Fízlové v ulicích! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-05-31 00:00:02

Fízlové v ulicích!

Dnes je Světový den bez tabáku; a v platnost vchází totalitní zákon omezující svobodu majitelů hospod rozhodnout si, zda se v jejich podnicích smí kouřit, nebo ne. Většina argumentů, jimiž byla tato novela obhajována, spočívala v tom, že když už to stejně máme totalitu, můžeme klidně ještě o kousek přitvrdit (hospodští jsou stejně již omezováni spoustou nařízení; kvůli socialistickému zdravotnictví neseme všichni náklady na léčbu kuřáků; stát se má starat o zdraví obyvatelstva; „státe, zařiď mi nekuřáckou hospodu na vesnici“ a mnohé další); a v podobně totalitním duchu hodlají některé radnice řešit problémy se zákazem vzniklé (lidé budou chodit kouřit před hospody): Třeba Praha 1 si najala fízly do protikuřáckých hlídkek, aby chodili a kuřáky buzerovali (jak jsou hluční, kam vyhazují vajgly a tak); potkáte-li je, prosím, dejte jim to (bez násilí) sežrat, ať se pořádně zamyslí, čím se to vlastně živí.
Přečtení: 35212

Reagujete na tento komentář:
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 10:13:46 Titulek: Re:
Nu, snad v souladu s jakousi karikaturou svedomi, ale uz zcela jiste proti vedomi (ma-li jake). Mlhavost jsme jiz zminili (a ja souhlasil), ale co si tedy (pokud mozno bez ohledu na interpersonalne komparativni zblepty) pod zajmem lidu predstavujete Vy, at to odlisime od me naivni predstavy sumarniho prinosu?

Neschvalujete, ale nikoli protoze neskladate, alebrz protoze neni na stole. Jinak schvalovanim postupu schvalovace samozrejme schvalujete tez.
Autor: marek28 Čas: 2017-05-30 23:21:42
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejvíc mě zaujal asi postoj TOP 09, který se dá vyjádři následovně. Budeme pateticky promlouvat o svobodě >>> omezíme kouření >>> budeme se veřejně vysmívat lidem, kterým to omezení svobody vadí. Teda to třetí má na starosti asi jen Dominik Feri ale i tak mi to nepřijde moc košer.
Ale velmi inspirativní mi přišly odpovědi některých politiků TOP 090 na otázku, jaký je jejich postoj k celé té věci:

Jaroslav Lobkowicz: "Jsem sice kuřák, ale chodím ven. Venku na čerstvém vzduchu ta cigareta líp chutná. Budu pro zákaz" Sice se shodneme na tom, že venku to chutná líp, ale vážně nepobírám, proč bych měl své osobní preference nutit i ostatním. Panu Lobkowiczovi to ale přijde v pohodě.

Daniel Korte: "Kdyby se ti kuřáci sami umravnili, tak by se to dalo tolerovat. Jenomže oni se neumravňují. Jsem pro zákaz." Krásná ukázka principu kolektivní viny. Jak je kolektivní vina v souladu s oněmi liberálními a evropskými hodnotami, kterými se TOP 09 zaklíná, to mi uniká.

Zdeněk Bezecný: "Já ten zákon podpořím, protože jsem to slíbil Leošovi Hegerovi." Úžasná ukázka vytříbených a pevných názorů! Má na to vůbec názor, nebo je mu to prostě fuk? To se člověk nedozví.

Jsem fakt moc rád, že životy nás všech řídí lidé s tak vytříbenými a sofistikovanými argumenty.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 05:51:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nejvíc mě zaujal asi postoj TOP 09,
..........................................

Já nmyslel že to jsou katolíci,
takže ti nejspíše budou proti tomu zlu a budou za svobodu nekouření
a budou pro násilné prosazování...
Autor: Urza Čas: 2017-05-31 06:33:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano.... je to absolutně kokotské; osobní postoj těch lidí by problém nebyl, ale dát jim moc už problém je.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 06:44:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ano,
ale to není jejich problém, to je problém těch lidí co jim dávají tu moc a volí je,
a to je pak ta kolektivní vina, v duchovnu se to pak říká kolektivní karma...

Jinak ale politik a volič jsou lidé, kteří netuší že
cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly,
no von to netuší skoro nikdo,
ani v tom duchovnu....

Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 07:19:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí."

"Já ten zákon podpořím, protože jsem to slíbil Leošovi Hegerovi."

Holt je v jeho nejlepším svědomí dodržovat sliby. Žádný rozpor v tom nevidím. Ostatně, oni makají pro Českou republiku, té slíbili věrnost, ne nějaké svobodě, prosperitě, morálce a co já vím čemu všemu ještě. A ten zájem všeho lidu, to je něco tak mlhavýho, a když vidíš ti diskusi ke kouření, tak se nemůžeš divit, že to je jak to je. Většina lidí tu svobodu vážně nechce.
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2017-05-31 07:32:31 Titulek: Re: [↑]
A jsme u otázky, jak moc jim jí můžeme přirozenoprávně nacpat, když se jí aktivně brání. (Já to tedy beru jako nutnou obranu proti nesvobodě, ale...)
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 07:43:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V rámci nutné obrany proti nesvobodě ideálně pouze tolik, kolik je nezbytně potřeba k zachování vlastní svobody.
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 08:32:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak. Potiz je, ze jakmile se odtrhnete od celkem jasne definovane nuly (ci jednicky), okamzite a definitivne skoncite u pane LWGho zcela presneho "a jsme u otázky", jez bych ja se svou prislovecnou slusnosti jinak jiste formuloval "a jsme fprdeli". Nevyhnutelne, zel.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 09:14:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak v tom případě by pak anarchie mohla znamenat,
že požaduji pro sebe svobodu od státu,
nikolivěk svobodu bez státu pro celou společnost...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 09:05:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Svobodu nelze nikomu cpát a vnucovat,
nebot to je stejné jako cpát kuřákovi svobodu nekouřit,
kuřák je závislý a je tudíž nesvobodný,
z vešky sere na to, že kouřem votravuje i nekuřáky a působí jim zle,
ale on o svobodu rozhodně nestojí, nebot se v té kuřácké nesvobodě cítí výborně...

Se státem je to stejné, je to stejnej fet a je to stejně výhodné jako to kouření...

Dle mého názoru je nehorším zlem boj proti zlu,
at už tím zlem voznačíme kouření nebo stát...
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 08:22:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To predposledni "a" ve slibu jiste neznamena "nebo" (a vlastne nemelo tam byt vubec, resp. snad ve forme "a to").

S touto logikou bez potizi dojdete ke schvaleni genocidy, nebot jste ve veku predskolnim matince slibil neodporovat starsim. Stejne odvaznou myslenkou je, ze vernost znamena pro nekoho makat. Nicmene mlhu vidim, nicmene smysl bych povazoval za zrejmy, nicmene je neplnitelnym oxymorem, nicmene nedivim se. Nechtit vs. nevidet (popr. jeste vs. videt nechtit).
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 09:44:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ani já nechápu spojku "a" jako "nebo". Vlastně nevím, jak z toho, co jsem napsal, mohl vyplynout opak. On zcela v zájmu lidu, který je dost mlhavý a každý jej chápe po svém, jedná v souladu se svým nejlepším vědomím a svědomím, jehož součástí je i dodržet slib.

Že bych mohl takto schválit i genocidu? No mohl, ale neschvaluji, protože já neskládám sliby věrnosti České republice.
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 10:13:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nu, snad v souladu s jakousi karikaturou svedomi, ale uz zcela jiste proti vedomi (ma-li jake). Mlhavost jsme jiz zminili (a ja souhlasil), ale co si tedy (pokud mozno bez ohledu na interpersonalne komparativni zblepty) pod zajmem lidu predstavujete Vy, at to odlisime od me naivni predstavy sumarniho prinosu?

Neschvalujete, ale nikoli protoze neskladate, alebrz protoze neni na stole. Jinak schvalovanim postupu schvalovace samozrejme schvalujete tez.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 10:48:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vědomí? Záleží čeho. Vědomí sama sebe? To postrádá asi velmi málo jedinců, a on si uvědomuje slib, který dal, takže absenci sebevědomí vytknout nelze. Vědomí důsledků vlastních činů? Třeba si je uvědomuje velmi dobře a chce je. Vědomí zájmů toho lidu? Holt na to má jiný názor než my dva. Bohužel pro Vás zájem lidu z mého pohledu spadá přesně do těch žblebtů. Lid pro mne není jedna bytost s jednou myslí a s jasně definovaným zájmem, ale hromada lidí různých zájmů. Pokud se dva shodnou třeba jen v polovině věcí, v kolika věcech se navzájem shodne milion lidí? Takže lepší odpověď než ty interpersonálně neporovnatelné žblebty vážně nedám :|

A jinak, já schvaluji postup schvalovače? To je mi novinka, jen jsem jej racionálně popsal. Nejblíž, kam bych mohl empaticky zajít, je, že bych napsal, že jeho postup chápu a že mu rozumím. Ale rozhodně jej neschvaluji, dokonce bych se mu nejradši vysmál, protože argument "slíbil jsem někomu, že vám uškodím" považuju za velmi kuriozní. Nicméně on se dá podobně interpretovat i ten poslanecký slib - při vhodné definici svědomí, vědomí či zájmů lidu se i ten dá interpretovat jako slib škodit lidem. Takže? O čem se tu kurňafiš hádáme?!??
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 11:49:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Well, tak to zkuste se zblebty included, pokud z toho nakonec vypadne nejaka definice, jez bude cimkoli pouzitelnejsim nez "nelze" rozblebtnutym do nekolika odstavcu.

Vidim, ze jste dostatecne flexibilni a veta "zajmem lidi je vlastni skoda" vam necini problem. Pak jiste lze hajit i "[v zájmu všeho lidu] Holt je v jeho nejlepším svědomí dodržovat sliby [Leošovi Hegerovi]". Co pak ale hajit nelze, je jeho vedomi. Skutecne nevidite rozdil mezi "protoze je to v zajmu (a proto jsem to slibil)" a "protoze jsem to slibil (a proto je to v zajmu)"?

Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 13:49:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevidím problém v tom, co jsem napsal. Že to Vy berete jako obhajobu... no, budiž, to si musíte vyřešit sám, to je Váš problém.

A ani nemusím moc žblebtat, znáte hlasovací paradox, resp. Arrowův teorém nemožnosti?
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 15:41:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak nevim. Vzdy, kdyz se snazim psat slusne a srozumitelne, vsichni okamzite prestavaji rozumet. Asi jsem divny.

Problem zminujete pouze Vy, na mne pada spis smutek. Ano, z toho, ze jste ty myslenky zplodil, napsal, a ted je - sic! - obhajujete.

Uznavam, ze Vase definice se zblebty included, jez neni cimkoli pouzitelnejsim nez "nelze", rozblebtnuta do nekolika odstavcu neni. A jakozto prvni definice dotazem ma jiste potencial, ambice i perspektivu.
Autor: Podnikatel (neregistrovaný) Čas: 2017-05-31 08:35:21 Titulek: O úředníka míň o svobodu víc
Hlavním problémem tohoto typu legislativy je postupné ukrajování osobních svobod, regulace podnikatelského prostředí, zvyšování úřední moci, vynucování veřejného blaha podle paragrafů, uplatňování principu kolektivní viny... Pomálý a nenápadný socialismus a liberalismus vkrádající se pod záštitou původních ideologií a filosofických principů Frankfurtské školy, levičáctví v té nejhorší podobě.

Zákon sám o sobě zase takový problém není, podle stávajících vyjádření ministra, stačí dát na dveře cedulku "Vážení návštěvníci, vzhledem k probíhajícímu natáčení dokumentu o kouření se v podniku používají cigarety. Natáčení bude probíhat vždy v otevírací době restaurace.", možná bude časem nutné založit pro tento účel divadelní spolek majitelem restaurace a občas vydat časosběrný dokument - zrychlený záznam z průmyslových kamer, ale jinak jsou splněny prvky umělecké tvorby a v prostorách restaurace je dále možno kouřit.
Autor: CNN (neregistrovaný) Čas: 2017-05-31 08:40:25 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Muehehe, to je dobrý.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 09:46:27 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je dobrý, když už musí být Kocourkov, tak s plnou parádou. Jestli by ale nebylo lepší začít konečně přímo zasahovat proti jednotlivcům, kteří tu úlohu prodloužené nenechavé ruky státu plní. Oni nemají povinnost dělat to, co dělají.
Autor: Glande Čas: 2017-06-01 22:30:13 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Máte pravdu v tom, že stát a jeho pochopové jsou tvořeni zas jenom lidmi jako jsme my a ideologie státismu. Bez nich by stejně jako komunismus bez PS VB, domovních důvěrníků a uličních výborů stejně jako běžných příslušníků strany a ROH moc dlouho nefungovalo. Ti odváděli tu mravenčí drobnou práci, práskali za tepla, dávali podklady do kádrových posudků apod.Na tom se stavěla moc jakéhokoliv režimu dlouhodobě. Jsou to úplně normální a většinou nepříliš odvážní lidé, kteří vědí, že když někoho někam nahlásí, tak tu represi za ně udělá někdo jiný a oni nemusí řešit nepříjemnou situaci kterou sami způsobili a už vůbec nemusí nést zodpovědnost. A jsou to lidi, co žijí mezi námi a dělají to dobrovolně a sami často vědí, že to morálně není ok. Ale prachy přece nesmrdí. A někdo to přece dělat musí, abychom se tu mezi sebou nesežrali, ne?
A myslím si, že spousta takových běžných zaměstanců by to zabalila a šla si hledat slušnou práci pokud by najednou zjistili, že to co dělají není bez rizika.

Už vidím, jak taková protikuřácká hlídka domlouvá hlučné a kouřící skupince "mladíků" někde na zastávce. :-DD

Autor: Vostál Petr Čas: 2017-06-02 06:43:13 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A jsou to lidi, co žijí mezi námi a dělají to dobrovolně a sami často vědí, že to morálně není ok.
.....................................................................................................

Já osobně přiřazuji morálku k třem základním voblbovákům (shitům) lidstva - víra, naděje a láska,

morálka je něco jako moda, někdo něco vymyslí - ostatním se to pak zalíbí
a všichni to pak nosej a cejtěj se dobře a uniformovaně...
Ve skutečnosti celá ta morálka není nic jiného, než nějaké naučené pocity, proto to vypadá tak důležitě,
stejně jako ta víra, naděje a láska jsou opět pocity
a pocity jsou existencionální záležitost jenž mylně spojujeme se svou osobou a existencí....

Přičemž morálka není nic jiného, nežli hodně špatně definovaný karmický zákon, jenž funguje na principu :
co si kdo uvaří, to si také pak sní,
co kdo zaseje, to sklidí,
oko za oko, zub za zub apd.

Proto také bacha na dobré úmysly, ony z principu nikdy nejsou až tak dobré,
proto je jimi také dlážděná cesta do pekla,
nebot každému dobrému úmyslu vždy nusí předcházet pocit negativní nespokojemosti s danou situací,
což si většina dobroserů jaksi neuvědomuje, nebot jsou schopni postihnout jen ten pocit dobrého úmyslu...

Pocity, pocity, pocity............
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-02 08:00:46 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, mít všichni ti práskači, kontroloři a pokutoví zloději přímou a bezprostřední zpětnou vazbu by mohlo pomoct - neříkám, že všem těmto. Kromě normálních lidí je tam i nemalé množství těch nenormálních, kteří jsou tím už prožraní až do morku kostí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 10:05:03 Titulek: Re: O úředníka míň o svobodu víc [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hlavním problémem tohoto typu legislativy je postupné ukrajování osobních svobod, regulace podnikatelského prostředí, zvyšování úřední moci, vynucování veřejného blaha podle paragrafů, uplatňování principu kolektivní viny... Pomálý a nenápadný socialismus a liberalismus vkrádající se pod záštitou původních ideologií a filosofických principů Frankfurtské školy, levičáctví v té nejhorší podobě.
..............................................................................................................

Tím se liší socani vod komoušů, kteří to vzali jedním vrzem,
kdežto socani jsou jak ty boží mlýny, melou pěkně pomalu,

ale boží mlýny taky melou,
a co kdo vyšle, to se mu taky vrátí,
což platí o každém, nejen o socanech či komunistech...

Proto také bacha na ty dobré úmysly,
nejen socanů a komoušů...
Autor: Kajka Čas: 2017-05-31 10:12:03
Web: neuveden Mail: neuveden
Co se týká těch protikuřáckých hlídek - odkud máš Urzo informaci, že se jedná o fízly? Já jsem totiž četla (ale už netuším kde), že má jít o pozice vytvořené magistrátem, což tomu dodává grády, protože těm kuřákům nebudou moct vůbec nic, jen prostě domluvit, jestli by byli tak hodní a chovali se slušně.

Další vtipná věc mi na tom přijde, že na ty pozice vybírali jen muže a ještě v nějakém konkrétním věkovém rozmezí, s čímž se vůbec netajili, takže diskriminace jako prase :)
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 10:21:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Fizl lip znit a Urza je tak trochu poeta.
A sla byste do toho? (I kdyz uznavam, ze snad i u bezneho opilce by vyskyt damy mohl opravnenou ceskou facku o nekolik pikosekund pozdrzet.)
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-31 11:13:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A sla byste do toho?
.....................

Já bych do toho šel,
já bych dělal agenta provokatéra jako v tom Švejkovi,
dal bych si pívo a cigáro,
a asi bych dopadnul tak, jak dopadnul ten agent R-U v tom Švejkovi,
nakonec bych se vožral a zkouřil a vedl protistátní řeči...
Autor: pz100000 Čas: 2017-05-31 11:53:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No copak vo to, ale musela byste delat agentku provokaterku. :)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-05-31 10:23:34 Titulek: Re: [↑]
kuřačky,jo?
Autor: marek28 Čas: 2017-05-31 10:35:14
Web: neuveden Mail: neuveden
Ještě mě zaujalo, jak se prý schválením toho zákona konečně dostáváme do civilizované Evropy. Imho je moc dobře, že to takhle říkají, protože mnoho lidí pořád považuje západní Evropu za nějakou baštu svobody. Já osobně do té "civilizované Evropy" vůbec nechci.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-31 10:54:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stačí nadhodit, že je to ta civilizovaná Evropa plná migrantů, a obhájci těchto omezování svobody v takové diskusi najednou neví, co dřív. Jinak ano, kecat lidem do života se bohužel považuje za znak civilizovanosti a tady si ještě kecáme do životů málo (a teď nemyslím jen státem), to na tom civilizovaném západě, tam to kecání a udavačství bují o dost víc, že bychom se někteří divili. Samozřejmě, jsou výjimečná místa a společenské kruhy, kde se nemorální jednání nepovažuje za civilizované, ale bude ještě hodně trvat, než se rozšíří. Na internetu k tomu má samozřejmě lepší podmínky; o tom žádná.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dnes je Světový den bez tabáku;
.............................

Zejtra už bude líp,
to maj svátek děti a pozejtří pozemní vojska
a v pondělí životní prostředí...
logo Urza.cz
kapky