Lesy ČR v Nikaragui – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-11-20 00:00:02

Lesy ČR v Nikaragui

Dočetl jsem se o dalším úchvatném projektu, na kterém stát prodělal „jen“ dvacet milionů korun – to odpovídá dvěma korunám na hlavu občana, což je dost málo na to, abychom nemuseli plakat a mohli si z toho dělat prdel; takže co vtipného se přihodilo? Státní společnost Lesy ČR (!) asi před deseti lety koupila v Nikaragui (ty vole xD) plantáž na teakové dřevo se zdůvodněním, že je to lukrativní komodita, takže rozjedou výhodný byznys (škvára, pičo xD); jak to vypadá, když se stát vrhne do podnikání, jsme tu viděli v živých barvách před rokem 1989, ale někteří se zjevně stále nepoučili.

Daniel Szórád, šéf Lesů ČR, k tomu řekl: „Lidé, kteří byli u zrodu, tvrdí, že to uspět mohlo. Že to měla být tiskárna na peníze, jen se to špatně uchopilo.“
Inu, stane se; sem tam sice někdo něco „špatně uchopí“, ale zatímco v soukromém sektoru si to také sám zaplatí, ve veřejném se hraje především na to, že z cizího krev neteče. Mně se třeba hrozně líbila představa, když jednou Řecko prodávalo nějaké malinké ostrůvky, že bych si jeden koupil a postavil si na něm věž; jojo, kdyby mi to někdo platil, klidně bych si na to troufl, v nejhorším bych pak mohl říci, že jsem to „špatně uchopil“.

A jak že tedy dopadla ona tiskárna na peníze? V plusu nebyla nikdy, jen za ochranku tam Lesy ČR platí asi půl mega ročně, zatím se na celém projektu prodělalo asi dvacet milionů korun. Mimochodem by mě velmi zajímalo, co za práci tam odvádějí ti strážci, již za to berou dohromady kolem 40k měsíčně; kolik hlídačů za to lze v takové prdeli světa pořídit? Deset pochůzkářů a jednoho, který na ně dohlíží? Anebo na to prostě dlabou, jelikož je beztak nikdo odsud nemá jak kontrolovat a žádnou zodpovědnost stejně nikdo nenese; a když se náhodou zjistí, že jak to všichni měli na háku, někdo jim polovinu toho lesa vykácel, prostě ten zbytek zapálí a ono se to v tom ztratí, nikoho to absolutně zajímat nebude.

Daniel Szórád se tedy rozhodl této „tiskárny na peníze“ zbavit, jenže ouha, nikdo ji nechce (překvápko); a takový lukrativní podnikatelský záměr to byl! Zaměstnanci Lesů ČR (včetně šéfa) to pořeší tím způsobem, že si udělají (za naše peníze, jak jinak) dovolenou do Nikaragui, kde se pokusí vysomrovat, aby někdo ten teakový lesík pod cenou koupil. Tohle je samozřejmě jen taková dementní komedie s náklady ve výši jednotek korun na hlavu; velmi přesně to však ilustruje, co vznikne, když se stát pustí do podnikání – naprosto patetické a zcela bezbřehé plýtvání…
Přečtení: 28535

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 10:38:00 Titulek: Re:
ROFL; tou poslední větou jste mě rozsekal xD
Jinak souhlasím, chlapi se často stávají sráči, ale mnedle je to dáno hlavně tím, že "chlapstvím" se v dnešní době kolikrát míní být drsňák, silák, nekomunikovat, prostě takové to "chlapi nebrečí" (v doslovném slova smyslu, nikoliv přeneseném; mnedle "být chlap" znamená především nést zodpovědnost za své činy, starat se o sebe a o rodinu, přičemž je jedno, zda je dotyčný silák, nemluva, drsňák, nebo klidně ukecaný a ukazující emoce.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 10:32:44
Uz to pozoruji dlouho:z chlapu se stavaji sracky.Kazdou dulezitou vec vyrizuji za ne manzelky.Je to zrejme mindrak z neschopnosti se sam soukrome uzivit.A tahle panika z budoucnosti,spolu s nadeji obzivy u statu,z nich udelala slepce,kteri vubec ani nechteji videt ty miliony svinaren,ktere statni urednik a jeho kamaradi denne delaji.Ztratili v te hruze uplne pud sebezachovy.To tleskani vrazdicim slimakum,babisum,...Ale ja koncim a CHCI sve 2koruny zpet!!
Zdravim pedofila!Ja jsem taky.To se nam jeste-az tady budou vladnout machometani-bude kadrove hodit.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 10:38:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
ROFL; tou poslední větou jste mě rozsekal xD
Jinak souhlasím, chlapi se často stávají sráči, ale mnedle je to dáno hlavně tím, že "chlapstvím" se v dnešní době kolikrát míní být drsňák, silák, nekomunikovat, prostě takové to "chlapi nebrečí" (v doslovném slova smyslu, nikoliv přeneseném; mnedle "být chlap" znamená především nést zodpovědnost za své činy, starat se o sebe a o rodinu, přičemž je jedno, zda je dotyčný silák, nemluva, drsňák, nebo klidně ukecaný a ukazující emoce.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:28:40 Titulek: Re: [↑]
Uz nebudu posilat fory,protoze ten posledni o cigovi jsem napsal nepresne a byl dost blbej.Ale jeste tento k tematu:
Jde pedofil k veceru s holcickou do lesa a ona rika:Ja se bojim!Co ty,ale je jeste pujdu zpatky.

Jeden cas jsem vymenoval byty,a vsechno,vcetne smluv vyrizovaly zensky.Bud samy nebo starej sedel a ani nedutal.
Mam dojem,ze by ten svet mely prebrat zensky.Napr v diskusich,napr na Neviditelnem psu je rozdil mezi chlapem a zenskou jako mezi deckem a dospelym
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:32:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak zas na tom, že žena uzavře smlouvu, mi nepřijde nic až tak divného; třeba chlap pracuje a nemá na to čas, ona je v domácnosti a řeší smlouvy.
Ten model mi ani nepřijde tak blbej, že chlap vydělává a nosí peníze zvenku domů (dřív lovil mamuta), žena spravuje tu domácnost, i smlouvy (dřív udržovala oheň).
Samozřejmě to není jediný možná způsob, ať si to každý zařídí, jak chce.
Ale jestli třeba chlap vydělává a ženská řeší smlouvy, to ještě v mých očích nedělá z toho chlapa bábovku (kdyby ona řešila smlouvy a on seděl u televize a čuměl na fotbal, tak to už ano).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:42:53 Titulek: Re: [↑]
Nepracovali.Sedeli vedle ni jako psicci a vsechno obtizne resily ony.On pak nakonec jen nesmele poradil,jake budou zavesy.

Jinak jsem vsemi deseti,aby chlap(s minimalnim zdanenim)mel plat pro celou rodinu.Pokud zenska osidi kvuli praci deti(nebo je dokonce radeji nema),bude toho pozdeji tezce litovat.Tenhle socialismus je siiilena zhouba.Na vsechno.Nema to pro budoucnost jedine plus.
Kdysi jste napsal,ze az na par vyjimek,soukromnik zvladne vsechno.Co jsou ty vyjimky?(tech se totiz ted soudruzi chytaji jako stebla-viz strach z Putina..)
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:44:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Teď si nějak nepamatuji, o čem přesně mluvíte; můžete mi napovědět, v jakém kontextu jsem to řekl? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:47:16 Titulek: Re: [↑]
Nevim.Tady nekde na zacatku,kdyz se to rozjizdelo.Ale asi jsem Vas citoval nepresne.Proste jsem mel dojem,ze neco bez statu nepujde.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:50:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To jsem určitě nenapsal; já jsem naprosto přesvědčen, že stát může být plně nahrazen tržními principy.
Možná si matně vybavuji, že se mě někdo ptal, proč si nežiji život bez státu, tak jsem tuším odpověděl, že téměř ano, ale v současné situaci to tak úplně nejde (vyhýbat se daním je moc nebezpečné a některé služby, které stát znemožňuje poskytovat soukromníkům, musí chtě nechtě člověk brát od toho státu.... není jich moc, ale některé ano a bohužel docela klíčové).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:32:20 Titulek: Re: [↑]
Aha,tak beru zpet.Myslel jsem na Tecerku a pak me napadla Merklova.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:33:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To jde takhle pedofil s Merkelovou do lesa.... xDD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:45:20 Titulek: Re: [↑]
Nekrofil
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:45:57 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
.... a už se těší xDD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-20 11:48:29 Titulek: Re: [↑]
negrofilie
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:51:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tím možná trpí Merkel xD
Web: neuveden Mail: neuveden
No jo, co stát dělá, dobře dělá. A když si představím, že stejný vlastník má policii, soudy, poštu, železnici, silnice a dálnice, školy, nemocnice... je mi z toho smutno.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:07:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, tohle je jen taková třešnička na dortu; kde se točí větší prachy, tam budou průsery daleko větší.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-20 11:19:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to jsou. Když jde o nějaký les někde v řiti, tak mě netrápí tak, jako třeba šlendrián České pošty, kvůli kterému se nezpracuje třeba 500 zásilek. Rozuzlení pak bylo zajímavé a zcela zapadalo do celkového obrázku o České poště.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:24:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Českou poštu mi ani nepřipomínejte, kdybyste viděl, co jsem s nimi všechno zažil.... jako jasně, takové ty klasické historky, co mají všichni, ale krom toho ještě více xD
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-20 11:42:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ta moje historka taky není klasická :)
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 11:42:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak napište xD
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-20 12:06:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je to cca rok dozadu. Jeden klient měl zařízené hromadné podávání zásilek přes jejich datové formáty. Ponechme stranou, že se data předávají na disketě nebo (nověji) na flashce (komerční dopravci běžně zvládají předání přes internet), to není gró té historky. Tedy, klient měl přiřazenou číselnou řadu, já zajistil korektní implementaci toho formátu, tisk štítků a napojení na jeho expediční systém. Více než půl roku to bez problémů fungovalo... a v listopadu najednou volají zákazníci, že jim nechodí zboží; pošta se k zásilkám neznala atd. Ne, nestala se žádná extrémní věc typu přetečení číselné řady ani změna formátu dat apod. Po několika dnech jsme přišli na to, že v systému pošty visí nějaké několik měsíců staré zásilky stejných čísel podané někde úplně jinde a v době, kdy klient ještě číselnou řadu přidělenou neměl. Tedy, klient dostal přidělenou řadu, kterou používal někdo jiný; a aby toho nebylo málo, tu číselnou řadu ten druhý používal pořád; pošta asi počítala s tím, že čísla zásilek klienta nedoženou v téže číselné řadě toho druhého, nebo že budou od sebe bezpečně daleko. Nakonec to dopadlo dobře, klient dostal novou číselnou řadu s ujištěním, že je čistá. Ale ty nervy kolem toho, asi 20 zabitých hodin času hledání problému, řešení problému, rozesílání omluvných emailů zákazníkům se slevovými kupóny atd...
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 12:11:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na disketě???? Vážně?? Kdy?
Jinak s tou číselnou řadou no comment, to jsou retardi....
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-20 12:16:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V době, kdy jsem to implementoval poprvé, bylo to před dvěma lety, bylo ve specifikaci, že na disketě nebo na flashce. Protože ve specifikaci byla i historie specifikace, tak tam bylo, že flashku přidávali teprve nedávno, nějaký rok zpátky, tedy celkem asi před 3 roky. No a loni, když jsem se náhodou techniků na poště ptal naposled, tak to bylo něco jako (pokud jsem to pochopil dobře) že ty data mohou přenést i přes internet do počítače na poboče a naimportovat, ale je to jakýsi hack a ne s každým počítačem to tam umějí. A předloni, když jsem se ptal poprvé, tak že prý možnost předávání dat přes internet je v jednání, ale ještě není nic konkrétního. To je jen pro ilustraci a doplnění obrazu tohoto molochu.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 12:22:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ach jo.... kolik lidí mělo před třemi lety disketovou mechaniku; státní úředníci.
Že to nejde přes Internet mě nepřekvapuje.... ona i taková ta blbost, když tam přijdete a žádáte o zásilku.... baba u okýnka se vždy zeptá, zda je to dopis, balík, dobírka, dobírka ze zahraničí a tak dále, přičemž to hledá v každém tom systému zvlášť. Je to naprosto fatální a kolik práce by asi tak dalo udělat tam jeden systém, který bude vyhledávat ve všech databázích? Moc ne.... a práci by to urychlilo nesmírně. Jenže koho to zajímá? Lidi si počkají, proč dodávat lepší služby, z toho stejně nebude žádný zisk.
Autor: PeTaX Čas: 2015-11-20 16:25:54 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Hehe! Švagr dělal na Poště, poměrně hodně vysoko. Občas povyprávěl, jak přišli noví manažeři, s dvouletkou někde v Běchovicích a vymýšleli „řešení“. Počínaje tím, že řidiči z kurzů opisovali na pumpách ceny nafty, až po automatickou rozdělovnu v Malešicích za velmi mnoho mega.
V praxi pak dopis z Ostravy ul. A čp. 3 adresovaný do Ostravy ul. A čp. 5 se veze do pražských Malešic, tam se roztřídí a veze zpět do Ostravy.
Nebo, že stará zkušená pošťačka, která zná svůj revír jak svou panímandu, musí „rotovat revíry“, aby se předešlo korupci, nebo jí rovnou vyhodí, když neprodá požadované penzum pojistek.
JAk Česká pošta, tak České dráhy (anebo ty České lesy, když je o nich řeč) vykazují přesně znaky státního podniku. Neschopnost podnikání, případné eventuální zisky se privatizují (na odměnách, nebo vyvedením), ztráty se socializují. Neverending story.
Autor: Urza Čas: 2015-11-20 17:02:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel opět naprosto přesné.
Já mám s poštou skvělou zkušenost, kdy mi neustále posílali balíky do rukou způsobem, že mi donášeli už předem vytisklé (!!) papíry, kdy mě nezastihli doma (přičemž ten čas tam měli už předtištěný, nikoliv rukou vypsaný!!).... už mě to sralo, ale nějak jsem to snášel. Přičemž vím, že tam mají takový systém, že když to rozvádějí jakože "do ruky" (= nasrat), tak si to tam nelze vyzvednout tentýž den, ale až další (to tady máme možná takové specifikum, nebo je to všude); člověka vždy pošlou bez okolků do prdele.
Jednou jsem však potřeboval balík hned a přemýšlel jsem, čím bych mohl motivovat tu babu, která tam stejně nechce být, jsem jí u prdele, nějaká pošta taky, protože svůj plat dostane tak či tak. Pak mi došlo, že je vlastně jedna věc, kterou chce: jít domů. Přišel jsem tedy na poštu minutu před zavíračkou a prohlásil, že chci ten balík. Ona, že nasrat, protože to dneska přivezli a ještě to nemají zařazené; tak já odvětil, že bez něj prostě neodejdu. Chvíli se se mnou hádala, dokonce vyhrožovala i bengama, ale i jí bylo jasné, že kdyby volala benga, bude to trvat, zamknout mě tam nemůže a chce hlavně jít domů. Vyhodnotila tedy (přesně s tím jsem počítal), že cesta nejmenšího odporu je mi ten balík dát.
Jenže se jí to tam nechtělo hledat (hlavně už se chtěla obléci a jít domů), tak mě normálně pustila do té místnosti s balíky (!!), že si tam mám ten svůj najít, zavřela za mnou dveře (!!) a nechala mě být.... já měl normálně na rameni tašku a kolem mě úplně bez dozoru všechny balíky ještě s cenovkami na dobírku. Prostě jsem si mohl vzít cokoliv a odejít s tím. Po chvíli jsem ten svůj našel, ona nasraná, ale nic nekontrolovala, prostě zavřela a šla. Mohl jsem tam fakt ukrást COKOLIV. Jim je to úplně jedno.
Autor: spasma Čas: 2015-11-23 15:13:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V SSSR, či kde to vlastne žijem (skur... socialistickej slovenskej republike) niektoré veci môžete na poštu dávať LEN na diskete - no, našťastie aj cez internet, nech som spravodlivý.
Autor: Urza Čas: 2015-11-23 15:18:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, možnost disketa nebo Internet jsou lepší než disketa nebo flash xD
Autor: Pedro Čas: 2015-11-21 08:14:22
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Když jste u těch zkušeností. Táta dělal asi 3 měsíce na Pražské správě sociálního zabezpečení a říkal mi, že se tam neustále něco mění. Přichází nové a nové pokyny od Státní správy soc. zab., která tomu absolutně nerozumí, ve snaze vykázat nějakou činnost. Prostě neexistuje, že by si nejdřív úřadové ze státní prošli Pražskou, aby věděli, co to obnáší, jako tomu bývá většinou v byznyse. Prý je tam nějakých 8 kroků při vyřizování, že někdo nezaplatil. Od první výzvy až k policii. Na vše mrtě dokladů. Dokonce u takové banality, jako jsou cestovní náhrady se postup změnil 3x, než si to vyřídil. Nechápu, jak někdo, kdo nezvládá ani administrativní záležitosti, může vůbec v něčem podnikat. To je fakt absurdistán!
Autor: Urza Čas: 2015-11-21 12:10:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To jsem netušil, že se pod tímto článkem sejdou takové dobré historky.... jsem za ně rád, nicméně je to mor xD
Autor: Urza Čas: 2015-11-21 12:10:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, mě to taky rozsekalo, když jsem to zjistil; to už je taková naprosto bezbřehá píčovina.... xD
logo Urza.cz
kapky