Každodenní mikrorasismus – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-05-05 00:00:02

Každodenní mikrorasismus

Oxfordská univerzita rozeslala studentům v pravidelném newsletteru nová pravidla, jejichž cílem má být omezení rasové nesnášenlivosti; opravdu je to tam potřeba? A jestli ano, jak tomu ta pravidla pomohou? Pojďme se na ně podívat. Studenti se například nesmějí zeptat studenta jiné barvy pleti, odkud původně pochází; ještě „lepší“ však je, že nesmějí ani uhnout očnímu kontaktu! Je to prý „mikrorasismus“. Bude-li tedy muž pokukovat po jiné rasy ženě, ona musí jeho pohledy opětovat, leč v případě stejné rasy tuto povinnost nemá; a tohle už není mikrorasismus… to je totiž rasismus jako kráva! Copak všem těm politicky korektním géniům nedochází, že právě taková opatření akcentují rasové rozdíly? Copak nechápou, že tímto způsobem mohou udělat rasisty i z těch, kdo doposud nějaké rasy vůbec neřešili? Nezbývá než doufat, že příklad University of Oxford nebudou následovat další instituce.
Přečtení: 21759

Reagujete na tento komentář:
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 09:36:50 Titulek: Re:
Nevím, zda neslušný, obecně je především velmi osobní a intimní, a to i u náš. My jsme jen tady zvyklí dívat se do očí lidem, se kterými (nebo ke kterým) mluvíme, nicméně s těmi je navázaný už určitý vztah tím mluvením. A je zcela pochopitelné, že jiné kultury nepřipouštějí ani to. Ale není to jen u lidí, je to i u zvířat, všude je pohled do očí intimní věc a např. psa nebo gorilu tím spolehlivě nasereš.

Že ale SJW bojují proti přírodě, mě nepřekvapuje.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-05-04 23:34:03 Titulek: Oxford
Zdá se, že než bude obnovena civilizovaná společnost, budou muset některé dříve slovutné instituce padnout. Bude jen škoda, pokud se v mezičase stanou prostory někdejší univerzity například meziskladem brambor pro Tesco.
Inu, kdo není ochoten poučit se z historie, je odsouzen k tomu ji opakovat.
Autor: Urza Čas: 2017-05-05 05:41:09 Titulek: Re: Oxford [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si celkem myslím, že oproti nejrůznějším státním zásahům je tohle co do dopadu malá blbůstka; jen je to dost absurdní xD
Web: neuveden Mail: schován
Já na černou spolužačku: "Ahoj, je pravda, že samičky negrů mají dvě vagíny jako koala a proto rychleji vrhají mláďata?"

Byl jsem rasista? Nikoliv - udržel jsem oční kontakt. Neptal jsem se na původ. Pochopitelně bych si to ještě měl ověřit na základě taxativního výčtu :))
Autor: marek28 Čas: 2017-05-05 07:44:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já nikdy nepochopil, proč je vlastně taková brutální urážka zeptat se člověka na jeho původ. Přijde mi to jako běžná nezávazná konverzace. Ale na západ od nás se o tom píše, jako by to v dotyčném člověku zanechalo hluboké trauma.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 08:08:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Taky ne vždycky. Ale to už je jiný problém :)
Autor: marek28 Čas: 2017-05-05 07:42:48
Web: neuveden Mail: neuveden
:D:D:D:D

Ale vážně, podle západních měřítek jsme rasisti nejspíš úplně všichni. Já rozhodně. Představte si, že mně se třeba nelíbí černošky. Ne že bych proti nim něco měl, ale prostě se mi fyzicky nelíbí, jakživ jsem neviděl přitažlivou černošku. Na nějaké univerzitě v USA by mě za to asi sežrali...

Těmihle hovadinami SJW's dokázali akorát tak to, že z feminismu se stalo sprosté slovo a být rasista už není nic špatného, protože se to dá říct o naprosté většině lidí.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 08:19:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, čas od času narazím na zahraničním internetu na diskuse o tom, zda jsme my Češi rasisti. A dá se říct, že názory jsou zhruba dva - povrchní a ze zkušenosti. Ty povrchní vidí jen ty cikány a mají jasno - jsme rasisté. Ty zkušené vidí hloub a ví, že rasistů tu sice pár je, a někteří mají i špatné zkušenosti, ale také (velmi často titíž) vyzdvihují upřímnost a otevřenost místních lidí, že se tady tolik nepřetvařujeme (nemáme takový ten americký úsměv). Pak se tam také objevují určité generační rozdíly, že starší jsou více odtažití (spíš nejsou tolik zvyklí a nebudou se měnit) než mladší.

Takže to, že říkáš, že se ti nelíbí černošky, je prostě tvá otevřenost - vlastnost, která je podle mne super. A je to jak říkáš, z boje proti nějaké diskriminaci (která i reálně byla) udělali boj proti osobním názorům a proti osobnímu vkusu. Protože lidi musíme přinutit, aby nás měli rádi - chyba není v nás, ale v nich.
Autor: marek28 Čas: 2017-05-05 09:01:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlasím. Termín rasismus hrozně nabobtnal. Ale říct, že černošky jsou ošklivé, nebo že cikáni víc kradou, to není rasismus - rasismus by byl, kdybych k tomu dodal "a proto by neměli mít stejná práva".
Další věc, co podle mě na západě nechápu - oni to kritizují u bílých, ale třeba černý rasismus dost často omlouvají, protože to přece byli oběti. A pak vidí nějaké východoevropany ze zemí, o kterých nikdy neslyšeli, ale především vidí, že jsou to běloši. Takže automaticky špatní, protože přece nadvláda bílého muže etc. Jenže jim vůbec nedochází, že my - přes to, že jsme bílí - jsme také historicky oběti. Za posledního půl tisíciletí byl náš národ suverénní asi tak 50 let. Nemáme za sebou žádnou koloniální minulost, žádné vykořisťování, žádné genocidy, žádnou historickou vinu vůči slabším, naopak my jsme byli neustále pod něčí nadvládou.
Přijde mi, že tohle vůbec nezohledňují. Že prostě vidí bílou kůži, tak automaticky očekávají historickou provinilost a hromadné podlézání menšinám. A my zase nevidíme důvod, proč bychom se jako měli cítit provinile a proč je jako špatné ptát se někoho na jeho původ.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 09:08:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, ta odlišná historie je velmi dobrá připomínka, nicméně: tohle jde říct tak o 99.999 % bílých celosvětově. A i kdybych byl Brit, má nejzazší minulost je mé narození. Možná, když to přeženu, mé stvoření. Nemohu být zodpovědný za činy lidí dávno přede mnou, dokonce i kdyby to byli mí předci, stejně jako nemohu být zodpovědný za činy jiných lidí páchané dnes. Já prostě nejsem otrokář, a tenhle pohled, že můžu za něco, co jsem neudělal, by mně silně vadil. Jestli je něco rasismus, tak je to právě tohle uvažování, že když jsem bílý, tak jsem otrokář.
Autor: marek28 Čas: 2017-05-05 09:26:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, s tím samozřejmě souhlasím. Spíš jsem chtěl argumentovat, že i když člověk přistoupí na tuhle jejich hru na kolektivní a historickou vinu, tak Čechy, Poláky, Slováky etc. může těžko někdo za něco vinit. Já to říkám pořád - být Češi černí, jsme protežovaní jako prase a Němci se nám ještě teď budou omlouvat za staletí germánské nadřazenosti a celá prograsivní levice by nás milovala snad ještě víc než Palestince. :D
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 09:29:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, byl by to hodně kuriozní argument pro přijímání uprchlíků někde z Afriky. :D
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
V některých kulturách (Japonsko?) je pohled do očí naopak neslušný.

Jak by probíhala třeba konverzace bělocha a Japonky? Kdyby Japonka uhnula pohledem, jak je podle ní slušné, byla by považována za rasistku? Asi ne, u bělochů se nějaký rasismus moc neřeší. A co kdyby to byli černoch a Japonka?

Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-05 09:36:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, zda neslušný, obecně je především velmi osobní a intimní, a to i u náš. My jsme jen tady zvyklí dívat se do očí lidem, se kterými (nebo ke kterým) mluvíme, nicméně s těmi je navázaný už určitý vztah tím mluvením. A je zcela pochopitelné, že jiné kultury nepřipouštějí ani to. Ale není to jen u lidí, je to i u zvířat, všude je pohled do očí intimní věc a např. psa nebo gorilu tím spolehlivě nasereš.

Že ale SJW bojují proti přírodě, mě nepřekvapuje.
Autor: marek28 Čas: 2017-05-05 10:22:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V Japonsku nevím, ale tady mi to teda slušné nepřijde. Říká se tomu zírání a myslím si, že většině Čechů to bude spíš nepříjemné.
Autor: Enjay (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 15:46:53 Titulek: Záznam přednášky
Otázka offtopic na Urzu:
Budě záznam z přednášky "Veřejný prostor a svoboda slova" z Polis?
Díky
logo Urza.cz
kapky