože to číslo 2000 W na konvici ho děsí) se pohybuje jen kolem 50 %.
Autor: Lojza Čas: 2016-05-25 08:31:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je, to je bozi, jak nejaky server prevzal muj clanek, ktery jsem psal na D-F a rozhodne se me nikdo ani neracil zeptat, jestli s tim trebas souhlasim :-D
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 08:57:27 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jejda! To jste Vy? Já se dotazoval Urzy (říkal, že na Vás kontakt má) zda bych Vás nemohl přesvědčit o napsání té druhé části. Psal, že po zkušenosti s komentáři na D-FENS, kde někdo odhalil Vaši identitu, už nebudete chtít.
Osobně ten článek považuji za velmi, velmi užitečný a důležitý, protože o pohledu z druhé strany se nikde nepíše a lidé jsou zmanipulováni jen jednostrannou propagandou. (A máte můj obdiv, že jste to napsal.)
Pokud Vás mrzí, že jsem ten článek replikoval, odstraním ho. (A že jsem neměl předem svolení je má chyba, ale neměl jsem jak ho získat.)
Autor: Lojza Čas: 2016-05-25 11:58:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pohoda, to je ok :-)
Jen me to takhle poranu prekvapilo :-) Ale fakt v pohode, urcite nestahovat:-)

Ja....ja jsem linej :-D :-D
Ja bych to napsal, uz me prosili i jinni lide....Psal jsem to s tim, ze je o me znamo, kdo jsem, s tim nemam problem.
Jen jsem fakt linej se k tomu dokopat :-)

Ale nejak to uz musim udelat, uz me prosi moc lidi :-)
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 14:04:36 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak prima.
V tom případě se stavím do fronty těch, kteří by v zájmu věci byli rádi, kdybyste to dopsal. Prosím o to.
(Je to i můj osobní zájem, jestli mi tedy rozumíte…)
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 08:57:27 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jejda! To jste Vy? Já se dotazoval Urzy (říkal, že na Vás kontakt má) zda bych Vás nemohl přesvědčit o napsání té druhé části. Psal, že po zkušenosti s komentáři na D-FENS, kde někdo odhalil Vaši identitu, už nebudete chtít.
Osobně ten článek považuji za velmi, velmi užitečný a důležitý, protože o pohledu z druhé strany se nikde nepíše a lidé jsou zmanipulováni jen jednostrannou propagandou. (A máte můj obdiv, že jste to napsal.)
Pokud Vás mrzí, že jsem ten článek replikoval, odstraním ho. (A že jsem neměl předem svolení je má chyba, ale neměl jsem jak ho získat.)
Autor: Urza (neregistrovaný) Čas: 2016-05-25 07:22:16 Titulek: konvice
Výjimečně jsem nahlédl do diskuse (normálně se teď neúčastním), musím jen dodat jednu věc ke konvicím:
Kritérium pro zákazy není velký výkon, ale malá účinnost; takže skutečně dojde k úsporám (čímž to pochopitelně nehájím).
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 07:36:14 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Do teď jsem v diskusi šaškoval. Ale teď vážně. Rychlovarka je vlastně odporovej drát. Jak se zvyšuje jeho účinnost? Prokristapána. Provoz 2000W spotřebiče, to se kolečko na hodinách vrtí jak blázen. Proto to musí bejt RYCHLOvarka, aby se vrtělo co nejvíc a co nejkratší dobu, protože největší ztráty nejsou v zařízení samotném, ale ve ztrátátch tepla, které je odebíráno z povrchu rychlovarky okolním prostředím. Hypermegamiliardářem by se stali majitelé firmy, kteří by dokázali zvýšit účinnost/snížit spotřebu rychlovarky. Takovému výrobci by zákazníci utrhali ruce. Na to nepotřebujou EU.
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-25 07:42:44 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
• Nevím, nejsem si jist, ale zatím jsem nezachytil žádnou zprávu, že přikázána bude vysoká účinnost konviček. Naopak, všude v médiích se uvádí, že má jít o rasantní snížení příkonu. (Byť ta účinnost se v tom projeví časovým faktorem.)
• A pokud použijeme stejný mustr použitý na vysavače: s polovičním příkonem vysáváme dvakrát tak dlouho a ještě méně kvalitně a s fénem dtto, pak soudím, že jediným sledovaným kritériem bude opět to obludné číslo ve wattech.
Autor: Cigi OL Čas: 2016-05-25 07:44:37 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Úsporu vytvořím tím, že eliminuji ztrátu, kde tedy v rychlovarné konvici je prostor pro úsporu:
* Teplosměnná plocha je přímo zalitá vodou, takže se blížíme z horní strany ideálnímu přenosu.
Spodní strana je ochlazovaná vzduchm, který přenáší teplo násobně hůře než voda,ale to se dá vylepšit,když vzduch odstraníme nebo nahradíme inertním plynem, třeba argonem. Podobně je to v oknech, ale neprodraží to spotřebič a s marginální úsporou se mi zvýšená investice nevrátí?
* Dále má konvice boční stěny a víko, které můžu zaizolovat pro snížení vyzařování tepla do prostoru. Takže pro relativně vyjádřitelnou a s odřenýma ušima smysluplnou energetickou úsporu bude mít konvice průměr 40 cm, bude jí chybět vodoznak pro eliminaci tepelného mostu a víčko budu šroubovat, tedy splněný sen estéta a ergonomie budiž poražena.
* Další metoda by byla snímat teplotu v průběhu ohřevu a nechat vodu dojít setrvačností rozehřátého dna, ale to se zákazníkově touze po dlouhé životnosti a bezporuchovosti výrobku staví do cesty další kurvítko.
Mimochodem po plynových a elektrických kotlecha a bojlerech se chystá erounijní legislativní smršť na trouby, varné desky,odsavače a to se bydlení opět prodraží: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014R0066
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-05-25 08:23:25 Titulek: Re: konvice [↑]
Kdysi meli nasi zakonodarci resit nejakou zasadni,slozitou vec(tusim prijeti Eura nebo co) a predchazel tomu zakon o srani psu v hlavnim meste(stolica cssr)....hadali se o tom do krve 3 dny a euro pak odlozili...Ale mozna,ze je nakonec dobre,ze soudruzi resi ty konvice,nez aby se pousteli do "vetsich akci".A vesele je pozorovat,jak lidi,neschopni se bez statu uzivit,jednohlasne podporuji kdejakou silenost.Jako kdyz Nemci za Hitlera se nachali navlict do komickych uniforem(napr ty rozsireny stehna do stran) a ohnutych klaunskych cepic a pochodovali s nohama nad hlavu pred tribunou plnou uchylu
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-25 09:27:51 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Další možností je vařit vodu v prostředí s vyšší teplotou než je požadovaná cílová teplota. Pak je naopak žádoucí izolaci minimalizovat. Hitem příštího léta budou kuchyňosauny.
Autor: pz100000 Čas: 2016-05-25 09:34:01 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak proto ty tepelne certifikovany baraky...
Zapni kuchyn, dame kafe.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-25 09:38:44 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, kuchyň, která se zapíná... to zní jak ta od Kutila Tima, co má startér, makrovlnku, řezníka a automatický čistící program.
Autor: pz100000 Čas: 2016-05-25 09:37:50 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Navic to ma jeste slusnej potencial ve spolecnych, resp. verejnych saunach na hlavnich navsich ci namestich.
Autor: Cigi OL Čas: 2016-05-25 07:25:54 Titulek: specifika UK
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem jev UK zvykem obměňovat rychlovarné konvice násobně častěji než ve zbytku EU, takže marketingově citlivé časováníje pochopitelné, nikoli však s mým osobním souhlasným postojem.
N aspotřebu platí jednoduchá fyzika, kde práce a v našem případě spotřeba je dána součinem výkonu a doby, po kterou je výkon požadován. Jinými slovy méně výkonná konvice bude ohřívat déle, takže spotřebovaná energie bude stejná. Vytratí se tak výhoda pro uživatele, kterému se tuze líbí ta rychlost.
Mimochodem většina konvic má příkon 2 - 2,2 kW, který přirozeně vychází s hodnoty jističů, kde častých 10A při napětí 230 V dává teoretický příkon 2,3 kW: Voilá,máme řešení respektující svobodný trh s jeho převažující poptávkou po krátké době od kohoutku do hrníčku a respektující fyzikální možnosti rozvodné sítě.
Pro ty z vás, kdo běželi kontrolovat svou konvici a našli příkon 3 kWa chystáte se mě cupovat,obvyklé jištění zásuvkového okruhu v kuchyni zajišťuje jistič 16 kW, takže opět součinem budeme 16A *230V= 3680 W.
logo Urza.cz
kapky