Marksová a důchody – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-10-05 00:00:02

Marksová a důchody

Ministryně Marksová se za dobu, co vykonává svou funkci, stala ve Stokách celebritou; ani ne kvůli svému jménu, nýbrž pro neuvěřitelně tupé či nebezpečné návrhy zákonů… a ten poslední je též lahůdka. Aby byl důchodový systém „spravedlivější“, měli by podle Marksové bezdětní odvádět vyšší sociální pojištění než lidé s dětmi; na první pohled to zní docela logicky, i když trochu zrůdně – kdo vychová další daňové poplatníky, nechť platí méně. Takové uvažování by možná i nějaký smysl dávalo, kdyby sociální pojištění mělo alespoň nějaké charakteristiky pojištění (krom jména) a nebyla to prostě jen (další nedobrovolná) daň; výše platby sociálního „pojištění“ nezávisí na rizicích či výši plnění, ale na příjmech toho, kdo jej platí, což postrádá z hlediska nějaké teoretické „spravedlnosti“ jakýkoliv smysl (zejména proto, že lidé s vyššími příjmy statisticky méně často potřebují od státu „plnění“ onoho „pojištění“).

Když zcela pomineme morální stránku věci, tedy že celé sociální pojištění je legalizovaná loupež, a budeme předpokládat, že se jedná o legitimní systém (což ani náhodou není pravda, ale předpokládejme to), pak sice platí, že lidé s dětmi „vyrábějí“ další plátce, čímž vlastně jakoby „zasluhují“ zvýhodnění, nicméně podle této logiky, kdy neřešíme potřeby, ale zásluhy, dává úplně stejný smysl zvýhodnění lidí s velmi nadprůměrnými příjmy, protože do toho systému přímo oni (ne možná jednou jejich děti) odvádějí daleko více peněz než většina ostatních; zajišťovat „spravedlnost“ v takovém inherentně nespravedlivém systému znevýhodňováním bezdětných je asi jako zajišťovat „spravedlnost“ šikanovaných školáků vypolstrováním stěn ve třídách. Proč to tedy Marksová dělá? Inu, buď je vážně tak omezená, nebo na nějakou spravedlnost kašle a snaží se nahrát politické body; skoro by mi byla sympatičtější ta druhá možnost.
Přečtení: 15127

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-05 21:17:10 Titulek: Re: spíše je omezená.
Ne, ne,
Marxová je chytrá ženská a tak ví, že klopit může leda ten, kdo má peníze,
ten kdo peníze nemá, z toho nic nevypadne...

PS.
Doufám že slavíte,
dneska má totiž nedožité osumdesátiny poslední komunistický prezident,
to je ten co tak rád a tak hezky povídal o tý pravdě a lásce, jak to nandá tomu zlu a nenávisti...
Autor: marek28 Čas: 2016-10-04 23:17:48
Web: neuveden Mail: neuveden
Socialisté mají velice zvláštní definici spravedlnosti, která by se dala shrnout do věty "Spravedlivé je to, z čeho mám prospěch já a moji blízcí". :) Takže "spravedlnost" pro bezdětné jistě, ale spravedlnost pro bohaté? Ach bože, to nikdy! Ti mají prachů dost, tak ať se hezky povinně dělí s ostatními. :D
Autor: Kurwa (neregistrovaný) Čas: 2016-10-05 05:49:01 Titulek: Re: [↑]
marek28: C'mon, to jim trochu křivdíš. Socialisti naopak velice často myslej na ostatní, jen dělaj tu chybu, že viděj stát jako řešení.
Autor: PeTaX Čas: 2016-10-05 05:55:51
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A co kdybychom (když už tak ohýbáme spravedlnost) jsme dospěli k názoru, že z hlediska státu je nejméně nákladný ten, kdo si prožene hlavu kulí. Nezatěžoval by sociální systém vůbec. Stát by na to mohl zavést třeba půjčovnu browningů.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-10-05 19:45:28 Titulek: Re: [↑]
Tak samozřejmě, že se spravedlností to nemá nic společného. Protože to by musel syštém uznat opt-out jako legitimní alternativu (a z řady dalších důvodů).
Jen se to slovo dobře vyjímá na propagačních materiálech, a lidé, kteří nečtou, ale kloužou po povrchu, na to naletí.
Web: neuveden Mail: neuveden
Socouši a spravedlnost... kde začít? Spravedlivé je to, co se mi hodí a po čem vypadám jako zastánce chudých. Přiznám se, že sám jsem na slovo spravedlnost a spravedlivé už docela alergickej, jak si ho každý vykládá, jak se mu zlíbí. Bývaly doby, kdy se spravedlnost týkala řešení sporů. Bývaly. Dnes je spravedlnost o hledání nových sporů a vytváření nových křivd.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Copak jste nikdy nebyli u soudu či nešli kolem...

Vždyt u každého soudu přece mají tu sochu tý ženský co drží v ruce váhy,
takovej ten starší model, nikoliv tu digitální co maj v sámošce,
a ta hoka má zavázaný vobě voči,
to aby každej u soudu věděl do čeho že jde,
nebot to symbolizuje nikoliv fešnou a slepou zelinářku, ale fakt, že
SPRAVEDLNOST JE SLEPÁ...

Tedy půdodně to mělo asi znamenat, že je slepá a proto nikomu nenadržuje,
ale nakonec se ukazalo, že je fakt slepá a těžo se té spravedlnosti dobéře,
nebot není schopna vše vidět objektivně...
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-10-05 19:42:42 Titulek: spíše je omezená.
Má tam další a dosti zásadní botu.
Lidé s více dětmi většinou vychovávají děti na úkor kariéry (a pobírají tyhlencty rodičovské atd.).
Lidé bezdětní se většinou věnují kariéře naplno, a mohou tak vytvořit více hodnot, čímž podpoří odkládání spotřeby, kapitalizaci úspor a investice.
Každý tedy "přispěje" budoucnosti, nebo "budoucím generacím", chcete-li, jen každý jinou formou.
Ovšem Marksová vidí jen to, co je na první pohled vidět, a řadí se tak k ignorantům neschopným pochopit fungování společnosti.

Třeba by pomohl důkaz extrémní formou: kdyby byly pobídky k plození (i výchově, does not matter) dětí tak vysoké, že by vzrostl průměrný počet dětí v rodině třeba na 8, nastal by dramatický posun společnosti směrem k chudobě.
Autor: PeTaX Čas: 2016-10-05 21:03:55 Titulek: Re: spíše je omezená. [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Marxová hlavně vnímá to, že kdo má peníze, je darebák a musí klopit. (Tedy samozřejmě mimo ni a kámoše ve straně, že.) Jediné ospravedlnitelné peníze má v ruce stát a kupuje si za ně hen tu onú demogracii.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-05 21:17:10 Titulek: Re: spíše je omezená. [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ne, ne,
Marxová je chytrá ženská a tak ví, že klopit může leda ten, kdo má peníze,
ten kdo peníze nemá, z toho nic nevypadne...

PS.
Doufám že slavíte,
dneska má totiž nedožité osumdesátiny poslední komunistický prezident,
to je ten co tak rád a tak hezky povídal o tý pravdě a lásce, jak to nandá tomu zlu a nenávisti...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-10-06 08:24:12 Titulek: Re: spíše je omezená. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já myslel, že dosud posledním komunistickým prezidentem je Zeman, a ten je o něco mladší. Dokonce byl ve Straně, což se o jeho předpředchůdci říct nedá. (Ovšem sešlý je taky dost, ze stejných příčin jako tamten.)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-06 11:58:58 Titulek: Re: spíše je omezená. [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je pravda,
vono těžko tady v čechách říci,kdo je vlastně posledním komunistickým prezidentem,
ale faktem je, že Havel byl poslední prezident kterýho jednomyslně zvolil komunistickej parlament...
Mě jenom mrzí, že mě do tý strany nikdo nenaháněl,
jinak já bych byl komoušem dodnes,
a hrozil bych všem demokratům zatatou pěstí, aby počkali až se zase dostaneme k moci, že s nima pěkně zametem...
Tedy, já bych byl takovým tím nereformovatelným revolučním komoušem...
Já mám rád ten underground...
logo Urza.cz
kapky