Autor: velkej Ká
Čas: 2015-11-17 00:00:02
Indoktrinace ve školách byla jen za totality, že?
S hrůzou jsem si 11. listopadu přečetl na teletextu ČT, str. 164, zprávu o tom, že česká školní inspekce prověří výuku globálních témat na základních a středních školách. Je-li někdo přesvědčen, že po Sametové revoluci se zbavil propagandy a indoktrinace ve školství, není lepší připomínky, než právě takováto zvěst, ve které se dozvídáme, že existuje průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Za komunistů to jistě bylo v komunistických souvislostech, za nacistů… a za císaře pána… myslím, že nemusím rozebírat. Pokud někomu stále nedochází, oč běží, pak pečlivější studium zdrojů odhalí takové žvásty (a hromady slovní vaty) jako:
Důležitými tématy jsou nejen témata věnující se globalizaci a globálním problémům, ale i problematika lidských práv a rovných příležitostí, humanitární pomoci a rozvojové spolupráce, prevence a řešení konfliktů.
Zaměřuje se na rozvoj znalostí týkajících se globálních problémů, jako je např. chudoba, nízká úroveň vzdělání, špatný zdravotní stav, a na rozvoj schopností pojmenovat jejich příčiny a přicházet s nápady možností, jak přispět k jejich řešení. (…) Žák analyzuje možnosti řešení globálních problémů prostřednictvím institucí, organizací, významných dohod, rozhodnutí a dokumentů.
Žák rozpozná stereotypy a předsudky ve svém chování a jednání a usiluje o jejich odbourání.
Podle takové (a jiné) směsi slovní vaty a žvástů je dnes definováno státní školství. Podle takových materiálů se dnes připravuje na reálný svět a reálný život, který zajímají konkrétní schopnosti, nápady, píle, zodpovědnost a cílevědomost; jenže místo toho se dětem dostává jalového blábolení, které se snad uplatní v nějaké pseudohumanitární rozkrádačce (PHR) přisáté na státní cecek rozdávající lup, ale horko těžko by se tím daly vytvářet hodnoty. Každý zaměstnavatel jistě potvrdí tristní připravenost většiny čerstvých absolventů na reálný svět.
Státní vzdělávání se (nejen) vlivem PHR odchyluje od potřeb reálného světa. Chceme-li připravit děti na ten skutečný, opravdový svět, je svoboda vzdělávání nezbytná.
Důležitými tématy jsou nejen témata věnující se globalizaci a globálním problémům, ale i problematika lidských práv a rovných příležitostí, humanitární pomoci a rozvojové spolupráce, prevence a řešení konfliktů.
Zaměřuje se na rozvoj znalostí týkajících se globálních problémů, jako je např. chudoba, nízká úroveň vzdělání, špatný zdravotní stav, a na rozvoj schopností pojmenovat jejich příčiny a přicházet s nápady možností, jak přispět k jejich řešení. (…) Žák analyzuje možnosti řešení globálních problémů prostřednictvím institucí, organizací, významných dohod, rozhodnutí a dokumentů.
Žák rozpozná stereotypy a předsudky ve svém chování a jednání a usiluje o jejich odbourání.
Podle takové (a jiné) směsi slovní vaty a žvástů je dnes definováno státní školství. Podle takových materiálů se dnes připravuje na reálný svět a reálný život, který zajímají konkrétní schopnosti, nápady, píle, zodpovědnost a cílevědomost; jenže místo toho se dětem dostává jalového blábolení, které se snad uplatní v nějaké pseudohumanitární rozkrádačce (PHR) přisáté na státní cecek rozdávající lup, ale horko těžko by se tím daly vytvářet hodnoty. Každý zaměstnavatel jistě potvrdí tristní připravenost většiny čerstvých absolventů na reálný svět.
Státní vzdělávání se (nejen) vlivem PHR odchyluje od potřeb reálného světa. Chceme-li připravit děti na ten skutečný, opravdový svět, je svoboda vzdělávání nezbytná.
Přečtení: 10660
Komentáře
Komentář 1399
Hlavně, že je tam učí, že Země se otočí kolem osy za 24 hodin, nebo že Země má magnetické pole proto, že je v ní spousta železa, Výuka jazyků, zvláště pak angličtiny, je naprostá tragédie. K tomu tahleta svinstva... Nikdo mi nevymluví, že je to schválně, a že se jedná o snahu kompletně zlikvidovat vzdělanost.
Komentář 1402
Tedy ta indoktrinace schválně je, ta je předepsaná i v Národním vzdělávacím plánu; ale mizerná úroveň škol mnedle nebude záměr.
Komentář 1404
Komentář 1406
Komentář 1413
To je tak surový internacionálně-socialistický blábol, až oči přecházejí.
Ale ono to v podstatě má logiku: skutečně vzdělaní jedinci by se museli takovémuto státu postavit na odpor a to je to poslední, o co by stát stál. Potřebuje bázlivé, polovzdělané stádo opakovačů frází.
A aby jim to nebylo líto a statistiky vypadaly dobře, rozdává průkazy vzdělanosti na základě nižších a nižších kritérií.
Dobře odpověděl pan Zelený, co by v takovéto situaci udělal Baťa: „založil by si své vlastní školy práce“. A v tom je jádro. Tyto dnešní školy nejsou školami práce (a nemluvíme primárně o manuální práci). Tyto školy připravují studenty na ne-práci. Na to, jak snadno a bez výkonů přijít k slušnému živobytí na úkor jiných.
Komentář 1414
Když jsem si dělal pedagogické minimum, byl jsem s ní konfrontován mnohokrát, rozhodně to není jen nějaký dokument, který někde leží a všichni na to serou.
Komentář 1429
Komentář 1430
Komentář 1431
Komentář 1432
I mě IT živí (jsem programátor), přičemž když jsem učil (na částečný úvazek), vždy se to dalo udělat tak, aby člověk neučil žádné sračky a naopak vedl studenty ke kritickému myšlení (zejména v otázkách státní propagandy).
Komentář 1433
Komentář 1434
Neučím z jiných důvodů (ta soukromá škola se přesunula jinam, na státní učit nechci a dojíždět kvůli učení také ne).
Komentář 1425
A nekdy mi to urednicke ptydepe pripomina,jak k nam jednou na stavbu prisli Svedci Jehovovi.Vsichni od malty,hucely kanga,resilo se,jestli to nespadne....a oni zacali ty s temi jejich recmi.Naprosti mimoni